« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
آوای رودکوف گزارش می دهد:
اعضای شورای اسلامی شهر لنده روز پنجشنبه ساعتی پس از مراسم تحلیف و تعیین ترکیب هیات رئیسه خود، اردشیر جعفری را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛مراسم هیئت رئیسه شورای شهر لنده با حضور رزمجو فرماندار، فتاحی مسول حراست فرمانداری  و سرپرست حراست شهرداری ، موسی محتشم  بخشدار مرکزی و اعضای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی برگزار شد.

در انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر لنده، علی افتخاری"رئیس"، جعفر رئیس زاده"نائب رئیس"علیرضا فاضلی"منشی"خدیجه رنجبر"خزانه دار و کورش محمدی"سخنگوس شورای شهر لنده انتخاب شدند.

همچنین در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر لنده ؛ پس از مراسم تحلیف و تعیین ترکیب هیات رئیسه خود، اردشیر جعفری را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کردند.


در حال حاضر شیوه انتخاب شهردار چگونه است؟

آئین نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۶۷ شرایطی را برای تصدی سمت شهردار تعیین کرده بود اما به دلیل ایراداتی که بر آن وارد می‌شد، هیئت وزرا در دولت دوازدهم و در سال ۱۳۹۷ به استناد ماده ۸۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران آئین نامه‌ای را تصویب کرد که شرایط جدیدی برای انتخاب شهردار مقرر کرد البته این شرایط با اصول کلی قانونی که برای شوراها مقرر شده منافاتی ندارد و تنها شرایطی را تعیین کرده است که به عقیده بسیاری از اساتید حقوق عمومی کشور، باید از سالیان گذشته اعمال می‌شد.

در آئین نامه جدید هیئت وزیران چه شرایط جدیدی برای انتخاب شهرداران لحاظ شده است؟

شرایطی که در این بخش اضافه شده مربوط به سوابق اجرایی شهرداران است که به صورت مبسوط در ۶ بند و ۷ تبصره تشریح شده و شامل در نظر گرفتن سه سال سابقه مدیریت پایه یا پنج سال سابقه کارشناسی در شهرداری برای شهرداری‌های شهرهای تا ۱۰ هزار نفر جمعیت، پنج سال سابقه مدیریت پایه برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر، پنج سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر، هفت سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و ۹ سال سابقه مدیریت ارشد برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر جمعیت است، البته مدارک و رشته‌های تحصیلی مرتبط شهرداران نیز توسط وزیر کشور متناسب با درجه شهرداری طبق دستورالعملی جداگانه تعیین می‌شود.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: