« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:
شهر کهگیلویه و بویراحمد از نعمت سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردارند و تلاش آبفا افزایش این تعداد به ۷ شهر است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا، اسفندیار برخه با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هستند که حدود ۳۲ درصد جمعیت شهری استان را شامل می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲۲ کیلومتر خط انتقال و ۴۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، وظیفه انتقال و هدایت ۳۷۵۸۷ متر مکعب فاضلاب تولیدی در شبانه روز را بر عهده دارند.


برخه گفت: ۷ پروژه فاضلاب در دست اجرا داریم و تاکنون نیز ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه شده، که با توجه به تورم و افزایش قیمت برای تکمیل و به بهره برداری رساندن این پروژه ها، پیش بینی می گردد به رقمی بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ضمن بیان وجود معارض و ممانعت از افتتاح فاضلاب تنگاری دشت روم برای تکمیل ۱۰۰ درصدی این پروژه گفت: دو طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک بانک توسعه اسلامی در حال اجرا است، پروژه فاضلاب روستای تنگاری شهرستان بویراحمد بعنوان اولین پروژه فاضلاب روستایی استان که بخش عظیمی از عملیات کاری پروژه در جبهه های مختلف انجام و حدود ۳۰ درصد کار باقی مانده و پیش بینی می گردد با تامین و تزریق ۱۵ میلیارد تومان اعتبار این طرح تکمیل و وارد مدار بهره برداری گردد.

دومین پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی مربوط به روستای طولیان شهرستان کهگیلویه است که پروژه فعال و در حال اجراست و برای تکمیل آن نیز ۴۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است، ضمن آنکه تخصیص اعتبار و اجرای پروژه های مورد اشاره توسط بانک توسعه اسلامی و شرکت مهندسی آبفا کشور بوده و نقش شرکت آبفا استان در پروژه های مذکور بهره برداری از آنان پس از تکمیل گردیدن شبکه های انتقال و جمع آوری و تصفیه خانه هاست.


اسفندیار برخه تصریح کرد: با توجه به شاخص های اجرای پروژه های فاضلاب، مطالعات اجرای طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر مارگون و روستای فیروزآباد نیز در حال اجرا است.

برخه در خصوص فاضلاب منطقه نجف آباد یاسوج اظهار داشت: به جهت مراعات حال شهروندان این پروژه تا میدان آریوبرزن به سرعت تکمیل و کنده کاری های موجود نیز ترمیم و آسفالت ترانشه های خطوط انتقال فاضلاب توسط پیمانکاران پروژه انجام گردیده است، اما برای ادامه پروژه انتقال فاضلاب در حال بررسی جهت انجام کار از دو محور و مسیر متفاوت هستیم و نگاه ما انتخاب مسیری است که اولویت های فنی بیشتری را داشته و همچنین با توجه به رشد جمعیت و توسعه مناطق شهری در آینده جمعیت بیشتری از اجرای پروژه بهره مند شوند و با توسعه شهری و آینده نگری جانمایی مطلوبی لحاظ و انتخاب گردد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقای سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان آبها و سفره های زیر زمینی، تصریح کرد: با وجود هزینه های بالای اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب اما پروژه های فاضلاب در جبهه های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخشهای اعتباری که امری معمول می باشد، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه ها را نداشتندو بدون شک تخصیص به موقع  بودجه و اعتبارات قطعا نگاه و عزم جدی تر در افزایش سرعت اجرای طرح های جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب را در پی دارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: