« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده عنوان شد؛
در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده از وجود ۱۸۰ واحد دامداری و کشت برنج با چاه غیرمجاز در سطح شهر لنده خبر داده شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دوتا از مباحث مطرح شده در جلسه شورای سلامت و جلسه شورای حفاظت از منابع آب جمع آوری احشام از سطح شهر لنده و  کشت برنج با چاه‌های غیرمجاز در سطح  شهر لنده بوده است.

و اما این مباحث واکنش حاضرین را در پی داشته و  روسای جهاد کشاورزی و  شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بحث بیماری‌های مشترک دام و انسان و همچنین مشکلات زیست محیطی ناشی از کشت برنج در سطح شهر را از یادآوری نمودند.

وجود ۱۸۰ واحد دامداری و کشت برنج با چاه غیرمجاز در سطح شهر لنده


رئیس جهاد کشاورزی به وجود ۱۲۰ بیماری مشترک بین انسان و دام  اشاره کرد و اظهار داشت :با توجه به بافت سنتی شهر و کوچک بودن محیط آن، ارتباطات بسیار زیاد و کنترل آن بسیار سخت می‌باشد و در صورت شیوع هر کدام از این بیماری‌ها، کنترل آن بسیار سخت و طاقت فرسا و البته هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به پایش مرکز بهداشت و اعلام وجود عناصر کم مصرف در آب قنات و آبهای زیر زمینی، این عناصر را از عوامل ایجاد سرطان دانست.


یاوریان رئیس شبکه بهداشت و درمان نیز با اشاره به وجود ۱۸۰ واحد دامداری در سطح شهر، بوی نامطبوع و بیماری مشترک دام و انسان را از خطرات این معضل دانست و تنها راه جلوگیری از این فاجعه‌های زیست محیطی و انسانی را هدایت دامداران به بیرون از حوزه شهری دانست و خواستار حمایت و همکاری جدی نهادهای متولی در این زمینه شد.


همچنین در جلسه شورای حفاظت از منابع آب، به چاه‌های غیرمجاز و کشت برنج در سطح شهر اشاره شد که رئیس شبکه بهداشت وجود کشت برنج را عامل جمع شدن گونه ای از پشه‌ها به نام پخش خاکی در سطح شهر دانست که عامل سلب آسایش برای همسایه‌ای این زمین‌ها دانست و گرد و غبار ناشی از درو و خرمن آن نیز عامل ناراحتی‌های تنفسی و مشکلات زیست محیطی دانست و نسبت به مشکلات زیست محیطی آن هشدار داد.

جلال دانش فرماندار شهرستان لنده نیز در این جلسه با اشاره به نگرانی‌ها درباره این مسائل و مشکلات، از گزارش شیوع تب مالت که بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، خبر داد و از نهادهای متولی خواست که در این زمینه با جدیت بصورت کاملا قانونی برخورد کنند و اضافه کرد که هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست و در صورت کوتاهی با متخلفان برخورد خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: