« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
اولین جلسه ستاد پیشگیری ؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با حضور فرماندار لنده و اعضای جلسه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛فرماندار شهرستان لنده در این نشست با گریزی به علم مدیریت بحران گفت: مهمترین بحث در مدیریت بحران، پیشگیری هست و این جلسه هم با همین محوریت هست.

جلال دانش با بیان اینکه بعد از شورای تامین، جلسه مدیریت بحران مهمترین جلسه در سطح شهرستان است، به ماده ۴۷ قانون جنگلها اشاره کرد و گفت: همه ادارات باید همکاری کنند باشند و در این زمینه هیچ بهانه و منع قانونی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در زمینه پیشگیری، فرهنگ سازی هست، از همه ادارات متولی خواست که مردم را آگاه کنند و افزود: گروه های جهادی، آموزش و پرورش، بسیج و هیئت های مذهبی می توانند در زمینه آموزش و فرهنگ سازی تاثیر زیادی داشته باشند.

وی از رسانه ها خواست مسائل مربوط به حوزه بحران را به عنوان مسئله اولویت دار خود قرار دهند و می توانند تاثیر زیادی در جهت آگاهی بخشی جامعه داشته باشند.

وی به استفاده از ظرفیت های مردمی اشاره کرد و آن را از مهمترین ارکان دانست و از هلال احمر، کمیته امداد، بسیج و گروههای مردم نهاد و جهادی با شناسایی ظرفیتهای خود، آنها را بصورت اماده باش قرار دهند و این سازمانها با همکاری همدیگر در همین مدت یک مانور آموزشی برگزار کنند.

جلال دانش با بیان اینکه دهیاران باید آموزش داده شوند و به عنوان نماینده دولت در هر روستا، یک تیم قوی و آموزش دیده از افراد بومی در اختیار داشته باشند، گفت: بخشداران با حضور دهیاران، شورای اسلامی روستاها، پایگاه مقاومت روستاا و هلال احمر جلسه ای برگزار و در آن جلسه نسبت به اموزش آنها و استفاده از ظرفیتهای مردمی تاکید شود.

دهیاران باید آموزش داده شوند و به عنوان نماینده دولت در هر روستا، یک تیم قوی و آموزش دیده از افراد بومی در اختیار داشته باشند

جلال دانش در بحث اتش سوزی زباله های شهرداری گفت: نمی شود آن را به حال خود رها کرد. باید اگر فردی به عنوان نگهبان مستقر می شود، تحت حمایت نهادهای قضایی قرار گیرد و از وی حمایت شود. همچنین دیوار کشی را مدنظر قرار دهید، چرا که هزینه های ناشی از خسارت اتش سوزی ناشی از زباله ها ممکن چندین برابر هزینه دیوار کشی باشد و شهرداری نسبت به این کار اقدام کند.

فرماندار با اشاره به آماری که در جلسه نسبت به تجهیزات اطفا حریق داده شد، گفت: افرادی هم که قرار هست با این دستگاهها کار کنند آموزش ببینند تا در موقع اطفا حریق مشکلی به وجود نیاید‌ این تجهیزات در دسترس باشند که در مواقع عملیات متناسب با آنها عملیات خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به تجارب شهید شوشتری و حاج قاسم سلیمانی در استفاده ار افراد بومی برای حراست از آن منطقه، افزود: یک فرد از آن منطقه که مورد تایید باشد را انتخاب کنیم، در مواقع مشکل خودشان با هم همدیگر و با کمک دولت می شود مشکلات را حل کرد.

جلال دانش در پایان با اشاره به استفاده از تجربیات افراد و دوستداران طبیعت گفت: این را به عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی بدانیم که نسبت به طبیعت باید مسئولیت پذیر باشیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: