« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
در پی نوسات اخیرذ برق لنده عنوان شد:
فرماندار لنده در واکنش به قطع و وصل مکرر برق لنده و نوسانات اخیر گفت:ما بخاطر ۸ سال بی توجهی و ترک فعل نسبت به زیرساخت های اصلی شهرستان لنده به اندازه ۸ سال عذرخواهی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلال دانش در پی نوسانات اخیر برق لنده که با خشم مردم این شهرستان همراه باشد ضمن همراهی با مردم در یاداشتی اعتراضی گلایه خود را از نبود زیرساختهای لازم اعلام و خواهان رفع سریع این معظل شد.

انتقاد شدید فرماندار لنده از شرکت توزیع نیروی برق استان/ بابت ۸ سال کم کاری عذرخواهی میکنیم/ پیگیری های فرماندار و رایزنی های استاندار و نماینده با وزارت نیرو

فرماندار لنده در خصوص نوسانات اخیر برق گفت:

مستحضرید که در این دو هفته اخیر با مشکل بحران و بارندگی و سیلاب ها در سراسر کشور مواجه بودیم و تقریبا در همه نقاط که بارندگی وجود داشت حتی در استان تهران شرایط بحرانی و قرمز بود.

دانش افزود: شهرستان لنده هم از این بحران‌ها در امان نبود و خسارتهایی در اکثر بخش ها به مردم وارد شد که یکی از مهم ترین آنها موضوع برق بود، ما بخاطر ۸ سال بی توجهی و ترک فعل نسبت به زیرساخت های اصلی شهرستان لنده به اندازه ۸ سال عذرخواهی می کنیم.

دانش گفت: به علت مشکل و سوختگی ترانس در ایستگاه سرپری که تامین کننده برق شهرستان ما و دهدشت، سوق ، قلعه رئیسی و دیشموک است ساعات زیادی شهرستان ما و شهرهای همجوار در خاموشی بود که این مساله در مواقع بحران و برخورد صاعقه امری طبیعی است.

فرماندار دانش ادامه داد: بلافاصله پس از قطع برق با رایزنی با شهرستانهای همجوار و پای کار بودن اداره برق شهرستان و حضور برق منطقه ای خوزستان با کار فشرده پس از ساعات طولانی برق به مدار برگشت اما چون برق ایستگاه ها غالبا در استان توسط برق منطقه ای استان خوزستان تامین میشود و در صورتی که موارد مشابه مثل برخورد صاعقه اتفاق بیافتد تجهیزات مورد نیاز باید از خوزستان منتقل شود زمان بر است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از شرکت توزی برق گفت: مشکل ایستگاه فعلا حل شد ولی متاسفانه به دلیل گرمای شدید و مصرف زیاد برق خط توزیع فعلی و قدیمی شهر لنده پاسخگو نیست و باید حداقل در طی ۸ سال به این موضوع ورود میشد که متاسفانه در این خصوص اقدامی نشد!

بنابراین با اعلام نظر کارشناسان برق منطقه ای ایستگاه فعلی سرپری مشکلی جهت تامین برق ندارد ولی خط توزیع پاسخگوی نیاز مصرفی نیست.

دانش افزود: علاوه بر این وقوع بادهای شدید که به گفته مردم محلی طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است به شبکه آسیب های زیادی وارد کرده است که بلافاصله مسئول برق و مجموعه همکارانشان در این گرمای شدید شبانه روز در حال بررسی مسیر انتقال و مرتفع کردن مشکلات هستند.

جلال دانش گفت: به دلایل ذکر شده از جمله عدم رعایت الگوی صحیح مصرف شهرستان با افت ولتاژ مواجه میشود و برق دچار نوسان میشود و این اتفاق در همه شهرستان های گرمسیری استان رخ می دهد و البته مختص لنده تنها نیست ولی بخاطر بی توجهی به زیرساخت ها متاسفانه در شهرستان ما مشکل افت ولتاژ و نوسان بیشتر است بنابراین ممکن است در روزهای آینده و پیک مصرف باز با مشکلاتی مواجه باشیم و از مردم تقاضا دارم حتما از روشن کردن کولر اضافی و لامپ های اضافی خود داری نمایند تا از این مرحله عبور کنیم.

فرماندار گفت: متاسفانه در سالیان گذشته در حق این شهرستان کم کاری شده و این اتفاقات و قطعی های برق نباید الان در شهرستانی با این همه قدمت رخ دهد و اکنون مردم عزیز میدانند برای حل مشکل فعلی برق باید طی سال های گذشته حل میشد و حتما بایستی خط جدید توزیع یا از ایستگاه سرپری به سمت لنده به طول ۳۵ کیلومتر ایجاد شود که نیازمند زمان کافی است و یا از پست لیر هم زمان با پیشرفت پروژه کار شود تا بتواند تحمل بار مصرفی را داشته باشد.

فرماندار گفت: متاسفانه در سالیان گذشته در حق این شهرستان کم کاری شده و این اتفاقات و قطعی های برق نباید الان در شهرستانی با این همه قدمت رخ دهد و اکنون مردم عزیز میدانند برای حل مشکل فعلی برق باید طی سال های گذشته حل میشد و حتما بایستی خط جدید توزیع یا از ایستگاه سرپری به سمت لنده به طول ۳۵ کیلومتر ایجاد شود که نیازمند زمان کافی است و یا از پست لیر هم زمان با پیشرفت پروژه کار شود تا بتواند تحمل بار مصرفی را داشته باشد.

جلال دانش گفت: خوشبختانه با صحبت و رایزنی های زیادی که با استاندار،نماینده مردم در مجلس،مدیرکل برق منطقه ای استان خوزستان و دیگر مسئولان استانی و کشوری انجام دادیم ۷۷ دکل ایستگاه برق و دیگر تجهیزات تولید و خریداری و تامین اعتبار شد و طبق آخرین تلاشها ایستگاه برق دژکوه تا پایان فروردین ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار لنده با ابراز تاسف از وضع فعلی برق گفتند: مشکلات را به صورت جدی منتقل کردیم و استاندار محترم، معاونین استاندار و نماینده مردم رایزنی های لازم را با وزارت نیرو آغاز کردند و به دنبال حل مبنایی مشکل هستند.

دانش همچنین در مورد سوال ما که چرا آنتن و اینترنت همراه با برق فورا قطع میشود هم گفت:

متاسفانه در بحران اخیر در شهرستان مخابرات لنده دارای ۲۴ عدد باطری جهت ذخیره برق بود که هر ۲۴ باطری دچار سوختگی و از مدار خارج شدند و با رایزنی هایی که کردیم یک دستگاه ژنراتور سیار به شهرستان آوردیم که در زمان قطعی برق پس از حدودا پنج دقیقه قطعی آنتن دوباره به مدار برخواهد گشت.
این نکته هم را هم عرض کنم که خرید این باطری ها اعتباری نزدیک به ده میلیارد تومان میخواهد که انشالله در تلاشیم این مشکل هم مرتفع گردد.

مردم عزیز شهرستان بدانند که ما به همه مشکلات واقف هستیم و همه میدانند و برای رفع مشکلی هر چند کوچک از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و حق مردم هست که از امکانات اولیه برخوردار باشند منتهی این مشکلات یک شبه ایجاد نشد که در طول ۵ ماه بشود هم را باهم حل کرد.

فرماندار لنده افزود:شما به شبکه توزیع آب نگاه کنید، در سال گذشته کمترین اعتبار را برای مساله مهم آب شرب شهری در نظر گرفته بودند.

وقتی اولویت بندی ها غلط باشد معلوم است در کوتاه مدت با وقوع کوچکترین بحران خودش را نشان میدهد و امروز شاهد این مشکلات هستیم که خوشبختانه اعتبار خوبی برای حل مشکلات در این حوزه در نظر گرفته شد و در یک پروسه زمانی بایستی در جهت حل مشکل اقدام جهادی کرد تا بخشی از آن حل شود.

فرماندار لنده گفت:
ما وارث مشکلات عدیده هستیم و اگر ۲۴ ساعت کار شود باز هم برای حل مشکلات به زمان نیازمندیم و بسیار امیدواریم که مشکلات مهم و مبنایی برجای مانده به صورت جدی و ریشه ای حل شوند و البته امروز ما برخلاف گذشته که در دهدشت ساکن بودند در همین منطقه از روز اول زندگی می کنیم و همه مشکلات را کاملا درک میکنیم.

جلال دانش تاکید کردند:
گفتن مشکلات و کم کاری ها به معنای نادیده گرفته شدن خدمات نیست و هر آنچه داریم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار لنده در پایان گفت:

در کنار بسیاری از امورات و بخش های مختلف همانند کشاورزی، ارتباطات اینترنت و سایت های جدید، ورزش و جوانان و ...سه کار عمده از طرف مجموعه دولت و مجلس در حال پیگیری می باشد: ۱-جاده لنده تراب، ۲-ایستگاه برق دژکوه و‌ سوم اصلاح شبکه آب برای شهر و روستاها که بخشی از آن در حال انجام است، این سه اولویت مهم بسیار حیاتی می باشند و به جد هم در حال پیگیری هستیم که انشالله به حول و قوه الهی به ثمر بنشیند و بخش مهمی از مشکلات شهرستان حل شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
منایونسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
تقدیر وتشکر از جناب آقای دانش بنابه خاطر دیدن مشکلات شهرستان لنده وپیگیری پی درپی برای حل مشکلات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
1
0
درود بر فرماندار پرتلاش و انقلابی
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
سناتور قراره رئیس مجلس بشه برق تو گونی سهمیه بفرسته
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: