کد خبر: ۳۴۲۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
فوری و مهم ؛
تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و سابقه ۵ ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نیست.
منبع: مهر

پایگاه خبری آوای رودکوف:بررسی‌ها گویای این واقعیت است که طرح ملی محور «راه اصلی لنده - تشان» فاصله جاده‌ای استان‌های غربی مانند ایلام و خوزستان را تا استان‌های شرقی مثل فارس و سیستان و بلوچستان (اهواز-لنده-یاسوج-شیراز) حدود چهار ساعت نسبت به مسیر فعلی (اهواز - بهبهان - گچساران -باشت - بابامیدان - نورآباد-قائمیه - شیراز) کوتاه‌تر می‌کند و همچنین منجر به کاهش قریب یک ساعتی فاصله استان‌های مرکزی کشور در امتداد مسیر «پاتاوه-دهدشت» تا مناطق جنوب غربی کشور و بنادر خلیج فارس در استان خوزستان می‌گردد.

ظرفیت ترانزیتی روسیه-خلیج فارس پشت جاده نیمه کاره لنده-تشان

راه اندازی طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» علاوه بر روان سازی تعاملات اجتماعی منطقه‌ای و ملی و جهت دهی و تسهیل گردشگری فصلی، نوروزی و سفرهای زیارتی به خصوص اربعین در بستر محور مذکور منجر به تکمیل کریدورهای جاده‌ای جنوب و افزایش ظرفیت ترانزیتی و تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه می‌گردد.

ظرفیت ترانزیتی روسیه-خلیج فارس پشت جاده نیمه کاره لنده-تشان

اخیراً در خبری به نقل پوتین عنوان گردید: «حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب به عنوان جایگزینی برای کانال سوئز معرفی می‌شود و انتظار می‌رود حجم کالاهای ارسال شده از طریق کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب طی هفت سال آینده تقریباً سه برابر شود» و این امر اهمیت و اولویت راه اندازی این قطعه راهبردی از «پروژه کشوری» زیرساخت جاده‌ای را از این جهت مضاعف می‌کند که «در واقع یکی از تکه‌های مهم این کریدور بین المللی که شمال روسیه و اروپا را به آب‌های آزاد متصل می‌کند همین جاده است.»

ظرفیت ترانزیتی روسیه-خلیج فارس پشت جاده نیمه کاره لنده-تشان

باتوجه به انتقاد رئیس جمهور، نسبت سه دهه تأخیر در اتمام پروژه «پاتاوه - دهدشت» در جریان افتتاح این مسیر؛ تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و سابقه ۵ ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نبوده و پیگیری تسریع اجرای عملیات آن برای کوتاه‌تر شدن مسیر ترانزیتی کریدورهای «شمال-جنوب» و «جنوب غرب -جنوب شرق» جدیّت وزارت راه و شهر سازی و مسئولین مناطق مشرف، مجاور و منتفع از مزایای آتی این مسیر را در استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و فارس ضروری می‌کند و باید با همت جهادی هر چه سریع‌تر این پروژه تکمیل شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
بیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
1
1
موحد نمیذاره
بیغارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
1
2
سلام

اهمیت این جاده کاملا واضح هست.
عوامل بانفوذِ شهرستان بهبهان و کهگیلویه و... نهایت تلاششون را برای عدم اجرای آن انجام داده و می دهند.

در ضمن موحد هم، نه موخدِ زیتریه!!

کمبود و نبود اعتبارات، قدرت. اطلاع رسانی فضای مجازی،آگاه شدن عامه مردم از جزئیات امور،قدرت مانور ایشان را کاهش داده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
1
1
با توجه به موقعیت و مختصات جغرافیایی مسیر این طرح و دور نمای فرصت های بالقوه و جاذبه های توسعه ای ناشی از احداث آن؛ فارغ از توجه به احساس ضرورت ها و ترجیحات محلی و منطقه ای؛ محور مزبور بعنوان با اولویت ترین قطعه در ادامه مسیر«پاتاوه-دهدشت» برای تکمیل«کریدور بزرگراهی شمال– جنوب» به نظر می رسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
1
0
خواص ذی نفوذ محلی و منطقه ای دارای مسئولیت محلی، منطقه ای و ملی را (ناشی از تعلقات و ترجیحات محلی و منطقه ای از گذشته تا حال فارغ از گرایشات سیاسی) نگران افت رونق جاده های ارتباطی کنونی متأثر از راه اندازی این محور جدید نموده و این مقاومت غیررسمی مانعی برای به سرانجام رسیدن محور مزبور بعنوان قطعه مکمل جاده «پاتاوه-دهدشت» ملموس به نظر می رسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
1
0
نگرانی از محدودیت انتفاع از فرصت ترانزیتی مناطق مورد نظر و مورد تعلق متنفذین؛ ادامه خط بی مهری و بی توجهی منجر به تاخیر۳۰ ساله اتمام پروژه«پاتاوه-دهدشت» در اینجا ظهور و بروز سیاه نمایی و سنگ مسبوق به سابقه مجدداً در مخالفت با تکمیل این محور استراتژیک احساس می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
0
کم لطفی به این پروژه يعني نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم بیچاره و بی دفاع
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: