کد خبر: ۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
رودکوف ورزشی؛
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان ومدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در منزل استاد بهرام لرکی پدر فوتبال استان با وی دیدار و گفت و گو کردند .

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛مسعود نوری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به همراه دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان ؛ سلمان خواست‌خدایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضای مجمع مردمی ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منزل استاد بهرام لرکی پدر فوتبال استان با وی دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طی سخنانی گفت:با مدیر کل ورزش و جوانان استان که از مدیران فعال و پای کار می باشد و همچنین جمعی از دوستان و همکاران شما خدمتتان رسیدیم تا هم تجدید خاطری باشد و هم از مجاهدتهای شما در پایه گذاری فوتبال استان با وجود شرایط سخت و دشوار و زمینهای خاکی آن روز تقدیری داشته باشیم.

مسعود نوری افزود: حضرتعالی به گردن همه ما حق دارید و در سالهی دهه پنجاه ؛شصت ؛ هفتاد و اوایل دهه هشتاد که خبری از تشکلهای مردم نهاد و ان جی او نبود شما به تنهایی یک NGO و یک سازمان بودید.

ایشان اظهار داشت:شما با عشق و علاقه و اخلاق حسنه ای که داشتید بیش از شش الی هفت نسل را تربیت کردید و تحویل جامعه دادید .

نوری با بیان اینکه شما در نوع خود یک مجاهد بودید گفت:خدمات شما هم قبل از انقلاب بود و هم بعد از انقلاب و زمینه را  برای بسیاری از زیر ساختهای فعلی و از جمله ورزشگاه تختی فراهم نمودید.

به گزارش آوای رودکوف؛ استاد بهرام لرکی مربی گذشته فوتبال و به قول امروزی‌ها پیشکسوت فوتبال امروزی. در سال ۱۳۲۴ و در شهرستان رامهرمز به دنیا آمد؛ فوتبال را از «هفتکل» که یکی از شهرستان‌های تابعه استان خوزستان است شروع کرد و در سال ۵۲  وارد شهر یاسوج شد.

استاد لرکی در خاطرات خود می گوید:تمریناتمان را از زمین خاکی کارخانه قند یاسوج شروع کردیم. اصلا باورتان نمی‌شود، هنگامی که به آن زمین می‌رفتیم، خاک آدم را دیوانه می‌کرد؛ اما از آنجایی که به فوتبال خیلی علاقه داشتیم، یک گروه تقریبا ۱۰ تا ۱۲ ساله را شناسایی و با آن‌ها شروع به کار کردیم. بعد از مدتی، دیگر نتوانستیم در آنجا تمریناتمان را ادامه دهیم و در زمین چشمه نباتی، حیاط دبستان‌ها و دبیرستان‌ها و هر جا که می‌شد ۵۰ متر حرکت کرد، با این بچه‌ها شروع به کار کردیم تا اینکه سال ۵۳ یا ۵۴ بود که استادیوم تختی فعلی احداث شد.

دیدار جمعی از مسولانی کهگیلویه و بویراحمدی با پدر فوتبال استان/ مسعود نوری خطاب به لرکی:شما به تنهایی یک NGO و یک سازمان بودید/تصاویر

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: