کد خبر: ۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
با حضور مدیر عامل برق منطقه ای استان خوزستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد:
جلسه بررسی شبکه انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور معاون هماهنگی امور استانداری ؛مدیر عامل برق خوزستان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه بررسی شبکه انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد امروز  با حضور معاون هماهنگی  امور استانداری ؛مدیران عامل برق  خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و مدیران مربوطه برگزار شد.

بررسی روند اجرای طرح‌های فوق توزیع و انتقال برق در کهگیلویه و بویراحمد /پیش بینی هزینه  دو هزار میلیارد تومانی برای برق استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست به خبرنگار آوای رودکوف گفت: با توجه افزایش مصرف برق در استان ناشی از افزایش جمعیت و اجرای طرح های صنعتی و زیر ساختی نیاز است که استان ما  در  توسعه و تجهیز  حوزه برق تلاش کند و زیر ساخت های لازم  را آماد کند.

علی محمد روستا با بیان اینکه: مصرف برق ما امسال نسبت به سال قبل 10 در صد افزایش یافته است و با مصرف بیش از 40مگابایت رکورد زده   اظهار داشت : امروز با بررسی هایی که انجام دادیم و صورتجلسات خوبی که داشتیم نسبت به آینده امیدوار هستیم ؛ همه ی اینها بخاطر اینست که بتوانیم بعضی از پروژهایی که داریم و بخاطر عدم تامین برق راکت مانده بطور مثال پروژهایی داریم که بعضا 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما بخاطر عدم تامین برق نتوانستیم انها را افتتاح کنیم لذا نیاز به 5 پست فوق توزیع برق داریم به همین منظور برای تامین برق استان امروز با مصوباتی که داشتیم ، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برق منطقه ای خوزستان مکلف شده که هزینه کند مثلا توسعه مرکز پستهای بهمن مختار دنا باشت و چرام و دهدشت و پست اصلی گچساران را تا دوبرابر توسعه دهد همچنین خط دو مداره قلعه رئیسی به دیشموک که طول مدار آن حدودا 140 کیلومتر است با هزینه هر کیلومتر 30 میلیارد تومان است انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:چند پروژه داشتیم که دو دسته کردیم پروژه های ضروری و پروژه های حاد بعنوان مثال: مثل فاز اول دیشموک ؛پست سیار گنبد ؛تکمیل پستت 133 کیلو وات دنا  ؛ خط صیدون دیشموک و غیره که اینها پروزه های حیاتی استان می باشند.

وی افزود:تامین زمین برای ایجاد نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی که در همین راستا  دو تا سایت پیشنهاد دادیم یکی در گردنگاه لوداب و دیگری در سقاوه برای تامین نیروگاه تجدید پذیر خورشید که خوشبختانه تامین زمین مربوطه انجام شد.

دکتر روستا بیان داشت:در حوزه نهضت ملی مسکن و شهرکهای صنعتی با امضای دو تا تفاهم نامه و بر اساس مصوبات نهمین شورای عالی مسکن کشور در حوزه انتقال برق و زیر ساخت تفاهم نامه ای با راه و شهرسازی و شهرکهای صنعتی امضا کردیم که در قبل این توافقات بتوانیم کارهای تامین برق را برای مسکن مهر و شهرکهای صنعتی انجام دهیم.

وی همچنین از تامین زمین برای مرکز دیسپاچینگ  و مدیریت بحران استان به میزان دو هکتار خبر داد و اظهار امیدواریی کرد بتوانیم با انتقال این مرکز به استان و مستقل از خوزستان برای تامین برق اقدام کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان گفت:امیدواریم بر اساس مصوبات امروز مشکل برق استان بصورت منطقی و اساسی حل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: