کد خبر: ۳۶۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با آوای رودکوف ؛
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های گسترده این اداره‌کل برای توانمندسازی معلمان، توسعه آموزش هوش مصنوعی، نوسازی مدارس، احداث هنرستان‌ها، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و نقش‌آفرینی خانواده‌ها در امر آموزش خبر داد.

شایعات نمرات پایین دانش‌آموزان کذب است/ هوش مصنوعی ضرورتی انکارناپذیر / توسعه مدارس شبانه‌روزی در راستای عدالت آموزشی

پایگاه خبری آوای رودکوف:محمد جمالی آرند در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف با اشاره به برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش گفت: تابستان فرصتی مغتنم برای توانمندسازی معلمان است. در این راستا، با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و استفاده از ظرفیت اساتید و سرگروه‌های آموزشی، آخرین تغییرات کتاب‌های درسی به اطلاع معلمان خواهد رسید.

وی هوش مصنوعی را ضرورتی انکارناپذیر در عصر حاضر دانست و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، برنامه‌هایی برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان و معلمان در سال تحصیلی پیش رو طراحی شده است.

جمالی آرند در خصوص زیرساخت‌های آموزشی استان اظهار داشت: زیرساخت‌های استان تا حدی مناسب است، اما نیازمند توجه و تلاش بیشتر برای نوسازی و شاداب‌سازی مدارس، توسعه هنرستان‌ها و تجهیز کارگاه‌های آموزشی است. اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و به طور مستمر پیگیری می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توسعه مدارس شبانه‌روزی در دولت‌های گذشته و سیزدهم، گفت: تلاش می‌کنیم در تمام روستاها مدرسه و معلم داشته باشیم. کمبود مدرسه نداریم، اما نیاز به بازسازی مدارس موجود احساس می‌شود.

متاسفانه در استان، شاهد مشارکت حداقلی خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان هستیم که این موضوع یکی از اشکالات جدی آموزش و پرورش است. از خانواده‌ها تقاضا داریم که با همکاری و مشارکت فعال در فرایند آموزشی، به ارتقای سطح علمی و تربیتی فرزندانشان کمک کنند.

وی نقش خانواده‌ها را در یادگیری و آموزش دانش‌آموزان بسیار مهم دانست و عنوان کرد: متاسفانه در استان، شاهد مشارکت حداقلی خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان هستیم که این موضوع یکی از اشکالات جدی آموزش و پرورش است. از خانواده‌ها تقاضا داریم که با همکاری و مشارکت فعال در فرایند آموزشی، به ارتقای سطح علمی و تربیتی فرزندانشان کمک کنند.

جمالی آرند مهارت‌آموزی را از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: طرح شهید عجمیان نمونه‌ای از برنامه‌های مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است. همچنین از ظرفیت هنرستان‌ها برای آموزش و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در تابستان استفاده خواهیم کرد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد مدارس و معلمان اظهار داشت: عملکرد مدارس و معلمان از طریق روش‌های مختلفی ارزیابی می‌شود. به عنوان مثال، نتایج امتحانات نهایی متوسطه دوم، نشان‌دهنده عملکرد مدارس و میزان فعالیت هر معلم خواهد بود. همچنین، درصد قبولی و میانگین نمرات هر مدرسه، بیانگر عملکرد مدیر مدرسه است.

وی یکی از مشکلات بزرگ استان را گرایش شدید دانش‌آموزان به رشته تجربی دانست و گفت: با توجه به اشباع بازار کار در این رشته، به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که با افزایش مهارت و یادگیری فنون مختلف، به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای بروند.

جمالی آرند در خصوص بازگشایی مدارس در اول مهرماه، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس به طور کامل انجام شده است. کتاب‌های درسی آماده، ساماندهی مدارس در حال انجام و هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

وی در خصوص نمرات دانش‌آموزان نیز گفت: هنوز نمرات دانش‌آموزان نهایی نشده و منتظر اعلام نتایج پایه‌های یازدهم و دوازدهم هستیم. شایعات مربوط به نمرات پایین کذب است و صحت ندارد.

 

گفتگو از: زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود
|
United States of America
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
0
0
آقای جمالی متخصص و جراح آموزش و پرورش ، بله ، در سه سال حکومت جنابعالی در سمت معاونت آموزشی و چند ماهه سرپرست اداره کل ، ، باعمل جراحی بخاطر ..... آخرین رتبه کشور هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش شدیم ،
هوش مصنوعی هم یک واقعیت انکارناپذیر و ضروری است ولی نه اینکه پارسال گفتی سوالات امتحانی با هوش مصنوعی تصحیح میشه ، آقای راستگو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: