کد خبر: ۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
در گفتگو با آوای رودکوف عنوان شد ؛
آنانکه به قصد پاکسازی بازارچه قدیمی و با قدمت یاسوج و به نیت بی خانمان کردن و کوتاه شدن سفره این جماعت قدم برداشته اند بدانند با این ترقه بازی ها نمی توانند این زمین را به چنگ در آورند

آتش‌سوزی در جمعه بازار یاسوج سریالی است؛ با این ترقه بازی ها نمی توانند این زمین را به چنگ در آورد!

پایگاه خبری آوای رودکوف :پس از آتش سوزی مجدد در جمعه بازار شهر یاسوج آوای رودکوف در گفتگویی با محسن تیربند کارشناس محیط زیست و نماینده اسبق صنف جمعه بازار به تحلیلی این موضوع پرداخت که در ادامه می خوانید:

جمعه بازار یاسوج قریب به ۱۷ سال در این مکان با جمعیتی بالغ بر ۸۹۰ جایگاه امتیازی که هر جایگاه دو خانواده را در دو شیفت از نعمت سفره شام و ناهار بهره مند نموده و بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این مجموعه نان میخورند ، در طول سالیان اخیر با همت خود اهالی جمعه بازار نگهبان شب جهت امنیت محیط و همچنین کنترل و نظم و انضباط درون محیط بازار و با تشکیل مجمع نمایندگان و شورای جمعه بازار مدیریت شده و در سالهای گذشته به صورت خودجوش وارد کار شدند که این مکان را با هزینه خودشان و مشارکت شهرداری ساماندهی کنند و اما نمیدانم چرا تا کنون این اتفاق صورت نگرفته است.

محسن تیربند بیان کرد: در اینجا آتش سوزی های مشکوک در طول سالهای گذشته و در چنین ایامی مشابه به هم ما را در این فکر فرو برده چه دلیلی دارد که آتش سوزی در ساعاتی از شب اتفاق بیفتد که هیچ فشار برقی بر مجموعه نیست و دقیقا در ساعاتی اتفاق افتاده که کمترین بار مصرفی بر تمامی منابع انرژی صورت گرفته بود.

و سوال اصلی اینجاست چرا با تودیع و معارفه دادستان محترم این اتفاق صورت گرفته( احساس می شود هر مسئولی در این استان تغییر می کند جهت بد جلوه دادن جمعه بازار یک ترقه بازی و برنامه ریزی جهت ایجاد ترافیک سنگین و یا داستانی ایجاد می شود) جواب سوال اینجاست هر آنکس در این مسئله دست داشته بدون شک جهت انحراف ذهن مسئولین استانی است که جدیدا بر کرسی های استانی تکیه زده اند و شرایط را به گونه ای جلوه می دهند که جمعه بازار یاسوج مکان خطرناکی است و جمع آوری آن را در اولویت اهداف شوم خود قرار دهند.

وی تصریح کرد:

۱.چرا مسئولین در امر وقتی این خطر را میدانند اجازه ساماندهی نمیدهند؟

۲.چرا در ایام اخیر برنامه هایی چیده شد جهت تبدیل جمعه بازار به پارک تفریحی و ایستگاه تاکسی برای مناطق حاشیه نشین و روستاهای اطراف؟

۳.چرا سازه پیشنهادی جمعه بازار جهت ساخت و ساز ، بیشتر به مکان اسکان و منازل مسکونی کپه ای شباهت دارد و جمعیت این سازه ها در آینده پیش بینی رونق کدام بازارچه است؟

۴.چرا در ادوار گذشته این مکان دچار حریق شد ایستگاه آتش نشانی در نزدیکی آن استقرار نیافت؟

۵.چرا با وجود ترافیکی که این مکان دارد شورای شهر و شهرداری اقدام به جمع آوری دستفروشان سیار در اطراف این بازارچه نمی کند و گاها در ایام عید و مناسبت های مختلف بازارچه های مختلف را در اطراف بازارچه و مستقیما در حریم اتوبان اصلی استقرار می کنند .

۶.چرا شهرداری و شورای شهر فقط افزایش قیمت اجاره را میبیند آن هم در سالهای گذشته بدون توجه به نرخ نامه و قانون افزایش درصدی بهای اجاره هزینه های سنگین از آنها مطالبه میکند و هیچ امتیازی در جهت رفاه و امنیت نداده است؟

۷.چرا غرفه های جمعه بازار در سالهای گذشته افزایش پلاک داده شده و گاها به صورت صوری و متاورسی بوده و ارزش مجازی داشته است؟

۸.دلیل فشار شورای شهر بر حذف نماینده صنفی بازار که بنده حقیر باشم چه بوده و چه چیز باعث ترس شما شده که محسن تیربند نماینده بازاریان نباشد؟

آنانکه به قصد پاکسازی بازارچه قدیمی و با قدمت یاسوج و به نیت بی خانمان کردن و کوتاه شدن سفره این جماعت قدم برداشته اند بدانند با این ترقه بازی ها نمی توانند این زمین را به چنگ در آورند

وی ادامه داد: آنانکه به قصد پاکسازی بازارچه قدیمی و با قدمت یاسوج و به نیت بی خانمان کردن و کوتاه شدن سفره این جماعت قدم برداشته اند بدانند با این ترقه بازی ها نمی توانند این زمین را به چنگ در آورند و همانند املاک شهرداری به تاراج ببرند؛این بازار مردمی دارد با قلبی پاک و صاف و صادق این بازارچه به تنهایی بدون از حمایت دستگاه های متولی (شورا و شهرداری) سر شرمندگی خیلی از خانواده ها را در جهت تامین مایحتاج فرزندان و خانواده خود بالا نگه داشته (به دلیل قیمت مناسب).

تیربند تصریح کرد: این مکان در جهت عکس برنامه های افزایش دلار در کشور که توسط دلالان اقتصاد ایجاد شده با توزیع کالاهای خود به صورت کاملا عادلانه و بدون توجه به تحرکات اقتصادی منصافانه عرضه و تقاضای مردم این استان را بهره مند نموده است.

نماینده اسبق صنف بازاریان تصریح کرد:از نیروهای محترم نظم و امنیت ، امداد و نجات و آتش نشانی که در اسرع وقت خدمات ارزنده ای داشتند تشکر ویژه داریم و از شورای محترم تامین استان استدعا داریم به صورت ویژه به این مساله دقت نظر داشته باشد و از مراجع محترم خالصانه تقاضامندیم وام قرض الحسنه ای تدارک بدهند تا عزیزانی که در این حادثه و حادثه گذشته اموالشان را از دست دادند بتوانند به زندگی برگردند.

وی خاطر نشان کرد: به امید روزی که این مکان ساماندهی گردد و مردم استان و خود بازاریان از نعمت یک مکان کاملا ایده آل و با پتانسیل چند منظوره و ایمن بهینه استفاده را ببرند.

گفتگو از راضیه آرچین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: