« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
وحید حاج سعیدی
از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان، حکایت معضلات اجتماعی در مملکت ما شبیه به حکایت مشک پاره است که هر طرفش را می گیرند لاکردار از طرف دیگر در می رود!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی: از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان، حکایت معضلات اجتماعی در مملکت ما شبیه به حکایت مشک پاره است که هر طرفش را می گیرند لاکردار از طرف دیگر در می رود!

جلوی قاچاق را می گیرند، دزدی زیاد می شود، بساط دزدی را جمع می کنند، خفت گیری و کیف قاپی رونق پیدا می کند. با فروش سیگار قاچاق مبارزه می کنند، خلق الله همه قلیان به دست می شوند! جلوی کشیدن قلیان در قهوه خانه و پارک و جنگل را می گیرند، ملت مواد صنعتی و سنتی را قاطی می کنند و مکتب جدیدی ابداع می شود! وام ازدواج قطره چکانی تزریق می شود ، سن ازدواج بالا می رود، سن ازدواج را پائین می کشند، آمار طلاق سیر صعودی طی می کند! خلاصه مسئولین مانده اند با مشکلات و معضلات اجتماعی چه کنند؟!

البته مشکل طلاق که در بالا بدان اشارت رفت مسئله جدیدی نیست و در زمره بلاهای نو پدید طبقه بندی نمی شود فقط ساختار آن با گذشته کمی فرق پیدا کرده است. مثلاً در گذشته هر گاه میزان عرضه و تقاضای «ناز» از کوک خارج می شد و اوضاع خرید و فروش آن در تالار شیشه ای کشمشی می شد آمار طلاق بالا می رفت: «تو ناز کنی و یار تو ناز . . . چون ناز دو شد طلاق خیزد!» بعد هم مشخص نیست آن دوران دادگاه پاسگاه نبود یا مهریه ها خیلی آبکی بود که ملت بعد از طلاق به یکدیگر تبریک هم می گفتند: «مژده کسی را که دهد زن طلاق» و باقی داستان...

اما الان اوضاع طلاق دادن با گذشته تومنی هشت صنار تغییر پیدا کرده است و آمار جدایی از ساعتی به دقیقه ای تغییر رویکرد داده است. با این وجود ذکر این نکته ضروری است که این گرفتاری خانمان برانداز تنها مربوط به کشور ما نیست و سایر بلاد نیز با این بدبختی ها دست و پنجه نرم می کنند. مشت نمونه خروار همین دوستان و هموطنان(!) چینی خودمان که برای کاهش آمار طلاق آزمون برگزار می کنند! اصل خبر به روایت جراید...

در چین طلاق و جدايي از همسر آنقدرها هم راحت نيست بلکه بايد مراحل قانوني و مسائل ديگري را طي شود. در کشور چين علاوه بر طي اين مراحل زوجين بايد يک آزمون را از سر بگذرانند. دادگاه "ييبين" در چين براي صادر کردن حکم طلاق از زن و شوهر آزمون مي گيرد. وانگ شيو، قاضي دادگاه خانواده تصميم به برگزاري آزموني خاص و ابداعي گرفت، آزموني که اگر شرکت کنندگان آن در آزمون رد شوند مي توانند طلاق بگيرند اما اگر نمره قبولي و خوبي در اين آزمون بدست آورند اجازه طلاق به آنها داده نمي شود.

در اين آزمون زن و شوهر بايد امتحاني بر پايه  لحظات و روزهاي خوشي که در طول زندگي مشترک خود داشته اند بدهند. اگر نوشته هاي آنها حاکي از آن باشد که روزهاي خوب بسياري کنار هم سپري کرده اند يعني نمره قبولي کسب کرده اند و فعلا اجازه طلاق ندارند اما اگر نوشته ها حاکي از روزهاي نفرت و ناخوشايند باشد آنها مي توانند از هم جدا شوند. نمره معيار براي قبولي و ردي نمرات بالاتر و پايين تر از 60 است. ( خبرگزاری مهر)

ملاحظه فرمودید کار تا کجا بیخ پیدا کرده است. البته اگر این قانون در مملکت ما اجرایی شود همان اول کار با تبلیغات گسترده کلاس های مداد چی و مدرسان تمیز و کتاب های کمک آموزشی الاغ سفید و خط سیاه و نارنگی و ... مواجه می شویم. مانند «با ما یک سال زود تر طلاق بگیرید!» ، « محضر دار را به خانه ببرید!» ، « سوالات طبقه بندی آزمون طلاق!»، « کتاب های خاکستری ویژه طلاق زوجین » ، « برای طلاق گرفتن هیچ وقت دیر نیست» و ....

در ضمن این فقط یک طرف داستان است و ممکن است خلق الله در حین برگزاری آزمون به جای یادآوری لحظات و روزهای خوش که با هم داشتند یاد صحنه های رقت بار و بگو و مگو های صد من یک غاز زندگی شان بیفتند و مجبور شوند به جای پرداخت مهریه ، دیه پرداخت کنند! از ما گفتن بود...

یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: