« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
سرمایه گذاری و احیای طرح های توسعه ای ، چهره استان کهگیلویه و بویراحمد را دگرگون خواهد ساخت.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی روز نامه نگار مطرح کشوری و ستون نویس پایگاه خبری آوای رودکوف در یادداشتی نوشت: استان کهکیلویه و بویر احمد حدود ۱ درصد از مساحت کل کشور را در بر گرفته است. بیش از 20 درصد نفت و گاز، 10درصد رواناب‌ها،۹ درصد از جنگل‌های کشور (حدود ۲۰ درصد کل زاگرس)، ۲۰۰۰ گونه گیاهی (با بیش از ۴۵۰ گونه گیاهی دارویی)، در این استان قرار دارند. اما کهنه زخم های محرومیت و توسعه نیافتگی، این استان را در زمره محروم‌ترین استان‌های ایران قرار داده است و چهره زخمی، خسته و بی رمق آن حجت گفتار فوق است.

بی مهری به استان در تخصیص بودجه، توسعه نامتوازن منطقه‌ای و ملی، کم توجهی و چشم پوشی از ظرفیت‌ها و داشته های استان، نگاه های سیاسی و قومیتی و سلیقه ای برخی مدیران و در نهایت سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌ها در دولت های گذشته، برخی مشکلات استان را به معضل و معضلات را به بحران تبدیل کرده است که حل این مشکلات و معضلات و بحران ها نیازمند تلاش های همه جانبه ملی و استانی است.

با این وجود در سفر ریاست جمهور به استان در سال گذشته بارقه هایی از امید در دل شهروندان نقش بست و وعده برخی طرح های توسعه ای که امسال شاهد کلنگ زنی و افتتاح آنها هستیم، نوید بخش روزهای روشن تر در استان هستند.

دعوت از سرمایه گذاران بزرگ، احیای کارخانجات، اجرای طرهای های توسعه ای در زمینه گردشگری و گیاهان دارویی، توسعه جاده های استان، راه اندازی پروژه های زیرساختی نیمه تمام چون پتروشیمی ،سدچمشیر و کارخانه گیاهان دارویی گچساران و ... بخشی از خواسته های شهروندان است که با نگاه مثبت دولتمردان در آینده زمینه ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه در استان خواهند بود.

هر چند اسکار ها و آثار کهنه زخم های محرومیت ناشی از بی توجهی به استان و سوء تدبیر و سوء مدیریت عده ای در دولت های گذشته به این زودی ها از چهره تکیده استان محو نخواهد شد با این حال باید به محرومیت زدایی از استان ، توسعه پایدار و روزهای روشن امید وار بود .

از سویی باید اذعان داشت در طول همین مدت کوتاه اقدامات توسعه ای متعددی در استان در دستور کار بوده و رشد حدود سه برابری اعتبارات استان، افزایش ۱۰۶ درصدی درآمدهای استان، تکمیل پروژه بزرگ پاتاوه به دهدشت، فعال تر شدن سد تنگ سرخ، گرفتن مجوز ماده ۲۳ پروژه های ملی، افزایش پیشرفت فیزیکی سد چمشیر و پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت، تلاش برای راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج، تقاطع مهریان، دشت امامزاده جعفر،آبرسانی به چهارشهر، صدور مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه، چهارخطه کردن دهدشت خیر آباد به سمت بهبهان تنها بخشی از دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در این استان کوچک و با یک درصد مساحت و جمعیت کشور طی یکسال گذشته است .

هر چند اسکار ها و آثار کهنه زخم های محرومیت ناشی از بی توجهی به استان و سوء تدبیر و سوء مدیریت عده ای در دولت های گذشته به این زودی ها از چهره تکیده استان محو نخواهد شد با این حال باید به محرومیت زدایی از استان ، توسعه پایدار و روزهای روشن امید وار بود .

بی تردید تحقق توسعه استان در گرو توجه به پتانسیل‌های منطقه است و اگر با نگاه ملی فارغ از جناح بندی و قومیتی و ...، توسعه استان مد نظر قرار داده شود، رسیدن به آن درو از دسترس و انتظار نخواهد بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
گنجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
اغلب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خودشان مانع توسعه استان خودشان هستن
بدو شروع هر سرمایه‌گذاری معارض هستن و جلو حرکت طرح را میگیرن که رمقی برای مجری طرح باقی نمی مونه
اگه طرح به افتتاح هم برسه به عنوان کارگر دوباره شروع به اذیت کردن میکنن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: