به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com):
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به «ارزیابی اجمالی دولت تدبیر و امید» در دو سال اخیر پرداخت.
وی در بخشی از مقاله خود می نویسد در سیاست داخلی، دولت ضعیف عمل کرده و به شعارها و رفتارهای خود جامه عمل نپوشانده است. بدون شک آزادی بیان در این دولت کمتر از دولت سابق است.
البته عامل اصلی این است که همواره دولتهایی که قصد اجرای کامل قانون اساسی را دارند از سوی برخی نهادها تحت فشار قرار میگیرند. فشارهایی که امروز بر دولت آقای روحانی در زمینه بر هم زدن سخنرانی ها و جلوگیری از اظهار عقیدهها وجود دارد بر دولت آقای احمدینژاد وجود نداشت و تنها در اواخر آن دولت که ایشان گاهی به حقوق ملت میپرداخت، فشارهایی وارد میشد.
منبع/تابناک
کد خبر: ۶۶۲۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
وزیر خارجه اسبق انگلیس:«ایران، یک حکومت دینسالاری با ساختارهای دموکراتیک زیربنایی، رئیسجمهور منتخب و پارلمان (مجلس) است. چهارده کرسی از ۲۹۰ کرسی برای اقلیتهای مذهبی اعم از زرتشتی، مسیحی و یهودی محفوظ هستند.»
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.comبه گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، «جک استرا»، وزیر خارجه اسبق انگلیس روز پنجشنبه در جریان یک سخنرانی در دانشگاهی در جنوب ولز با ارائه تصویری متفاوت از آنچه مقامات غربی در تلاش برای ارائه از ایران هستند، از انگلیس خواست روابط عادی با تهران را از سر بگیرد.
به گزارش پایگاه «ولز آنلاین»، این مقام اسبق کابینه حزب کارگر با اشاره به مذاکرات هستهای ایران و گروه 1+5 گفت: «امیدوارم و دعا میکنم که توافق حاصل شود. اگر چنین توافقی وجود داشته باشد، تا اندازه زیادی به خاطر شجاعت و بینش باراک اوباما و حسن روحانی است.»
«استرا» از فشارها برای خارج کردن ایران از جامعه بینالمللی هم انتقاد کرد و گفت: «ایران بزرگتر از آن است که بتوان از لحاظ راهبردی آن را به حاشیه راند. این کشور (از جامعه بینالملل) خارج نخواهد شد. اکنون وقت شروع دوباره است.»
دیپلمات اسبق انگلیس با مقایسه رویکردی که لندن در مقایسه با ایران و سایر کشورها داشته گفت: «باید درباره این حقیقت تأمل کنیم که ما هنگام تعامل با عربستان چشم به روی حقایق میبندیم، در حالی که جهان با مشکلات زیادی روبرو شده که عربستان سرمنشأ آنها بوده است - وهابیت افراطی و دادن میدان عمل به جهادگرایی، دو نمونه از آنها هستند.»
«استرا» توصیف «جورج دبلیو بوش»، رئیسجمهور اسبق آمریکا که ایران را «محور شرارت» خوانده بود را یکی از «جدیترین خطاهای سیاست خارجی در دوران ریاستجمهوری» او خواند.
استرا تأکید کرد ایران را به هیچ عنوان نمیتوان با کره شمالی، عراق صدام حسین یا لیبی قبل از ۲۰۰۳ مقایسه کرد.
«جک استرا» در بخش دیگری از این سخنرانی ادعاهای کشورهای غربی که تلاش میکنند از ایران تصویر کشوری با ساختار دیکتاتوری ارائه کنند را رد کرد و گفت: «در منطقهای آکنده از آشوب، ایران کشوری باثبات و رو به پیشرفت با مولفههای دموکراسی است که در سالهای گذشته تقویت شدهاند.»
او افزود: «ایران، یک حکومت دینسالاری با ساختارهای دموکراتیک زیربنایی، رئیسجمهور منتخب و پارلمان (مجلس) است. چهارده کرسی از ۲۹۰ کرسی برای اقلیتهای مذهبی اعم از زرتشتی، مسیحی و یهودی محفوظ هستند.»
کد خبر: ۶۶۰۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود در جمع زائران امام خمینی (ره)، توسط عدهای از افراد که در صفوف نخستین مراسم قرار داشتند با شعار «خامنهای زنده باد، روحانی پاینده باد» همراهی شد و برخی حاضران نیز شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را سر میدادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور حجتالاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره)، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور ایران، حجتالاسلام موسوی بجنوردی، حجتالاسلام محمود دعایی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران و جمعی از ارادتمندان به معمار کبیر انقلاب اسلامی و پیروان امام خامنهای در صحن شهدای آستان مقدس امام خمینی (ره) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود در جمع زائران امام خمینی (ره)، توسط عدهای از افراد که در صفوف نخستین مراسم قرار داشتند با شعار «خامنهای زنده باد، روحانی پاینده باد» همراهی شد و برخی حاضران نیز شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را سر میدادند.
در اواسط صحبتهای رئیس جمهور جمعیت حاضر در محل سخنرانی ، چندین بار شعارهای «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
این شعارها که بیشتر در صفوف جلو بود اندکی ادامه داشت ولی تا پایان سخنرانی تقریبا آرامش برقرار بود.
رییس جمهور جمله "تحریم را درهم میشکنیم" و دعای پایانی سخنان خود را با صدای بلند بیان کرد.
کد خبر: ۶۵۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
این اوج بی انصافی است که کسی با زخم زبان و یا بی تدبیری دل رهبری انقلاب را خون نماید لذا مردم و مسئولان نظام باید اعتقاد خود به رهبری را بیش از پیش تقویت نمایند
کد خبر: ۶۵۴۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
رهبر انقلاب در جریان سخنرانی اخیر در دانشگاه امام حسین (ع)، پذیرش بازجویی بیگانگان از دانشمندان ایرانی را یک خط قرمز مطرح کردهاند. همزمان با انتشار اخباری متفاوت درباره درخواستهای غرب در این حوزه، اطلاعات منتشره نشان میدهد که ظاهرا دو دانشمند ایرانی، اصلیترین هدف طرح درخواست مصاحبه با دانشمندان ایرانی هستند.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش «تابناک»، مرور اخبار و تحلیلهای غیرطبقهبندی شده منابع غربی نشان میدهد، محسن فخریزاده مهابادی و سید عباس شاه مرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهمترین نامهای مطرح از افرادی هستند که غربیها به دنبال مصاحبه هستند. در حالی که تاکنون، هیچ خبری از احتمال مصاحبه آژانس با فخریزاده منتشر نشده است، برخی منابع غربی مدعی هستند که آژانس در دو نوبت با پروفسور شاه مرادی مصاحبه کرده است. شاه مرادی زواره احتمالا همان دانشمندی است که مسئولان دولت سابق پذیرفتهاند در دوره کار آنها با آژانس مصاحبه داشته است؛ هرچند ترجیح دادهاند از وی به عنوان مدیرعامل یک شرکت نام برده و نوشتهاند: «تصمیم گرفته شد، یکی دو نفر که در حد مدیرعامل شرکت بودند و این شرکتها برای انرژی اتمی کار میکردند، توضیحاتی دهند».
در آخرین پرده از تأکید بر نام این دو دانشمند ایرانی، دیوید آلبرایت، رئیس مؤسسه موسوم به دانش و امنیت بینالمللی، در جلسه استماع سنای آمریکا در این باره گفته است: «ایران همچنان با درخواست آژانس مبنی بر مصاحبه با افراد کلیدی مانند فخریزاده و سید عباس شاه مرادی زواره، رئیس سابق مرکز تحقیقات فیزیک مخالفت میکند. گفته میشود، مرکز تحقیقات فیزیک، در دهه هزار و نهصد و نود مرکز اصلی پژوهشهای نظامی هستهای ایران بوده است. آژانس بینالمللی انرژی اتمی سالها قبل با شاه مرادی در مورد تعداد محدودی از خریدهای مشکوک تجهیزات توسط وی که از طریق دانشگاه صنعتی شریف انجام شده بود مصاحبه کرد. این خریدها در زمانی انجام شد که رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی ایران رئیس این دانشگاه بود و از فعالیتهای شاه مرادی آگاهی داشت. آژانس بینالمللی انرژی اتمی از پاسخهای شاه مرادی کامل رضایت نداشت. نارضایتی آژانس زمانی افزایش یافت که شاه مرادی حاضر به صحبت در مورد فعالیت خود برای مرکز تحقیقات فیزیک نشد».
اما رسانههای خارجی درباره این دو نفر و سابقه درخواستهای آژانس در برابر آنها چه میگویند؟
محسن فخریزاده مهابادی
منابع غربی هر چه بیشتر اصرار داشته باشند که برنامه هستهای ایران به سمت ساخت سلاح انحراف داشته، تمرکز بیشتری بر فعالیتهای فخریزاده کرده و نقش وی را پررنگتر میدانند. اعطای القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هستهای نظامی ایران بخشی از این کارزار تبلیغاتی است.
نشریه انگلیسی ساندی تایمز در فروردین ۸۷ با اشاره به اسنادی که ادعا میشود، از یک دستگاه لپتاپ ایرانیها به دست آمده، فخریزاده را «یک افسر سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین تهران و به عنوان «پدر برنامه هستهای نظامی ایران» معرفی کرده و مدعی شد: «سرویسهای اطلاعاتی غرب معتقدند ایران در صدد تولید یک کلاهک هستهای با توان نابودسازی هر شهری در خاورمیانه است که مسئولیت این برنامه بر عهده محسن فخریزاده مهابادی، مدرس فیزیک دانشگاه امام حسین تهران، قرار دارد و از این روی، میتوان وی را پدر تولید کلاهک اتمی ایران نامید»!
بنا به ادعای رسانههای غربی در آن سال، فخریزاده مدیریت طرحی با عنوان» پروژه ۱۱۱ «به منظور تولید یک کلاهک هستهای با توان انفجار در ارتفاع ۲ هزار فوتی و تخریب یک منطقه وسیع را برعهده داشته است.
با وجود همه ادعاهای رسانهای غربی درباره فخریزاده، هیچگاه اطلاعات قابل تأیید و معتبری درباره فعالیتهای وی منتشر نشده است. فخریزاده از جمله افرادی است که نام وی با ادعای دخالت وی در برنامه هستهای، در فهرست تحریمهای شورای امنیت قرار داده شده و آژانس بر مصاحبه با وی اصرار داشته است.
سید عباس شاه مرادی زواره
شاه مرادی زواره در باره سوابق دانشگاهی خود گفته: «مقطع کارشناسی را در رشته مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدم. ما دورهٔ پنجم دانشگاه شریف بودیم. بعد از گرفتن لیسانس در سال ۵۴ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفتم، دوره فوق لیسانس و همچنین دوره دکترا را در امپریال کالج در لندن بودم و در سال ۶۰ پی اچ دی را در رشته مکانیک کاربردی گرفتم».
دکتر شاه مرادی زواره اکنون مدیریت شرکتهای دانشبنیانی را بر عهده دارد که تجهیزات پیشرفته مبتنی بر فناوری نانو و دیگر فناوریهای پیشرفته میسازد. وی که به سبب دوره کار در دانشگاه صنعتی شریف و همکاری با صالحی رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی و رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف، در دورهای مسئولیت تهیه تجهیزات دانشگاهی مورد نیاز دانشگاه را بر عهده داشته است، به دلیل کاربردهای این تجهیزات و نیز مسئولیت ریاست مرکز تحقیقات فیزیک در معرض ادعاهای آژانس قرار داشته و از جمله در بهمن ماه سال ۸۴ مورد مصاحبه آژانس قرار گرفته است.
شاه مرادی از شروع به کار مرکز تحقیقات فیزیک در سال ۱۳۶۸ تا زمان تبدیل آن به پژوهشگاه دانشهای بنیادی در سال ۱۳۷۶ مسئولیت این مرکز علمی را بر عهده داشته است. در مقابل جنجالهای طرف غربی درباره نقش مرکز تحقیقات فیزیک در برنامه هستهای ایران، همواره تأکید کرده که این مرکز، نقشی در چرخه غنیسازی ایران نداشته و شاه مرادی همزمان با انجام مسئولیت در این مرکز تحقیقاتی، از آنجا که همزمان استاد دانشگاه شریف بوده، به آزمایشگاههای این دانشگاه در تهیه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مورد نیاز خود از منابع غربی کمک کرده است.
آلبرایت پیش از این در گزارشی در سال ۲۰۱۲، مدعی شده که آژانس دو بار فرصت یافته است درباره دانشگاه شریف با شاه مرادی مصاحبه کند، ولی وی از صحبت کردن درباره فعالیتهای مرکز تحقیقات فیزیک خودداری کرده و نقش خود را کم اهمیت شمرده و گفته است، به عنوان استاد دانشگاه شریف، مسئولیت در مرکز تحقیقات فیزیک را به عنوان یک شغل دوم پذیرفته است.
کد خبر: ۶۵۲۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: معاون وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: بازرسیها از مراکز نظامی به صورت مدیریتشده پذیرفته شده اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هستهای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود عنوان کرد: بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده، اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیّت انجام میشود.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود عنوان کرد: بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده، اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیّت انجام میشود.
وی افزود: معاون وزیر خارجه ادامه داد که در یکی از جلسات لیست تعدادی از دانشمندان هستهای کشورمان از طرف مقابل به ما داده شده و از ما خواستهاند تا با این دانشمندان مذاکره و مصاحبه داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هستهای در چارچوب (PMD) است و این همان برنامه نظامی ادعای طرف غربی است که ادعا دارد ایران این برنامه نظامی را داشته و معتقدند که برای راستیآزمایی از سوی ایران به مراکز و دانشمندان دسترسی پیدا کنند.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: عراقچی افزود بازرسی از مراکز نظامی از سوی ما پذیرفته شده، اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هستهای اگرچه لیست اسامی دانشمندان از سوی طرف مقابل به ما داده شده، اما ما نپذیرفتهایم که آنها بتوانند به دانشمندان ما دسترسی داشته باشند.
عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه علیاصغر زارعی نماینده مردم تهران با اشاره به بازرسیهای فراپروتکلی گفت که در مذاکرات لوزان تیم مذاکرهکننده کشورمان بازرسیهای فراپروتکلی را پذیرفته است و آمریکاییها نیز هم به همین موضوع انگشت گذاشته و آن را تکرار میکنند.
وی افزود: درمورد لغو تحریمها نیز عراقچی اظهار داشت که لغو تحریمها در بخش اقتصادی درحال بحث است تا طرف مقابل با زیرساخت تحریمها را با صدور یک سند بردارد و اعلام کند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند ما تحریمها را برمیداریم و بعد از آنکه ما به تعهدات خود عمل کردیم، آنها تحریمها را تعلیق میکنند.گزارش خبرگزاری دولت از جلسه غیر علنی امروز مجلس خبرگزاری رسمی دولت هم جلسه امروز غیر علنی مجلس را اینگونه روایت کرد:نمایندگان مجلس دو ساعت جلسه غیرعلنی با محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی را « سنگین» توصیف کردند و در عین حال گفتند که در این نشست بسیاری از مسائل مهم، باز و رفع ابهام شد، از جمله نوع بازرسی ها و میزان غنی سازی.محمدسادات ابراهیمی اظهارات محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی در نشست غیرعلنی مجلس را « قانع کننده» خواند و گفت: فضای مجلس هنگام سخنرانی آنها آرام بود ولی زمان سخنرانی عراقچی دو نماینده سوال هایی از او پرسیدند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده گزارشاتی را در مورد روند مذاکرات ایران با ۱+۵ ارائه و برخی نمایندگان هم مطالبی را مطرح کردند. وی گفت: در این جلسه همچنین تاکنون علی اصغر زارعی ؛عباسعلی منصوری آرانی ،علیرضا زاکانی نمایندگان تهران و علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره مذاکرات و گزارش های ظریف و عراقچی دادند. وی با تاکید بر این که صحبت های ظریف و عراقچی قانع کننده بود گفت: فضای مجلس در هنگام سخنرانی آنان فضا آرام و در هنگام سخنرانی عراقچی دو نماینده سوالاتی از وی مطرح کردند. سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این جلسه ظریف درباره بازرسی از اماکن نظامی گفت ما چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی پذیریم؛ پروتکل الحاقی هم می گوید می شود بازرسی کرد ولی بازرسی مدیریت شده. این نماینده مجلس به نقل از وزیر امور خارجه گفت که پیوستن به پروتکل الحاقی نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است. **رفع تحریم ها و تثبیت غنی سازی از تعهدات ۱+۵ به ایران است کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت که محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی در نشست غیرعلنی تاکید کردند مذاکره کنندگان ایران توانسته اند حق غنی سازی ایران را برای کشورهای ۱+۵ تثبیت کنند. پیرموذن در این باره به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: مذاکره کنندگان ارشد ایران بیان کردند که خوشبختانه تثبیت غنی سازی ایران مورد توافق قرار گرفته است در حالی که طرف مقابل مذاکره کننده طی چند سال گذشته در پی تعطیل کردن آن بود. وی افزود: آنها گفتند راکتور اب سنگین اراک ، رفع تحریم های اقتصادی و مالی به طور همزمان ،حفظ فردو با توجه به ارزش راهبردی واستراتژیک آن با حفظ ۱۰۴۴ سانتریفیوژ که صیانت از سایر تاسیسات هم خواهد بود از جمله تعهدات طرف مقابل به جمهوری اسلامی ایران است. نماینده اردبیل به نقل از ظریف و عراقچی گفت که در مقابل تعهد ایران آن است که به دنبال ساخت بمب هسته ای نرود. ** حمایت لاریجانی و توضیحات مبسوط عراقچی بهروز نعمتی نماینده اسد آباد از حمایت علی لاریجانی از تیم مذاکره کننده هسته ای، ارائه دیدگاه های ظریف در مجلس و توضیحات مبسوط عراقچی درباره دغدغه های رهبری و مردم گفت. وی گفت: رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد و گفت این حمایت باید به شکلی باشد که خواسته های نظام محقق شود. نعمتی نشست غیرعلنی مجلس رو « سنگین و در حدود دو ساعت» توصیف کرد و گفت: وزیر امور خارجه توضیحاتی درباره چارچوب مذاکرات و نوع نگاه خود به اتفاقات و بیانیه لوزان بیان کرد و عراقچی نیز به صورت مبسوطی درباره دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مردم توضیحاتی داد. نماینده اسد آباد خاطرنشان کرد: چهار نماینده نیز موضوعاتی را مطرح کردند که در مجموع نشستی خوب و صمیمی برگزار شد. مباحث مطرح شده نمایندگان درباره نحوه لغو تحریم ها، نوع بازرسی ها، فعالیت های فردو و نحوه فعالیت آینده کشور در زمینه انرژی هسته ای بود. وی با بیان اینکه یکی از بحث های مطرح شده موضوع بازرسی از تاسیسات و مراکز نظامی بود گفت: عراقچی در این باره توضیح داد که بازرسی ها در چارچوب پروتکل الحاقی بوده و این گونه نخواهد بود که آمریکایی ها هر زمان که بخواهند از هر جایی بتوانند بازدید کنند . این بازرسی ها قطعا مدیریت شده خواهد بود. عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: درباره فردو و غنی سازی هم صحبت شد و موضوعی که مطرح شد این بود که باید مفاد موافقتنامه سوییس به صورت مکتوب نوشته شود. نعمتی خاطرنشان کرد: درباره مذاکرات در شرایط تهدید هم یکی از نمایندگان تذکر داد اما مذاکره کنندگان گفتند در ۳۰ سال اخیر جمهوری اسلامی همواره از طرف آمریکایی ها تهدید شده و آمریکایی ها از سیاست چماق و هویج استفاده کرده اند. نماینده مردم اسدآباد در مجلس در باره کاهش یافتن تعداد سانتریفیوژها در مرکز هسته ای فردو نیز گفت:درباره اینکه گفته می شود این تعداد کم خواهد شد آقای عراقچی گفت که چنین چیزی مطرح نیست و همان ۱۰۴۴ مطرح بوده و صحبت های آمریکایی ها غیرواقعی است. وی تاکید کرد مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید از نحوه مذاکرات اطلاع داشته باشد و نباید احساسی با این موضوع مهم برخورد کرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل بین مجلس و تیم مذاکره کننده این موضوع حل و فصل شود. نعمتی مهمترین بحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی صبح امروز را حول نگارش متن نهایی توافق نامه عنوان کرد و گفت: جلسه امروز صبح بسیار خوب و سنگین بود و صحبت بین کوچک زاده و ظریف که در انتهای جلسه غیرعلنی رخ داد درگیری لفظی نبود بلکه صحبتی بود که یک نماینده با وزیر امورخارجه انجام می داد. وی تصرح کرد: بعضی از مسائل بسیار مهم در جلسه امروز باز شد ولی به دلیل غیرعلنی بودن نمی توانیم تمام مسائل را توضیح دهیم. سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه بیانیه ای که در لوزان منتشر شد شفاهی بوده است ادامه داد: امروز از بسیاری از مباحثی که روزهای گذشته مطرح بوده از جمله فکت شیت و دیگر مسائل گذشته ایم و بحث مهم تبدیل توافق لوزان به متون کتبی شده است. وی درباره موضع رییس مجلس در جلسه غیرعلنی صبح نیز گفت: لاریجانی حمایت از تیم مذاکره کننده را متذکر شده و خواستار این شد که این حمایت به شکلی باشد که خواسته های نظام محقق شود. ** مذاکره کنندگان تاکید کردند زیر بار بازرسی از تاسیسات نظامی نمی روند رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده در جلسه غیرعلنی مجلس بیان کردند که زیر بار بازرسی از تاسیسات نظامی نمی روند. کاظم جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: تیم مذاکره کننده ما در این جلسه بیان کردند اگر کسانی بخواهند تاسیسات نظامی را بازدید کنند ما زیر بار بازرسی از این تاسیسات نمی رویم ولی اگر بخواهند تاسیسات هسته ای را براساس آنچه در ان پی تی و قواعد بین الملل آمده بررسی کنند همکاری ها انجام می شود. وی جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس را « خوب» ارزیابی کرد و گفت: سخنان ظریف قاطع و در عین حال قانع کننده بود. رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف بیان کرد« ما ادامه دهنده خط مقاومت هستیم و تمام توان و تلاشمان را انجام می دهیم تا مذاکرات براساس عزت ملی و حفظ منافع کشور و تدابیر رهبری انجام گیرد». وی گفت: آقای ظریف همچنین بیان کرد که تذکرات رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در همه امور به تیم مذاکره کننده کمک کرده اند. اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در مورد صحبت های ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس درباره بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: آقای ظریف و عراقچی بیان کردند که چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی پذیرند و پروتکل الحاقی را می پذیرند.
منبع: رجا
کد خبر: ۶۵۰۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
مراسم باشکوه جشن بزرگ عید مبعث با حضور پرشور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت امروز درشهرستان لنده برگزار شد
کد خبر: ۶۴۳۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
در نشست بزرگ اصلاحطلبان کهگیلویه و بویراحمد آنچه که بیش از هر چیز پررنگ بود تذکرها و حتی اولتیماتومی بود که به مسئولان استانی دادند.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
به گزارش خبرنگار فارس از یاسوج، عصر جمعه نشست هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اصلاحطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن ترویج کشاورزی استان برگزار شد.
در این نشست در ابتدا انتظامات نشست از ورود خبرنگاران جلوگیری کرد اما با نظر تنی چند از ریشسفیدان اصلاحات خبرنگاران حق حضور در این نشست را پیدا کردند.
در این نشست چهار ساعته ابتدا از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده اصلاحطلبان دیدگاهها و نظرات خود را مطرح کردند و در این میان یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان و یک نفر هم از جامعه زنان اصلاحطلب به ارائه دیدگاههای خود به نمایندگی از اقشار پرداختند.
در انتهای برنامه نیز سید باقر موسوی جهانآباد نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس از حوزه بویراحمد و دنا به ایراد سخن پرداخت.
گردیان جعفری اولین سخنران این جلسه بود که به تشریح شاخصههای اصلاحطلبی پرداخت.
این فعال سیاسی اصلاحطلب که به نمایندگی از اصلاحطلبان کهگیلویه سخن میگفت در مهمترین بخش از اظهارات خود گفت: نباید اجازه دهیم این نردبانی که با تشکیل دولت تدبیر و امید ایجاد کردهایم با بیتدبیری فرمانداران، بخشداران و استانداران فرو بریزد.
در ادامه فرزاد باقرزاده به نمایندگی از اصلاحطلبان چرام اظهار کرد: هر دولتی نقطه ضعف و قوتی دارد و نقطه ضعف این دولت هم عدم توجه به موضوعاتی است که برای ما اصلاحطلبان مهم است.
وی با تفاوت قائل شدن میان اصلاحطلبان اصلی و بدلی، بیان کرد: باید اصلاحطلبان واقعی اختلافات را کنار بگذارند تا در انتخابات مجلس بتوانیم حضور پررنگی داشته باشیم.
باقرزاده از به حاشیه رفتن اصلاحطلبان واقعی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان اظهار نگرانی کرد.
وی عملکرد مسئولان استانی را ضعیف دانست و گفت: مسئولان استان اکنون تنها از گروههای آفتابگردان استفاده میکنند.
در ادامه نعمتالله خسروی از اصلاحطلبان شهرستان لنده نیز با بیان اینکه از سیاستهای دولت تدبیر و امید به خصوص در استان جداً گلایه دارم، بیان داشت: این مسئولان هیچگونه توجه جدی به ساختارهای سیاسی، اداری و عمرانی ندارند.
باقرزاده با بیان اینکه مهمترین سد در برابر اصلاحطلبان، مجلس کنونی است از حضار پرسید که به نظر شما آیا مدیران استان میتوانند در انتخابات مطالبات اصلاحطلبان را پاسخگو باشند.
وی متذکر شد: متأسفانه مسئولان استان ما گوششان در دست نمایندگان فعلی مجلس است.
نماینده اصلاحطلبان بهمئی فردی به نام خردمند بود که اظهار کرد: دولت تدبیر بداند که لازمه تدبیر تغییر است.
وی گفت: برخی از مسئولان کنونی استان در میان اصلاحطلبان نفاق انداختند آنجا که صحبت از انتخاب فرمانداران بود.
خردمند یادآور شد: مسئولان ما قومی و قبیلهای کار میکنند چرا نباید از میان 50 هزار نفر مردم فهیم بهمئی یک نفر در مدیریتهای استانی وجود داشته باشد.
محبوبه آذرگشسب نیز به نمایندگی از زنان اصلاحطلب از روی متن مطالبی را خواند که بیشتر موضوعات کشوری بود، اما در بخشی از همین خطابه، دلیل شکست اصلاحطلبان را خطاهای فاحش آنها دانست.
وی خواهان محوریت برخی افراد در کشور و استان برای هماهنگی میان اصلاحطلبان بود.
اما داغترین بخش از سخنرانی ها مربوط به نماینده اصلاحطلبان شهرستان دنا بود که گفت: باید دید که در ارتباط دوسویه میان اصلاحطلبان و دولت چه اقدامی برای اصلاحطلبان از سوی دولت شد.
رضایی گفت: اکثریت رأی روحانی در استان مربوط به اصلاحطلبان بود و جلسه امروز پیامی برای مسئولان استانی بود که باید احترام این قشر را داشته باشند.
اما اولتیماتوم این جلسه را به مسئولان جوانی به نام مقداد عزیزی نماینده دانشجویان اصلاحطلب به مسئولان استانی داد.
وی گفت: اگر مسئولان استانی در رویه خود مبنی بر استفاده از اصلاحطلبان تغییر ایجاد نکنند در سفر رئیسجمهور به استان واکنش نشان خواهند داد.
عزیزی عنوان داشت: دولت تدبیر چندان توجهی به جوانان نشان نداده است و مسئولان استانی برای خود بقالی و دکان سیاسی راه انداختند.
دبیر حزب منحله مشارکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آخرین سخنران بود که به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
سید رضا عسکری به بیان انتظارات از استاندار پرداخت و بیان داشت: 12 جلسه مفصل تاکنون با استاندار برگزار کردهایم و ارزیابی ما این است که در زمینه کارکرد عمرانی به تلاش بیشتری در استان نیاز است.
وی در پایان دخالت نمایندگان در کار مسئولان را موجب به انحراف کشانده شدن کارها دانست.
کد خبر: ۶۴۳۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بینالمللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمیکنیم و اگر دخالت میکردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو میشد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، با تأکید بر اینکه ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بینالمللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمیکنیم و اگر دخالت میکردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو میشد.
وی ادامه داد: کسانی که در محافل بینالمللی شایعههایی میسازند میدانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمیماند ولی ما تنها کمک انساندوستانه میکنیم.
نقوی حسینی با تأکید بر اینکه کشتی نجات ایران قطعاً به یمن خواهد رسید و قلب تهدیدها را میشکافد، اظهار داشت: ما کشتی نجات را به یمن خواهیم رساند و اجازه بازرسی و یا متوقف کردن این کشتی را به هیچ قدرتی نمیدهیم.
نقویحسینی همچنین با اشاره به تجاوز وحشیانه رژیم آلسعود به مردم یمن گفت: امروز جهان اسلام از ۲ سو تحت محاصره و جنایت است.
وی ادامه داد: از یک سو رژیم اسرائیل که با تجاوز به غزه و لبنان جنایت میکند و از سوی دیگر رژیم آل سعود که در کنار صهیونیستها گوشه دیگری از جهان اسلام را هدف قرار داده است.
«مردم یمن با انواع گلولههای غیرمتعارف روبرو هستند و خانه آنان ویران شده و آب و غذای آنان قطع شده است. آل سعود امروز در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علیه ملتهای مسلمان جنایت میکند.»
وی افزود: وجدان جهانی باید پاسخگو باشد که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود.
نقوی حسینی با اشاره به سابقه تاریخی یمن و دخالتهای آشکار رژیم آل سعود در دورانهای گذشته در این کشور اظهار داشت: ملت یمن در سالهای قبل به مرور دست به دست هم دادند تا حکومتی مستقل بر سر کار بیاورند و این بزرگترین گناه مردم یمن از نگاه رژیم آل سعود است که نمیخواهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.
نقوی حسینی ادامه داد: در گذشته یک حرکت انقلابی وحدتبخش در یمن صورت گرفت و این مسئله به آل سعود و دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان میداند برخورد و در ادامه حرکت آمریکا و همپیمانانش و آل سعود به عنوان یک مثلث جنایتکار در برابر حرکت ملی یمن شکل گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تجاوز ۲ ماهه رژیم آل سعود به مردم بیدفاع یمن گفت: رژیم آل سعود در این تهاجم از پیشرفتهترین سلاحها برای کشتار مردم یمن استفاده میکند و امروز سلاحهایی در یمن به کار گرفته میشود که برای اولین بار است در یک جنگ مورد استفاده قرار میگیرد.
نقوی حسینی کشتار بیش از 4هزار یمنی و مجروحیت هفت هزار نفر از مردم بیدفاع این کشور در تجازوات آل سعود را یادآور شد و اظهار داشت: همین مردم مجروح و شهید داده چنان مؤمن و استوار و انقلابی هستند که عصبانیت آل سعود را بیشتر کردند.
وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 900مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده، تصریح کرد: مکانهای عمومی بمباران شده توسط آلسعود مکانهایی است که آب شرب، برق و خدمات بهداشتی ارائه میکنند و امروز با نبود این امکانات یک فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از عملکرد سازمانهای بینالمللی در مقابل تجاوزات وحشیانه آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: رژیم آل سعود در حیاط خلوت خود شاهد یک حرکت انقلابی به نام انصارالله است؛ این رژیم که یک حکومت مرتجع و عقبمانده است و هیچ یک از حقوق ملت خود را رعایت نمیکند قطعاً نمیتواند یک حکومت مردمسالار دینی را در کنار خود تحمل کند.
نقوی حسینی، افزود: این رژیم میداند که اگر مردم یمن بتواند یک حکومت مردم سالار را در کشور خود مستقر کنند پایههای حکومت آل سعود فرو خواهد ریخت و در این صهیونیستها نیز پشت آل سعود ایستادهاند چون آنها نیز از ایران و حکومت مردمسالار دینی ضربه خوردهاند و دیگر اجازه نمیدهند زیر دست حکومت دستنشانده آنها دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.
در ادامه این سخنان نقوی حسینی اظهار داشت: نهادهای بینالمللی مدعی مبارزه با تروریسم و حقوق انسانی باید برای پایان دادن به این تجاوزات ناجوانمردانه یکپارچه به میدان آمده و از سیاست خود دست بردارند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر به این تجاوزات پایان داده نشود، ما به نحو دیگری این تجاوزات را پایان میدهیم و جلوی آن خواهیم ایستاد.
وی با بیان اینکه پس از پایان یافتن تجاوزات باید بستر لازم برای گفتوگویی یمنی یمنی آغاز شود، افزود: بنابراین هیچ قدرت سلطهگری حق دخالت در یمن را ندارد و در این صورت مردم و گروههای یمنی باید مشکل خود را حل کنند.
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه با اتمام تجاوزات باید بستر کمک رسانی به مردم یمن از سوی نهادهای بشردوستانه به هر شکل فراهم شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است نهادهای حقوقی و کانونهای حقوقدان باید بر روی میزان، خسارت و جنایات رژیم سعودی در یمن کار و میزان آن را ارزیابی کنند تا در این صورت زمینه محاکمه رژیم آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی فراهم شود.
این نماینده مجلس به آل سعود توصیه کرد که از سرنوشت صدام درس بگیرد و بر همین اساسی یادآور شد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به صدام چراغ سبز نشان دادند اما با مقاومت ملت ایران صدام سیلی خورد و آمریکا پس از آن با حمله به عراق صدام را به گور فرستاد.
وی با تاکید بر این که سرنوشت آل سعود نیز همین خواهد بود، خطاب به آنها گفت: آنها شما را کمک میکنند که به ملت یمن حمله کنید اما فردا آتش آن دامن شما را خواهد گرفت و مفتضح میشوید.
نقوی حسینی با تاکید بر این که آل سعود جایگاه خود را در جهان اسلام را از دست داده است، خاطر نشان کرد: آنها در چشم ملت مسلمان نه خادمین حرمین بلکه خائن حرمین هستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد: در مقابل ما دشمن ایستاده و باید چشم خود را باز کنید؛ آنها دشمنانی کینهورز، مزدور با سیاستدوگانه و نیت ناپاک هستند و نباید اجازه داد که به عزت و عظمت ملت ایران جسارت شود.
وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات سرداری کند چراکه این ملت را پشت سر خود دارد و ما برای توافق خوب وارد میدان شدهایم.
نقوی حسینی با اشاره به ویژگی توافق خوب، خاطرنشان کرد: در توافق خوب حقوق هستهای ملت ایران و حق تحقیق و توسعه در علوم هستهای باید تماما حفظ شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر این که بازرسیها باید تنها در چارچوب آژانس و مقررات بینالمللی انجام شود یادآور شد: تحریمها باید یک جا و بلافاصله بعد از توافق لغو شود و در غیر این صورت ملت ایران اجازه توافق نمیدهد.
وی گفت: بنده به عنوان یک نماینده مجلس به ملت ایران اطمینان میدهم که مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه طرحی جامع است که بتواند از همه حقوق ملت ایران حراست کند و از این رو مجلس اجازه نمیدهد توافقی به ضرر ملت ایران اجرا شود.
کد خبر: ۶۴۳۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
کوچکزاده : آقای روحانی با این کینهجوییهای حزبی و قبیلهای چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید. اگر جلوی فساد و ریخت و پاش در کشور گرفته شود منابع حاصله اکثر غریب به اتفاق نیازهای کشور را مرتفع میکند اما آقای روحانی مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانسهای میلیاردی در روز جهانی به اصطلاح مبارزه با فساد آن هم برای هماهنگ نشان دادن دولت با استانداردهای جهانی مبارزه با فساد علیرغم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیفایده بودن این قبیل کنفرانسهای بیهزینه عملی نخواهد شد. حداکثر نتیجه این رفتارها نمایش صحنه آی دزد آی دزد کسی است که برای رهایی از دست تعقیب کنندگان فریاد میزند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچکزاده در نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز خود (23اردیبهشت 94) گفت: مقاومت اسلامی و قهرمانانه ملت رشید یمن در برابر لاشخورهای آل صهیون را میستایم و تأکید میکنم که تنها راه پشیمان کردن متجاوزان همین ایستادگی و پایداری مظلومانه است.
وی افزود: به وزیر امور خارجه تذکر اکید میدهم برای آزمودن راه مذاکره به عرصه مباحث هستهای کشور خودمان بسنده کند و پیشنهاد بلاوجه برای مذاکره و سازش قهرمانانه یمنی ارائه نکند که البته شنیده هم نخواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما رفتار تیم مذاکرهکننده و مواضع رئیسجمهور در موضوع هستهای را منطبق برخواست، منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که همیشه موجب عزت و عظمت ملت ایران بوده است، ارزیابی نمیکنیم. معظمله بارها عدم خوشبینی خود را به این مذاکرات بیان داشته و در آخرین سخنرانی خود در دیدار با معلمان در جملات متعدد مذاکرات زیر شبه تهدید را غیرمعقول و غیرمنطقی و غیرقابل قبول خوانده و موجب خدشه به هیبت و عزت ملت ایران که مقدمه توسری خوردن است ارزیابی کردند.
کوچکزاده خاطرنشان کرد: قریب 80 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را با قید سه فوریت برای توقف مذاکرات دو جانبه با آمریکا و ادامه مذاکرات با سایر اعضای 1+5 تهیه و ارائه کردهاند که نمیدانم با کدام توجیه قانونی از مطرح ساختن آن جلوگیری میشود. امیدوارم آقایان طبق سوگندی که یاد کردهاند به وظیفه قانونی خود در اداره مجلس عمل کنند و نه سلیقه شخصی.
وی خطاب به رئیسجمهور تأکید کرد: یادتان هست که قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرفهای مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند. خودتان پیش وجدانتان پاسخ بدهید، آیا آن زمان تکریم را یک جا مشاهده کردید؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی اکیداً به شما تذکر میدهم هزاران میلیارد سرمایه مردم و مملکت در طرحهای نیمه تمام مسکن مهر به دلیل بغض و کینههای حزبی و قبیلهای شما و اعضای کابینهتان که صراحتاً هم در رسانه عمومی به آن اقرار کردهاند در حال نابودی است و این در حالی است که میلیونها نفر از مردم که همه سرمایه خود را برای خانهدار شدن در این طرح ریختهاند و در بیمسکنی به سر میبرند. شایسته وزیر راه و شهرسازی در اینباره تذکر جدی داده شود قبل از اینکه مردم خود برای استعفیای حقوق و جلوگیری از نابودی سرمایههایشان عکسالعملی داشته باشند.
کوچکزاده خاطرنشان کرد: آقای روحانی با این کینهجوییهای حزبی و قبیلهای چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید. اگر جلوی فساد و ریخت و پاش در کشور گرفته شود منابع حاصله اکثر غریب به اتفاق نیازهای کشور را مرتفع میکند اما آقای روحانی مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانسهای میلیاردی در روز جهانی به اصطلاح مبارزه با فساد آن هم برای هماهنگ نشان دادن دولت با استانداردهای جهانی مبارزه با فساد علیرغم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیفایده بودن این قبیل کنفرانسهای بیهزینه عملی نخواهد شد. حداکثر نتیجه این رفتارها نمایش صحنه آی دزد آی دزد کسی است که برای رهایی از دست تعقیب کنندگان فریاد میزند.
وی افزود: آقای روحانی دروغهای چند ساله برای نسبت دادن همه مشکلات به دولت گذشته بیش از این نتیجه نخواهد داد. آیا وقت آن نرسیده که به جای پوشانده ضعفها و مشکلات ناشی از گره زدن سرنوشت خودتان و کشور به مذاکرات با گرگها حقیقتاً به کار جدی و سخت برای رفع مشکلات معیشتی مردم بپردازید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسجمهور یادتان هست در اوایل ریاستجمهوریتان خود را فرزند مجلس خواندید و از بیاعتناییها و اهانتهای ادعایی به مجلس اظهار ناخوشنودی کردید به راستی چه شد که هر روز یک معاون یا مشاور شما وظیفه خود دید که اهانت به مجلس روا دارد و دست آخر خود شما هم با سال همزبانی و همدلی به عنوان سال انتخابات آرزوی تشکیل مجلس در خور شأن ملت ایران را کردید.
کوچکزاده در پایان گفت: من متقابلاً و برای همزبانی با شما در حال و آینده امیدوارم ملت ایران در سال انتخابات ریاست جمهوری رئیسجمهوری در شأن ملت ایران را انتخاب کند.
کد خبر: ۶۴۲۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
مردمان-دنیا محیط پیچیده ای است. اگر شهروند وظیفه شناسی باشید، احتمالاً دوست دارید که در سیاست درگیر شوید اما مطمئناً نمی خواهید طرفدار چیزی شوید که به آن اعتقادی ندارید. پس برای اینکه بفهمید چطور می توانید شرایط سیاسی جامعه ای که در آن زندگی می کنید را تحلیل کنید، مراحل زیر را مد نظر قرار دهید.
مراحل
قدم اول: اگر برایتان امکان دارد در کلاس علوم سیاسی شرکت کنید. قبل از انتخاب کلاس درمورد آن آموزشگاه و پیشینه استاد آن و مشارکت سیاسی او تحقیق کنید و یادتان باشد که اعتقادات او برای خود اوست. سعی کنید یک سبک تحلیلی قوی برای خودتان داشته باشید و ایدئولوژیتان را از کسی تقلید نکنید.
قدم دوم: گروههای داوطلب محلی و سازمانهای غیردولتی را برای شرکت در کارگاه ها و سخنرانی هایی با موضوعاتی که به آن علاقه دارید، انتخاب کنید. در این کارگاه ها شرکت کرده و سبک تحلیلی خودتان را در آن تمرین کنید.
قدم سوم: اینکه حرفهایی که دیگران میگویند صحت دارد را دستکم نگیرید. پول و جان های زیادی در سیاست سرمایه گذاری شده است و آدمهای مختلف می خواهند که شما را به سمت خودشان بکشند. تنبل بودن در تحقیق کردن باعث می شود دیگران بتوانند به راحتی دروغ هایشان را به شما بقبولانند. مراقب اطلاعاتی که از وکلاء، اخبار و کارشناس های احزاب و گروه های مختلف دریافت می کنید باشید.
قدم چهارم: درمورد موقعیت سیاسی که می خواهید تحلیل کنید، تا میتوانید مطالعه کنید. یادداشت برداری کنید و پاسخ این سوالها را درمورد چیزهایی که می خوانید به دست آورید:
- چه اطلاعاتی بی طرف و قابل اثبات است (چه کسی، چه چیزی، کجا، کی، چطور)؟
- چه اطلاعاتی تحلیلی است (چرا، چطور، به چه معنی است، چه کسانی متاثر از آن هستند، چطور باید واکنش دهید)؟
- چه کسی این اطلاعات را به شما میدهد (روزنامه، تلویزیون، سیاستمداران)؟
- از گفتن این اطلاعات به شما چه فایدهای می برند (فروش، آراء)؟
- آنها برای تفسیر این واقعیت ها به این صورت چه انگیزه سیاسی، مالی یا انگیزه دیگری دارند؟
- این انگیزه ها با اعتقادات شخصی شما چه سازگاری دارد؟
- آیا همه واقعیات آنها درست است (به منابع، دانشنامه ها، صورتجلسات، ویدئوهای خام و … نگاهی بیندازید)؟
- آیا کسی دیگر تفسیر دیگری از واقعیات آنها ارائه کرده است؟
قدم پنجم: با کسانیکه با نتیجه گیریهای شما درمورد آن موقعیت سیاسی هم عقیده اند حرف بزنید. ببینید چه چیزی آنها را متقاعد کرده است.
قدم ششم: با کسانیکه با نتیجه گیری های شما درمورد آن موقعیت سیاسی هم عقیده نیستند حرف بزنید. ببینید چه چیزی آنها را توجیه کرده است.
قدم هفتم: از کسی که درمورد آن موقعیت سیاسی دانش کافی دارد بخواهید اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد. از نظرات آنها تشکر کنید و همان سبک تحلیلی خودتان را روی آن اجرا کنید.
نکات
• مراقب اصطلاحات باشید، آنها کلمات و ایده هایی هستند که تعریف مشخصی ندارند و برای ترساندن شما، بدون اینکه اطلاعات واقعی به شما بدهند، ساخته شده اند.
• کتابخانه دوست شماست.
• با موضوعاتی شروع کنید که به آن علاقه مندید. سیاست اصلاً خسته کننده نیست اما اگر بخواهید آن را به طور کامل بررسی کنید، باید به آن عادت کنید.
• غریزه تان هم دوست شماست.
هشدارها
بعضی ها واقعاً از حرف زدن درمورد سیاست بدشان می آید. شاید این افراد به نظر شما تنبل یا بی تفاوت باشند. شما هم شاید به نظر آنها آزاردهنده و پرمدعا برسید. یادتان باشد که دیدگاه سیاسی شما مانع از این نیست که انسانی مهربان و باملاحظه باشید.
کد خبر: ۶۴۲۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
این نشست به مناسبت عيد مبعث روز يكشنبه مورخ 27/2/94 در محل تالار علامه اميني دانشگاه تهران واقع در خیابان 16آذر پرديس مركزي ساعت 17:30 عصر برگزار مي گردد
کد خبر: ۶۴۱۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
این مراسم روحانی در سالن اجتماعات تازه تأسیس سپاه شهرستان با سخنرانی سردار پاسدار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
کد خبر: ۶۳۹۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
هنگامی میتوان به مانند صلح امام حسن عمل کرد که آنها صلحنامهای سفید را برای درج شروط در اختیار ما قرار دهند بنابراین هرگز نباید صلح امام حسن(ع) را با توافق لوزان مقایسه کرد
کد خبر: ۶۳۶۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
آیین نکوداشت پدران آسمانی به مناسبت روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) عصر امروز در شهرستان لنده برگزار گردیده است
کد خبر: ۶۳۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه استيضاح وزير آموزش و پرورش مطالبه يك خانواده يك ميليون نفري است گفت: در وزارت آموزش و پرورش نيازمند مديريت قوي هستيم.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
سيد حسين نقويحسيني دوشنبه شب در نشست با دبيران و مديران نمونه شهرستان ورامين اظهار داشت: حرفهايمان را به وزير آموزش و پرورش زدهايم ولي اميدي ديگر به مديريت فعلي نداريم. وي گفت: هيئت رئيسه به اين علت استيضاح ما را نميپذيرد كه اعلام كردهاند كه از دولت يازدهم تا به امروز يك استيضاح داشته است كه كلي مباحث داغ سياسي داشته است و اگر استيضاح دوم به سراغ وزير آموزش و پرورش برود شبهاتي را در بين عموم مردم به وجود ميآورد كه نمونه آن اين است كه مجلس به فكر نان و آب مردم نيست. رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس خاطر نشان كرد: استيضاح وزير آموزش و پرورش مطالبه يك خانواده يك ميليون نفري است پس اگر به فكر مردم هم هستيد بايد وزير آموزش و پرورش استيضاح شود زيرا بسياري از خسارتهاي امروز آموزش و پرورش مديريتي است. وي با بيان اينكه ما بايد حرف بزنيم و اعلام موضع كنيم، افزود: بعد از پنج ماه ثبت نام مكرر براي نطق ميان دستور، يك نوبت پنج دقيقه براي سخنراني به دست آوردم كه در اين پنج دقيقه هم در مورد فرهنگيان و مشكلاتشان صحبت كردم. نماينده مردم شهرستانهاي ورامين، پيشوا و قرچك در مجلس تصريح كرد: زماني كه مشكلات اقتصادي، مسكن و بهداشت معلمان برطرف شود آن زمان است كه مي توان مشكلات كيفيت آموزش را برطرف كنيم، به همين دليل نيز بارها نامه به وزير آموزش و پرورش و رئيس جمهور نوشتهايم. وي ضمن بيان اينكه در آموزش و پرورش نيازمند يك مديريت توانمند هستيم تا بتوانيم با مشكلات وزارت آموزش و پرورش مقابله كنيم، بيان كرد: ساماندهي مسكن، رفاه و بهداشت فرهنگيان اعتبار نميخواهد بلكه مديريت ميخواهد. سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: اعتقاد داريم تا جايي كه توان داريم بايد براي فرهنگيان تلاش كنيم ولي بايد در نظر داشته باشيم كه ضد نظام، معاندان و دشمنان نظام وارد خانواده ما يعني خانواده فرهنگيان نشوند.فارس/
کد خبر: ۶۳۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دانشجویان با حضور در جلوی درب دانشگاه و محل ورود هاشمی در مقابل خودروی حامل وی زنجیره ی انسانی تشکیل دادند و با در دست داشتن پلاکاردهایی به سیاسی کاری ریاست دانشگاه و نقش موثر هاشمی در فتنه ۸۸ و سخنان حاشیه ساز اخیر او اعتراض کرده و شعارهای «مرگ بر فتنه گر»، «سردار اشرافیت، منکر رای ملت» و ... سر دادند
کد خبر: ۶۳۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
آقای آسیب پذیر برای گرفتن امضا از یکی از مسؤلین به محل جلسه آمد اما مسؤل محترم با لحنی تند به او پرخاش کرد و گفت :_ «هرکاری را باید سر جای خودش و در مکان تعیین شده انجام داد. اصلا چه کسی به شما آدرس اینجا را داده؟ وقت شناسی هم خوب چیزی است. اداره را برای چی گذاشتند؟»
کد خبر: ۶۳۰۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
رئیسجمهور کشورمان گفت: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمیتواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com به نقل از فارس، حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور کشورمان صبح امروز شنبه در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا، اظهارداشت: ایمان به خداوند، دین حق و راه حق برای قلب و روح انسان امنیت و آرامش میآفریند و هم برای زندگی اجتماعی ما امنیتآفرین است.
وی تأکید کرد: دولت یازدهم در کنار برنامههایی که بر دوش دارد به هرچه در انتخابات وعده داده در پی آنها بوده و هست تا آنها را نعل به نعل عمل و اجرا کند.
وی افزود: یکی از برنامههایی که دولت از آغاز اهمیت ویژهای برای آن قائل بوده مسأله امنیت در کنار مسأله سلامت بوده است.
روحانی تاکید کرد: در سال 91 بودجه عمرانی 11 هزار میلیارد تومان، سال 92 بودجه عمرانی 22 هزار میلیارد تومان و سال 93 بودجه عمرانی 32 هزار میلیارد تومان بوده که اجرا شده است.
وی افزود: علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشته ضمن اینکه بودجه جاری را پرداخت کردهایم بودجه عمرانی را افزایش دادیم و اتکای ما به نفت از همیشه تاریخ پایینتر بوده است، با این حال بودجه نیروهای مسلح را صددرصد و بیشتر از آن پرداخت کردیم.
رئیسجمهور تصریح کرد: برخی از ما ایراد میگیرند و میگویند دولت بنا بوده که پلیسی نباشد و فضای امنیتی را کم کند پس چرا بودجه نیروهای مسلح را اضافه میکند.
وی ادامه داد: یک اشکالی که در ذهن برخیها وجود دارداین است که بین جامعه پلیسی با جامعه دارای پلیس خوب و امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه تفاوتی قائل نیستند، اینها دو مقوله هستند.
رئیسجمهور تصریح کرد: ما در جامعه نیازمند امنیت هستیم و برای ایجاد امنیت باید هزینه کنیم، موفقترین نیروی امنیتی در جامعه نیرویی است که خرجش کم باشد و بهرهوری از آن بیشتر.
روحانی با بیان اینکه مؤثرترین نیرو کمهزینهترین نیرو است، گفت: اگر این موضوع را مدنظر قرار دهیم و اثربخشی پلیس را افزایش دهیم یک حرکت خوب و مؤثر انجام دادیم.
وی در ادامه اظهار داشت: سال همدلی و همزبانی است و باید این را مورد توجه قرار دهیم که همدلی باید در میان بخشهای مختلف ناجا افزایش پیدا کند. پلیس در تمام کشور مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. از حراست و حفاظت مرزها تا حراست از تمام روستاها، شهرها و ....
رئیسجمهور خاطرنشان کرد: اگر میخواهید همدلی را برقرار کنید، اول باید در داخل بخشی که هستید این را انجام دهید و بعد همدلی با سایر نیروهایی که امنیت را برقرار میکند. ایجاد امنیت در سایه همدلی و هماهنگی و همکاری بین دولت، نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی امکانپذیر است.
روحانی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت ابتدا باید به ریشهها در این موضوع توجه کنیم، اولین دلیل ایجاد ناامنی فقر و بیکاری است و باید آنها را از بین ببریم، چسبیدهایم به چند فرع اسلام و فکر میکنیم دنیای منکر و معروف آنجاست.
وی افزود: منکر چیزی است که وقتی پلیس برای اجرای قانون به سمت آن میرود همه پلیس را تحسین میکنند؛ یکی از بزرگترین هنرهای اسلام، مردمسالاری و ترکیب آن با دینسالاری است. افتخار ما این است که اجرای قانون مصوب ما شرعا لازم است و حکومت اسلامی یعنی حکومت قانون و این را دهها بار امام (ره) در سخنرانی هایشان مطرح کردند.
رئیسجمهور ادامه داد: ما باید قانون را با دقت اجرا کنیم و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم قرار میگیرند.
وی افزود: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمیتواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.
روحانی یادآور شد: احکام شرع برخی در قانون وجود دارد و بخشی هم مجلس تصویب کرده که مخالف با شرع نبوده است؛ برخی احکام اسلام در قانون نیامده آیا پلیس میتواند در آن دخالت کند؟ مثلا هنگام نماز ظهر وارد یک بانک شود و به رئیس بانک بگوید وقت نماز است.
وی تاکید کرد: احسان به والدین یکی از واجبات بزرگ ماست ولی آیا میشود یک نفر را دستگیر کرد به خاطر اینکه در خیابان از پدرش جلوتر حرکت کرده است؟ نمیشود پشت یک درخت علامت راهنمایی و رانندگی بگذاریم و بعد مردم را جریمه کنیم. علامت راهنمایی باید در مقابل دید مردم قرار گیرد.
رئیسجمهور کشورمان با بیان اینکه هماهنگی نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح برای حفظ امنیت ضروری است، گفت: امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه دو مقوله متفاوتند.
روحانی در ادامه با اشاره به تلاشهای بسیار پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: زمانی پلیس قانون را اجرا میکند که این قانون ابلاغ شده باشد البته پلیس باید اولویتها را در اجرای قانون در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه برای برخورد با مردم آموزش بسیار مهم است، گفت: شما (پلیس) اولین جمعی هستید که با مردم مستقیم سر و کار دارید، از طرف دیگر شما مظهر اقتدار از طرف نظام هستید البته اقتدار غیر از زور است، اقتدار یعنی قدرت مشروع مقبول.
رئیسجمهور تصریح کرد: در برخی موارد برخورد سخت و مشکل میشود که اینجا آموزش نیاز است و حسن خلق میخواهد. یادمان نرود که صاحبان کشور مردم هستند و همه ما باید نوکر مردم باشیم، تمام کارگزاران نظام نوکر ملت هستند و هیچ سمتی بالاتر از این نیست که ما خادم مردم باشیم.
روحانی ادامه داد: پلیس افتخارش این است که خادم مردم در بخش امنیت است، مردمی که راحت به سر کار میروند و راحت میخوابند اعتمادشان به پلیسی است که امنیت را در جامعه برقرار کرده است.
رئیسجمهور با مهم خواندن چگونگی برخورد با مردم گفت: ما باید بدانیم وقتی با مجرم برخورد میکنیم باید با جرم برخورد کنیم، آنجایی که با طرف برخورد میکنید به خاطر قانون است. معیار شما قانون است و وقتی کسی قانون را میشکند شما به او متعرض میشوید اما در برخورد با مردم اخلاق حسنه، روی خوش، تواضع و ادب جزو وظایف همه ماست خصوصا نسبت به جوانان و زنان که این دو طبقه بسیار حساس هستند.
وی در ادامه گفت: وظیفه ما نسبت به هر دوی این طبقه سنگینتر است. امام علی(ع) میفرمایند اگر یک زنی به تو فحش داد تو حق نداری جواب او را بدهی. همچنین امام علی(ع) در زمان جاهلیت میگوید اگر کسی با زنی برخورد میکرد در آن طایفه تا پایان عمر خود منفور میشد.
روحانی با بیان اینکه آموزش برای اجرای قانون مهم است، یادآور شد: قانون برای همه مساوی است اما نحوه برخورد با زن فرق میکند پس برای اجرای قانون آموزش اولویتبندی و شناخت تهدیدات فرضی مهم است.
رئیسجمهور در ادامه گفت: گاهی نیروهای مسلح و یا خود دولت درگیر تهدیداتی میشود که اصلا تهدید نیست و بافته یک عدهای است، من در این خصوص مثال زیاد دارم که در 6 مورد کشور را از جنگ نجات دادیم. از اینکه اطلاعات غلط میدادند که مثلا فلان کشور میخواهد به ما حمله کند و یا فلان دسته میخواهد شهر را به هم بریزد.
وی خاطرنشان کرد: گاهی در تهدیدات اغراق نیز میشود، همین الان هفتهای نیست که یک تهدید چه اقتصادی، چه فرهنگی و موارد دیگر برای من بیاورند که من وقتی چند سوال میکنم میبینم که چیزی نیست.
روحانی با بیان اینکه تهدید فرضی تهدید واقعی ایجاد میکند، اظهارداشت: عکسالعمل شما در تهدیدات فرضی در ادامه به تهدید واقعی تبدیل میشود.
رئیسجمهور با بیان اینکه ما باید ریشههای امور را پیدا کنیم، گفت: پلیس در ظاهر امر با مجرم برخورد میکند اما ما باید ریشهها را پیدا کنیم در این خصوص گاهی دولت، گاهی قوه قضاییه، گاهی قوه مقننه و گاهی دستورات و هدایتهای سطح بالاتر از سوی مقام معظم رهبری وارد عمل میشوند که ما همه اینها را نیاز داریم.
وی گفت: باید فضای فرهنگی در جامعه درست شود، نسل جوان ما در شرایط ویژهای قرار دارد.
روحانی با بیان اینکه انسان موجود پیچیدهای است، گفت: یک انسان خوب یا بد طی یک هفته ممکن است تغییر کند و این در مورد انسان بد هم صدق میکند، چرا که انسان موجودی پیچیده است و عوامل مختلفی در این امر دخالت دارد.
رئیسجمهور با بیان اینکه امنیت تنها مسائل انتظامی نیست، خاطرنشان کرد: امنیت، مسائل اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و مسائل فرهنگی را نیز در بر میگیرد.
روحانی با اشاره به اهمیت اولویتبندی اظهارداشت: دولت قدردان شماست و مردم نیز قدر کار شما را میدانند، این نکته را یادمان باشد که در اجرای قانون و در مبارزه با انواع تخلف و جرائم اولویتها را مدنظر قرار دهیم، شما ضابط قانون هستید و باید قانون را اجرا کنید، یکی از مواردی که مردم عصبانی میشوند آن است که اولویت رعایت نمیشود و باید جرایم پرخطرتر در اولویت قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: موادمخدر در عدم استحکام خانواده اولویت آسیب اجتماعی است که این مسائل ریشه در بیکاری و فقر دارند.
روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت میداند پلیس ما امروز که وظیفهای را بر عهده دارد و در شرایطی که باب شهادت برای برخی گویی بسته شده است، باب شهادت برای نیروی انتظامی گشوده است و این امر از خیابان تا لب مرز امکان دارد.
روحانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین امنیت جامعه قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید در مبارزه با تخلف و جرایم اولویتها را مدنظر قرار دهیم و در تهدیدات خیالی گرفتار نشویم.
رئیسجمهور با بیان اینکه همه مردم در برابر قانون و حقوق شهروندی از جمله سنی، شیعی و مسیحی یکی هستند وقانون برای همه مساوی است اظهار داشت: آنها که توریست خارجی هم هستند در پناه قانون هستند، شما باید در کار خود رضایت خداوند را در کنار رضایت عامه مردم قرار دهید.
رئیسجمهور با تشکر از اقدامات تیم گذشته فرماندهان ناجا خاطرنشان کرد: از تیم جدیدی که فرماندهی مسئولیت انتظامی را بر عهده گرفتهاند تشکر میکنم و امیدوارم خداوند یار و پشتیبان شما باشد. دولت حامی و تقویتکننده در کنار شماست.
روحانی با بیان اینکه امسال همدلی را بیشتر در جامعه ببینیم خاطرنشان کرد: پلیس و ناجا باید در رونق اقتصادی به ما کمک کنند چرا که بدون کمک شما پیشرفت و رونق اقتصادی امکانناپذیر است و امیدوارم با همدلی و همکاری آنچه را رضای خدا و خواست ملت است را انجام دهید.
کد خبر: ۶۳۰۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده صبح امروز در حالی برگزار شد که حاشیه هایی را نیز به همراه داشت
کد خبر: ۶۲۶۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱