فرزند محمدرضا عارف با حضور در ستاد انتخابات یزد، در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ثبتنام کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir، به نقل تسنیم
فرزند ارشد محمدرضا عارف صبح امروز به همراه مادر خود برای ثبتنام در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در ستاد انتخابات یزد حضور پیدا کرد.
امروز همچنین چهرههای دیگری از استان یزد در انتخابات شرکت کردند که از جمله این افراد میتوان به ثبت محمد دهستانی رئیس حزب اعتدال و توسعه استان یزد و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در این حوزه انتخابیه اشاره کرد.
کد خبر: ۸۱۳۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
صبح امروز چهارمین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور همزمان با سراسر کشور در فرمانداری بویراحمد آغاز شد
کد خبر: ۸۰۹۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،
میدل ایست آی نوشت: ایران خود را آماده ی دو انتخابات مهم در اسفند ماه می کند، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان.
این نشریه انگلیسی آورده است: آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ازجمله کسانی است که برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام کاندیداتوری کرده است. البته این اعلام کاندیداتوری با سخنان تندی از سوی افراطی ها روبرو شده است.
همچنین، آیت الله سیدحسن خمینی نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شده است.
این نخستین بار پس از درگذشت آیت الله (امام) خمینی و پسر او است که فردی از خانواده شان وارد عرصه سیاست می شوند.
سیدحسن خمینی در میان احزاب مختلف ایرانی به شدت قابل اخترام است و چهره ای محبوب میان مردم و بویژه جوانان به حساب می آید. این آیت الله جوان با حملات جدی از سوی تندروها مواجه شد.
او بارها در سخنرانی های خود تندروی را خطری بسیار بزرگ عنوان کرده است. اکنون، پس از اعلام کاندیداتوری، تندروها کمپینی منفی علیه سیدحسن خمینی اغاز کرده اند. در این راستا، روزنامه کیهان حملات سختی را متوجه او کرد. در مقابل، اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان از تصمیم سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری استقبال کرده اند.
سیدمهدی طباطبایی، روحانی اصولگرای مشهور در خصوص سیدحسن خمینی گفت: اگر امام خمینی زنده بود، حتما از سیدحسن می خواست که در انتخابات شرکت کند.
در واقع سیدحسن خمینی برگ برنده ی اعتدال گرایان در انتخابات محسوب می شود.
از سوی دیگر، احتمال می رود که حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی ایران نیز در انتخابات خبرگان کاندیدا شود.
به نظر می آید که نامزدی سیدحسن خمینی و همینطور حسن روحانی به اعتدال گرایان کمک خواهد کرد که در انتخابات دست بالا را داشته باشند.
در واقع، روحانی در میان مردم به خاطر توافق هسته ای محبوب است و خمینی جوان در میان مردم و جوانانان به خاطر مواضع صریح و شجاعانه اش.
کد خبر: ۸۰۳۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
از ظواهر امر پیداست که کاندیدای اصولگرایان گچساران و باشت مهندس حاج فولادی وندا است وقطعا بنده هم از او حمایت خواهم کرد.
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
سردار حاج احمد خورشیدی در گفت و گواختصاصی با خبرنگار نفتانیوز افزود: بر خلاف گفته های اخیر من از کسی حمایت نکردم خواستگاه تفکر من تفکر انقلابی و ولایی است.
اگر چناچه مشکلی پیش بیاید بحث انقلاب و والایی بالاتر از اصولگرایی است و یک تفکر نبا انقلابی فقط به مصلحت نظام و منافع مردم می اندیشد و به ارزش های دینی فکر می کند.
از من سوال کردن در ۵ آذر برای تشکیل بسیج و سپاه در گچساران چه اتفاقاتی افتاد و چه کسانی به شما کمک کردند من هم در پاسخ به انها همه چیز را تعریف کردم که چه کسانی کنار ما بودند و چه اتفاقاتی افتاد.
همان موقع گفتم آقای فولادی از اول بوده و از همان اول نیز به عنوان قائم مقام جهاد سازندگی وی ر ا معرفی کردیم و بسیار خوب کار کرده و زحمات زیادی کشیده است.
از آنطرف هم به من گفتند بسیج من هم گفتم وقتی رفتم به جبهه اول کسانی که با من به جبهه امدند آقای ناصر تاجگردون و مرحوم صفرخسروی بوده و این حرف من به این معنا نیست که بخواهم از کسی حمایت کنم.
آقای تاجگردون می داند که او یک اصلاح طلب است و من یک اصولگرا ، اما بی احترامی به هیچ شخصی نمی کنم و اگر اصلاح طلب هم کار خوبی انجام دهد از آن کار خوب حمایت می کنم اما از تفکر از نظر تفکر اصلاح طلبی من ایرادی جدی دارم زیرا من ۳۶ سال مبارزه کردم و نمی توانم گذشته و آینده را همه را بگذارم و بیایم قاطی اصلاح طلب ها شوم و قطعا هم کسی باور نمی کند.
من هر آنچه که اصولگرایان گچساران و باشت و هر آنچه قوم قشقائی روی آن دست بگذارند و آن را تائید کنند من با اوهستم و از ان حمایت می کنم ، من بی احترامی به آقای تاجگردون و اصلاح طلبان نمی کنم در حدی که زحمت کشیدند قبول دارم که کارکردند.
من اگر آمدم در گچساران تا قبل از انتخابات اگر هر کسی را که اصولگرایان گچساران و باشت و قشقائی های اصولگرا تایید کنند را حمایت می کنم حتی مهندس فولادی.
آقای فولادی ۳۰ سال سابقه مدیریت دارد و کسی هم سابقه مدیریت داشته برای او در مجلس کار کردن کاری ندارد خیلی درست نیست این تصورصحبت کردن اصلا درست نیست آقای فولادی از نیروهای والایی و اصولگرای منطقه گچساران و باشت بوده است و همیشه برمنطق و تفکر اصولگرایی خود پایبند بوده است.
من آقای پرویزی و کریمی را قبول دارم ولی عزیران باید دقت کنند که بالاخره همان کسی که سابقه مدیریت داشته می تواند در مجلس هم کار کند آقای تاجگردون می تواند در کمیسیون برنامه و بودجه مفید باشد و آقای فولادی هم می تواند درکمیسیون انرژی، در هر حال آقای فولادی ۳۰ سال سابقه مدیریت داشته است و اگر یک سری ضعف ها یی هم داشته باشد به مرور زمان حل می شود و خیلی هم سخت نیست.
امیدواریم که هرکدام از این دو عزیز و یا هرکسی دیگر به مجلس راه پیدا کنند به فکر مردم گچساران وباشت و مشکلات آنان باشند هدف ما رضایت مردم است.
همواره تعدادی از ترک های قشقائی با آقای تاجگردون بودند و از آنطرف هم تعدادی از قشقائی ها با مرحوم نبی زاده بودند اینها همان درصدها هستند که به انها رأی خواهند داد. این تبلیغات است که تعداد زیادی از قشقائی ها با دکتر تاجگردون هستند اما همان درصدی که از قدیم به آقای دکتر تاجگردون رأی می دادند همان هستند و به درصد آنها اضافه نشده است.و این دوستان مورد احترامند وکسی حق بی احترامی به انها را ندارد .
اما اتفاقاتی که در سطح کلان برامور جریان اصلاح طلبی می افتد در روزهای آتی باعث می شود که درصدی از آرای اصلاح طلب ها کلا کاهش پیدا کند یعنی از ۲۴ آذرماه به بعد در قضیه توافق و برجام نوبت به این می رسد که امریکائیها باید به تعهدات خود عمل کرده و تحریم را بردارند و اگر این اتفاق نیفتد و در زندگی اقتصادی مردم اثر مطبوعی نداشته باشد شما شک نکنید که به کل آرای جریان و اصلاح طلب و اعتدال به نحو چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و به صندوق اصولگرایان اضافه خواهد شد.
وقتی این اتفاق در کشور پیش بیاید به سایر مناطق کشور نیز کشیده خواهد شدو اگر این آمار کاهش پیدا کند در شهرستانها نیز به چشم خواهد خورد.
انتخابات در شهرستان گچساران وباشت تا حدودی جناحی است و بیشتر قومیتی است.
زمانی که اثرات عملکرد آنها این بود که نتوانسته برای معیشت مردم کاری کنند و وقتی که گفتند ما اقتصاد کشور را سرو سامان می دهیم و مردم را غرق در ثروت می کنیم تا جائیکه به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نخواهند داشت در سال اول مشکل بیکاری را حل می کنیم و این قبیل قولها که دادندکه متاسفانه برعکس شده است و ما افزایش قیمتهای خوراکی ها و اشامیدنی ها ولبنیات از ۴۰تا ۱۲۰ درصد داریم وکمبود نقدینگی دوسال دولت آقای روحانی نسبت به ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد برابر است و بدهکاری دولت اقای روحانی به بانکه در این ۲ سال مساوی بر ۸ سال بدهکاری دولت احمدی نژاد است.
کاهش سرمایه گذاری خارجی در زمان دولت آقای احمدی نژاد سالی ۶ میلیارد دلار بوده که در دولت روحانی سالی ۳ میلیارد دلار است.
مشکلات دیگیری نیز دامن گیر مردم بوده و اوضاع معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است ابنها همه اثر گذار خواهند بود.
بعد از ۲۴ آذر برجام وجایگاه مفید اقتصادی آن که تا کنون نبوده و نداشته در نتیجه اینها باعث خواهند شد دولتی هاو اصلاح طلبی ها وضعیت ضعیف تری پیدا کنند و به طبع بر روی انتخابات چه در شهرستانها و استانها نیز اثر خواهد گذاشت.
در ۹ دی به خاطر مسئولیت های محوله امکان حضورم در گچساران کم است ولی سعی خواهم کرد تا قبل از انتخابات در گچساران حضور پیدا کنم .
من نظرم را به صراحت اعلام کردم هرآنچه که اصولگرایان و هم رزمان عزیزم من آقای جعفری و حسینی که جانبازان و از خانواده شهید هستند وقشقائی ها برای این کشور زحمات زیادی کشیدند قبول داشته باشند و همه مردم اصولگرای گچساران و باشت آن را تائیید کنند من نیز آن را قبول خواهم داشت.
از ظواهر امر پیداست که کاندیدای اصولگرایان گچساران و باشت مهندس حاج فولادی وندا است وقطعا بنده هم از او حمایت خواهم کرد.
کد خبر: ۷۹۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
تحولات در گـروهبنـدي جريانهاي سياسي بسيار سريعتر از آنچه در ذهن تحليلگران بگنجد، در حال تغيير است و به نظر ميرسد برخي حدسهاي قبلي درباره امكان ائتلاف بين اصلاحطلبان و اعتدال گرايان غلط از آب درآمده و ائتلافهاي جديدي در صحنه بازي در حال ظهور است
کد خبر: ۷۸۷۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
کیهان نوشت :با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحرکات جریانهای سیاسی برای پیروزی تشدید میشود. در این میان اصلاح طلبان و طیفی از حامیان دولت که به تشتت در جریان خود علم دارند سیاست فرار به جلو را در پیش گرفته و قصد دارند با ایجاد تفرقه در میان جبهه اصولگرایان پیروزی خود را تضمین کنند و در این راستا اصولگرایان از سوی جریانهای فوق به دو طیف اصولگرایان معتدل و اصولگرایان تندرو تقسیم بندی میشوند !از تعریف نشدن اصلاحات تا تقسیم اصولگرایی!تقسیم اصولگرایان به دو طیف معتدل و افراطی از همان دست واژهسازیهایی است که از سالها پیش رواج داشته است، در طول دهه 70 حامیان دولت وقت خود را اصلاح طلب و مخالفان را محافظه کار مینامیدند بیآن که نه اصلاح طلب و اصلاحات تعریف مشخصی داشته باشد تا هر کسی خود را اصلاح طلب نداند و نخواند و نه محافظه کار دارای تعریف واضحی بود تا کسی به این سوال پاسخ دهد که چرا معترضین به وضعی که اصلاح طلبان ساخته بودند محافظه کار خوانده میشدند. اعتدال نیز همین حکم را دارد، در طول بیش از دو سالی که از روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال میگذرد هنوز تعریف واضحی از این شعار ارائه نشده است و در سایه این عدم تعریف از سوی دولت بسیاری از جریانهایی که آوازه افراط گریهای آنان به آن سوی مرزها نیز رسیده است از جمله فتنه گران 88 نیز خود را معتدل میخوانند.در هفتههای گذشته و در سایه این مبهمگوییها اصلاح طلبان و نیز برخی حامیان دولت به فکر ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان افتادهاند.ائتلاف نانوشتهروزنامه زنجیرهای اعتماد در شماره ۲۶ آبان در مصاحبهای با کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان مجلس به این موضوع پرداخته و نوشت: ««اصولگرایان معتدل»؛ رقیبی جدی برای اصولگرایان تندرو در مجلس نهم و شاید موتلفی برای اصلاحطلبان میانهرو در مجلس دهم. هر چند این ائتلاف یک همراهی نانوشته باشد؛ آنچنان که کاظم جلالی در گفتوگو با «اعتماد» توضیح داده است.»گفتنی است ائتلاف اصلاحطلبان با اصولگرایان به اصطلاح معتدل را ابتدا محمدرضا عارف مطرح کرده و گفته بود که چنین ائتلافی میتواند نزدیک به واقعیت باشد.راهکار اصلاح طلبان برای ورود به مجلس دهماعتماد در گزارشی دیگر و در مصاحبه با شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم دوگانه اصولگرایان معتدل و تندرو را دوباره مطرح میکند.این روزنامه مینویسد: «ائتلاف با چهرههاي معتدل اصولگرا يكي از گزينههاي امروز اصلاحطلبان براي انتخابات مجلس دهم است. اصلاحطلبان براي رسيدن به كرسيهاي مجلس ميتوانند ائتلاف با چهرههاي معتدلي را امتحان كنند كه شايد تا پيش از اين در اردوگاه اصولگرايي شناخته ميشدند اما امروز در نشستهاي اصلاحطلبان شركت ميكنند و براي همايشهایشان پيام ميفرستند. احمد شيرزاد در مورد امكان ائتلاف اصلاحطلبان با اصولگرايان معتدل ميگويد: اگر فضا به همين شكل پيش برود احتمال بداخلاقيهاي سياسي گروههاي تندرو در جناح اصولگرا بيشتر خواهد بود و همين امر ميتواند چهرههاي معتدل اصولگرا را بيش از گذشته به سمت ائتلاف با اصلاحطلبان متمايل كند.»طرح اصلاح طلبانبرای نفوذیهافیضالله عربسرخی از اصحاب فتنه 88 که در رسانههای زنجیرهای به عنوان فعال اصلاح طلب شناخته میشود نیز در مصاحبه با ایلنا از این عبارت استفاده میکند.وی میگوید: عملا در فضای سیاسی کشور یک تعامل و گفتوگوی غیررسمی میان نیروهای معتدل اعم از نیروهای جریان اصلاحطلب و نیروهای اصولگرا وجود دارد و هماینک نیز در جریان است.عرب سرخی با این وجود ارائه لیست مشترک را مفید به فایده نمیداند و میگوید؛ این نیروها در جریان خود باید اثر گذار باشند یعنی نقش یک نفوذی را ایفا کنند!وی میگوید: « معتقدم حضور نیروهای معتدل در هر دو جریان، نفس حضورشان بیشتر کارساز است تا برقراری یک پیوند در قالب ائتلاف. به عبارتی، فکر میکنم نیروهای معتدل باید در جریان سیاسی خودشان نقشآفرین باشند.»تلاش برای جلوگیری از ریزش آرای اصلاح طلباناحمد خرم وزیر دولت اصلاحات نیز در مصاحبه با اعتماد این سیاست را پیشه میکند و میگوید: ائتلاف اصلاحطلبان با اصولگرايان معتدل نه در قالبي رسمي بلكه به شكل هماهنگي براي جلوگيري از ريزش آرا به سبد راي افراطيون ميتواند شكل بگيرد.محسن رهامی نیز از اصلاح طلبان فعال در فتنه 88 نیز همزمان با استفاده از عبارت اصولگرایان معتدل اصولگرایان را به دو دسته دیگر تقسیم بندی میکند ؛ اصولگرایان واقعی و اصولگرایان غیرواقعی !دو گانه دیگر اصولگرایان واقعی و غیرواقعی !رهامی با اشاره به جلساتی که این جریان با برخی گروههای مدعی اصولگرایی میگیرد میگوید: آنچه در اين جلسات تاكنون بيشتر مورد توجه بوده فاصله گرفتن اصولگرايان اصلي مانند هاشمي، ناطق و آقاي لاريجاني است، نسبت به اصلاحطلبان كه از سال 75 به بعد اتفاق افتاده است، فاصله گرفتني كه باعث رشد نيروهاي افراطي شده كه در انقلاب نقشي نداشتند. اين جلسات با اصولگرايان تهران و قم بيشتر در جهت ايجاد وحدت نيروهاي اصولگراي معتدل و اصلاحطلبان انجام ميشود.این که رهامی فعال فتنه چگونه و چرا دلسوز اصولگرایان شده است و در تلاش است اصولگرایان واقعی را از غیرواقعی تشخیص دهد جای سوال و تعجب است و انسان را یاد توصیههای دینی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا به امام خمینی میاندازد ! پاسخی که امام به کارتر داده بودند را میتوان امروز نیز به اصلاح طلبانی مانند رهامی گوشزد کرد؛ «اسلام شناسی تقریباً رو به تورم است. خب، صدام هم اسلام شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام شناسهاست که تشخیص میدهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام شناسهاست!... شما که اسلام را نمیدانید با «صاد» مینویسند یا با «سین» مینویسند، شما به اسلام چه کار دارید؟ ... میگوید من اسلام شناسم. و اشخاصی که مثلاً، هشتاد سال زندگی کردند، هفتاد سال زندگی کردند، همهاش هم در اسلام بودند، نه، اینها نمیدانند، لکن آقای کارتر میداند و رفقای ایشان.» «صحیفه امام، جلد 15، صفحه 188 و 189»این مسئله در باره اصلاح طلبان دخیل در فتنه 88 نیز موضوعیت دارد، آنانی که نمیدانند اصولگرایی را با سین مینویسند یا با صاد را با تفسیر و تبیین اصولگرایی چه کار ؟ اصلاح طلبان اگر به گفته عوام بیل زن هستند باغچه خود را بیل بزنند و تعریفی از اصلاح طلبی ارائه کنند که هر پناهنده به دشمنی در آن جای نگیرد.از سوی دیگر اگر از هاشمی که اصولگرا دانستن وی از سوی برخی اصلاح طلبان خندهدار مینماید بگذریم تلاش این جریانهای امتحان پس داده برای جداسازی برخی اصولگرایان از جریان انقلاب میتواند درس آموز باشد، درس آموز برای آنان که سوابق فتنه گران را در وطن فروشی میدانند و در یک جبهه قرار گرفتن با چنین افرادی برای آنان باید ننگ و عار به حساب آید.این سیاستدیگر جواب نمیدهددر یک کلام میتوان گفت؛ سیاست تقسیم اصولگرایان به دو گانههایی مانند واقعی و غیرواقعی و نیز معتدل و تندرو سیاستی قدیمی است برای فرار از شکست در جبههای متفرق .این جبهه از فتنه گران 88، اصلاح طلبان محافظه کار و برخی مدعیان تازه وارد اعتدال تشکیل شده است که هر یک سهمی را برای خود در مجلس آینده در نظر گرفتهاند فارغ از اینکه آیا قانون این اجازه را به فعالان فتنه برای حضور در انتخاباتی درون نظام اسلامی و در چارچوب قانون اساسی نمیدهد. اصلاح طلبان باید بدانند که دوره خط کشیها برای ایجاد تفرقه در جبهه انقلاب برای رسیدن آنان به مناصب حساس گذشته و این سیاست کهنه شده و دیگر جواب نمیدهد.
کد خبر: ۷۷۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
اعتقاد ما بر این است که اصول گرایی و اصلاح طلبی در عمل ، دو روی یک سکه اند و دو کارکرد همزمان برای فعالیت سیاسی در عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دارند و مرز جداکننده ای بین آن ها نیست
کد خبر: ۷۷۱۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سربهزیر است و خندان با یک عینک ته استکانی! زبانش تند نیست؛ همواره سعی داشته تا مرکب اندیشهای خود را بین خطوط حاکمیت و جریان اصلاحطلب برانَد؛ این رمز پایداری او در میان هممسلکان سیاسیاش است
کد خبر: ۷۶۹۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
یک روزنامه اجارهای نوشت: برخی دولتمردان دولت روحانی را دولت مستعجلی میدانند که قرار نیست تکرار شود.تنهایی عجیب روحانی در دولت!به گزارش ، پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
این تحلیل روزنامه بهار وابسته به افراطیون مدعی اصلاحات در حالی است که همین طیف افراطی (پیش از این از دولت یازدهم به عنوان «رحم اجارهای اصلاحطلبان» و از روحانی به عنوان «کاتالیزور» خود نام بردهاند.
بهار در تحلیلی با عنوان «یک ظریف کافی نیست» از تنهایی عجیب روحانی در دولت خبر داده و نوشته است: حتی رئیس دولت اصلاحات که در دورهاش هر ۹ روز یک بحران ایجاد میشد هم، به تنهایی روحانی نیست؛ زیرا بدنه دولتش و استانداران و فرمانداران و بخشداران هم با سیاستهای کلی دولت همراه بودند و معمولا مواضع رادیکال را ایشان میگرفتند و رئیسجمهور در پی تعدیل آن برمیآمد.
حال آنکه از اولین روزهای روی کار آمدن دولت یازدهم، این روحانی است که مواضع جدی در مقابل مخالفان دولت میگیرد و بدنه دولت این همراهی و همسویی را ندارد. به نظر می رسد بعضی از دولتیان به آینده امیدی ندارند و ریاست روحانی را دولت مستعجلی میدانند که قرار نیست دوباره تکرار شود. اگر بخواهیم این امر را با دولت ائتلالی و واژه اعتدال توجیه کنیم هم به بیراهه رفتهایم؛ زیرا با نظام حزبی نیمبند ما و احزاب موسمی نمیتوان از دولت ائتلافی صحبت کرد. چندی پیش چهار وزیر کابینه نامهای به رئیسجمهوری نوشتند و بعد جناب ترکان حرفهایی را زد و واکنشهایی را برانگیخت که واقعا جای سئوال داشت. نفس این حرکت که باید در راستای تقویت سیاستهای دولت بود، به ضد خود بدل شد و به قول مولانا «از قضا سرکنگبین صفرا فزود».
نویسنده با اشاره به رانتخوار و مفتخور معرفی شدن وزیر از سوی ترکان مشاور ارشد روحانی میافزاید: بدیهی است وقتی حرفی رسانهای میشود، چه تکذیب شود و چه تایید، تاثیرش را میگذارد. آیا واقعا هماهنگ کردن هیئت دولت این قدر دشوار است که در شرایط پسابرجام و قرمزی کماکان بورس، باید حرفهای چهار وزیر مهم کابینه با نرخ خوراک پتروشیمیها و وضعیت سهامدارانشان، تاخت زده شده، گره کور دیگری به گرههای اقتصادی جامعه افزوده شود؟
روزنامه اجارهای افراطیون در ادامه با تهدید وزرا نوشت: اگر واقعا وزرا و مشاورانی هستند که در ادامه راه، نفس بریدهاند، باید از کابینه حذف شوند. وقتی در خبرها میخوانیم نیروهای احمدینژاد در روابط عمومیهای دولت جا خوش کردهاند، باید به فکر چارهای اساسی بود. جناب صادق، مشاور رسانهای رئیسجمهوری، انسان بسیار شریفی است؛ اما آیا در این برهه حساس توانسته است در مقابل هجمههای مطبوعاتی شب و روز گروه پایداری حرکتی انجام دهد؟ نباید با ناهماهنگیها و شلختگیهای خود اعضای کابینه و تصمیمگیریهای گاه متناقض، خواب آشفته پایداریها را برای رسیدن به قدرت، تعبیر کند. با یک دکتر ظریف نمیشود همه کاستیهای کابینه را جبران کرد.
مرجع/کیهان
کد خبر: ۷۶۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
.هوشمندی مردم و نظام انتخابات در این است که نخبگان مستقل را برای ورود به عرصه انتخابات فراخوانده و از آنها حمایت کنند
کد خبر: ۷۶۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
اعتماد نوشت:چهرههای دیگر اصلاحات موقعیت و محبوبیت اجتماعی محمدرضا عارف را ندارند؛ چه آنکه او در مقام یک چهره اصلاحطلب در بازی بزرگ انتخابات ریاستجمهوری توانست اندوخته اجتماعی به دست آورد که در حال حاضر کمتر نیروی سیاسی اصلاحطلبی از این موقعیت و وضعیت ممتاز برخوردار است.
بر اين اساس وقتي قاطبه اصلاحطلبان به رياست محمدرضا عارف بر شوراي عالي سياستگذاري اصلاحات تن دادهاند و امورات انتخاباتي با همه فراز و فرودهايش رو به پيش است طرح نامهايي ديگر نه تنها كمكي به افزايش ضريب اتحاد اصلاحطلبان نخواهد كرد كه فرصتهايي را براي جريان ضد اصلاحطلب مهيا ميكند تا پروژه انشقاق و تفرقه اصلاحطلبان را بيش از پيش دنبال كنند.
با وجود همه فعل و انفعالاتي كه در اردوگاه رفرميستهاي سياسي ايران وجود دارد به خلاصه بايد گفت اصلاحطلبان نه مانند مجلس ششم به دنبال پرچمداري چپهاي تند هستند و نه مانند مجلس هفتم درگير اختلافهاي داخلي؛ آنها به دنبال ژنرالهايي هستند كه ميخواهند با خرد جمعي و كار جبههاي در پارلمان دهم به ياري دولت اعتدال بيايند تا وضعيت كشور را در راستاي منافع ملي بهبود بخشند. از همين رو طرح اسامي برخي چهرهها به عنوان سرليست انتخاباتي اصلاحطلبان در شرايطي كه محمدرضا عارف تمامي مولفهها و پارامترهاي سرليستي را دارد هرچند در برخي رسانههاي اصلاحطلب و اصلاحطلبنما دنبال ميشود اما سازوكار انتخاباتي اصلاحطلبان را هرگز تحتالشعاع قرار نميدهد.
کد خبر: ۷۶۴۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
اصلاحطلبان و اصولگرایان در این مقطع به ضرورت فعالیت داخل یک جبهه پی بردهاند و اصلاحطلبان به دنبال ایجاد «شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاحطلبان» و اصولگرایان هم به دنبال تشکیل «شورای هماهنگی اصولگرایان» هستند
کد خبر: ۷۶۱۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
رئیس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی داریوش بیات نژاد را به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز منصوب کرد
کد خبر: ۷۶۰۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از پیشبینی حضور کاندیداهای شاخص در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
غلامرضا پناه عصر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان بویراحمد در خصوص حضور برخی افراد به عنوان کاندیدای انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نسبت به ترغیب دوستانی که در تهران حضور دارند برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هر کاری نیاز باشد انجام میدهیم.
دبیر سابق حزب کارگزاران سازندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با همفکری اساتید و نخبگان دانشگاهی هر کاری لازم باشد برای ترغیب این افراد برای حضور در انتخابات انجام خواهیم داد.
این فعال سیاسی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا با حضور محمدکاظم نظری دبیر کنونی حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت فرمانداری شهرستان بویراحمد تغییری در مدیریت این حزب صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: ممنوعیت قانونی برای فعالیت همزمان یک شخص در فرمانداری و دبیری حزب وجود ندارد.
پناه اظهار کرد: اما برای این که شائبهای وجود نداشته باشد تغییراتی انجام خواهد شد و دبیر جدیدی برای حزب کارگزاران در استان معرفی خواهد شد هر چند که آقای نظری در شورای مرکزی حزب همچنان حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مواضع این حزب در صورت رد صلاحیت کاندیداهای اصلاحات در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر چه سلائق بیشتری در انتخابات باشد حضور حداکثری مردم را خواهیم داشت.
پناه گفت: تلاش کارگزاران بر این است تا از همه ابزارهای تعاملی با شورای نگهبان استفاده کند تا بیشترین تأیید صلاحیتها در کشور شکل بگیرد.
وی فضای حضور سلیقههای مختلف در انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشبینی میکنیم افراد شاخص در انتخابات استان تأیید صلاحیت شده و انتخابات پرشوری داشته باشیم.
پناه افزود: با توجه به امیدی که در دل مردم پس از مذاکرات هستهای ایجاد شده و کشور نیاز به سازندگی و بالندگی دارد مردم به سمت افراد توسعهگرا خواهند رفت و در حزب کارگزاران حتی اگر افرادی در جریان رقیب این شاخصهها یعنی افکار سازندگی را داشته باشند ترجیح خواهیم داد.
وی گفت: در این دوره از انتخابات افراد زیادی ثبتنام خواهند کرد و اگر حجم رد صلاحیتها هم بالا باشد اما با خیزشی که برای ثبتنام در انتخابات وجود دارد فکر میکنیم در کف آن هم افرادی وجود خواهند داشت که مردم بتوانند انتخاب کنند و بالندگی در مجلس آینده داشیم.
پناه افزود: در این دوره نیاز به نمایندگانی داریم که با دولت همراه باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و به تبع آن بیکاری و مشکل گرانی را حل کنند.
وی گفت: پیشبینی مجلس دهم این است که مجلس اقلیتها خواهد بود یعنی هیچ جریانی به تنهایی اکثریت مجلس را به دست نخواهد آورد و البته اقلیتهایی دارد که در نهایت به نفع جریان اعتدال خواهد بود.
منبع/فارس
کد خبر: ۷۵۵۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
بی شک در آینده ، دولتی موفق است که بتواند با یک انقلاب اداری ، مهر پایانی بر مناسبات باقی مانده از طاغوت و یا برگرفته از الگوهای وارداتی بزند و ما را به اصل خود نزدیک سازد
کد خبر: ۷۴۵۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اعتقاد دارم در انتخاباتهای پیش رو ضروری است که برای بازگشت به اهداف و اصول برگرفته از انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های تحول خواهی ملت بزرگ ایران با شناسایی و رجوع به نسل جدیدی از انسان های مستقل و خبره تر که کم هم نیستند از دور و تسلسل حاکم ، خود را خارج سازیم
کد خبر: ۷۳۷۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: این دولت منحصر به جریان اصلاحطلبی یا اصولگرائی نیستبه گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir به نقل از فارس ، حجتالاسلام سیدهادی خامنهای پیش از ظهر امروز در جمع برخی از اصلاحطلبان و همچنین رسانههای استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی برخی سؤالاتی در زمینههای مختلف از جمله انتخابات، نظارت استصوابی و وضعیت دولت کنونی بود.
این فعال سیاسی اصلاحطلب در بخشی از اظهارات خود در خصوص توافق هستهای و آینده آن اظهار کرد: چون تخصصی در این زمینه ندارم، نمیتوانم در این خصوص اظهار نظر کنم که در این بین عدهای معتقدند که در این خصوص دستاوردی نداشتهایم و عدهای دیگر به نحوی غیر از این فکر میکنند لذا باید متخصصان در هر دو جریان در این خصوص با هم بحث و گفتوگو کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در خصوص نظارت استصوابی با انتقاد از این نوع نظارت بر تأیید و یا رد صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی گفت: احترام به رأی اکثریت شدنی نیست مگر این که شیوهای به غیر از نظارت استصوابی وجود داشته باشد درست مانند چیزی که در اوایل انقلاب در وزارت کشور وجود داشت و این گزینشها توسط هیئت امنا انجام میگرفت.
خامنهای در همین خصوص گفت: در همان اوایلی که بحث نظارت استصوابی مطرح شد ما مخالف آن بودیم و بنا داشتیم که این موضوع به مجلس بیاید و ما بنا داشتیم در قالب یک قانون با آن مخالفت کنیم که بعد خبردار شدیم مجلس را دور زدهاند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام آوردهاند و یک تفسیر خاصی از قانون اساسی شده است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان این که صحبت در خصوص نظارت استصوابی نیاز به مباحث حقوقی و گاه مناظره در صدا و سیما دارد، افزود: صدا و سیما باید این کار را انجام دهد نه این که عدهای را بیاورند و تنها در آنجا گل بگویند و گل بشنوند لذا نیاز به بحث حقوقی دارد که آیا این گونه تفسیر از نظارت درست است یا خیر.
خامنهای در خصوص موضوع حصر سران فتنه و برخی مواضع در این زمینه از جمله مواضع علی مطهری اظهار کرد: تنها کسی که توانسته در مجامع مختلف از جمله صدا و سیما در این ارتباط صحبت کند علی مطهری بوده است که هر روز مواضع او شفافتر میشود و نمایندگان مجلس باید از او یاد بگیرند.
وی در خصوص برخی شعارها که توسط اصلاحطلبان در خصوص نه غزه و نه لبنان گفته شده، افزود: برخی در لباس اصلاحطلبی و البته در لباس خود، از سوریه بد گفتهاند که اشتباه کردهاند و امروز به صراحت میگوییم که هم غزه و هم لبنان و تأکید میکنیم که هر دولتی روی کار بیاید باید به سوریه کمک کند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط اما گفت: اصلاحطلبان نشاندار معتقدند که فلسطین و غزه و لبنان و یمن جز جاهایی هستند که جمهوری اسلامی موظف است از آنها حمایت کند و اگر صلاح میداند کمک دفاعی کند.
وی در ادامه و در پاسخ به برخی سؤالات دیگر خبرنگاران در خصوص بهترین عملکرد در میان مجالس مختلف از دوره اول تا نهم تصریح کرد: به نظر من دوره دوم از بهترین مجالس بود که هر چند ما در اقلیت بودیم قانون کار در همان مجلس رقم خورد و قانون مالیاتها را هم در آن دوره تصویب کردیم و البته در دوره اول کارهای خوبی از جمله تصویب بانکداری بدون ربا را داشتیم.
خامنهای گفت: در دوره اول طرفداران امام در مجلس همبستگی داشتند که در دوره دوم میان آنها اختلاف به وجود آمد و مبنای چپ و راست کنونی از آن مجلس دوم بود و دوره سوم از این جهت حائز اهمیت است که اکثریت در دست نمایندگان خط امام بود و البته مزیت مجلس دوره پنجم هم این بود که علیرغم این که از جریان مخالف چپها بودند اما به وزرای خاتمی رأی مثبت دادند.
وی البته گریزی هم به عملکرد مجلس نهم زد و با انتقاد از نمایندگان فعلی مجلس گفت: اینها با جریان اعتدال هم که نه جریان منحصر اصلاحطلبی و نه اصولگرایی است تفاهم ندارند و به دولت کمک نمیکنند با توجه به این که این دولت منحصر به جریان اصلاحطلبی یا اصولگرائی نیست.
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان این که دولت روحانی در خط مقام معظم رهبری و هاشمی است، افزود: حالا این دولت با الهام گرفتن از این دو خط آمده و میخواهد کار کند که مجلس با آن همکاری نمیکند.
کد خبر: ۷۲۴۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام این که عیدی امسال کارمندان دولت ۶۸۷ هزارتومان است، افزود: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریورماه به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود.
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام این که عیدی امسال کارمندان دولت ۶۸۷ هزارتومان است، افزود: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریورماه به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود.
محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با اعلام اینکه عیدی کارمندان دولت در سال گذشته 603 هزار تومان بود گفت: امسال این مبلغ 687 هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آینده نیز به 750 هزار تومان خواهد رسید.
محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه بخشنامه تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه ها ابلاغ شده است افزود: افزایش حقوق کارکنان نیز کمتر از 10 درصد نخواهد بود و پیش بینی می کنیم نرخ تورم نیز به 10 تا 11 درصد برسد.
وی گفت: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش می کنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است ازجمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند و تا 15 آذر تلاش می کنیم لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کنیم.
نوبخت با بیان اینکه سقف بودجه سال آینده 213 هزار میلیارد تومان خواهد شد افزود: 147 هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری و 30 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و 7 هزار میلیارد تومان هم بودجه تملک دارایی سرمایه ای بابت اوراق مشارکت سررسید شده خواهد بود و درآمدهای اختصاصی و همچنین منابع استانی را نیز باید اضافه کرد.
وی گفت: دولت تلاش می کند همزمان با انضباط هزینه ای بودجه ای نیز توزیع منابع هم عادلانه و متناسب باشد و نظام پرداخت ها را بازنگری می کنیم تا همه کارکنان دولت از دریافتی مناسبی برخوردار شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همه مردم می دانند که اگر وضع دولت خوب شود وضع مردم هم بهتر خواهد شد و همه قبول دارند که دولت با تنگناهای مالی مختلفی روبروست هرچند تلاش کردیم تحریم ها را با منطق کنار بزنیم و نباید اجازه دهیم مردم بی جهت تحت فشار اقتصادی باشند.
نوبخت گفت: البته هنوز تحریم ها برطرف نشده است و آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می کنیم که تحریم ها حذف شود و برای دوره پساتحریم و شرایط جدیدی که در زمینه آزادسازی منابع ارزی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود برنامه ریزی کاملی داریم که از این فرصت ها به طور بهینه استفاده کنیم.
وی افزود: اگر وضع دولت خوب شود حتماً برای مردم هم بیشتر تلاش خواهیم کرد و با توجه به اینکه قدرت خرید کارکنان دولت پایین آمده است اگر 30 درصد هم به حقوق آنها اضافه کنیم شاید عقب ماندگی جبران نشود و مجبوریم هزینه ها را متناسب با درآمدها تنظیم کنیم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: قیمت های نفت هم کاهش یافته است و امیدواریم با منابع مالی که آزاد می شود هم به طور مستقیم و هم با روش سرمایه گذاری بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.
نوبخت درباره پیش بینی قیمت نفت هم گفت: سه گزینه 42 و 45 و 50 دلار را با وزارت نفت پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم در مجموع 68 هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود و بودجه عمرانی دولت در سال آینده 38 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
ایجاد 755 هزار شغل در یک سال
سخنگوی دولت گفت: در یک سال (از بهار پارسال تا بهار امسال) 872 هزار نفر وارد بازار کار شدند که از این تعداد 755 هزار نفر موفق شدند فرصت اشتغال به دست آورند و 117 هزار نفر نتوانستند.
نوبخت افزود: آمار شاغلان بر اساس طرح های آمارگیری مرکز آمار ایران در بهار پارسال 21 میلیون و 107 هزار و 245 نفر بوده است که در بهار امسال به 21 میلیون و 861 هزار و 836 نفر بالغ شد.
وی اضافه کرد: طرح های آمارگیری بازار کار مانند روش های گذشته بوده و شاخص سازمان بین المللی کار مد نظر بوده است. هرچند معتقدیم حتی با یک شغل هم به راحتی نمی توان هزینه زندگی را تأمین کرد.
نوبخت گفت: به هر حال رشد اقتصادی کشور وقتی از 1.9- درصد در سال 92 و همچنین 6.8- سال 91 به نرخ رشد 3+ درصد می رسد در توسعه بازار اشتغال هم مؤثر است هر چند نمی توان نسبت یک به یک برقرار کرد چون بخشی از افزایش تولید بدون افزایش نیروی کار بوده است.
وی افزود: امیدواریم با تلاش های دولت و در فضای جدید پساتحریم فرصت های گسترده ای برای اشتغال ایجاد کنیم و باید به نرخ رشد 8 درصدی هم برسیم.
سخنگوی دولت درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می شود، گفت: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به 6 میلیارد دلار می رسد و 23 میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می شود و در مجموع به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.
نوبخت افزود: البته ما برای اینکه به نرخ رشد 8 درصدی برسیم فقط به این منابع تکیه نمی کنیم بلکه امیدواریم با رفع تحریم ها فضای مثبتی برای توسعه سرمایه گذاری ها و جذب منابع خارجی فراهم شود.
وی گفت: ترافیک ورود هیئت های خارجی برای بررسی راه های همکاری با ایران هم نشان می دهد فرصت خوبی در دوره پساتحریم خواهد بود و ما هم برای اینکه رفتار بهینه اقتصادی با خارجی ها داشته باشیم برای همه زمینه ها برنامه ریزی داریم و برنامه های خود را برای پساتحریم آماده کرده ایم.
نوبخت در ادامه با بیان اینکه دولت با رسانه ملی رابطه صمیمی و خوب دارد، افزود: نشست های متعددی با اصحاب رسانه داریم و برنامه های خود را برای دوره پساتحریم در معرض نقد و بررسی قرار می دهیم و از همه نقدها استقبال می کنیم به شرط اینکه راه حل هم بدهند و دولت به عقل جمیع ایرانیان بدون هیچ خط و جناحی احترام قائل است و ترکیب کابینه دولت اعتدال هم این را نشان می دهد.
وی گفت: با مردم نیز ارتباط صمیمانه و مستقیم و غیرمستقیم داریم و اخیراً هم در مسیر تهران- کرج از آزادراه همت بازدید کردیم و دولت تلاش می کند که با بررسی مشکلات مردم، خدمات خود را گسترش دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: رسانه ها به ویژه رسانه ملی هم به خوبی نظرات مردم را منعکس می کنند.
جایگاه نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است
سخنگوی دولت با بیان اینکه قوه مجریه کارهای اجرایی انجام می دهد گفت: کار نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است.
نوبخت افزود: دولت به جوانان ازجمله بسیجی ها، سپاهی ها و همه انقلابی ها احترام قائل است و به نظر ما گروه های افراطی شامل این عزیزان نمی شود.
وی اضافه کرد: گروه های انقلابی هرگز فراقانونی رفتار نمی کنند و قانون را دور نمی زنند و منظور ما از گروه های افراطی کسانی هستند که از قانون و حتی گاهی از رهبری هم جلو می زنند.
نوبخت گفت: دولت همچنین از هر گونه اظهارات جوانان در چارچوب منطق و استدلال استقبال می کند و گروه های انقلابی هرگز خلاف قانون رفتار نمی کنند.
وی در ادامه درباره برنامه سفر آقای روحانی به نیویورک افزود: هنوز این برنامه نهایی نشده است.
سخنگوی دولت درباره بازار ارز هم گفت: دیگر از نوسان 40- 50 درصدی دوره های گذشته خبری نیست و قطعاًَ بانک مرکزی شتابزده عمل نخواهد کرد و ما اعتقادی به اقتصاد مداخله ای نداریم و بانک مرکزی مراقب اوضاع بازار ارز است و قدرت و دلار کافی برای مدیریت بازار دارد.
نوبخت در ادامه درباره قیمت خودرو نیز گفت: اینکه مردم ایران شایسته استفاده از محصولات با کیفیت و خودروی خوب هستند مورد تأیید و حمایت دولت است و از خودروسازان هم انتظار داریم به مطالبات مردم توجه کنند.
وی افزود: یکی از مختصات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخل است و از مردم انتظار داریم از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنند و خوشبختانه خودروسازان هم برنامه های خوبی دارند و امیدواریم کیفیت افزایش یابد و قیمت ها هم متناسب شود.
نوبخت اضافه کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم باید نظارت کافی داشته باشد تا در حق مصرف کنندگان اجحافی صورت نگیرد، اگر ما از مردم می خواهیم از محصولات داخلی استفاده کنند در مقابل هم نباید انحصار برخی محصولات باعث افت کیفیت شود.
وی گفت: فرزندان این ملت در صنعت خودروسازی تلاش های خوبی دارند و نباید ما صنایع خود را تحریم کنیم بلکه اقتصاد مقاومتی متکی به تولیدات داخلی است و این انتظار البته دو جانبه از مردم و تولید کنندگان است.
سخنگوی دولت درباره اینکه معمولاً اعضای هیئت دولت در پایان جلسه و هنگام خستگی چکار می کنند گفت: 4 ساعت جلسه هیئت دولت طوری است که معمولاً متوجه نمی شویم کی به پایان رسیده است.
نوبخت افزود: اگر در دولت روحانی نبودم حتماً به شغل تحقیق، پژوهش و آموزش ادامه می دادم.
وی درباره درخواست مجری برنامه مبنی بر حضور در این شبکه در سه شنبه های اول هر ماه گفت: هم به عنوان سخنگوی دولت و هم به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همواره با اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی ارتباط دارم و هر وقت نیاز باشد در خدمت خواهم بود.
منبع: فارس
کد خبر: ۷۲۱۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
پیدا کردن نیروهای همسو با دولت یازدهم در ادارات کار چندان آسانی نیست. با لحاظ این که برخی ادارات بهمئی تنها یک یا دو نیرو دارند، موضوع پیچیده تر هم می شود
کد خبر: ۷۲۰۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: هیچ گروهی با تکروی نمیتواند در مسیر خدمت به نظام و ملت گامی موثر بردارد.به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.comمحمد باقر نوبخت در دومین نشست شورای هماهنگی استانهای حزب اعتدال و توسعه - که به ریاست مرتضی بانک٬ رییس هیات اجرایی این حزب برگزار شد - یادآور شد: حزب اعتدال و توسعه در ۱۶ سال پیش و با این باور تاسیس شد که تحقق آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران در گرو بهرهمندی از شایستگان در همه طیفهای سیاسی کشور است و هیچ یک از جریانهای سیاسی نمیتوانند به تنهای کشور را در مسیر توسعه٬ اداره کنند.
به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، وی با تاکید بر اینکه «گسترش مشی اعتدال به عنوان یک روش در سطوح مختلف مدیریتی٬ ابزاری کارا برای اعتلای کشور است» اظهار کرد: کارنامه حزب اعتدال و توسعه نشان میدهد که این حزب هیچگاه حیات خود را در نفی دیگر احزاب و جریانهای سیاسی در هر دو طیف اصولگرایان و اصلاح طلبان ندیده است. بلکه سخن ما این است که هیچ گروهی با تکروی نمیتواند در مسیر خدمت به نظام و ملت گامی موثر بردارد.
وی با اشاره به نتایج عینی استقرار گفتمان اعتدال در مدیریت کشور افزود: برای مجموعه دولت مایه مباهات است که مقام معظم رهبری چندی پیش در دیدار با اعضای هیات دولت٬ از برقراری آرامش و ثبات در کشور٬ مهار تورم و سیاست خارجی تمجید کردند. این حمایتها و همراهیها نشان میدهد که رویکرد کلی دولت مثبت و مورد تایید مقام معظم رهبری و مردم ایران است.
در ادامه این نشست٬ مسئولان استانی حزب اعتدال و توسعه٬ ضمن ابراز نقطه نظرات خود درباره چگونگی تقویت فعالیتهای قانونمند حزبی در فضای سیاسی ایران و نیز توسعه تشکیلات این حزب در اقصی نقاط کشور٬ دیدگاههای خود را درباره برخی مسائل روز مطرح کردند.
بر اساس این گزارش٬ نشست یک روزه شورای هماهنگی استانهای حزب اعتدال و توسعه٬ عصر روز پنجشنبه پس از دیدار با آیت الله هاشمی رفنسجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاتمه یافت.
در این نشست که با حضور جمعی از اعضای شورای مرکزی٬ هیات اجرایی و مسئولان استانی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد٬ ضمن بررسی آخرین فعالیتهای مربوط به ساماندهی تشکیلات استانی این حزب٬ درباره تحولات روز داخلی و بینالمللی نیز بحث و بررسی صورت گرفت.افتاب
کد خبر: ۷۱۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۳