آوای دنا:رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: 80 درصد از تماس های تلفنی با اورژانس 115 این شهرستان مزاحمان تلفنی هستند.مرتضی گندم کار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت زمان در رسیدن امدادگران برای نجات جان انسان ها افزود: مزاحمان تلفنی باعث اخلال در خدمات رسانی به مردم می شوند.
وی اظهار کرد: 32 امدادگر و پنج آمبولانس به طور شبانه روزی امدادرسانی به حادثه دیدگان و بیماران مراکز اورژانس شهری و جاده ای این شهرستان به عهده دارند.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران بیان کرد: تلفن 115 به طور شبانه روزی خدمات مشاوره درمانی به مردم را انجام می دهد.
گندم کار از انجام دو هزار و 465 مورد ماموریت از سوی فوریت های پزشکی گچساران در فروردین امسال خبر داد.
وی ابراز داشت: این خدمات در قالب امدادرسانی حوادث جاده ای، امدادرسانی به بیماران و خدمات درمانی چادر سلامت انجام شده است.
گندم کار گفت: در فروردین امسال از 108 نفر مصدوم حوادث جاده ای79 نفر آنها پس از امدادرسانی اولیه به بیمارستان انتقال داده شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.
وی میانگین گزارش حادثه تا رسیدن امدارسان در این شهرستان در داخل شهر را پنج دقیقه و در جاده های برون شهری را شش دقیقه اعلام کرد.