کد خبر: ۳۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
تحلیل از ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل:
این همه دستگاه فرهنگی و تاکیدات زیاد در حوزه تولید محتوا آیا به جایی رسیده است یا اینکه ما فقط به مصرف کننده و تماشاچی فضای مجازی تبدیل شده ایم ...

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسداله ربانی مهر:جالب است بدانید هر۶۰ثاتیه ۴ میلیون جستجو در گوگل انجام میشود، و تعداد کاربران اینترنت فضای مجازی تا پایان سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان از مرز ۳ونیم میلیارد نفر گذشت، اما سهم ما از این رسانه بزرگ و فراگیر چه قدر است ....

تولیدکننده یا تماشاچی: موبایل داریم،

 در عصر ارتباطات و دنیای اطلاعات ، رسانه ها از فضای مجازی تا خبرگزاری ها و نشریات و تلویزیون و رسانه های دیجیتال جایگاه بسیار مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارند، رسانه ها نقش اساسی در هدایت و شکل دهی افکار عمومی را دارند و تمام زندگی مردم جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند ، از لباس پوشیدن و غذا خوردن تا مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی تا دیالوگ های کوچه بازاری تحت تاثیر رسانه است ، هنوز فراموش نکردیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا می گفت اگر توییتر نبود من رئیس جمهور آمریکا نبودم ...

هر چند اخبار رسانه های رسمی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است اما واقعیت این است که فضای مجازی به علت فراگیر بودن ،در دسترس بودن ، قدرت تاثیر گذاری و سرعت بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امروز در بسیاری از مهمترین مسائل روز جوامع مختلف نقش فضای مجازی بسیار تاثیر گذار و اثر بخش است ...

جالب است بدانید هر یک دقیقه ۴ میلیون جستجو در گوگل انجام میشود، و تعداد کاربران اینترنت فضای مجازی تا پایان سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان از مرز ۳ونیم میلیارد نفر گذشت، اما سهم ما از این رسانه بزرگ و فراگیر چه قدر است ....

این همه دستگاه فرهنگی و تاکیدات زیاد در حوزه تولید محتوا آیا به جایی رسیده است یا اینکه ما فقط به مصرف کننده و تماشاچی فضای مجازی تبدیل شده ایم ...

 امروز در دنیای ارتباطات و انفجار اطلاعات دیگر سواد خواندن و نوشتن به تنهایی سواد محسوب نمیشود و داشتن سواد رسانه ای برای یک فرد نشانه باسواد بودن است ، سواد رسانه ای (Media Literacy) در واقع مجموعه‌ای از مهارت های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود، اما متاسفانه در جامعه امروز ما حتی مدیران در سطح بالا و میانی شناخت کافی از سواد رسانه ای ندارند و همین باعث میشود که در بسیاری از کارها و ماموریت های سازمانی نتوانند وظیفه شان را به خوبی انجام دهند و این یک ضعیف است که باید مورد توجه قرار گیرد .

در نتیجه اینکه در دنیای امروز که رسانه در تمام امورات زندگی تاثیر گذار است و زندگی انسانها را رسانه تحت تاثیر قرار داده است داشتن سواد رسانه ای یک ضرورت است و باید دستگاههای فرهنگی از حالت انفعال خارج شوند و برنامه داشته باشند و از طرفی همه شهروندان به خوبی بدانند داشتن سواد رسانه ای در شرایط فعلی یک ضرورت است و امروز فضای مجازی در زندگی آنها نقش بسیار مهمی دارد تا بتوانند از این فضا به خوبی استفاده کنند و آن را در زندگی به کار بگیرند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: