« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۷
حق را بشناسید آنگاه یارانش را خواهید شناخت ،باطل را بشناسید ،آنگاه طرفدارانش را خواهید شناخت.(نهج البلاغه حکمت 262)

اوای دنا- یدالله مرادی/گچساران:بدنبال انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد 88مسایلی در کشور حاصل شد که نقش روشنگری و روشن بینی ،بصیرت و بینش متعالی ،تفکر و تدبر ،نقش خواص در شکل گیری حوادث  ونهایتاً فتنه وفتنه گرایی و فتنه شناسی و جنگ نرم از جمله مقولاتی بودند که در محافل متعدد جامعه ما طرح و ارائه شدند.

در آستانه رویداد تاریخ ساز و تحول آفرین  9 دی 88 واقع شده ایم که خط پایانی بربطلان تئوری اردوکشی خیابانی و استحکام مجدد  پایه های فکری و ارزشی انقلاب اسلامی بود که بمنظور آشنایی بیشتر با این تحول و توجه به عمق و ژرفای آن  اقدام به معرفی مهمترین کتب انتشار یافته در طول دو سال گذشته پیرامون ابعاد قیام 9 دی 88 و نقش افراد و عوامل شکل گیری و پیامدهای آن نموده ام که تقدیم خوانندگان عزیز وبصیر می شود تا در جستجوی راحت تر دسترسی پیدا کنند:

1-ایران گرجستان نیست نوشته عبدالله مرادی -تهران -1390-انتشارات درک نو  - در این کتاب نویسنده ضمن بررسی علل وقوع انقلابات نرم توسط امریکا در کشورهای اوکراین ،گرجستان،قرقیزستان،صربستان  به عومل قدرت نرم جمهوری اسلامی پرداخته است.

2-مطالبات غیر قانونی (باز خوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد 88)-تدوین و گردآوری موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت –چاپ اول 1388-ناشر مؤسسه قدر ولایت –کلیه حوادث بهمراه نقش افراد از انتخابات 83تا 88 را با استدلال منطقی ارائه داده است.

3-طوفان فتنه و کشتی بصیرت نوشته آیت اله محمد تقی مصباح یزدی – ناشر :انتشارات مؤسسه آموزش و و پژوهش امام خمینی (ره)-چاپ نگارش-قم-چاپ سوم –زمستان 1390-صاحب قلم با توانایی به فتنه در تاریخ و صدر اسلام اشاره نموده و با درسهای قرآنی و روایی نگاه بصیرت را که چون کشتی نجاتبخش طوفانهاست به موارد متعدد مطالب غنی و پرمحتوایی به رشته تحریر درآورده.

4-فتنه و فتنه گران (با نگاهی به نهج البلاغه امام علی (ع)- مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت-قم چاپ نماد-1390

5-سراب سیاست (واکاوی اندیشه و عملکرد سید محمد موسوی خوئینی ها)-نوشته محمد رضا امینی –چاپ زلال کوثر- ناشر اشراق حکمت-چاپ دوم 1390(از آنجایی که موسوی خوئینی ها در نقش پدر معنوی اصلاحات تمام امور این جریان فکری را رهبری کرده شناخت افکار و عقاید و عملکرد ایشان میتواند کلید واژه ای بسیار تأثیر گذار در روند شکل گیری فتنه 88 داشته باشد.)

6-سودای سکولاریسم (رمز گشایی از زندگی و کارنامه سید محمد خاتمی )-نوشته سید یاسر جبرائیلی-ناشر خبرگزاری فارس-تهران - 1390 . به نقش و جایگاه آقای خاتمی از دوران وزارت ارشاد تا حوادث انتخابات 88 و چگونگی به صحنه آوردن میر حسین موسوی پرداخته و به مبانی فکری ایشان و رابطه این تفکر با سکولاریسم بطور دقیق به خواننده اطلاعات لازم را ارائه داده است

7-مرور فتنه 88به زبان طنز-نوشته حسین قدیانی-اردیبهشت 91-تعداد صفحات 360-درباره حوادث و اشخاص مختلف در قالب ظنز با مفاهیم بلند و عالی نکات ظریف و قابل تامل را بیان نموده از جمله :(ستاره تا دعای ماه را دارد ،نه قلمش می لغزد ،نه قدمش،به امید آن روز که طنز دجال را زیر نور خورشید ،قیل و قال کنیم.)

8-کتاب تقلب یزرگ – نوشته فرشاد مهدی پور –چاپ مرکز اسناد انقلاب اسلامی – تهران 98 صفحه- در این کتاب  آمده :آنچه پس از انتخابات 22 خرداد رخ داد رویداد ی کم نظیر در حیات سی ساله جمهوری اسلامی بودکه تلاش شد تا کمرنگ و وارونه جلوه داده شود..

9-اعترافات فتنه 88 دو جلد – نوشته سلمان علوی نیک – انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی می باشد. نویسنده مقرر نموده این کتاب تا ده جلد ادامه یابد و در هر جلد به نقش یک شخصیت و حزب و گروه ازجمله حزب کارگزاران ،حزب مشارکت ،عناصر وابسته به رضا پهلوی ،جریانات دانشجویی ضد انقلاب ،نقش منافقین در حوادث 88 براساس اسناد وزارت اطلاعات  و قوه قضائیه و اعترافات اعضای کمیته موسوی و کروبی پرداخته است. دراین کتاب تمام اسناد و اوراق باز جویی و اسناد محاکمه چاپ شده است.

10-کتاب « نقشه ی نقش برآب » در کلام رهبری است که در 5 فصل توسط مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی در 248 صفحه در شهریور ماه 1390 چاپ شده است و در فرهنگسرای ملل این کتاب رو نمایی شده و آقای محمد حسین صفار هرندی برآن مقدمه ای نوشته است..

11-نقشه راه (88 قطعه از بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش بصیرت در فتنه 88)- انتشارمرکز اسناد انقلاب اسلامی  ایران–نویسنده محمد مهدی کوثری – 40صفحه تابستان 90«از جمله بیان هشدار دهنده ی آقا 7 روز قبل از 9 دی: حواستان باشد،ملت ایران عکس العمل نشان می دهد»

12-موج فتنه (از جمل تا جنگ نرم)-احمد حسین شریفی-در این کتاب به شناخت ماهیت فتنه و فتنه گرایی و ارتباط حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با فتنه رنگ سبز و انحراف دینی مطرح و توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم تابستان 1390 منتشر شده است.

13-کالبد شکافی فرهنگی فتنه 88- چاپ اول 1389-تعداد صفحه 160-انتشارات فخر ولایت – نوشته سید محمد مهدی  میرباقری-در این کتاب که از سری نوشته های از جهل تا جنگ نرم است رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی از فتنه سال 88 در قالب بدیع و ابتکاری به تحلیل این فتنه عظیم و دوستان و دشمنان آن پرداخته است و به سه قرائت از اسلام در بین مسلمانان اشاره نموده که نتیجه گرفته انتخابات دهم ریاست جمهوری صحنه رو در روئی آن سه دیدگاه بوده است.

14-نظریه فتنه-روح اله حسینیان- 1389- مرکز اسناد انقلاب اسلامی -332 صفحه میباشد که در آن به اموری چون فتنه-نفاق و بیان نمونه های تاریخی در این موارد و نهایتاًبررسی فتنه 88 و بعد به نقش هواپرستان قدرت طلب اشاره شده که ...

15-تحلیلی برمواضع هاشمی رفسنجانی- روح الامین سعیدی – بهار 1390- انتشارات  مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 220 صفحه رقعی . در این کتاب اتهامات سنگین و کم سابقه ای به هاشمی رفسنجانی وارد شده .

16-کتاب گروه  1+5 در ایران – نوشته امیری قنبری – انتشارات حیات طیبه –اصفهان 1390 در 364 صفحه ی وزیری (اعضای گروه  1+5 در ایران عبارتند از :آقایان اکبر هاشمی رفسنجانی – موسوی خوئینی ها – سید محمد خاتمی – مهدی کروبی – یوسف صانعی +میر حسین موسوی )و ...

17-تکیه گاه – محمد حسین روزی طلب – بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی در نهمین و دهمین انتخابات ریاست جمهوری – انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی – دیماه 1390 در 776 صفحه ی وزیری . در این کتاب از وقوع  تقلب با عنوان اتهام یاد می کند.

18َکتاب نقش بهائیت در فتنه 88 - این کتاب یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده  با 230 صفحه در 4 بخش که بطور کلی به شکل گیری و قوام فرقه  بها ئیت و نقش آنها در انتخابات دهم ریاست جمهوری پرداخته و کلیه سران منحرف بهائیت در ایران و شبکه بهائی روز عاشورا و سایر حوادث تهران به اقرار دستگیر شدگان...

و در نهایت :

مجموعه داستانی با عنوان «فتنه88» از انتشارات خبرگزاری فارس که بمناسبت حماسه 9 دی بشرح زیر چاپ شده اند.:

1- چت مقدس نوشته رحیم مخدومی با 200 صفحه بهترین داستان کوتاه و نیمه بلند که توسط داستان نویسان مشهور کشور با موضوع فتنه تهیه شده است .

2-عاشورای اغتشاش مجموعه ای از داستانک و داستان کوتاه از مجموعه آثار ارسالی به جشنواره ادبی داستان فتنه در رمضان سال 90 تهیه  که برای بار سوم چاپ شده است .

3-خرابکار اجاره ای (مجموعه خاطرات فتنه)با قلم رحیم مخدومی در سال  1389 با 128 صفحه که بسیار جذاب و ظریف و دقیق به خرابکاران اجیر شده پرداخته.

4-دختران فیروزه ای بقلم محمد حسن ابو حمزه که توسط مؤسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب منتشر گردیده و  رتبه اول جشنواره داستان فتنه و بیداری را کسب نموده.

5-دانشجو ،جنبش یا کرنش بقلم رحیم مخدومی است که به خاطرات دانشجویان و فضای دانشگاه در دوران فتنه پرداخته و در بهار 91 چاپ شده.

6-من مدیر جلسه ام بقلم رحیم مخدومی است که توسط مؤسسه  فرهنگی ،هنری رسول آفتاب چاپ شده و به خاطرات خواندنی دیدار اعضای ستـاد چهار کاندیدای ریاست جمهوری دوره دهم با مقام معظم رهبری و خاطرات فعالان فرهنگی در 152 صفحه در ابتدای سال 1391 وارد بازار گردیده است.

خوانندگان محترم، استحضار دارند که ابعاد قیام عمومی 9 دی1388 ایران مسلمان آنچنان مهم و تأثیر گذار در استحکام و استمرار نظام جمهوری اسلامی واقع شده که تا سالها باید مورد تحلیل و ارائه نظر صاحبان فکر و اندیشه در قالب کتاب ،نرم افزار ،فیلم ،داستان و خاطره قرار گیرد که این منابع معرفی شده در برابر کارهای بزرگ انجام شده قطره ای از دریای بصیرت اندیشمندانی بود که اینجانب موفق به ارائه آنها شدم تا بدینوسیله سهمی (اگر لیاقت یابم) برای خود در دنیای قلم بدستان بصیر و آگاه و شجاع بیابم و بنوشم جرعه ای از معرفت آنان تا بیابم مقام نمی از یم .ان شاءالله

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: