« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
هدایت الله طیب در شهر تمپا،یکی از شهرهای ایالت فلوریدا ساکن شد و تحصیلات خود را در دانشگاه شهر تمپا شروع کرد.
به گزارش اوای دنا ،هدایت الله طیب، در سال ۱۳۳۳ (ه.ش)، در روستای موگر منطقه ی برسفید، از توابع شهرستان کهگیلویه،استان کهگیلویه و بویر احمد، در روستایی محروم و دورافتاده دیده به جهان گشود. دوران کودکی‌اش را در روستا سپری کرد و در سال ۱۳۴۱ در شهر سوق،یکی از شهرهای نزدیک به زادگاه خود قدم به مقطع دبستان گذاشت.

آن زمان دوران تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان بوده و هر کدام شامل شش پایه می شد.ایشان بعد از اخذ مدرک ششم ابتدائی برای ادامه تحصیل راهی شهر بهبهان از حوزه استان خوزستان می شوند و تا پایان دوران دبیرستان آنجا ساکن می شوند.مقطع دبیرستان در زندگی شهید، دوره مهمی است. هم از این حیث که به شدت روی به مطالعات دینی می‌آورد و از طرف دیگر با افرادی آشنا می شود که با هم جلسات هفتگی برگزار می‌کنند و وارد قضایای سیاسی می شوند.

در سال 1354 موفق به اخذ دیپلم خود در رشته طبیعی(تجربی) می شود و بعد از پایان دوران تحصیل،به رغم مشکلاتی که ساواک برایش به وجود می آورد راهی خدمت سربازی می شود

سفر به آمریکا

پس از پایان دوران سربازی،مقدمات سفر خود به آمریکا جهت ادامه تحصیل را مهیا می کند و درتاریخ 15 شهریور سال1356 از طریق فرودگاه آبادان،ایران را به مقصد آمریکا ترک می کند.
هدایت الله در شهر تمپا،یکی از شهرهای ایالت فلوریدا ساکن شد و تحصیلات خود را در دانشگاه شهر تمپا شروع کرد.

تشکیل انجمن اسلامی

بعد از اینکه هدایت الله وارد دانشگاه شد،مشاهده کرد که با وجود جمعیتی زیاد از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه سن پترزبورگ فلوریدا، وجود یک تشکل یا گروه اسلامی در آن دانشگاه برای اینکه دانشجویان بتوانند اندیشه ها،دغدغه ها و در آن بحبوحه نهضت انقلاب اسلامی مبارزات خود را علیه نظام سلطه که در راس آن آمریکا- به عنوان حامی اصلی رژیم وقت حاکم بر ملت و خاک ایران ابراز و پیگیری کنند لازم می باشد.به همین خاطر اقدام به تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاه سن پترزبورگ نهاده و یک قسمت از خانه اجاره ای خود را به انجمن اسلامی و برنامه های انجمن اختصاص می دهد.

نماینده دانشجویان در دانشگاه

بعد از اینکه دانشگاه با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان موافقت نمود در یک رای گیری در بین دانشجویان،هدایت الله به عنوان نماینده دانشجویان در دانشگاه انتخاب می شود.

انجمن اسلامی فعالیت های سیاسی – اسلامی خود را به نحو چشمگیری آغاز کرد تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)به پیروزی نهایی رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی،انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان آمریکا و کانادا حمایت خود را از انقلاب اسلامی به محوریت و رهبری حضرت روح الله اعلام کردند.

هدایت الله به عنوان نماینده دانشجویان و در راس انجمن اسلامی،فعالیت های سیاسی،اجتماعی خود را ادامه داد تا اینکه در روز 13 آبان سال 1358 سفارت آمریکا یا همان لانه جاسوسی،به دست دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و همه افراد آن به گروگان گرفته شدند.با به گروگان گرفته شدن کارکنان سفارت آمریکا،دولت آمریکا دانشجویان ایرانی حاضر در آمریکا را مورد آزار و اذیت قرارمی داد.جوری که از فعالیت و تظاهرات این عزیزان جلوگیری می کردند.

مناظره

بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و موضع گیری دولت آمریکا در تقابل با این حرکت خود جوش،دانشجویان آمریکایی دانشگاه سن پترزبررگ مخافت خود را با سخنرانی علیه نظام جمهوری اسلامی نشان می دادند.ضمنا پلیس دولت آمریکا با دادن تخم مرغ به دست مردمی که در کنار خیابان حضور میافتند،فضا را برا پرتاب تخم مرغ به سمت دانشجویان ایرانی آماده می کرد.این اقدام پلیس آمریکا،خود مصداق نقض آزادی و حقوق بشر بوده که نمایانگر شعارهای با مضامین و درون مایه های صرفا فریب افکار عمومی دولت آمریکا بوده و هست.

با این که به دانشجویان ایرانی سخت گیری های فراوانی می شد و تبلیغات وسیع و گسترده ای هم علیه نظام جمهوری اسلامی صورت میگرفت،دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه سن پترزبورگ و در راس آنها هدایت الله طیب خودشان را ملزم به دفاع از نهضت انقلاب اسلامی و تبیین و تشریح مبانی و اصول انقلاب میدیدند.

بعد از اینکه جلوی دانشگاه تهران پرچم آمریکا توسط دانشجویان به آتش کشیده شد،دانشجویان آمریکایی به جمع آوری طوماری که با امضای جمع زیادی از دانشجویان همراه بود سعی در سوزاندن پرچم ایران داشتند که مخالفت دانشجویان ایرانی را به همراه داشت که نهایتا از آنها خواستند به جای سوزاندن پرچم در یک مناظره رودر رو به بیان دیدگاه وایدئولوژی خود بپردازند.

در این مناظره سوال ها توسط آمریکایی ها مطرح و به هیات چهار نفره دانشجویان ایرانی که برای پاسخگویی به سوالها مشخص شده بودن،اعلام می شد.جواب های که دانشجویان ایرانی می دادند،از متون کتاب های بود که در کتابخانه دانشگاه موجود بود.

پس از پایان مناظره،تصویب شد که دانشجویان آمریکایی به کتاب های کتابخانه مراجعه کنند،تا اینکه پاسخ خود را بیابند.پس از یکی دو هفته که از روز مناظره گذشته بود اینها عقب نشینی کردند.

به آتش کشیده شدن پرچم ایران و...

بعد از پایان مناظره که دانشجویان آمریکایی از مواضع خود عقب نشینی کردند،با تحریک عده ای مجددا تصمیم گرفتند که پرچم ایران را بسوزانند.

رئیس دانشگاه نزد دانشجویان ایرانی آمد و گفت:اینها جوانند و شما بگذارید عقده شان را خالی کنند و پرچم رو بسوزانند.دانشجویان آمریکا پرچمی را در دست گرفته بودند و به میدان آوردند.

یکی از دوستان هدایت الله طیب که حاضر در آن صحنه بود می گوید:ما میخواستیم با آنها برخورد کنیم و از کارشان ممانعت نماییم،اما متوجه شدیم به جای پرچم ایران اشتباها پرچم سه رنگ(سبز،سفید،سرخ)ایتالیا را در دست گرفته اند.در اینجا ما سکوت کردیم و همه خبرنگاران و افراد حاضر در آنجا از سکوت ما به تعجب افتادند.

وقتی پرچم را سوزاندند،ما ایرانیان هورا کشیدیم ودست زدیم و خبرنگاران با چهره ی که خود گویای حیرت و تعجب آنها بوده به چهره های ما خیره شده بودند که شما تا چند دقیقه قبل معترض بودید،حالا دست می زنید و شادی می کنید؟

ما گفتیم برای اینکه پرچم ایران را نسوزاندند بلکه پرچم ایتالیا بود که جلو دیدگان همه به آتش کشیده شد.

روز بعد از وقوع این حادثه،برخی از روزنامه های کثیر الانتشارآمریکا نوشتند که این عدم آگاهی قشر تحصیل کرده آمریکاست که پرچم کشورها را تشخیص نمی دهند.به خواست خدا این کار مایه رسوایی آنها شد و افتضاح عجیبی برای آنها در رسانه ها  وجود آمد.

توجه به مبانی اسلامی و منش انسانی

یکی از کارهای مهم و اساسی هدایت الله  از بدو ورود به دانشگاه در آمریکا،رفتاری مهربانانه،اخلاق حسنه و ایجاد وحدت و هماهنگی بین دانشجویان ایرانی و خارجی بود تا آنان بتوانند علاوه بر جذب دانشجویان ایرانی،همکلاسی های خود و تعدادی از دانشجویان خارجی را نیز با اعتقادات خویش که همانا آرمان ها و سیاست های انقلاب اسلامی بود،آشنا وهماهنگ سازد.

بازگشت از فلوریدا

هدایت الله دانشجوی سال سوم رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه سن پترزبورگ فلوریدا آمریکا بود که درس رو رها کرد تا بتواند ادامه تحصیل را با سجده شکر در عملیات ام الحسین(ع) یا همان فتح المبین در جبهه حق علیه باطل و کربلای ایران،به قصد نابودی دشمنان اسلام ادامه دهد.

هدایت الله آرام بود و صبور در نگاهش می شد خاکریزها را دید و آنگاه که می خواست از آرزوهایش سخن بگوید،اشک در چشمانش حلقه زد و می گفت:ای کاش آقا بیاید و ما سرباز کوچکش باشیم.

به سوی میعادگاه ابدی

عملیات فتح المبین در دو مرحله برگزار شد،رزمندگان اسلام در مرحله اول به یک پیروزی خیره کننده دست یافتند و در شروع مرحله دوم تمام قوای خود در یک حالت تهاجمی قرار دادند که دشمن نتواند به بازسازی یگان های خود بپردازد.

سرانجام عملیات فتح المبین با رمز مبارک یا زهرا منجر به یک پیروزی افتخار افتخار آفرین و ماندگار برا ملت عزیزمان شد.

بعد از پایان مرحله دوم عملیات،هدایت الله و جمعی از دوستانش به دلیل خستگی مفرط در مقابل قوای دشمن،ساعاتی را به استراحت می گذرانند.هدایت الله وقت استراحت خود را در زیر تانک منهدم شده ی عراقی به آماده باش و با زمزمه ی مناجات با خدا می گذراند،که ناگاه خمپاره ای در اطراف او به زمین می خورد.زمزمه ی عشق ندای خود را سر می دهد و یکی از ارزشمندترین انسانهای حسین گونه و دوستدار امام، دعوت حق را لبیک می گوید و به آستان دوست می رسد.او سرانجام در سال 1360 در منطقه عملیاتی رقابیه به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت رسید

وی در وصیت نامه خویش ضمن دعوت به اطاعت از امام و حمایت از رزمندگان،جوانان کهگیلویه را به استقلال فکری و تلاش زیاد و مستمر در جهت پیشرفت و تعالی استان و کشورمان ایران توصیه کردند.

تبریک و تسلیت انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا(منطق شرق) به خانواده شهید

سلام علیکم

خبر شهادت برادر عزیزمان هدایت الله را شنیدیم.به راستی که ایشان به آرزوی قلبی خود رسید.
زحمات ایشان در برپایی انجمن اسلامی در ایالت فلوریدا و برقراری آن،زحماتی است که از او در آمریکا به یادگار مانده است.خداوند سعادت ادامه راه ایشان را به ما ببخشد.

انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا یکی از یاران صدیق خود را تقدیم اسلام نموده است و این مایه افتخار ماست که راهش را ادامه دهیم.ما شهادت این برادرعزیز را به آقایش امام زمان(عج) و شما خانواده محترم تبریک و تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم که خداوند تبارک و تعالی او را در کنار مولایش حسین قرار دهد.

تجلیل و تکریم دکتر مصطفی چمران

در ابتدای شروع جنگ تحمیلی گروهی از رزمندگان داوطلب به گرد شهید چمران جمع می شدند.او با تربیت و سازماندهی آنان،ستاد جنگ های نا منظم را در اهواز تشکیل داد.
شهید مهندس هدایت الله طیب یکی از یاران گمنان دکتر مصطفی چمران بود.وی در وصفش چنین می گوید:
وی را رهبری بزرگ برای رزمندگان دفاع مقدس و دلاور مرد صحنه ی علم و عمل می دانم.  
خبرنامه دانشجویان ایران

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: