« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
گونه گیاهی کرفس در سه نقطه دنیا بیشتر نمی روید که یکی نقطه وسیعی از آلپ در کشور سوئیس و دو نقطه در ایران،دیگری زرد کوه بختیاری و نقطه وسیع شمال بهمئی سردسیر از کوه های دل افروز تا غارون به طول بیش از چهل کیلومتر مربع حوالی  شهر دیشموک است

به گزارش آوای دنا به نقل از ایسنا،علی مراد نصیریان گفت:  اداره میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در معرفی شهر دیشموک سهل انگاری کرده است، وی افزود:قلعه دیشموک در دوره سلجوقی-صفوی،پناهگاه ها و غارهای تاریخی لیراب،امامزاده میرسالار، پلکان های تنگ شمشیر بریده، شاه راه ارتباطی فلات مرکز ایران به خوزستان و بین النهرین دوره اشکانیان، استودآن های لیراب و تنگ سوخته و دیشموک دوره اشکانی، چهارطاق لیراب (ساسانی)، قلعه لیراب در دوره سلجوقی را از جمله آثار تاریخی شهر دیشموک نام برد.

ایشان اظهار کرد:وجود دو امام زاده میرسالار(ع) و شاه غالب (ع) این شهر را به منطقه زیارت گاهی تبدیل کرده است که سالانه میزبان ده ها هزار زیارت کننده است .

شهردار دیشموک خاطرنشان کرد:گونه گیاهی کرفس در سه نقطه دنیا بیشتر نمی روید که یکی نقطه وسیعی از آلپ در کشور سوئیس و دو نقطه در ایران،دیگری زرد کوه بختیاری و نقطه وسیع شمال بهمئی سردسیر از کوه های دل افروز تا غارون به طول بیش از چهل کیلومتر مربع حوالی  شهر دیشموک است.

علی مراد نصیریان تصریح کرد:یکی از راههای توسعه هر شهری توریسم و گردشگری است که این منطقه از این قابلیت برخوردار است اما نبود راه ارتباطی مناسب باعث شده این شهر از دید همگان پنهان بماند.

وی اضافه کرد: از مسوولان زیربط تقاضا داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است که بخش دیشموک در 95 کیلومتری شهرستان کهگیلویه و  در 280 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: