« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
در سالهای 92-93 ازدواج در کشور 6.5 درصد کاهش داشته است و طلاق نیز در همین دوره زمانی 5.3 درصد افزایش داشته است

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ،مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی که در یاسوج برگزار شد، گفت: کاهش نرخ باروری کلی در کشور ناشی از افزایش سن ازدواج است.

محمد اسماعیل مطلق افزود: از سال 45 تا سال 90 سن ازدواج افزایش یافته است و به طور میانگین 6 سال اضافه شده است  که این افزایش سن ازدواج در بین خانمها بیشتر قابل مشاهده است.

مطلق خاطر نشان کرد:افزایش سن ازدواج  در کلان شهرها از جمله تهران، گیلان، مازنداران واصفهان بیشتر از سایر نقاط کشور مشاهده می شود.

وی بیان کرد :اگر تا سال 1430 میانگین سن ازدواج در کشور دو سال کاهش یابد در این زمان مشکلی در جهت نرخ باروری کلی در کشور وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: بیماری های فشارخون، دیابت و نارسایی کلیه بیماری هایی هستند که بیشتربرای مادرانی ایجاد می شود که در سن بالا ازدواج کرده اند و در این سن حامله می شوند.

مطلق ادامه داد: در این استان نیز ازدواج کاهش یافته است و سن ازدواج نیز افزایش یافته است و طلاق نیز نه تنها  در این استان بلکه در کشور نیز روند افزایشی داشته است.

وی یاداور شد :سن ازدواج، تعداد ازدواج و طلاق از چالش هایی است که در کشور با آن روبه رو هستیم خصوصا در استان کهگیلویه و بویراحمد که یک استان بومی است نباید افزرایش طلاق و کاهش ازدواج رو به رو باشد.

این مقام مسول افزود:در سالهای 92-93 ازدواج در کشور 6.5 درصد کاهش داشته است و طلاق نیز در همین دوره زمانی 5.3 درصد افزایش داشته است.

محمد اسماعیل مطلق  گفت:فاصله فرزند آوری نیز از جمله مشکلاتی است که در خانواده ها وجود دارد و هرچه فاصله بیشتر باشد برای سلامت مادر و جنین مشکل ایجاد خواهد کرد.

ایشان در ادامه اضافه کرد:در کشور سال گذشته یک میلیون و 750 هزار بارداری گزارش شده است که از این تعداد تنها یک میلیون و 530 مورد منجر به فرزند آوری شده است و بقیه به صورت سقط های قانونی و غیر قانونی بوده است.

وی یاداوری نمود :سقط کردن باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی، افسردگی، عفونت های لگنی و ناباروی های بعدی خواهد شد.

ایشان همچنین در خصوص بیماری هپاتیت گفت: در کشور از هر 200 نفر یک نفر به هپاتیت b مبتلاهستند همچنین بیماری ایدز نیز آماری بالایی در کشور را نشان می دهد و هشت جوان در شبانه روز در کشور در اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان افزود: 55درصد از والدین در سطح کشور از اعتیاد فرزندان خود بی اطلاع هستند همچنین 14 درصد از معتادان در سطح کشور در سنین 15 تا 19 سال هستند و 51 دصد نیز در سن کمتر از 35 سال هستند و همچنین 9 درصد از زنان کشور اعتیاد دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: