« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
برچسب ها
داریوش سجادی در وبلاگ خود نوشت: باور به اینکه تحریم ناشی از تقصیر دولت سابق بود اگر به انگیزه عوام‌فریبی نباشد قطعا ناشی از خود‌فریبی است. آنها که معتقد بودند تحریم‌ها ناشی از مواضع تند احمدی‌نژاد است، به این باور بودند که ادبیات فاخر و دیپلماسی لبخند و بلند کردن تابلوی «من آمده‌ام که ناز بنیاد کنم!» نافی تحریم‌هاست! باوری که اینک ایشان را موظف کرده تا پاسخگوی این پرسش باشند؛ چرا در دور جدید مذاکرات علی‌رغم سیاست تعاملی و اتخاذ گویش ادیب‌الممالکی تحریم‌ها کماکان و محکم پابرجاست!؟ باورمندان به رویکرد «لبخند درمانی» در دیپلماسی خارجی ایران، غافلانه یا عامدانه بی‌التفات به این واقعیت مانده‌اند که مشکل آمریکا و تالی‌تلو آن برای ایران قبل از گویش متخذه دولتمردان ایرانی، گفتمان ساختار‌شکنانه ایران انقلابی در سامعه و سامانه و سیطره و ساختار غرب بنیاد و جهانشمولی است که تمامیت آن سیطره طی ۳ دهه گذشته توسط این گفتمان نوظهور به چالش کشیده شده.سجادی می‌افزاید: تحریم‌های اقتصادی ایران، میوه منحوس «شجره فتنه» در زمین حاصلخیز شهر آشوبی ۸۸ بود. فرآیندی که پاسی طلایی برای کوبیدن آبشار تخریبگرانه آمریکا در زمین منافع ملی ایران را فراهم کرد.   منبع/http://www.dolatebahar.com/view/24365/
کد خبر: ۵۱۵۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت «تدبیر و امید» از رئیس جمهور سابق حمایت کرد.سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com: به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، احمد خورشیدی‌آزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز تأسف از وقایعی که 16 آذرماه امسال در دانشگاه‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: منتظر تدبیر از سوی دولت اعتدال در این روز بودیم، اما تنها چیزی که ندیدیم «اعتدال و تدبیر» در روز دانشجو بود. دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم دلیل این کارها و اقدامات از سوی دولت محترم چیست و آیا سختی کار یا مشکلات است که موجب شده مواضعی اینچنینی از سوی دولتمردان اتخاذ شود که یک روز رقیبان را «بی‌سواد» و روزی دیگر آن‌ها را «تازه به دوران رسیده» می‌نامند. وی با انتقاد شدید از این سخنان که رقیب را مورد تحقیر قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: عرض من به آقای رئیس‌جمهور این است که این افراد که شما از آن‌ها به عنوان تازه به دوران رسیده نام می‌برید همان‌هایی هستند که در 15 خرداد 42 در گهواره‌ها به قول امام راحل عظیم‌الشأن امیدهای آینده نهضت و انقلاب نام گرفتند و امروز در برابر استکبار جهانی و همه بدخواهان نهضت خمینی کبیر قد علم کرده‌اند. خورشیدی‌آزاد عنوان کرد: اگر انتقادی در گذشته به دولت احمدی‌نژاد می‌شد در مقابل هیچ‌گاه ندیدیم که وی به مردم و شعور آن‌ها توهین کند و کسی را تازه به دوران رسیده بنامد؛ هرچند که مشکلات آن دولت از داخل گرفته تا خارج و هجمه‌های بیرونی و درونی 10ها برابر بیشتر از فشار بر دولت کنونی بود. این فعال سیاسی، این رویه را کپی شده از دولت کارگزاران و حتی غلیظ‌تر از آن دانست و متذکر شد: در دوره کارگزاران هم اجازه نفس کشیدن به مخالف داده نمی‌شد و امروز حرف‌هایی که می‌شنویم و حرکاتی که می‌بینیم تقریباً همانند دوره کارگزاران و حتی شدید‌تر از آن دوران است. دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: همه ما حامی دولت هستیم؛ هرچند که با دولت اعتدال رقیبیم، اما برای آرامش کشور و خروج از مشکلات و بیش از همه عمل به فرمایش رهبری که اصرار بر کمک به دولت دارند در کنار دولت هستیم و نقد غیرمنصفانه را نیز همانند تخریب می‌دانیم. خورشیدی‌آزاد در پایان با گلایه از وضعیت پیش آمده در روز 16 آذرماه امسال و اجازه ندادن به رقیبان برای حضور در دانشگاه‌ها، بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که دولت‌ها باید نقاط ضعف دولت‌های گذشته را کنار بگذارند و نقاط قوت آن‌ها را به کار بندند، اما اکنون مشاهده می‌کنیم که دولت فعلی نقاط ضعف دولت‌های گذشته را پیشه راه خود ساخته و کاری هم به نقاط قوت آن‌ها ندارد.
کد خبر: ۵۱۴۸   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸

مدیر مسئول سایت فیلتر شده انتخاب با یادآوری فعالیت تند و تیز سایت «انتخاب» در ایام دولت احمدی نژاد گفت: بعید می دانم دولت محمود احمدی نژاد با رسانه های منتقدش (از جمله سایت انتخاب که او را تند و تیز نقد کرد) چنین کرده باشد. اما دولت یازدهم (که عمدتاً شامل دوستان و همفکران ما می شود) با «انتخاب» چنان کرد که در سردترین ایام ۸ سال دولت احمدی نژاد ، مثالش متصور نیست! سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:مصطفی فقیهی در گفت‌وگو با فارس گفت: در شرایطی که دو ماه از فیلتر سایت «انتخاب» می گذرد ، نه تنها دوستان دولت کمکی نمی کنند که کارشکنی ها در مسیر حل مشکل را تشدید کرده اند. وی افزود: این نوع رفتار بدیع ، نه رسم مردانگی و مروت است و نه شباهتی به شعارهای زیبای رئیس جمهور دارد. فقیهی با بیان این مطلب که «این روش نه چندان بخردانه، موجب سستی امر به معروف و نهی از منکر می شود»، گفت: آقای رییس جمهور به صراحت فیلترینگ را بی فایده دانسته و گفته اند اداره کشور با رسانه های آزاد و پرسشگر امکانپذیر است. وی تصریح کرد: سخنان صریح دکتر روحانی اساساً به این معنی نیست که این شعارهای زیبا و پرسشگری آزاد رسانه ها، فقط در برابر رقیب موضوعیت دارد و اگر ، یک دوست و همراهی دیرین چون «انتخاب» ، نقدی را متوجه بخشی از دولت کرد ، باید آن را از حیز انتفاع خارج کرد . مدیرمسئول «انتخاب» اضافه کرد: نباید به پرسشگری رسانه ها هم جریانی نگاه کنیم که به طور مثال، علیه جریان رقیب مطلب بزنید سوت بکشیم، اما اگر علیه جریان «خودی» باشد ، با آن برخورد کنیم. ۲۳ سایت مهم کشور به رئیس جمهور نامه نوشتند ، دریغ از یک پاسخ! مدیرمسئول «انتخاب» با بیان اینکه «به دلیل مشکلات انبوه دولت ، ابداً قصد نداشته و ندارم مشکلی بر مشکلات دولت افزون کنم و سکوتم طی دو ماه اخیر، مهر تاییدی بر این ادعاست» ، گفت: من بعید می دانم اجازه دهند این مطالب انتقادی به محضر رئیس جمهور برسد ، والا اساساً مگر امکان دارد رسانه پرمخاطبی چون «انتخاب» فیلتر شود و کک حضرات گزیده نشود و بزرگان دولت نیز ، کمکی نکنند؟ فقیهی تصریح کرد: چطور ممکن است ۲۳ سایت خبری اول کشور به رئیس جمهور نامه بنویسند و نه تنها ایشان ، بلکه نظر بقیه نزدیکان رؤسای دفتر و مشاوران و … را هم جلب نکند. وی با یادآوری فعالیت تند و تیز سایت «انتخاب» در ایام دولت احمدی نژاد گفت: بعید می دانم دولت محمود احمدی نژاد با رسانه های منتقدش (از جمله سایت انتخاب که او را تند و تیز نقد کرد) چنین کرده باشد. اما دولت یازدهم (که عمدتاً شامل دوستان و همفکران ما می شود) با «انتخاب» چنان کرد که در سردترین ایام ۸ سال دولت احمدی نژاد ، مثالش متصور نیست! شوخی می کنم ، اما جای خالی سعه صدر احمدی نژاد را حس می کنم! وی با گلایه از مقامات دولتی که برخلاف پیشین ، به تماس های وی نیز پاسخ نمی دهند ، با یادآوری اینکه سایت انتخاب پیش از انتخابات از روحانی حمایت کرد و برای نخستین بار ، از کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، اضافه کرد: در ایام رقابت های انتخاباتی مهمترین رسانه حامی دکتر روحانی بودیم که برخی حتی عنوان سخنگوی ایشان را به ما اطلاق می کردند ؛ گرچه ما براساس اعتقاد گفتمان به جریان «اعتدال» حامی ایشان بوده و هستیم. مدیرمسئول «انتخاب» اضافه کرد: پس از انتخابات نیز ، به اذعان دوست و دشمن ، در شمار مهمترین و پرمخاطب ترین حامیان گفتمان اعتدال و دولت یازدهم بودیم که این مسیر، با شکایات دولتی متوقف و حیات رسانه ای «انتخاب» در تیررس قرار داده شد. فقیهی با خواندن غزلی از حافظ که می فرماید « باده با محتسب شهر ننوشی زنهار / بخورد باده‌ات و سنگ به جام اندازد» ، اضافه کرد: نباید چنین تصور شود که «رسانه» تنها ابزاری برای رسیدن به مقصد و مقصود یک جریان خاص بوده و اینک، به زعم خود چون «سواره» اند و رسانه ها «پیاده»، نیازی بدان ندارند ، لذا سکوت می کنند و احیاناً لگدی هم نثارش می کنند! وی گفت: اجاره دهید شوخی هم با دوستان دولت داشته باشم، سئوال می کنم آیا می توان گفت چنین برخوردی جای خالی سعه ی صدر احمدی نژاد را نشان می دهد؟ ۴۰ روز گفتند شکایات را پس گرفته یا می گیریم مدیرمسئول سایت انتخاب با اشاره به برخی پیگیری هایش در ایام فیلتر «انتخاب» گفت: ۴۰ روز تمام ، شکات پیغام می دادند که شکایت را پس گرفته یا می گیرند ، لذا در اقدامی ناجوانمردانه ، ما را در تعلیق قرار داده بودند تا به زعم خود ، زمان خریده تا اتفاق «انتخاب» به فراموشی سپرده شود! ، اما بعدتر مشخص شد ادعای آنان ، صحت نداشته است. فقیهی افزود: خطاب به دوستان عزیزم در دولت که دعای شبانه روزی برای حل مشکل «انتخاب» دارند ، عرض می کنم آیا حق می دهید دیگران که از دوردست ، این نمایش را مشاهده می کنند بگویند وای به حال بقیه؟! وای به حال منتقدین مستقلی که اساس کار خود را «نقد» دولت یازدهم می دانند؟! مدیرمسئول سایت انتخاب ادامه داد: یادآوری می کنم در نخستین روزهای دولت ، دکتر روحانی دستور دادند همه شکایات دولت قبل، از رسانه ها پس گرفته شود و الحق نیز خیلی از شکایات پس گرفته شد، اما اینک خود ، شکایت کرده و عامل فیلتر یک رسانه شده اند. وی ادامه داد: امیدوارم اینگونه نشود که در دولت آینده ، رئیس جمهور بعدی دستور دهد شکایات دولت آقای روحانی از رسانه ها پس گرفته شود. مستنداتشان را منتشر کنند و با آبروی افراد بازی نکنند فقیهی در پایان گفت: مکرر در سخنان خود ، اتهامات غیررسانه ای متوجه «انتخاب» می کنند ، من از حضرات تقاضا دارم اگر می توانند ادعای خود را مستند ثابت کنند ، به میدان بیایند و بیش از این، آبروی افراد را با تهمت ، دستخوش قرار دهند. وی افزود: بیان چنین اظهارات بدون ارائه مستندی ، جدا از آنکه حیثیت افراد را نشانه می رود و نوعی ظلم محسوب می شود ، باعث می شود ، شنوندگان برای مدعیان چنین ادعایی، حرف دربیاورند.
کد خبر: ۵۱۰۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳

قضاوت های صورت گرفته در خصوص عملکرد دولت احمدی نژاد درست نیست و سکوت ما به دلیل این است که این ها دنبال دو قطبی کردن هستند و می خواهند ما به میدان بیاییم و دعوا کنیم. سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com :لطف الله فروزنده عصر یکشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب الله افزود: اگر کسی تحلیلش این است که مسئله ایران با آمریکا مسئله ارتباط یک کشور با کشور دیگر است اشتباه می کند چرا که استکبار جهانی به کمتر از نابودی نظام قانع نیست و ما نیز به کمتر از نابودی استکبار قانع نیستیم. وی اظهار داشت: گفتمان امام خمینی (ره) بخاطر اصیل بودن، طرفدار پیدا کرده است و استکبار می ترسد که این گفتمان رشد کند و ملت ها و نخبگان پیوند بخورد. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر فکر کنیم مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما ناشی از ناکارآمدی، مدیریت و مسایل داخلی است اشتباه می کنیم چرا که یک متغیر اساسی و مهم درگیری با استکبار جهانی است. فروزنده ادامه داد: استکبار و حامیانش از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون انواع و اقسام توطئه ها را علیه جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده اند. وی با اشاره به شکل گیری دو تفکر مقاومت و سازش در کشور، خاطرنشان کرد: تفکر مقاومت معتقد است که راهی جز مقاومت و تکیه بر ارزش های اسلامی وجود ندارد. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جریان سازش نیز معتقد است که می شود با آمریکا کنار آمد و دست از رفتارهای انقلابی برداشت و این حرکت گفتمانی همیشه مقابل نظام ولایت بوده است. فروزنده افزود: وقتی به صحنه انقلاب نگاه می کنیم می بینیم که خط امام با شفافیت جلو می رود اما وقتی به نظام اجرایی نگاه می کنیم متوجه می شویم که گفتمان سازش قوی تر است و طرفدار دارد. وی ادامه داد: اصولا در انقلاب اسلامی وقتی گفتمان امام و ولایت تعریف می شود نباید گفتمانی دیگر تعریف شود. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در دوران جنگ از زمانی که مباحث اعتقادی مطرح شد شاهد پیروزی های پی در پی بودیم اما در پایان جنگ این تفکر ضعیف و شعار «جنگ، جنگ تا پیروزی» به شعار «جنگ، جنگ تا یک پیروزی» تبدیل شد. فروزنده تاکید کرد: اگر بخواهیم خط مقاومت پیروز شود باید جریان اصولگرایی در کشور گسترش یابد. وی ادامه داد: جریان اصولگرایی، جریانی است که اعتقاد دارد حکومت دینی کارآمد است و اسلام به عنوان دینی جامع می تواند همه نیازهای بشر را پاسخ دهد و یک حکومت عادلانه ایجاد کند. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اعتقاد کامل به قانون اساسی و تبعیت از ولایت فقیه از دیگر شاخص های جریان اصولگرایی است. فروزنده با بیان اینکه اگر می خواهیم موفق شویم باید اصولگرایی را براساس شاخص ها و ارزش ها تعریف کنیم، اظهارداشت: اصولگرایی به حزب و دسته نیست بلکه به معیارها است. وی ادامه داد: هرکجا وحدت کردیم موفق شدیم وهرکجا اختلاف داشتیم آسیب دیدیم. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر کسی بخواهد وارد دایره اصولگرایی شود باید مرز خود را با فتنه مشخص کند چرا که هدف فتنه براندازی بوده است. فروزنده افزود: جریان اصولگرایی باید ضدفساد باشد چرا که مردم عاشق مسوولینی هستند که پاک و اهل کار و تلاش باشند. وی ادامه داد: وحدت اصولگرایان باید حول نظرات رهبر معظم انقلاب باشد و منویات ایشان را اجرایی کنیم. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یکی از اشکالات اصولگرایان را اختلاف برداشت از منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اگر اصولگرایان واحد بودند نتیجه انتخابات چیز دیگری می شد. فروزنده با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان فراگیر شده و دشمن نیز با تمام وجود به میدان آمده است، اظهارداشت: برخی در آمریکا می گویند یک جریانی روی کار آمده که حاضر با سازش است و بهتر از جریان تندی است که حاضر به سازش با ما نیست البته آن ها اشتباه می کنند. وی ادامه داد: شاید در انقلاب ما فراز و نشیب باشد اما مسیر اصلی را رهبر معظم انقلاب و مردم تعیین می کنند. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در موضوع هسته ای رهبری اجازه دادند که آقایان مذاکره کنند و به آنان نیز اعتماد کردند و ما نیز اعتماد داریم اما انتظار ما این است که خط قرمزها رعایت شود. فروزنده افزود: در حال حاضر که به سراغ خط قرمزها آمده اند آمریکایی ها بازی درآوردند که مطمئن باشید هرچه این ها کوتاه بیایند آن ها ابراز وجود می کنند. وی با بیان اینکه غنی سازی 20 درصد و موج بیداری اسلامی باعث شد که آمریکا با ما مذاکره کند، اظهارداشت: امروز اوباما و حزب وابسته او به شدت نیاز به این مذاکرات دارند و کسانی که می گویند ما به مذاکرات نیاز داریم خیانت می کنند. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: باید با وحدت خود را آماده و از جریان رهبری حمایت کنیم و روی خط قرمزها بایستیم. فروزنده تاکید کرد: اصولگرایان باید در صحنه های بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری واحد باشند چرا که این موضوع یک ضرورت است و این احساس نیاز نیز در همه جریان های سیاسی ایجاد شده و به زودی وحدت اصولگرایان شکل خواهد گرفت. وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور اظهارداشت: اینکه مسایل اقتصادی را به بیرون گره بزنیم خطای بزرگی است که متاسفانه برخی آن را دنبال می کنند. سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دولت فعلی باید اقتصاد مقاومتی را محور قرار دهد و با توجه به توانمندی داخلی کار انجام دهد. فروزنده افزود: حتی اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد ما می توانیم نفت بفروشیم و دلارها وارد کشور می شود که این در کوتاه مدت تورم زا است و به تولید آسیب می رساند. وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حزب دموکرات آمریکا به ویژه اوباما خواهان از سرگیری روابط واشنگتن – تهران هستند؟ اظهارداشت: اوباما با شعار تغییر وارد عرصه انتخابات شد و مواضع جمهوری خواهان را مسخره کرد و برای او ارتباط با ایران حیاتی بود چون با فشار افکار عمومی مواجه است. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در دولت احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عملکرد احمدی نژاد در مقایسه با دولت سازندگی و اصلاحات ضعیف بود؟ گفت: بخشی از عملکرد احمدی نژاد مربوط به دولت نهم می شود که بسیار قابل دفاع است و با توجه به وضعیت موجود کشور، چهار برابر کار کرد و مردم شاهد این موضوع هستند. فروزنده افزود: در دو سال اول دولت دهم نیز عملکرد خوب بود اما در دو سال آخر گرفتار مسایل حاشیه ای شدیم و این آسیب به وجود آمد؛ البته در سال 91 تحریم ها اثرگذار بود. وی ادامه داد: قضاوت های صورت گرفته در خصوص عملکرد دولت احمدی نژاد درست نیست و سکوت ما به دلیل این است که این ها دنبال دو قطبی کردن هستند و می خواهند ما به میدان بیاییم و دعوا کنیم. فروزنده گفت: با افتخار می گویم که عملکرد دولت احمدی نژاد در مقایسه با دولت های سازندگی و اصلاحات، بهتر بوده است. منبع/ایرنا
کد خبر: ۴۹۰۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵

ربیع فلاح گفت: دولت قبلی در زمینه پیگیری اشتغال در استان بسیار فعال‌تر بود و در این مدت احساس می‌شود نقش کم‌رنگ‌تری در حوزه اشتغال ایفا شد. سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com : به گزارش  شمال نیوز، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه کارگروه اشتغال مازندران اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای واگذاری بسیاری از تولیدات به بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. وی با اشاره به قابلیت کشاورزی مازندران، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در دستور کار قرار گیرد. استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اعتقاد به فعالیت بخش خصوصی باید در استان نهادینه شود، برنامه‌ریزی برای در اختیار قرار دادن بخش ترویج به سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید به صورت جدی انجام شود. وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده و با چارچوب مشخص برای تصدی‌گری بخش ترویج کشاورزی به بخش خصوصی انجام شود، گفت: دولت برای موفقیت بخش خصوصی امکانات لازم را نیز در اختیار بخش خصوصی تا توانمند کردن بخش خصوصی فراهم کند. فلاح بیان داشت: برای توسعه کشاورزی مازندران باید استقلال نسبی به فعالان بخش خصوصی بدهیم و در برنامه ششم این موضوع در دستور کار قرار گیرد که بخش خصوصی اثرگذار در حوزه تولیدات مازندران فعال شوند. وی خواستار توجه بیشتری به کارگروه بخش کشاورزی شد و ادامه داد: مسائل مربوط به کشاورزی استان در کارگروه تخصصی‌تر پیگیری و اجرایی شود. استاندار مازندران درباره قانونی کردن تسهیلات بانک‌ها برای ایجاد اشتغال، بیان کرد: بیشتر تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید با تصویب کارگروه استان مازندران پرداخت شود. وی اضافه کرد: برخورد موازی در حوزه اشتغال را در زمینه پرداخت تسهیلات مورد قبول استانداری مازندران نیست، برای توسعه اشتغال به نظر بانک توجه می‌کنیم ولی هر اشتغالی که نیاز به تسهیلات دارد باید در کارگروه اشتغال استان تصویب شود. این مسئول خطاب به مسئولان بانک‌های مازندران گفت: زمینه جذب اعتبارات تعیین شده برای استان فراهم شود و این موضوع توسط کارگروه به صورت منسجم پیگیری شود. فلاح‌جلودار خاطرنشان کرد: رقم اختصاص داده شده برای ایجاد اشتغال مناسب نیست و نیاز است دغدغه بیشتری در این زمینه مد نظر قرار گیرد. استاندار مازندران درباره ایجاد اشتغال در بخش خانگی گفت: درخواست از دستگاه‌های اجرای در این زمینه هماهنگی بهتری داشته باشند و اگر نیاز به پیگیری ملی دارد حاضر به همکاری هستیم. وی بیان داشت: دولت قبلی در زمینه پیگیری اشتغال در استان بسیار فعال‌تر بود و در این مدت احساس می‌شود نقش کم‌رنگ‌تری در حوزه اشتغال ایجاد شد. ‌ فلاح درباره طرح‌های که در اختیار بانک‌ها وجود دارد، بیان کرد: بانک‌ها پرونده‌ها تسهیلات را سریع‌تر تعیین‌تکلیف کنند. وی بیان داشت: کارگروه‌های اشتغال باید نسبت به ساماندهی پرونده اشتغال استان اقدام مناسبی داشته باشند و در جلسه بعدی همه بانک‌ها نسبت به تعیین‌تکلیف پرونده‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۴۷۵۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵

پس از ماه‌ها جنجال و تهمت و افترا پیرامون 3772 دانشجوی دکتری بورسیه شده در دولت دهم، وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای تنها 36 نفر از بورسی شدگان را به علت ارائه اطلاعات نادرست، مشمول لغو بورس، قطع تحصیل و بازگرداندن هزینه‌های پرداختی وزارتخانه دانست!
کد خبر: ۴۷۳۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳

از لحاظ عمرانی دولت آقای روحانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت آقای احمدی نژاد ندارد. جاده هایی که در این هشت سال دولت ایشان درست شده است یا بنای خانه برای کارمندان و مردم مستضعفینی که امید نداشتند، صاحب خانه شوند کارخانه های صنعتی که در کشور زده شد، هواپیمایی که به کشور وارد و به خطوط ناوگان هوایی ما افزوده شد، رشد قطار و راه آهنی که در هشت سال داشتیم و سایر خدمات درزمینه آب رسانی، برق و تلفن رسانی به روستاها و سنت تعدیل نرخ انرژی و پرداخت مستقیم به مردم از جمله اقدامات خوب دولت آقای احمدی نژاد بوده است و باعث شده مردم مستضعف به نیکی از آقای احمدی نژاد یاد کنند و این انتقادها هم تا حالا تاثیری نداشته است. سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com : روح الله حسینیان ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو ارشد جبهه پایداری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه روزان می گوید: مجموع عملکرد دولت احمدی نژاد از لحاظ عمرانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت دولت روحانی ندارد. وی سوال از وزرا را حق مجلس می داند و تاکید می کند: در دولت احمدی نژاد سوال و تهدید به استیضاح خیلی زیاد بود و هیات رییسه هم از این سوال و استیضاح ها حمایت می کرد اما درحال حاضر لااقل هیات رییسه مجلس جلوی سوال و استیضاح ها را هم گرفته است. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید: در ماه های اخیر انتقادهای بسیاری از دولت آقای احمدی نژاد مطرح است،لطفا به عنوان یکی از حامیان ایشان بفرمایید تاچه اندازه این نقدها را وارد می دانید؟ببینید؛هرکسی که کار می کند مورد انتقاد هم قرار می گیرد که ممکن است این انتقاد وارد هم باشد. اما یک دولت را باید در مجموع بررسی کنیم. باید ببینیم مجموع عملکرد دولت آقای احمدی نژاد از لحاظ سیاست خارجی و سیاست داخلی و اقتصاد چه بود؟ از لحاظ عمرانی دولت آقای روحانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت آقای احمدی نژاد ندارد. جاده هایی که در این هشت سال دولت ایشان درست شده است یا بنای خانه برای کارمندان و مردم مستضعفینی که امید نداشتند، صاحب خانه شوند کارخانه های صنعتی که در کشور زده شد، هواپیمایی که به کشور وارد و به خطوط ناوگان هوایی ما افزوده شد، رشد قطار و راه آهنی که در هشت سال داشتیم و سایر خدمات درزمینه آب رسانی، برق و تلفن رسانی به روستاها و سنت تعدیل نرخ انرژی و پرداخت مستقیم به مردم از جمله اقدامات خوب دولت آقای احمدی نژاد بوده است و باعث شده مردم مستضعف به نیکی از آقای احمدی نژاد یاد کنند و این انتقادها هم تا حالا تاثیری نداشته است. با این تفاسیر به نظر شما اگر آقای احمدی نژاد بخواهند به قدرت بازگردند و برای ریاست جمهوری آینده کاندیدا شوند شانسی برای پیروزی دارند؟به نظر من در یک حالت عادی بسیاری از مردم رای مجددی به ایشان می دهند. میزان رای آقای احمدی نژاد بیشتر در شهرهای بزرگ است یا شهرستان ها؟همان منوالی که در سال 88 اتفاق افتاد به همان شکل مردم رای خواهند داد. در دولت قبل مردم نسبت به گرانی ها و طرح های نیمه تمام انتقادهایی داشتند و بعضا مواضع ایشان درخصوص آزادی بیان مورد انتقاد بود، درواقع این باور بوده و هست که در دوران آقای احمدی نژاد هم فضا بسته شد و هم با مخالفان برخورد تندی صورت گرفت،درخصوص این انتقادها چه پاسخی دارید؟اینها حتما دروغ است. دولت آقای احمدی نژاد چکار کرد که جلوی آزادی بیان را گرفت؟ آیا از رقبای خودش شکایت کرد؟ درحالی که این همه تهمت زدند و فضا سازی کردند فقط یک یا دو شکایت شد که آن هم بخشیده شد و گذشت اما همین دولت که شعار آزادی می دهد از سوی شورای عالی امنیت ملی چند شکایت از نمایندگان شده است یا وزیر دولت سابقه نداشته به خاطر سوال از نماینده شکایت کند که این اتفاق افتاده است. درحالی که قانون اساسی صراحتا حق سوال از وزرا را برای نمایندگان به رسمیت شناخته است.اما کی احمدی نژاد به مخالفان خودش خطاب کرد به جهنم بروید. اما آقای احمدی نژاد هم از اصطلاحات نامناسبی در گفتارشان استفاده می کردند؟مثلا. برخی از این اصطلاحات قابل گفتن نیست.نه شما بگویید اشکالی ندارد. فارغ از جملات زننده ای که قابل تکرار نیست و درجوامع بین المللی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد همان خس و خاشاک بود که در نقد مخالفانشان به کار بردند؟این جمله درباره مخالفین نبود،من یادم هست این جمله درباره کسانی گفته شد که در خیابان شورش می کردند اما اینها فضاسازی کردند؛گفتند آقای احمدی نژاد به مخالفانش می گوید. به هرحال بخشی از همین آشوب های خیابانی منتقدان آقای احمدی نژاد بودند؟به نظر من دولت آقای احمدی نژاد به مراتب بیشتر از این دولت به مخالفین احترام می گذاشت. شما فرمودید سوال از وزرا حق مجلس است اما براساس آماری که خود مجلس ارائه داده تعداد این سوالات به مراتب نسبت به دولت آقای احمدی نژاد نه تنها به طور چشمگیری افزایش داشته بلکه بسیاری از وزرا در همان ماه های اولین سال کاری دولت تهدید به استیضاح شدند؟شما به عنوان یکی از چهره های شاخص منتقد دولت چه جوابی در توجیه این رویکرد مجلس دارید؟من این حرف را قبول ندارم،اتفاقا در دولت آقای احمدی نژاد دو مساله مطرح بود؛اول اینکه سوال و تهدید به استیضاح خیلی زیاد بود و هیات رییسه هم از این سوال و استیضاح ها حمایت می کرد اما درحال حاضر لااقل هیات رییسه مجلس جلوی سوال و استیضاح ها را هم گرفته است و به یکباره یکی از روسای هیات رییسه اعلام می کند هیچ استیضاحی در مجلس مطرح نیست در حالی که اینگونه نیست .هیات رییسه فضا سازی می کند تا جلوی سوال و استیضاح گرفته شود.سوالات مطرح می شود و پس از 7تا8ماه آن هم با فشار حاضر می شوند یکی از این سوالات را در دستور کار قرار دهند.امروز برعکس شده یعنی مجلس به مراتب منتفی شدن سوال و استیضاح را تسهیل می کند،درحالی که در گذشته راه را برای مطرح شدن سوال و استیضاح تسهیل می کردند. به نظر شما این سوال و استیضاح درحال حاضر باید به چه صورت انجام شود؟ما هم معتقدیم بالاخره دولت قوه مجریه است و با مشکلات فراوانی روبروست؛به قول مقام معظم رهبری قوه مجریه در وسط میدان عمل است اما مشکل این است که دولت از یک مشت انسانهای مسن استفاده می کند به همین دلیل دولت خیلی بی تحرک است و سوالاتی هم که مطرح می شود بسیار فنی است.درحال حاضر آمار غلط می دهند می گویند ما از رکود خارج شده ایم درحالی که باید این مساله به عینیه نشان داده شود یعنی کارخانه ای مجددا مشغول به کار شده یا کارخانه ها به ثبات رسیده اند و درحال تعطیلی نیستند و کارگرانشان را بیرون نمی کنند بانک مرکزی باید این مساله را اعلام کند که چطور شده ما از رکود خارج شده ایم فقط آمار نقطه به نقطه تورم را می دهند در حالی که به قول آقای روحانی مردم با جیبشان چنین احساسی نمی کنند که تورم مهار شده است.از دولت انتظار است باتوجه به ادعای وزیر نفت که می گوید در آمد نفتی ما بیشتر شده است یا آقای روحانی مدعی هستند تحریم ها ترک برداشته است و فشار قبلی نیست ، تحرک اقتصادی در کشور بیشتر شده باشد،درحالی که قیمت آب و برق گران شده بدون آنکه حرفی زده شود. آقای احمدی نژاد اگر قیمت برق و آب را گران می کرد بالاخره چیزی هم روی یارانه ها می گذاشت بنابراین سوالات امروز بیشتر فنی است تا سیاسی . اما خیلی ها استیضاح وزیرعلوم را سیاسی می دانند؟نه اینطور نبود. یعنی این استیضاح ربطی به بورسیه های غیرقانونی نداشت؟خیر، وزیر آموزش عالی دانشگاه را به سمت و سویی برد که فقط یک تلنگری نیاز داشت تا دانشگاه ها را برهم بریزد،افراد جریان فتنه را برسر کار آورد.به هرحال مگر چند نفر از فرزندان نمایندگان بورسیه داشته اند؟ثابت کنند استیضاح کنندگان از بورسیه بگیران بوده اند. پس از نظر شما دولت آقای روحانی برخلاف دولت اقای احمدی نژاد هیچ نقطه قوتی ندارد؟من اینطور نمی گویم. بالاخره هر دولتی نقاظ ضعف و قوتی دارد اما بحث ما برسر این است که باید مجموعه را بررسی کنیم؛به نظر من مجموعه دولت آقای روحانی دولت مجموعه ناکارآمدی است.
کد خبر: ۴۵۸۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم گره‌های تحریم باز شد به طوری که هم اکنون شاهد فضای مطلو‌ب‌تر اقتصادی در کشور هستیم. به گزارش آوای دنا ، مرتضی نبوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: البته هنوز در بخش اقتصادی به آن نقطه مطلوب که سبب رضایت عمومی شود، نرسیده ایم. وی عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم نقاط ضعف و قوت فراوانی در زمینه اقتصادی وجود داشت که انتظار می رود مخالفان نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت احمدی نژاد شجاعانه هدفمندی یارانه ها را اجرا کرد، افزود: البته دولت در این زمینه بیشتر ار درآمدهای این محل هزینه می‌کند که باید اصلاح شود. نبوی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد با احداث مسکن مهر سبب رضایت‌مندی خیلی از مستضعفین شدند، اظهار کرد: البته در این بخش با ورود پول زیاد و ایجاد نقدینگی مشکلاتی بوجود آمد. وی با اشاره به ساختار اقتصادی کشور، گفت: اگر تحریم های بی رحمانه دشمنان هم نباشد باز اقتصاد کشور یکسری مشکلاتی دارد که باید به سمت اصلاح ساختار اقتصادی گام برداریم. نبوی با مثبت ارزیابی کردن بسته خروج از رکود تورمی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: تحقق فعالیت‌های دولت نیازمند همکاری و تعامل مردم، نخبگان و مسئولان است و البته در این زمینه مشکلی وجود ندراد. تسنیم
کد خبر: ۴۳۷۶   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت احمدی نژاد را عملگرا تر از دولت روحانی دانست و خاطرنشان کرد: البته دولت یازدهم در استراتژی از دولت گذشته موفق‌تر است.آوای دنا :به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدابراهیم مداحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در یاسوج، با تشبیه پرداخت یارانه نقدی به بمب ساعتی، اظهار کرد: در صورت استفاده یارانه ها نقدی در بخش تولید به طور حتم شاهد رونق تولید و بازار کسب و کار هستیم. وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 میلیون نفر در ایران از دولت حقوق دریافت می‌کنند، عنوان کرد: دولت و مجلس با آینده‌نگری و استفاده از نظر کارشناسان مجرب به این قضیه وارد شود و به همه مشکلات و مصائبی که شاید بعد از این شیرینی نصیب مردم شود، پایان دهد. مداحی با اشاره به ضرورت ورود یارانه ها به بخش تولید، افزود: البته با وجود شاخصه های از جمله بروز و نوسازی ماشین آلات باید این یارانه به تولید کنندگان داده شود . رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت احمدی نژاد را عملگرا تر از دولت روحانی دانست و خاطرنشان کرد: البته دولت یازدهم در استراتژی از دولت گذشته موفق تر است. مداحی با اشاره به بسته رکود و تورم دولت تدبیر و امید، گفت: شاید بتوانیم از رکود خارج شویم ولی این امکان وجود دارد شاهد کاهش مطلوب تورم نباشیم.
کد خبر: ۴۳۶۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵

مهدی چمران با اخذ 18 رای از آراء اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ریاست سال دوم دوره چهارم این شورا را بر عهده گرفت
کد خبر: ۴۲۵۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱

معتقد نیستیم که آقای روحانی نماد اصلاح‌طلبی در ایران است به این دلیل که سابقه آقای روحانی نشان می‌دهد وی نه دست راست آقای خاتمی بوده و نه بنیانگذار مشارکت یا عضو مجاهدین. به گزارش آوای دنا به نقل از فارس ،غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی عصر امروز(پنج‌شنبه) در نشست تشکیلاتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه سال 88 آغازی برای تحولاتی در عرصه سیاسی ایران بود که هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: بسیاری از مسائل امروز ایران یا ادامه فتنه 88 است و یا ادامه واکنش‌ها در مقابله با این فتنه است. *در فتنه 88 عده‌ای در تقابل با نظام بودند وی با تاکید بر اینکه در فتنه سال 88 کاملاً آشکار بود که عده‌ای در تقابل با اصل نظام بودند، تصریح کرد: اگر دعوای انتخاباتی بود که باید در همان زمان تمام می‌شد اما بعد از انتخابات عده‌ای تهمت تقلب را مطرح کردند و به رهبری فشار آوردند که انتخابات را باطل کنند اما ایشان بر قانون تاکید کردند. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخشی از سخنان خود به فراز و نشیب‌های جریان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: اوج اصولگرایی در پایان دولت خاتمی و قبل از آمدن دولت احمدی‌نژاد بود و بدترین حالت آن نیز در انتخابات سال 92 بود که دلیل آن تفرقه بین جریان‌های اصولگرایی و رفتارهای دولت قبل بود. *آقای روحانی را نماینده اصلاح‌طلبان نمی‌دانیم حدادعادل با بیان اینکه ما آقای روحانی را نماینده اصلاح‌طلبان نمی‌دانیم، یادآور شد: معتقد نیستیم که آقای روحانی نماد اصلاح‌طلبی در ایران است به این دلیل که سابقه آقای روحانی نشان می‌دهد وی نه دست راست آقای خاتمی بوده و نه بنیانگذار مشارکت یا عضو مجاهدین. *روحانی در کارنامه خود سخنرانی مثل 23 تیر 78 را دارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بالاخره وی در کارنامه خود نمره‌ای مثل سخنرانی 23 تیرماه سال 78 را دارد، گفت:  وی با این گذشته نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبی باشد اما اصلاح‌طلبان بر سر سفره اعتدالی که پهن کرده بود نشستند. *بنای همکاری با دولت را داریم و قصدمان تضعیف دولت نیست رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه در طول این یک سال بنای ما همکاری با دولت بوده است، گفت: قصد ما تضعیف دولت نبوده و نمونه آن رای اعتماد به وزرای دولت است؛ رایی که به کابینه آقای روحانی در مجلس نهم داده شد به اندازه سخت‌گیری که در مجلس هفتم نسبت به رأیی که به کابینه احمدی‌نژاد داده شد، نبود. *بالاترین رأی اعتماد به وزرای بعد از انقلاب به وزیر اقتصاد روحانی داده شد وی با تاکید بر اینکه ما نشان دادیم اگر وی وزیر قابل اعتماد معرفی کند به هیچ وجه سیاسی برخورد نمی‌کنیم، یادآور شد: بالاترین رای اعتماد در مجالس بعد از انقلاب به وزیر اقتصاد دولت آقای روحانی و در مجلس نهم داده شد. *نقد را حق و وظیفه خود می‌دانیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول یک سال گذشته هرجا لازم بوده مجلس به دولت کمک کرده‌ است،افزود: نگاه‌مان این نیست هرچه دولت بگوید ما نه بگوییم اما در مجلس ننشسته‌ایم که نسبت به هرچه دولت ارائه کرد سمعا و طاعتا باشیم بلکه دلمان می‌خواهد دولت موفق شود اما نقد را هم حق و وظیفه خود می‌دانیم؛ حال ممکن است یک نفر بیان گزنده داشته باشد که البته خوب نیست اما اصل نقد را نفی نمی‌کند. وی با تأکید بر اینکه اما در کنار این همکاری خطوط قرمزی هم داریم که یکی از آنها مسئله فتنه است،‌ افزود: مقام معظم رهبری هم با صراحت اعلام کردند فتنه خط قرمز ماست و ما هم افتخارمان این است که در مسیر رهبری حرکت می‌کنیم یعنی ولایت در عمل متجلی است. *در استیضاح اخیر هم نگرانی ما از خط قرمزی بود که رهبری بیان کردند   حدادعادل با تاکید بر اینکه استیضاح اخیر نیز ناشی از این بود که ما نگران این خط قرمز بودیم، تصریح کرد: بارها با وزیر علوم صحبت کردیم که شما بسیاری از روسای دانشگاه‌ها را از یک جریان سیاسی انتخاب کرده‌اید که پشتیبان فتنه 88 بوده‌اند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این دلیل به آنها رأی نداده و نمی‌دهد پس شما هم اصرار نکنید اما وی قبول نمی‌کرد. وی یادآورشد: حال ممکن است رئیس دانشگاهی علمدار آن فتنه نبوده اما به آن جریان تعلق داشته که فتنه را طراحی کرده است. ریشه استیضاح به دلیل انتخاب برخی رؤسای دانشگاه‌ها بود که به جریانی که فتنه را طراحی کرده بود تعلق داشتند مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه چرا دانشگاه را به دست جریانی بسپاریم که چنین سابقه‌ای دارد، گفت: وزیر علوم نتوانست پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه دهد، ریشه استیضاح این مسئله بود و موضوعات همچون بورسیه مطرح نبود. *اصولگرایان باید وارد وحدت شوند حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آینده جریان اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایان باید وارد وحدت شوند و ما باید راهکاری برای ورود در صحنه انتخابات به صورت متحد پیدا کنیم، ما به نوعی وحدت نظیر آنچه در مجلس هفتم داشتیم باید دست یابیم و در کنار این همگرایی برای زنده‌نگه داشتن گفتمان‌های اصولی انقلاب یعنی راهی که رهبری نشان می‌دهند پویا باشیم. *نباید اجازه دهیم اقتصاد مقاومتی به حاشیه برود وی با تاکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی یادآور شد: نباید اجازه دهیم اقتصاد مقاومتی فراموش شده یا به حاشیه برود. حدادعادل با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ حساسیت بالاست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند که در این خصوص سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است. مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، یمن، لیبی و حتی ترکیه وجود دارد اشاره کرد که در آنها ثباتی که باید باشد وجود ندارد و گفت: کشوری که بیش از همه از ناحیه آمریکا تهدید و تحریم شده اما بیش از بقیه کشورها ثبات دارد که این ثبات سیاسی نشانگر اقتدار نظام است. *لازمه موفقیت در عرصه اقتصادی وجود آرامش در جامعه است وی با تاکید بر اینکه بزرگترین تعهد رئیس‌جمهور در برابر ملت حل مشکلات اقتصادی بوده و این تعهد مهمی است که هر رئیس‌جمهور دیگری هم که می‌آمد باید آن را مدنظر قرار می‌داد گفت: لازمه موفقیت در عرصه اقتصادی وجود آرامش در جامعه است؛ از این رو اگر ما در جایی تذکری می‌دهیم یا نقدی می‌کنیم یا مخالفتی داریم به این دلیل است که نگذاریم این دستاورد بزرگ صدمه ببیند.
کد خبر: ۴۲۱۶   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷

شخصا دکتر عارف را برای ریاست فرهنگستان علوم به ریاست‌جمهوری پیشنهاد داده است که با موافقت دکتر روحانی مواجه شده است.به گزارش آوای دنا ، طی ماه‌های اخیر و حتی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ که محمدرضا عارف از حضور در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری کنار کشید در برخی از محافل صحبت از این بود که دکتر محمدرضا عارف به زودی از سوی رییس‌جمهور به عنوان رییس فرهگستان علوم انتصاب خواهد شد. اعتماد نوشت: حکم ریاست رضا داوری اردکانی که از سال ۷۷ تاکنون رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی است در دولت احمدی‌نژاد تمدید نشده بود و گفته می‌شود که خود وی دیگر تمایلی به ادامه ریاست فرهنگستان علوم ندارد و شخصا دکتر عارف را برای ریاست فرهنگستان علوم به ریاست‌جمهوری پیشنهاد داده است که با موافقت دکتر روحانی مواجه شده است. اما تا این لحظه این خبر تایید نشده و همچنان گمانه‌ها برای انتخاب دکتر عارف قوی است.
کد خبر: ۴۱۳۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران سازندگی گفت: حتی آقای روحانی هم تأکید دارد که وامدار هیچ جناحی نیست، بنابراین اگر کسی در عرصه سیاست بگوید وابسته به هیچ جناحی نیست همانند کسی است که در جامعه بگوید متعلق به هیچ خانواده‌ای نیست.به گزارش آوای دنا به نقل از مشرق، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی اظهار داشت: علی‌رغم گذشت بیش از صد سال از تجربه مردم‌سالاری یا دموکراسی هنوز جامعه ما در عرصه سیاست از جمله جوامع مبتدی به حساب می‌آید به همین دلیل است که معمولاً در انتخابات‌ها با یک روند قابل پیش‌بینی روبه‌رو نیستیم و با پدیده مواجه هستیم. *پدیده‌های انتخاباتی در ایران برای تشکیل سازمان زمانی صرف نمی‌کنند وی افزود: به عنوان مثال، آقای خاتمی پدیده سال ۷۶، آقای احمدی‌نژاد پدیده سال ۸۴ و آقای روحانی پدیده سال ۹۲ محسوب می‌شوند.بنابراین، اساساً افراد وقتی در معرض پدیده شدن قرار می‌گیرند برای تشکیل سازمان وقت کافی صرف نمی‌کنند. *هرکسی در ایران ممکن است با کمی شانس رئیس‌جمهور شود مرعشی با بیان اینکه تجربه سیاسی در ایران نشان داده که ممارست، پیگیری، مسئولیت‌پذیری و هزینه برای رسیدن به مقامات اجرایی در طول سال‌های متمادی نیاز نیست، گفت: هر کسی با کمی شانس و تلاش ممکن است به پدیده بدل و رئیس‌جمهور ایران شود، بنابراین، من این نقطه از سیاست ایران را می‌توانم نقطه تکامل‌نایافتگی نامگذاری کنم. وی در پاسخ به این پرسش که پس شما معتقدید که دولت به جبهه اجتماعی خود بی‌اعتناست، خاطرنشان کرد: اساساً اگر شما بگویید که دولت جبهه اجتماعی حامی خود را حمایت نمی‌کند این پرسش جدی پیش می‌آید که حامیان اجتماعی دولت چه کسانی هستند، یعنی اصلاً چه تعریفی از آن جبهه وجود دارد که انتظار حمایت داریم. *در مورد ماهیت جبهه حامی روحانی در خود دولت نیز ابهام وجود دارد وی به نسیم بیداری گفت: متأسفانه هیچ ارزیابی جدی و کارشناسی‌شده از این جبهه اجتماعی وجود ندارد؛ در مورد ماهیت جبهه‌ای که رأی دکتر روحانی را ساخت حتی در درون دولت هم این ابهام وجود دار که اصلاح‌طلبان این رأی را ساختند، اصولگرایان یا اعتدالیون؟ مرعشی با تأکید بر اینکه در رأی به دست آمده برای آقای روحانی جایگاه هاشمی، خاتمی، عارف و حتی شخص آقای روحانی مشخص نیست، گفت: حرف من این است که صرف مبارک بودن پدیده انتخاب شدن آقای روحانی کافی نیست، چرا که ممکن است از دل یک پدیده مبارک، پدیده‌ای شوم بیرون آید، همانطور که از پدیده مبارک دوم خرداد پدیده پرضرر انتخابات ۸۴ به وجود آمد. *اینکه روحانی بگوید وامدار جناحی نیست مانند این است که شخصی بگوید متعلق به خانواده‌ای نیست سخنگوی تعلیق‌شده حزب کارگزاران به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه به هیچ یک از جناح‌های کشور وابسته نیستم گفت: حتی آقای روحانی هم تأکید دارد که وامدار هیچ جناحی نیست، بنابراین اگر کسی در عرصه سیاست بگوید وابسته به هیچ جناحی نیست همانند کسی است که در جامعه بگوید متعلق به هیچ خانواده‌ای نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تحلیل را قبول دارید که دولت با سکوت و تجاهل به دنبال خرید زمان برای به ثبات رساندن اقتصاد و سیاست خارجی است و پس از حل آنان سراغ حوزه‌های پرحرف و حدیث برود؟ اظهار کرد: تجاهل را قبول دارم، ولی علت را خرید زمان برای رسیدن به ثبات نمی‌دانم و معتقدم برای بررسی این سؤال باید به گذشته برگردیم. مرعشی ادامه داد: در دوم خرداد سال ۷۶ حاصل اعتراف نیروهایی به رهبری کلان آقای هاشمی و رهبری سیاسی کارگزاران و نیروهای چپ به محوریت روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب بود، ولی بعد از استقرار آقای خاتمی این جریان به رسمیت شناخته نشد و به تدریج یاران آقای هاشمی و خاتمی از هم جدا شدند و حاصل آن خانه‌نشینی توأم آقایان هاشمی و خاتمی شد. *روحانی اگر اشتباه خاتمی را تکرار کند خانه نشین می‌شود/ بی اعتنایی به عقبه اجتماعی به ضرر دولت تمام می شود به گفته مرعشی در انتخابات ریاست‌جمهور سال ۹۲ اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه ائتلافی تشکیل دادند که حاصل آن ریاست‌جمهوری آقای روحانی بود، بنابراین اگر آقای روحانی و دوستانشان همان اشتباه بعد از دوم خرداد را این بار نسبت به آقایان هاشمی، خاتمی، عارف و پشتوانه مردمی خود مرتکب شوند دقیقاً‌همان اتفاق می‌افتد خواه بعد از چهار سال یا هشت سال. *در سیاست منحنی سینوسی مفید نیست به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در سیاست، منحنی سینوسی مفید نخواهد بود و این به معنای این است که هشت سال در مسیری برویم و هشت سال بعد در مسیر دیگری، برآیند این نوع کار کردن برای کشور صفر می‌شود. وی با تأکید بر اینکه در سیاست کشور احتیاج به خط سیر رو به تکامل داریم، گفت: باید مسیرهای اصلاحی را نهادینه کنیم تا هر دولتی پس از دولت دیگر آمد، ادامه‌دهنده مسیر توسعه‌ای باشد نه اینکه بخواهد از صفر شروع کند. سخنگوی تعلیق‌شده حزب کارگزاران تصریح کرد: آقای روحانی تعبیر بسیار زیبایی در ابتدای شروع به کار دولت به کار برد و گفت دولت مشغول آواربرداری خرابی‌های به بار آمده دولت قبل است، البته برای دولت دکتر روحانی شانسی که وجود دارد این است که بعد از دولت احمدی نژاد بر سر کار آمده و هر عملی را که انجام دهد مثبت است، اما چرا باید چنین باشد؟ *به روحانی گفتم موافقان شما اگر مردد نباشند، جدی هم نیستند/قائل به استفاده حداکثری از نیروهای اصلاح‌طلب در دولت نیستم مرعشی به اولین جلسه اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: من در آن جلسه به آقای روحانی گفتم که مخالفین شما در مخالفت با شما بسیار جدی هستند اما موافقانتان اگر مردد نباشند، حداقل جدی نیستند و این هم هیچ دلیلی جز نخواستن دولت ندارد. وی ادامه داد: خیلی‌ها حاضرند با افتخار به دولت کمک کنند. تاکنون برای استفاده از این نیروها در ستاد مرکزی دولت تردید وجود داشته است. من قائل به این نیستم که باید به صورت حداکثری از نیروهای اصلاح‌طلب استفاده کرد ولی مرز آن تا جایی است که دولت زیر سؤال نرود، چه دلیلی دارد در جاهای حساس و مؤثر دولت نیروی مونتاژی به کار ببرد، یک نفر از ستاد آقای قالیباف، یک نفر از ستاد آقای ولایتی و... استفاده کند. *اطمینان دارم دولت روحانی هشت ساله خواهد بود عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که خیلی‌ها معتقدند که دولت آقای روحانی دولت چهار ساله خواهد بود، گفت: من فکر نمی‌کنم راجع به چهار ساله دوم دولت آقای روحانی تردیدی وجود داشته باشد، چرا که تاکنون در ایران همه دولت ها هشت ساله بوده‌اند و دوم اینکه این دولت به اندازه کافی خردمند است و حل و فصل مسائل بین‌المللی ایران در ماه‌های آینده از دستاوردهای تاریخی کشور به حساب خواهد آمد و به دولت کمک خواهد کرد. مرعشی با تأکید بر اینکه من از هشت ساله بودن دولت روحانی اطمینان دارم، خاطرنشان کرد: به نظر من خطر بعد از هشت سال دولت آقای روحانی است، چرا که ترس من از این است که این بهبودی‌ها به روند تبدیل نشود. من معتقدم همه افراد مؤثر برای دوران بعد از قدرت خود نهادسازی کنند، خواه سیاسی خواه اقتصادی، همه باید نگاهی توسعه‌گرا داشته باشیم و این یعنی کادرسازی و نهادسازی. وی در پایان با طرح این پرسش که مگر می‌شود که افراد پس از دهها سال تجربه خانه‌نشین شوند، گفت: کاری که دولت روحانی باید بکند این است که اصلاح را به یک روند تبدیل کند یعنی به یک اقدام غیر قابل بازگشت، در این صورت پیش‌بینی من این است که آقای روحانی در انتخابات بعد موفق‌تر و با رأی بیشتر پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۱۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵

دولتی ها در همه مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند اقدامات دولت قبل را زیر سوال می برند در حالیکه در طی این چند ماه مردم می‌بینند که با شعار اعتدال مشکلات‌شان حل نشده است. نه جلوی تورم گرفته شده و نه رکود از صنایع مختلف رفع شده است و مردم هم همچنان در فشار و مشکل به‌سر می‌برند. آوای دنا :حمیدرضا ترقی، در گفتگو با نامه نیوز، نوع برخورد دولت فعلی با احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این نوع برخورد تند اصلاح‌طلبان و دولتمردان نسبت به عملکرد دولت احمدی‌نژاد باعث می‌شود به مرور زمان، نوعی مظلومیت برای احمدی‌نژاد نزد افکار عمومی ایجاد شود، زیرا این انتقاداتی که به دولت سابق می‌شود، با آن چیزی که مردم مشاهده کرده اند، تفاوت‌های زیادی دارد و اکثر این سیاه نمایی‌ها خلاف واقع است. وی به مصاحبه‌‌های دولتمردان علیه دولت قبل از سویی و بهبود نیافتن اوضاع از سویی دیگر، اشاره کرد و گفت: دولتی ها در همه مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند اقدامات دولت قبل را زیر سوال می برند در حالیکه در طی این چند ماه مردم می‌بینند که با شعار اعتدال مشکلات‌شان حل نشده است. نه جلوی تورم گرفته شده و نه رکود از صنایع مختلف رفع شده است و مردم هم همچنان در فشار و مشکل به‌سر می‌برند. این چهره اصولگرا با اشاره به اینکه اگر آقای روحانی نتواند مشکلات اقتصادی را حل‌و فصل کند، به طور طبیعی گرایش مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه، به سمت احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ممکن است در شهرها که مردم بیشتر درگیر مسائل سیاسی هستند، این نوع سیاه نمایی‌ها و نفی عملکرد‌های مثبت جواب بدهد، اما در سطح شهرستان‌ها و روستاها که پروژه های دولت احمدی‌نژاد را از نزدیک دیده‌اند این سیاه نمایی‌ها تاثیری معکوس می‌گذارد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه ادامه این روند اقبال عمومی به سمت آقای احمدی نژاد را بیشتر می‌کند، افزود: دولت و اصلاح‌طلبان باید در روش تخریب آقای احمدی نژاد تجدیدنظر کنند و همانطور که نکات منفی عملکرد ایشان را می‌گویند حداقل نکات مثبتش را هم بیان کنند تا  افکار عمومی به سمت ساختن یک چهره مظلوم از احمدی‌نژاد نرود. این فعال سیاسی آمدن احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری را وابسته به عملکرد دولت یازدهم دانست و گفت: همه ‌امور به موفقیت دولت آقای روحانی در حل مشکلات اقتصادی در زمان باقی مانده بستگی دارد. اگر دولت نتواند بر بیکاری، تورم، رکود غلبه پیدا کند، قطعا احمدی‌نژاد یا هر فرد دیگری که از وی حمایت می‌کند، ممکن است رای بیاورد و انتخاب شود. نماینده دور پنجم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رابطه‌ جبهه پایداری با احمدی‌نژاد و احتمال پیوند دوباره این دو  گفت: رابطه‌ خاصی را بین جبهه پایداری و آقای احمدی نژاد نمی‌بینیم. به هرصورت اعضای جبهه پایداری و ما اصولگرایان، بر این عقیده ایم که به بهانه نقاط منفی دولت گذشته، نمی‌توانیم خط قرمزی بر روی نقاط مثبت عملکرد احمدی‌نژاد بکشیم و با نادیده گرفتن نقاط مثبت دولت گذشته به شدت مخالف هستیم. حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که روسای‌جمهور گذشته هرکدام توانسته‌اند، جریان سیاسی خاصی را در جامعه ایجاد کنند، و آیا احمدی‌نژاد هم توانسته است چنین جریانی را در بین مردم ایجاد کند یانه؟ تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد تا حد قابل توجهی توانسته است تفکر پرکاری، روحیه جهادی در مدیریت و توجه به ارزش‌های معنوی را در بین مردم ایجاد کند. بحث توجه به نقاط محروم موضوع دیگری است که احمدی‌نژاد توانست در زمان حضورش در قدرت گام هایی در خصوص آن بردارد، درحالی که هیچ‌یک از دولت‌های گذشته نتوانسته بودند، در این زمینه اقدام مثبتی صورت دهند.
کد خبر: ۴۰۲۱   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰

رای اصولگرایان همان ۴میلیون رایی است که سعید جلیلی آورده و ۲میلیون رای ولایتی. اما برعکس اصولگرایان احمدی‌نژاد همچنان دارای محبوبیت قابل توجهی در بین اقشار پایین جامعه است، معتقدم که اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد ۱۰ میلیون رای خواهد داشت.حضور احمدی نژاد در مراسم راهپیمایی روز قدس اما فضایی دیگر بود که برخی از طرفداران او شعار بازگشتت به قدرت را سر دهند.نباید تعریف و تمجید برخی را به حساب صداقت آن ها گذاشت. امثال زیباکلام یقین دارند که احمدی نژاد دارای پایگاه مردمی است. حال در صد این هستند با نفوذ به بدنه این پایگاه مردمی، القائات خود را به آن تزریق کند. برای مثال دوست دارند همه حامیان احمدی نژاد را، افراد بی سواد و کم تحصیلات معرفی کنند.به گزارش میدان۷۲، در همین راستا صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد شعارهای هوادارن احمدی نژاد در روز قدرس مبنی بر اینکه وی در دوره بعدی رییس جمهور خواهد بود،گفت: خیلی بعید می‌دانم که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که احمدی‌نژاد سه سال دیگر نامزد ریاست جمهوری شود. حتی  اگر بخواهد در انتخابات نامزد شود، کاندیدای جناح اصولگرا خواهد بود و شانس اینکه از سوی اصلاح‌طلبان نامزد بشود مطمئنا منتفی است.وی به تجربه تلخ اصولگرایان از ریاست احمدی‌نژاد اضافه کرد و افزود: با توجه به تجربه تلخی که اصولگرایان خصوصا از دوره دوم از احمدی ‌نژاد دارند خیلی بعید است که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند، این اتفاق به احتمال زیاد نخواهد افتاد. در بهترین حالت احمدی‌نژاد مجبور است تا به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. من شانسی برای ایشان نمی‌بینم. اما در عالم سیاست هیچ چیز را نمی‌توان قطعی پیش بینی کرد.زیباکلام تصریح کرد: ممکن است احمدی‌نژاد بار دیگر با اصولگرایان ائتلاف کند، اما این شانس در صورتی است که روحانی ظرف این ۳ سال عملکردی بسیار بسیار بسیار ضعیف را از خود نشان بدهد و عملکردی به مراتب بدتر از ۸ سال گذشته اصولگرایان داشته باشد. در این حالت ممکن است که اتحاد و ائتلافی بین احمدی‌نژاد و اصولگرایان صورت گیرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مشکل اصولگرایان این‌ است که هیچ محبوبیتی بین مردم ندارند، خاطرنشان کرد: رای اصولگرایان همان ۴میلیون رایی است که سعید جلیلی آورده و ۲میلیون رای ولایتی. اما برعکس اصولگرایان احمدی‌نژاد همچنان دارای محبوبیت قابل توجهی در بین اقشار پایین جامعه  است، معتقدم که اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد ۱۰ میلیون رای خواهد داشت. وی ادامه داد: مشکل اصلی و اساسی این‌ است که اصولگرایان از هیچ محبوبیتی در بین مردم برخوردار نیستند، از سوی دیگر اگر بخواهند به سمت احمدی‌نژاد و آن ۱۰ میلیون رای بروند، باید تجربه بسیار تلخ ۸ سال گذشته را تحمل و تکرار بکنند. مشکل اصلی احمدی‌نژاد برای اصولگرایان این است که احمدی‌نژاد انسان مطیعی برای آنها نخواهد بود و بعضی اوقات میخواهد امور را آنگونه که خودش میخواهد سامان دهد. استاد دانشگاه تهران با توجه به سکوت احمدی‌نژاد درباره بازگشتش به سیاست،  گفت: نباید از احمدی‌نژاد توقع داشته باشیم که بگوید بله من صد در صد می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم و اعلام آمادگی می‌کنم. اگر این چنین موضعی را بگیرد، باعث حملات زیادی از سوی طیف اصولگرا علیه خود می‌شود . در حقیقت احمدی‌نژاد هم هست و هم نیست و در سایه به سر می‌برد. این تحلیلگر سیاسی با اشاره به محبوبیت احمدی‌نژاد در میان روستائیان کشور تصریح کرد:  ضمن اینکه احمدی‎نژاد می‌داند، شخصیت‌ها و چهره‌های اصولگرا هیچ‌کدام در بین مردم محوبیتی ندارند و می‌داند که خودش محبوبیتی درمیان  روستائیان و اقشار با سطح تحصیلات و سواد پایین کشور دارد، اصولگرایان هم می‌دانند که احمدی نژاد رای ۱۰ میلیونی را در بین مردم دارد و نمی توانند به این راحتی از این مقدار رای چشم‌پوشی کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در مجموع همه‌چیز بستگی به عملکرد روحانی دارد. البته عملکرد روحانی هم بستگی به مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت. اگر مذاکرات هسته‌ای موفقیت‌آمیز باشد که تا به الان هم بسیار موفق عمل کرده است(!)، شانسی برای احمدی‌نژاد و اصولگرایان نخواهد بود. مگر اینکه در نهایت روحانی نتواند در امر مذاکرات هسته‌ای به توافق و موفقیت کامل دست پیدا کند و کشور همچنان در باتلاق معضل هسته‌ای باقی بماند. وی درباره منظور روح‌الله حسینیان مبنی بر بازگشت دولت کریمه تصریح کرد: منظور آقای حسینیان هم از دولت کریمه همان دولت احمدی‌نژاد است که اصول‌گرایان از آن به عنوان دولت کریمه یاد می‌کردند. همان طور که در بیان زیبا کلام مشهود است، وی علاقه وافری دارد، که تسلیم هسته ای را بزرگترین دستاورد دولت تدبیر مطرح کند و از کوخ دولت روحانی کاخ بسازد. تا آن ها هم در مقابل خدمات خستگی ناپذیر دولت خدمتگذار احمدی نژاد، حرفی برای گفتن داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۰۱   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۶

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت سابق نسبت به اعلام استخدام های غیر قانونی در دولت احمدی نژاد واکنش نشان داد
کد خبر: ۳۹۸۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴

آوای دنا-کیهان در ستون گفت و شنود امروز خود نوشت: گفت: زیباکلام به اطرافیان رئیس‌جمهور اعتراض کرده و گفته است تا کی می‌خواهید به جای این که کاری انجام بدهید، نان اعتراض به دولت احمدی‌نژاد را بخورید؟گفتم: یاد آنهمه وعده و وعید و رسیدگی به امور مردم و... و... به خیر!گفت: زیباکلام می‌گوید؛ این نان‌ها بالاخره روزی تمام می‌شود و آن وقت در مقابل وعده‌هایی که داده‌اید چه پاسخی برای مردم دارید؟گفتم: چه عرض کنم؟! دانش‌آموزی از تاریخ فقط دوران نادرشاه را یاد گرفته بود و درباره هر مسئله تاریخی که از او سوال می‌کردند بهانه‌ای می‌تراشید و به دوران نادرشاه اشاره می‌کرد. مثلا می‌گفتند؛ دوران شاه عباس را شرح بده، می‌گفت؛ شاه‌عباس قبل از نادرشاه بود و نادرشاه چنین بود و چنان بود!
کد خبر: ۳۹۵۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲

شنیده شد که از دكتر غلامعلي حدادعادل، دكتر محمد حسيني (وزير ارشاد دولت احمدي‌نژاد) محمد حسين صفار هرندي، دكتر محمد سرافراز (معاون برون مرزي صدا وسيما) دكتر علي دارابي (قائم مقام فعلي سازمان) و دكتر سيد رمضان شجاعي كياسري نماينده فعلي مجلس ۶ گزينه نهايي براي رياست سازمان صدا وسيما هستند. وي افزود قرار است كه اين ۶ نفر در چند هفته آينده برنامه‌هايشان را براي اداره صدا‌وسيما ارائه كنند و در آبان ماه رياست جديد سازمان صدا وسيما از بين آنها انتخاب مي‌شود. اين منبع آگاه گفت: برخي گزينه‌هاي مطرح شده در رسانه‌ها مثل دكتر رحماني فضلي وزير محترم كشور جزو گزينه‌هاي مورد نظر براي رياست سازمان صدا وسيما نيستند و تاكنون برنامه‌اي هم از وي خواسته نشده است. عزت‌ا... ضرغامي رئيس فعلي سازمان صدا وسيما پيشتر گفته بود كه تا پايان آبان ماه از صدا و سيما مي‌رود. باشگاه خبرنگاران
کد خبر: ۳۹۰۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۶

دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وضعیت دارایی برخی از مسئولان سابق موضوع این ماده را از زمان شروع و پایان خدمت آنان بررسی و اعلام کرد.آوای دنا : دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وضعیت دارایی برخی از مسئولان سابق موضوع این ماده را از زمان شروع و پایان خدمت آنان بررسی و اعلام کرد. در اجرای اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وضعیت دارایی آقایان: 1- لطف اله فروزنده معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور، 2- مسعود زریبافان معاون سابق رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران 3- حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش 4- احمد وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5- سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی 6- محمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین دارایی همسر و فرزندان آنان مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به مفاد اظهارنامه‌های ابرازی مشمولان هنگام شروع و پایان خدمت و رسیدگی‌های بعمل آمده، افزایشی در دارایی نامبردگان به وجود نیامده است و رئیس قوه قضاییه پس از ملاحظه گزارش دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی با پیشنهاد خاتمه رسیدگی پرونده مشمولان فوق موافقت کرد. فارس
کد خبر: ۳۸۶۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

مشاور رسانه ای رییس جمهور سابق می گوید در دولت احمدی نژاد فضا و شرایط برای یک توافق هسته ای عزتمندانه فراهم بود اما اجازه داده نشد. آوای دنا-علی اکبر جوانفکر، در گفتگو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از سیاست های هسته‌ای دولت یازدهم، اظهار داشت: اقدام شتابزده دولت آقای روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است و این در حالی است که ما بهترین شرایط را برای یک توافق عزتمندانه در دولت دهم در اختیار داشتیم اما اجازه داده نشد که از آن فرصت استثنایی برای این مهم، استفاده شود. وی در ادامه طرح این نظر افزود: متعاقب آن با اقدامات هدفمندی که در جهت محدود ساختن اختیارات رئیس جمهور وقت و بی اثر کردن تصمیمات دولت دهم و آسیب به اقتصاد کشور به عمل آمد، بستر اعمال تحریم های شدید غرب علیه ایران فراهم گردید. جوانفکر با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط تحریم و نابسامانی اوضاع اقتصادی به سمت مذاکره و توافق رفته است، خاطرنشان کرد: حاصل آن تا کنون به زیان ملت ایران بوده یعنی بخش مهمی از فعالیت های هسته ای تعطیل شده و البته در مقابل آن هیچ چیز عایدمان نشده است. وی در مورد رویکرد دولت احمدی نژاد به مذاکره یا رابطه با آمریکا نیز به خبرآنلاین گفت: در مورد ارتباط با آمریکا هم رویکرد دکتر احمدی نژاد ، دو مشخصه اصلی داشت. رویکرد اول ، نسبت به مردم آمریکا بود. ایشان از سال اول روی کار آمدنشان به دنبال ارتباط گیری و تماس فکری با مردم آمریکا و روشنگری در افکار عمومی این کشور بودند. اقداماتی مانند نامه نوشتن به مردم آمریکا، سفرهای هر ساله به نیویورک و ملاقات با گروه های مختلف مردمی و مصاحبه های متعدد با رسانه های پربیننده آمریکا، مطرح کردن موضوع خط هوایی مستقیم و ... با همین هدف انجام شد و نشان داد میان دو ملت هیچگونه دشمنی وجود ندارد. به نظر می رسد عده ای از ادامه این دشمنی منافع بسیاری را دنبال می کردند. احمدی‌نژاد معتقد بود مذاکره با آمریکا باید شفاف باشد نه پشت درهای بسته و پنهانی مشاور رسانه ای رییس جمهور سابق ادامه داد: مشخصه دوم رویکرد دکتر احمدی نژاد در قبال آمریکا و شکستن تابوی رابطه با این کشور بود. دکتر احمدی نژاد در عین حال که بی پروا جنایت ها و سیاست های غلط دولت آمریکا را در مجامع بین المللی افشا می کرد و به چالش می کشید، اعتقاد داشت مذاکره با آمریکا باید شفاف و در مقابل دیدگان افکار عمومی باشد و نه پشت درهای بسته و پنهانی. وی با طرح این سوال که چرا از درخواست احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه عادلانه با آمریکا استقبال نشد اما روحانی با کمترین هزینه انجام داد؟، افزود: باز اینجا هم شاهد تغییر رویکرد در دولت جدید هستیم. اینکه دولت فعلی ایران آشکار شدن رابطه با آمریکا را از ابتدا در دستور کار خود قرار داد به نظر من چیزی نیست جز مطالبه افکار عمومی در ایران و آمریکا که در این سالها شکل گرفت و از حالت یک تابو خارج شد. اما باز هم سوال اصلی اینجاست که چرا پیشنهاد دکتر احمدی نژاد برای برقراری ارتباط عادلانه و بر اساس احترام در داخل مورد حمایت قرار نگرفت و برعکس در این دولت با کمترین واکنش و هزینه ممکن انجام شد؟ از مدتها قبل افکار عمومی آماده این قضیه بود اما تغییر موضع سیاسیون چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ فکر می کنم نقد اصلی متوجه افراد و جریانهایی است که در شرایط عزتمندانه و مقتدرانه از دکتر احمدی نژاد برای هر دو موردی که اش
کد خبر: ۳۸۴۹   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱