العالم - محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر با نشان دادن علامت معروف "رابعه " با انگشتان و لبخند، به صدور حکم اعدام خود توسط قاضی در دادگاه واکنش نشان داد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، علامت بالا بردن چهار انگشت به نشانه پیروزی در مصر پس از آن باب شد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به حمایت از مرسی و به یاد میدان رابعه الدویه چهار انگشت خود را بالا برد.
طرفداران مرسی به حمایت از او در تظاهرات خود عکسی را به دست می گیرند که در آن تصویر چهار انگشت نشان داده می شود که بالا برده شده است. بیشتر طرفداران مرسی نیز در فیس بوک از این تصویر به جای عکس واقعی خود استفاده می کنند.
دادگاه مصری دیروز (شنبه) برای محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر و بیش از یکصد تن دیگر از متهمان قضیه فرار از زندان در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 مصردر زمان حاکمیت حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده آن کشور ، حکم اعدام صادر کرد.
مرسی به سازماندهی برنامه فرار هزاران زندانی از جمله خود او متهم شده است.
نام یوسف قرضاوی شیخ جنجالی مصری مقیم قطر هم در میان محکومان به چشم می خورد که غیابا به اعدام محکوم شده است.
در اولین واکنش ها به حکم اعدام اولیه محمد مرسی، «اسامه» پسر او در صفحه فیسبوک خود حامیان اخوانالمسلمین را به اعتراض فرا خواند و نوشت: اخوانیها علیه این حکم قیام کنند!
همچنین «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس حکم صادر شده اولیه در این خصوص را «تاسف بار» خواند.
ابوزهری حکم مذکور را سیاسی و نقطهای تاریک در تاریخ قضائی مصر توصیف کرد و افزود در این حکم حتی تعدادی از اسرا و شهدای مقاومت نیز به اعدام محکوم شدند.
وی تصریح کرد از احکام صادر شده در این باره نگران نیستیم و برخی از فلسطینیهایی که حکم علیه آنها صادر شده در طول زندگی خود وارد مصر نشدهاند.
یادآور می شود ، محمد مرسی از اعضای برجسته اخوان المسلمین در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ و مدتی پس از سرنگونی حسنی مبارک برگزار شد، دررقابت با ژنرال احمد شفیق به پیروزی رسید و به این ترتیب نام او به عنوان نخستین رئیسجمهوری پس از انقلاب ۲۰۱۱ و پنجمین رئیسجمهوری تاریخ مصر به ثبت رسید. از چالشهای پیش روی مرسی در دوران ریاستجمهوریش، اختلاف با فرماندهان عالیرتبه ارتش مصر در زمینه دخالت آنها در سیاست بود. مرسی همواره در سخنانش تأکید داشت ارتش تنها باید در خدمت دفاع از سرزمین مصر به کار گرفته شود.
چند روز پیش از اولین سالگرد تحلیف محمد مرسی، موجی از اعتراض ها علیه او به نام جنبش تمرد به نمایندگی محمد البرادعی شکل گرفت. معترضان مرسی را به تلاش برای گسترش اختیارات خود واخوان المسلمین متهم وخواهان کناره گیری او از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام بودند. مرسی نیز گفته بودکه منتخب مردم است وکنارنمی رود. چند روز پس از اوجگیری اعتراض ها هفت تن از وزرای مرسی و نخست وزیر مصر، هشام قندیل، استعفاء کردند. در چنین شرایطی ارتش مصر در۱ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی مهلت ۴۸ ساعته داده بود تااختلافات حل شوند در غیر این صورت مداخله خواهد کرد. مرسی واعضای بلندپایهٔ اخوان المسلمین مصر در پاسخ، این کار ارتش را دخالت درسیاست خواندند. ارتش مصر درشامگاه ۱۲تیر۱۳۹۲(به وقت ایران) پس از تمام شدن ضرب الاجل دو روزه اعلام کرده بود که بیانیهای صادر خواهد.
به این ترتیب محمد مرسی در ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۲ (سوم ژوئیه ۲۰۱۳) طی کودتایی و بابیانیه فرمانده ارتش مصر عبدالفتاح السیسی و حمایت نماینده مخالفان دولت محمد البرادعی، شیخ الازهر شیخ احمد الطبیب و پاپ مسیحیان قبطی مصر پاپ تواضروس دوم از قدرت برکنار شد
طی همان بیانیه عدلی منصور، رئیس دادگاه قانون اساسی مصر به عنوان رئیس جمهوری موقت دولت انتقالی تعیین شد. چندین ساعت بعد محمد بدیع رئیس اخوان المسلمین مصر بازداشت و روز بعد آزادشد. همچنین۳۰۰ نفر از سران اخوان تحت تعقیب قرار گرفته و شخص محمد مرسی در گارد ریاست جمهوری بازداشت گردید.
در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۵(۳۱ فروردین ۱۳۹۴) محکمه جنایی قاهره محمد مرسی را به جرم تحریک خشونتها بین نیروهای امنیتی اش و معترضان که منجر به مرگ سه نفر گردید به بیست سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۶۴۵۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: یارانه برخی افرادی که درآمد کمتری دارند قطع شده است، سوال ما اینست علت اینگونه برخورد و حذف یارانه افراد چه بوده است؟
به گزارش ایسنا، سیدسعید زمانیان دهکردی در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری، اظهار کرد: چند شب قبل که یارانهها به حساب خانوارها واریز شد متأسفانه یارانه کسانی که درآمد چندانی ندارند به حسابشان پرداخت نشد.
وی افزود: نمیدانم نوع برخورد و حذف یارانه چگونه توسط دولت صورت گرفته است که یک سری افرادی که کارگر بوده و نیازمند هستند یارانهشان قطع شده است.
بر اساس این گزارش حجت الإسلام والمسلمین ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: امیدواریم دولت این تذکر را مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۶۴۵۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
احمد توکلی نماینده تهران در مجلس و مدیر مسئول سایت الف، فردا در دادگاه محاكمه میشود.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
در پی شکایت چند شاکی خصوصی از جمله سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر از احمد توکلی، دادگاه این نماینده تهران، فردا یکشنبه ۲۷ اردیبهشت در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی به صورت علنی تشکیل می شود.
دادستان تهران نیز با استناد به مطالب منتشر شده در سایت الف شکایتی مطرح کردهاست که قرار است در این جلسه دادگاه به این موضوع نیز رسیدگی شود. توکلی چند روز پیش درجلسه علنی مجلس درباره این شکایت ها گفته بود: بنده به دلیل انعکاس کامنتهایی که مردم در سایت «الف» در انتقاد از قوه قضاییه، رئیسجمهور، دولت وقت و نماینده مجلس قرار دادند از طرف دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شدهام و این کار دادستان، طبق مقررات قانونی انجام شده و همچنین در کیفرخواست شکایت آقایان خرمآبادی، صالحیامیری، مشایی، بقایی، مرتضوی، رحیمی و جوانفکر پذیرفته شده است.
منبع: مهر
کد خبر: ۶۴۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از سکوت غرب در قبال حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر، گفت: این حکم برای کسی صادر شده است که با 52 درصد رای مردم مصر به ریاست جمهوری انتخاب شده بود.
به گزارش ایرنا، اردوغان که امروز(شنبه) در جمع طرفدارانش در منطقه سلطان غازی استانبول سخن می گفت، افزود: با برکناری مُرسی توسط یک کودتای نظامی، مصر دیگر به مصر گذشته تبدیل شده و حکم اعدام برای مُرسی و 106 تن دیگر حکم ناعادلانه ای است.
اردوغان با انتقاد از سکوت کشورهای غربی گفت: «متاسفانه غرب موضع خود در قبال سیسی کودتاگر(رییس جمهور کنونی) را در میان نمی گذارد؛ کسی در مقابل اعمال سیسی نمی ایستد و نظاره گر حکم اعدام مرسی هستند.»
دادگاهی در مصر امروز محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور را به اتهام سازماندهی در حمله به یک زندان و فرار چند هزار تن از زندانیان در سال 2011 به مرگ محکوم کرد.
براساس حکم این دادگاه، 105 تن دیگر نیز به زندان محکوم شده اند.
حمله به زندان در ژانویه سال ٢٠١١ و در جریان تظاهرات اعتراضی علیه حکومت حسنی مبارک دیکتاتور برکنار شده مصر روی داد و تعدادی از اعضای زندانی اخوان المسلمین از جمله مرسی، از زندان خارج شدند. مُرسی در ژوئیه 2013 میلادی در پی کودتای ارتش مصر از ریاست جمهوری برکنار شد.
دولت آنکارا و شخص اردوغان روابط نزدیکی با مرسی برقرار کرده و از دولت وی حمایت می کرد. ترکیه در واکنش به برکناری مرسی، روابط خود با دولت فعلی را به حداقل رسانده است.
کد خبر: ۶۴۴۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
در نشست بزرگ اصلاحطلبان کهگیلویه و بویراحمد آنچه که بیش از هر چیز پررنگ بود تذکرها و حتی اولتیماتومی بود که به مسئولان استانی دادند.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
به گزارش خبرنگار فارس از یاسوج، عصر جمعه نشست هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اصلاحطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن ترویج کشاورزی استان برگزار شد.
در این نشست در ابتدا انتظامات نشست از ورود خبرنگاران جلوگیری کرد اما با نظر تنی چند از ریشسفیدان اصلاحات خبرنگاران حق حضور در این نشست را پیدا کردند.
در این نشست چهار ساعته ابتدا از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده اصلاحطلبان دیدگاهها و نظرات خود را مطرح کردند و در این میان یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان و یک نفر هم از جامعه زنان اصلاحطلب به ارائه دیدگاههای خود به نمایندگی از اقشار پرداختند.
در انتهای برنامه نیز سید باقر موسوی جهانآباد نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس از حوزه بویراحمد و دنا به ایراد سخن پرداخت.
گردیان جعفری اولین سخنران این جلسه بود که به تشریح شاخصههای اصلاحطلبی پرداخت.
این فعال سیاسی اصلاحطلب که به نمایندگی از اصلاحطلبان کهگیلویه سخن میگفت در مهمترین بخش از اظهارات خود گفت: نباید اجازه دهیم این نردبانی که با تشکیل دولت تدبیر و امید ایجاد کردهایم با بیتدبیری فرمانداران، بخشداران و استانداران فرو بریزد.
در ادامه فرزاد باقرزاده به نمایندگی از اصلاحطلبان چرام اظهار کرد: هر دولتی نقطه ضعف و قوتی دارد و نقطه ضعف این دولت هم عدم توجه به موضوعاتی است که برای ما اصلاحطلبان مهم است.
وی با تفاوت قائل شدن میان اصلاحطلبان اصلی و بدلی، بیان کرد: باید اصلاحطلبان واقعی اختلافات را کنار بگذارند تا در انتخابات مجلس بتوانیم حضور پررنگی داشته باشیم.
باقرزاده از به حاشیه رفتن اصلاحطلبان واقعی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان اظهار نگرانی کرد.
وی عملکرد مسئولان استانی را ضعیف دانست و گفت: مسئولان استان اکنون تنها از گروههای آفتابگردان استفاده میکنند.
در ادامه نعمتالله خسروی از اصلاحطلبان شهرستان لنده نیز با بیان اینکه از سیاستهای دولت تدبیر و امید به خصوص در استان جداً گلایه دارم، بیان داشت: این مسئولان هیچگونه توجه جدی به ساختارهای سیاسی، اداری و عمرانی ندارند.
باقرزاده با بیان اینکه مهمترین سد در برابر اصلاحطلبان، مجلس کنونی است از حضار پرسید که به نظر شما آیا مدیران استان میتوانند در انتخابات مطالبات اصلاحطلبان را پاسخگو باشند.
وی متذکر شد: متأسفانه مسئولان استان ما گوششان در دست نمایندگان فعلی مجلس است.
نماینده اصلاحطلبان بهمئی فردی به نام خردمند بود که اظهار کرد: دولت تدبیر بداند که لازمه تدبیر تغییر است.
وی گفت: برخی از مسئولان کنونی استان در میان اصلاحطلبان نفاق انداختند آنجا که صحبت از انتخاب فرمانداران بود.
خردمند یادآور شد: مسئولان ما قومی و قبیلهای کار میکنند چرا نباید از میان 50 هزار نفر مردم فهیم بهمئی یک نفر در مدیریتهای استانی وجود داشته باشد.
محبوبه آذرگشسب نیز به نمایندگی از زنان اصلاحطلب از روی متن مطالبی را خواند که بیشتر موضوعات کشوری بود، اما در بخشی از همین خطابه، دلیل شکست اصلاحطلبان را خطاهای فاحش آنها دانست.
وی خواهان محوریت برخی افراد در کشور و استان برای هماهنگی میان اصلاحطلبان بود.
اما داغترین بخش از سخنرانیها مربوط به نماینده اصلاحطلبان شهرستان دنا بود که گفت: باید دید که در ارتباط دوسویه میان اصلاحطلبان و دولت چه اقدامی برای اصلاحطلبان از سوی دولت شد.
رضایی گفت: اکثریت رأی روحانی در استان مربوط به اصلاحطلبان بود و جلسه امروز پیامی برای مسئولان استانی بود که باید احترام این قشر را داشته باشند.
اما اولتیماتوم این جلسه را به مسئولان جوانی به نام مقداد عزیزی نماینده دانشجویان اصلاحطلب به مسئولان استانی داد.
وی گفت: اگر مسئولان استانی در رویه خود مبنی بر استفاده از اصلاحطلبان تغییر ایجاد نکنند در سفر رئیسجمهور به استان واکنش نشان خواهند داد.
عزیزی عنوان داشت: دولت تدبیر چندان توجهی به جوانان نشان نداده است و مسئولان استانی برای خود بقالی و دکان سیاسی راه انداختند.
دبیر حزب منحله مشارکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آخرین سخنران بود که به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
سید رضا عسکری به بیان انتظارات از استاندار پرداخت و بیان داشت: 12 جلسه مفصل تاکنون با استاندار برگزار کردهایم و ارزیابی ما این است که در زمینه کارکرد عمرانی به تلاش بیشتری در استان نیاز است.
وی در پایان دخالت نمایندگان در کار مسئولان را موجب به انحراف کشانده شدن کارها دانست.
کد خبر: ۶۴۳۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
دولت یمن در اقدامی اعتراض آمیز، سفیر خود را از تهران فراخواند.
شبکه اسکای نیوز عربی نوشت که دولت رئیس جمهور فراری یمن سفیر خود را از تهران فراخواند. این اقدام در اعتراض به سیاست های ایران در برابر یمن انجام شد.
عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به همراه شماری از وزیران و مقامات ارشد کشوری و لشکری، هم اکنون در ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر است و دولت در تبعید تشکیل داده است.
البته در این خبر به این موضوع اشاره نشده است که سفیر یمن از تهران به کجا فراخوانده شده است زیرا رئیس جمهور یمن نیز پس از فرار از یمن در عربستان به سر می برد.
"ریاض یاسین" وزیر خارجه دولت در تبعید یمن نیز تهدید کرد روابط دیپلماتیک با تهران را قطع می کند.وی همچنین گفت: در صورتی که کشتی ایرانی بدون کسب مجوز قبلی وارد آب های یمن شود همه اقدامات برای مقابله با این کشور بکارگرفته خواهد شد.
هلال احمر ایران یک فروند کشتی حامل کمک های بشردوستانه به سمت یمن اعزام کرده است. آب های یمن در محاصره نیروهای نظامی ائتلاف سعودی است.
سفارت یمن در تهران هم اکنون در اختیار دیپلمات های دولت در تبعید یمن (دولت رئیس جمهور فراری یمن) است.
دولت ایران همزمان با حفظ روابط با سفیر و دیپلمات های دولت در تبعید یمن در سفارت این کشور در تهران، دولت حوثی ها (گروه انصارالله) در صنعا را به رسمیت می شناسد.
هم اکنون در یمن، دو دولت در حال فعالیت هستند. دولت نخست هم اکنون کنترل صنعا پایتخت و 90 درصد خاک یمن را در دست دارد و توسط ائتلاف حوثی ها و حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن تشکیل شده است.
دولت دوم به رهبری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در ریاض مستقر است.
دولت حوثی ها روابط خوبی با ایران دارد و از تهران حمایت می کند در مقابل دولت هادی مخالف سیاست های تهران است.
سازمان ملل متحد و سایر کشورهای جهان دولت هادی را به رسمیت می شناسند و هنوز هیچ کشوری به استثنای ایران، دولت حوثی ها را به رسمیت نشناخته است.
دولت هادی از حمله نظامی ائتلاف سعودی به یمن حمایت می کند در حالی که دولت حوثی ها به مقابله با این حملات برخواسته است.
کد خبر: ۶۴۳۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
در نظر سنجی بعمل آمده توسط دفتر امام جمعه و ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان لنده ،نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در بین ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان رتبه اول را در جلب رضایت مردم کسب نمود
کد خبر: ۶۴۳۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بینالمللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمیکنیم و اگر دخالت میکردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو میشد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، با تأکید بر اینکه ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بینالمللی نخواهیم ماند، گفت: ما در یمن دخالت نمیکنیم و اگر دخالت میکردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو میشد.
وی ادامه داد: کسانی که در محافل بینالمللی شایعههایی میسازند میدانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمیماند ولی ما تنها کمک انساندوستانه میکنیم.
نقوی حسینی با تأکید بر اینکه کشتی نجات ایران قطعاً به یمن خواهد رسید و قلب تهدیدها را میشکافد، اظهار داشت: ما کشتی نجات را به یمن خواهیم رساند و اجازه بازرسی و یا متوقف کردن این کشتی را به هیچ قدرتی نمیدهیم.
نقویحسینی همچنین با اشاره به تجاوز وحشیانه رژیم آلسعود به مردم یمن گفت: امروز جهان اسلام از ۲ سو تحت محاصره و جنایت است.
وی ادامه داد: از یک سو رژیم اسرائیل که با تجاوز به غزه و لبنان جنایت میکند و از سوی دیگر رژیم آل سعود که در کنار صهیونیستها گوشه دیگری از جهان اسلام را هدف قرار داده است.
«مردم یمن با انواع گلولههای غیرمتعارف روبرو هستند و خانه آنان ویران شده و آب و غذای آنان قطع شده است. آل سعود امروز در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علیه ملتهای مسلمان جنایت میکند.»
وی افزود: وجدان جهانی باید پاسخگو باشد که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود.
نقوی حسینی با اشاره به سابقه تاریخی یمن و دخالتهای آشکار رژیم آل سعود در دورانهای گذشته در این کشور اظهار داشت: ملت یمن در سالهای قبل به مرور دست به دست هم دادند تا حکومتی مستقل بر سر کار بیاورند و این بزرگترین گناه مردم یمن از نگاه رژیم آل سعود است که نمیخواهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.
نقوی حسینی ادامه داد: در گذشته یک حرکت انقلابی وحدتبخش در یمن صورت گرفت و این مسئله به آل سعود و دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان میداند برخورد و در ادامه حرکت آمریکا و همپیمانانش و آل سعود به عنوان یک مثلث جنایتکار در برابر حرکت ملی یمن شکل گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تجاوز ۲ ماهه رژیم آل سعود به مردم بیدفاع یمن گفت: رژیم آل سعود در این تهاجم از پیشرفتهترین سلاحها برای کشتار مردم یمن استفاده میکند و امروز سلاحهایی در یمن به کار گرفته میشود که برای اولین بار است در یک جنگ مورد استفاده قرار میگیرد.
نقوی حسینی کشتار بیش از 4هزار یمنی و مجروحیت هفت هزار نفر از مردم بیدفاع این کشور در تجازوات آل سعود را یادآور شد و اظهار داشت: همین مردم مجروح و شهید داده چنان مؤمن و استوار و انقلابی هستند که عصبانیت آل سعود را بیشتر کردند.
وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 900مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده، تصریح کرد: مکانهای عمومی بمباران شده توسط آلسعود مکانهایی است که آب شرب، برق و خدمات بهداشتی ارائه میکنند و امروز با نبود این امکانات یک فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از عملکرد سازمانهای بینالمللی در مقابل تجاوزات وحشیانه آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: رژیم آل سعود در حیاط خلوت خود شاهد یک حرکت انقلابی به نام انصارالله است؛ این رژیم که یک حکومت مرتجع و عقبمانده است و هیچ یک از حقوق ملت خود را رعایت نمیکند قطعاً نمیتواند یک حکومت مردمسالار دینی را در کنار خود تحمل کند.
نقوی حسینی، افزود: این رژیم میداند که اگر مردم یمن بتواند یک حکومت مردم سالار را در کشور خود مستقر کنند پایههای حکومت آل سعود فرو خواهد ریخت و در این صهیونیستها نیز پشت آل سعود ایستادهاند چون آنها نیز از ایران و حکومت مردمسالار دینی ضربه خوردهاند و دیگر اجازه نمیدهند زیر دست حکومت دستنشانده آنها دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.
در ادامه این سخنان نقوی حسینی اظهار داشت: نهادهای بینالمللی مدعی مبارزه با تروریسم و حقوق انسانی باید برای پایان دادن به این تجاوزات ناجوانمردانه یکپارچه به میدان آمده و از سیاست خود دست بردارند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر به این تجاوزات پایان داده نشود، ما به نحو دیگری این تجاوزات را پایان میدهیم و جلوی آن خواهیم ایستاد.
وی با بیان اینکه پس از پایان یافتن تجاوزات باید بستر لازم برای گفتوگویی یمنی یمنی آغاز شود، افزود: بنابراین هیچ قدرت سلطهگری حق دخالت در یمن را ندارد و در این صورت مردم و گروههای یمنی باید مشکل خود را حل کنند.
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه با اتمام تجاوزات باید بستر کمک رسانی به مردم یمن از سوی نهادهای بشردوستانه به هر شکل فراهم شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است نهادهای حقوقی و کانونهای حقوقدان باید بر روی میزان، خسارت و جنایات رژیم سعودی در یمن کار و میزان آن را ارزیابی کنند تا در این صورت زمینه محاکمه رژیم آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی فراهم شود.
این نماینده مجلس به آل سعود توصیه کرد که از سرنوشت صدام درس بگیرد و بر همین اساسی یادآور شد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به صدام چراغ سبز نشان دادند اما با مقاومت ملت ایران صدام سیلی خورد و آمریکا پس از آن با حمله به عراق صدام را به گور فرستاد.
وی با تاکید بر این که سرنوشت آل سعود نیز همین خواهد بود، خطاب به آنها گفت: آنها شما را کمک میکنند که به ملت یمن حمله کنید اما فردا آتش آن دامن شما را خواهد گرفت و مفتضح میشوید.
نقوی حسینی با تاکید بر این که آل سعود جایگاه خود را در جهان اسلام را از دست داده است، خاطر نشان کرد: آنها در چشم ملت مسلمان نه خادمین حرمین بلکه خائن حرمین هستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد: در مقابل ما دشمن ایستاده و باید چشم خود را باز کنید؛ آنها دشمنانی کینهورز، مزدور با سیاستدوگانه و نیت ناپاک هستند و نباید اجازه داد که به عزت و عظمت ملت ایران جسارت شود.
وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات سرداری کند چراکه این ملت را پشت سر خود دارد و ما برای توافق خوب وارد میدان شدهایم.
نقوی حسینی با اشاره به ویژگی توافق خوب، خاطرنشان کرد: در توافق خوب حقوق هستهای ملت ایران و حق تحقیق و توسعه در علوم هستهای باید تماما حفظ شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر این که بازرسیها باید تنها در چارچوب آژانس و مقررات بینالمللی انجام شود یادآور شد: تحریمها باید یک جا و بلافاصله بعد از توافق لغو شود و در غیر این صورت ملت ایران اجازه توافق نمیدهد.
وی گفت: بنده به عنوان یک نماینده مجلس به ملت ایران اطمینان میدهم که مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه طرحی جامع است که بتواند از همه حقوق ملت ایران حراست کند و از این رو مجلس اجازه نمیدهد توافقی به ضرر ملت ایران اجرا شود.
کد خبر: ۶۴۳۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
محمد رضا اسکندری ظهر پنجشنبه در نشست بخش خصوصی و دولت در کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در این مناطق نیازمند همکاری مسئولان استانی است.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای محرومیت است و باید با همکاری مسئولان زمینه جذب سرمایه گذاری در آن برای توسعه فراهم شود.
اسکندری با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد جمعیت ایثارگران زیادی دارد، گفت: ایجاد زمینه کار و تولید برای جامعه ایثارگری را در اولویت برنامه های اقتصادی این سازمان است.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: این استان به دلیل وجود جمعیت ایثاگر، شرایط اقتصادی و درعین حال محرومیت ها وبیکاری جزء استانهای هدف سرمایه گذاری بنیاد اقتصادی کوثر است.
اسکندری همچنین گفت: سازمان اقتصادی کوثر ۷۰۰میلیارد تومان طرح دربخش کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی کشور در حال اجرا دارد.مهر
کد خبر: ۶۴۲۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
کوچکزاده : آقای روحانی با این کینهجوییهای حزبی و قبیلهای چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید. اگر جلوی فساد و ریخت و پاش در کشور گرفته شود منابع حاصله اکثر غریب به اتفاق نیازهای کشور را مرتفع میکند اما آقای روحانی مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانسهای میلیاردی در روز جهانی به اصطلاح مبارزه با فساد آن هم برای هماهنگ نشان دادن دولت با استانداردهای جهانی مبارزه با فساد علیرغم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیفایده بودن این قبیل کنفرانسهای بیهزینه عملی نخواهد شد. حداکثر نتیجه این رفتارها نمایش صحنه آی دزد آی دزد کسی است که برای رهایی از دست تعقیب کنندگان فریاد میزند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچکزاده در نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز خود (23اردیبهشت 94) گفت: مقاومت اسلامی و قهرمانانه ملت رشید یمن در برابر لاشخورهای آل صهیون را میستایم و تأکید میکنم که تنها راه پشیمان کردن متجاوزان همین ایستادگی و پایداری مظلومانه است.
وی افزود: به وزیر امور خارجه تذکر اکید میدهم برای آزمودن راه مذاکره به عرصه مباحث هستهای کشور خودمان بسنده کند و پیشنهاد بلاوجه برای مذاکره و سازش قهرمانانه یمنی ارائه نکند که البته شنیده هم نخواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما رفتار تیم مذاکرهکننده و مواضع رئیسجمهور در موضوع هستهای را منطبق برخواست، منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که همیشه موجب عزت و عظمت ملت ایران بوده است، ارزیابی نمیکنیم. معظمله بارها عدم خوشبینی خود را به این مذاکرات بیان داشته و در آخرین سخنرانی خود در دیدار با معلمان در جملات متعدد مذاکرات زیر شبه تهدید را غیرمعقول و غیرمنطقی و غیرقابل قبول خوانده و موجب خدشه به هیبت و عزت ملت ایران که مقدمه توسری خوردن است ارزیابی کردند.
کوچکزاده خاطرنشان کرد: قریب 80 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را با قید سه فوریت برای توقف مذاکرات دو جانبه با آمریکا و ادامه مذاکرات با سایر اعضای 1+5 تهیه و ارائه کردهاند که نمیدانم با کدام توجیه قانونی از مطرح ساختن آن جلوگیری میشود. امیدوارم آقایان طبق سوگندی که یاد کردهاند به وظیفه قانونی خود در اداره مجلس عمل کنند و نه سلیقه شخصی.
وی خطاب به رئیسجمهور تأکید کرد: یادتان هست که قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرفهای مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند. خودتان پیش وجدانتان پاسخ بدهید، آیا آن زمان تکریم را یک جا مشاهده کردید؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی اکیداً به شما تذکر میدهم هزاران میلیارد سرمایه مردم و مملکت در طرحهای نیمه تمام مسکن مهر به دلیل بغض و کینههای حزبی و قبیلهای شما و اعضای کابینهتان که صراحتاً هم در رسانه عمومی به آن اقرار کردهاند در حال نابودی است و این در حالی است که میلیونها نفر از مردم که همه سرمایه خود را برای خانهدار شدن در این طرح ریختهاند و در بیمسکنی به سر میبرند. شایسته وزیر راه و شهرسازی در اینباره تذکر جدی داده شود قبل از اینکه مردم خود برای استعفیای حقوق و جلوگیری از نابودی سرمایههایشان عکسالعملی داشته باشند.
کوچکزاده خاطرنشان کرد: آقای روحانی با این کینهجوییهای حزبی و قبیلهای چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید. اگر جلوی فساد و ریخت و پاش در کشور گرفته شود منابع حاصله اکثر غریب به اتفاق نیازهای کشور را مرتفع میکند اما آقای روحانی مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانسهای میلیاردی در روز جهانی به اصطلاح مبارزه با فساد آن هم برای هماهنگ نشان دادن دولت با استانداردهای جهانی مبارزه با فساد علیرغم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیفایده بودن این قبیل کنفرانسهای بیهزینه عملی نخواهد شد. حداکثر نتیجه این رفتارها نمایش صحنه آی دزد آی دزد کسی است که برای رهایی از دست تعقیب کنندگان فریاد میزند.
وی افزود: آقای روحانی دروغهای چند ساله برای نسبت دادن همه مشکلات به دولت گذشته بیش از این نتیجه نخواهد داد. آیا وقت آن نرسیده که به جای پوشانده ضعفها و مشکلات ناشی از گره زدن سرنوشت خودتان و کشور به مذاکرات با گرگها حقیقتاً به کار جدی و سخت برای رفع مشکلات معیشتی مردم بپردازید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسجمهور یادتان هست در اوایل ریاستجمهوریتان خود را فرزند مجلس خواندید و از بیاعتناییها و اهانتهای ادعایی به مجلس اظهار ناخوشنودی کردید به راستی چه شد که هر روز یک معاون یا مشاور شما وظیفه خود دید که اهانت به مجلس روا دارد و دست آخر خود شما هم با سال همزبانی و همدلی به عنوان سال انتخابات آرزوی تشکیل مجلس در خور شأن ملت ایران را کردید.
کوچکزاده در پایان گفت: من متقابلاً و برای همزبانی با شما در حال و آینده امیدوارم ملت ایران در سال انتخابات ریاست جمهوری رئیسجمهوری در شأن ملت ایران را انتخاب کند.
کد خبر: ۶۴۲۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
غلامرضا تاجگردون: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافق هستم چرا که این اقدام مانعی بر سر راه ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات خواهد شد ،همچنین کمک فراوانی به تشکیل جریانات فکری و احزاب در کشور می شود
کد خبر: ۶۴۲۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دومین جشنواره سلام با حضور مسوولان روابط عمومی های سازمان ها و ادارات خوزستان با شعار همدلی و همزبانی، به همت استانداری خوزستان برگزار شد
کد خبر: ۶۴۱۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی گفت: در صورتی که کشتی حامل کمک های ایران به یمن دارای محموله های غیر قانونی نباشد، به آن اجازه عبور می دهیم.
انتخاب: مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی گفت: در صورتی که کشتی حامل کمک های ایران به یمن دارای محموله های غیر قانونی نباشد، به آن اجازه عبور می دهیم.
احمد عسیری در گفتگو با الجزیره درباره وضع برقراری آتش بس در یمن گفت: همان طور که وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا اعلام کردند این آتش بس از امروز تا پنج روز ادامه خواهد یافت. ما در ائتلاف بر اساس اقدامات و نه گفته ها عمل می کنیم. شبه نظامیان حوثی و متحدان آن این فرصت را دارند تا مسئولیت های خود را در تعامل با ملت یمن نشان و اجازه دهند کمک های بشردوستانه در اختیار مردم یمن قرار گیرد و مشکلات مردم این کشور کاسته شود.
وی در پاسخ به این پرسش که منابع ایرانی از ارسال کشتی حامل کمک های بشردوستانه با نام کشتی نجات به یمن خبر داده اند، آیا اجازه می دهید این کشتی وارد آبهای یمن شود، گفت: قطعنامه 2216 شورای امنیت حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان حوثی و عبدالله صالح را ممنوع اعلام کرده است.
دولت قانونی یمن نیز خواهان اعمال محدویت های دریایی بر بنادر و آب های منطقه ای این کشور شده است. این محدودیت های دریایی شامل بازدید از کشتی های خارجی است. در صورتی که یک کشتی حامل کمک های بشردوستانه باشد، باید بازرسی شود تا از بار این کشتی اطمینان حاصل شود و سپس اجازه داده می شود تا در بنادر یمن پهلو بگیرد.
بنابراین در صورتی که مسئولان این کشتی حسن نیت داشته باشند باید با نیروهای ائتلاف شفاف همکاری کنند و سپس تسهیلات لازم در اختیار این کشتی قرار خواهد گرفت.
عسیری در پاسخ به این پرسش که اگر ثابت شود این کشتی دارای کمک های بشردوستانه است،اجازه می دهید در بنادر یمن پهلو بگیرد، گفت: نخست باید مجوز لازم را بگیرد و به نیروهای ائتلاف اجازه دهند تا این کشتی را بازرسی شود تا این کشتی خالی از هر گونه محموله های غیر قانونی باشد. ما از هر تلاشی برای کمک به مردم یمن حمایت می کنیم.
کد خبر: ۶۴۱۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
طرح فوریتی دفاع اسلامی و انقلابی از عزت و اقتدار ملت ایران در طول مذاکرات هسته ای با ۸۰ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com
طرح دفاع اسلامی و انقلابی و قانونمند از عزت، عظمت، هویت، شخصیت و اقتدار ملت ایران در طول ادامه مذاکرات هسته ای با ۸۰ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
متن کامل این طرح به شرح زیر است:
رئیس مجلس شورای اسلامی
احتراما طرح ذیل که به امضای ۸۰ نفر از نمایندگان رسیده است با استناد به ماده ۱۶۰ آیین نامه داخلی جهت طی مراحل قانونی تقدیم می گردد.
دلایل توجیهی:
یکی از مسائل اساسی کشور رصد نوع برخورد دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران است.
در طول ۳۵ سال گذشته همواره و همیشه هیبت انقلاب اسلامی ایران و حضور دائمی مردم در صحنه، دشمنان جمهوری اسلامی را بهتزده و ذلیل کرده است و این هیبت، مرهون خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و خون دانشمندان هستهای ماست.
این هیبت مرهون ایستادگی ۳۵ ساله مردم انقلابی و بصیر جمهوری اسلامی است و این عظمت باید حفظ شود و اگر نتوانیم این عظمت جهانی را حفظ کنیم باید شاهد و منتظر تهدیدات متعدد دیگری باشیم.
دولت آمریکا هنوز سوابق سیلیهایی که از ملت ایران خورده است را فراموش نکرده است و خوب میداند که در صورت بروز غلطی از سوی آنان، چه پیامدهایی در سراسر جهان در انتظارش است.
لذا با عنایت به گستاخی بیش از حد دولت و تداوم و تمهیدات مقامات این کشور که در بیانات دردمندانه ولیامر مسلمین در دیدار با فرهنگیان به سمع و نظر ملت عزیز و همه مسئولان، نخبگان و نمایندگان مجس شورای اسلامی رسید که فرمودند: همه متوجه باشند: هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولان گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه، یک ملت اگر نتواند از هویت خود، از عظمت خود آنچنان که هست در مقابل بیگانگان دفاع کند، قطعا تو سری خواهد خورد؛ بر و برگرد ندارد، باید قدر شخصیت و هویت خود را دانست. بنده با مذاکراتی که در زیر شبه تهدید انجام بگیرد، موافق نیستم. بروند حرف بزنند، مذاکره کنند، به توافق برسند؛ اشکالی ندارد. البته در حالی که آن خطوط اصلی را رعایت کرده باشند. لکن به هیچ وجه تحمیل را قبول نکنند، زور را قبول نکنند، تحقیر را قبول نکنند و تهدید را قبول نکنند.
بر اساس این مواضع قاطع، انقلابی و حکیمانه، رهبر معظم انقلاب برای دفاع قانونمند از عزت، اقتدار، شخصیت، هویت و عظمت ملت عزیز ایران در برابر هتاکیهای نظام تسلط و دولت مستکبر آمریکا ماده واحده ذیل را تنظیم و در گردش تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی قرار میگیرد.
ماده واحده:
دولت و مسئولان سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکرهکننده هستهای موظفند هر گونه ارتباط و مذاکره با آمریکاییها در موضوع هستهای را تا زمانی که دولت آمریکا رسماً و علناً تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارد، قطع نموده و مذاکره را با بقیه گروه ۱+۵ بدون حضور آمریکاییها ادامه دهد.
اسامی امضاکنندگان این طرح به شرح زیر است:
جواد کریمی قدوسی، محمد رضا آشتیانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، حسن کامران، سید محمود نبویان، سید حسین ذوالانوار، حبیب آقاجری، نصرالله پژمان فر، موسی احمدی، اسماعیل کوثری، ابراهیم آقامحمدی، سید مرتضی حسینی، حسین طلا، روح الله حسینیان، سید علی طاهری، علی اصغر زارعی، حمید رسایی، موسی غضنفرآبادی، بهرام بیرانوند، دخیل عباس زارع زاده مهریزی، احمد آریایی نژاد، ابوالقاسم جراره، محمد ابراهیم محبی، قاسم جعفری، سید شکرخدا موسوی، محمد حسین قربانی، سید مهدی هاشمی، سید مهدی موسوی نژاد، علیرضا منظری توکلی، حجت الله سوری، فرج الله عارفی، محمدجواد نظری مهر، سید محمدعلی موسوی، علی ایرانپور، محمد تقی توکلی، ابوالفضل ابوترابی، بیژن نوباوه، مهدی عیسی زاده، روح الله بیگی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، زهره طبیب زاده، مرتضی آقاتهرانی، سید حسین نقوی حسینی، علیرضا سلیمی، محمدرضا امیری، علی کائیدی، روح الله عباسپور، مهدی کوچک زاده، احمد سالک، سید علیمحمد بزرگواری، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، مفید کیائی نژاد، فرهاد بشیری، کارن خانلری، محمود شکری، شهروز افخمی، رجب رحمانی، فاطمه آلیا، سید مسعود میرکاظمی، محمد اسماعیل سعیدی، حسین فتاحی، ناصر سودانی، علیرضا خسروی، حسین محمدزاده، سید محمد بیاتیان، یوناتن بتکلیا، روبرت بیگلریان، محمدعلی پورمختار، محمد حسین میرمحمدی، محمدرضا پورابراهیمی، احمد سجادی، محسن بیگلری، عبدالله تمیمی، عبدالله سامری، سید بهلول حسینی، الیاس طاهری، محمد فیروزی، سید سعید زمانیان، مراد هاشم زهی و علی نعمت چاردری.
کد خبر: ۶۴۰۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
آنچه که مسلم است تمام تلاش اصلاح طلبان بر این است که همگرایی اصول گرایان شکل نگیرد و اگر برای افرادی از اصول گرایان در این میان دانه پاشیده شده است، یک فریب است و یک اصول گرا نباید فریب جریانهایی که التزامی به قانون اساسی ندارند را بخورد
کد خبر: ۶۴۰۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، گفت: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی مطهری امشب در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در خصوص فحاشی به کوچکزاده اظهار داشت: کوچکف اصطلاحی است که از قدیم در زمینه کوچکزاده استفاده میکردیم و در مجلس بیاختیار لفظ کوچکف را به کار بردم.
وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونهای از سوی رسانهها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کردهام، افزود: در زمینه مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچکزاده بود.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دیدگاه شهید مطهری همه احزاب میتوانند تنها با تابلوی خود فعالیت کنند، تصریح کرد: بدون شنیدن دفاعیات نمیتوان کسی را مجرم دانست.
مطهری در زمینه فتنه سال 88 نیز گفت: باید این افراد به قانون تمکین کرده و تظاهرات را زیاد ادامه نمیدادند، معتقدم از این جهت این افراد دچار خطا شدند و باید دید علت این کار چه بود و ما چه کاری کردیم که اینها اینگونه عمل کردند.
وی در زمینه شرکت در مناظرات نیز گفت: با شکل مناظرات موافق نیستم، مناظراتی باب شده است بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستن پرونده سال 88 باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد، ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.
مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در زمینه حجاب و عفاف اصرار دارم، گفت: نظر من در زمینه مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم که اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.
وی با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت دولت فعلی در خصوص مسئله حجاب و عفاف همان وضعیت دولت گذشته است، تصریح کرد: ملاک حکم اسلام است و زن باید با پوشش مناسب در سطح جامعه ظاهر شود.
کد خبر: ۶۴۰۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
محمدرضا عارف میگوید در انتخابات امسال باید مجلس ششم تکرار شود.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
کیهان در خبری ویژه نوشت: وی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون اصلاحطلبان جلسات متعددی برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار کردهاند که امیدواریم در انتخابات امسال، چینش سیاسی مجلس ششم تکرار شود.
وی در پاسخ به این سوال که رویکرد انتخابات اصلاحطلبان در سال جاری چیست، افزود: در سال ۹۲ این رای اصلاحطلبان بود که به صندوق اعتدالیون ریخته شد و افتخار اصلاحطلبان این است که تا امروز به هیچ وجه از دولت سهمخواهی نکردهاند.
عارف درخصوص عملکرد دولت روحانی نیز افزود: دولت هنوز به تمام شعارهای خود و از جمله پایان حصر عمل نکرده و از دکتر روحانی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی توقع داریم جدیتر وارد قضیه شود. در عین حال کاهش نرخ تورم، افق جدید و روشن در توسعه روابط خارجی با کشورهای جهان و پیگیری رانتخواری از جمله رفتارهایی است که کارنامه دولت را مثبت کرده است.
اظهارات آشفته و نسنجیده عارف در زمینه ابراز امیدواری به تکرار مجلس ششم در حالی است که طی یکی دو سال اخیر حتی افراطیونی مانند عبدالله نوری، محمد قوچانی، عبدالله ناصری و... بارها تصریح کردهاند مایل به تکرار مجلس ششم نیستند. مجلس ششم نماد سیاسیکاری و باند بازی و بیاعتنایی به مردم در ازای اولویت قرار دادن خواستههای چند گروهک بود و تا مرز برخی خیانتهای بزرگ نظیر انتشارنامه جام زهر و لزوم تسلیم در برابر آمریکا، تحصن و تهدید به استعفاء... پیش رفت و حتی در آغاز مذاکرات هستهای، ابزار چانهزنی طرف غربی برای فشار به هیئت مذاکرهکننده ایرانی بود! غربیها میگفتند در حالی که مجلس ششم طرح ۳ فوریتی برای تصویب خواستههای ما دارد، ادعای مقاومت و مخالفت شما بیپشتوانه است! به دلیل همین خوشخدمتیها بارها مقامات اروپایی و آمریکایی از مدعیان اصلاحطلبی در مجلس ششم اعلام حمایت صریح کردند. برخی از تندروهای مجلس ششم از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفتند.
گفتنی است پس از رفتار تحقیرآمیز اصلاحطلبان با عارف در انتخابات ۹۲ به نظر میرسد وی به دنبال جلب توجه افراطیون مدعی اصلاحات به هر قیمت است. او تبلیغات انتخابات مجلس را از حدود یک سال پیش (۲سال مانده به انتخابات) آغاز کرد!
کد خبر: ۶۴۰۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
عباس عبدی میگوید: به نظرم آقای هاشمی اگر مخالف بازداشت من بود، هم از ماجرا مطلع میشد و هم حتماً جلوی این کار را میگرفت البته شاید بگویند مطلع نبودند که این خیلی بدتر است.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
عباس عبدی عضو در گفتوگویی با نشریه اصلاحطلب اندیشه پویا مباحث مختلفی را درباره تسخیر سفارت آمریکا، زندانی شدن در دوران ریاستجمهوری هاشمی، وقایع دولت خاتمی، انتخابات سال 84 و نیز روی کار آمدن دولت روحانی مطرح کرد که بخشهایی از این مصاحبه در ادامه میآید:*شاید این یک خوش خیالی است که برخی فکر میکنند همه مشکلات ما به دلیل نداشتن رابطه با آمریکاست همچنان که عدهای هم در مقابل این ذهنیت فکر میکنند همه بدبختی ما از وجود احتمالی چنین رابطهای است.*در موضوع تسخیر سفارت آمریکا باید چه کسی گرفته میشد؟ کارتر؟ کسی که در سفارت آنها کار میکند مثل همان سرباز جنگی است و در گروگانگیری هم همان اتفاقی میافتد که در جنگ.*آنهایی که امروز میگویند مخالفیم جدی نگیرید، آقای دکتر یزدی که در آن زمان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بود و منطقاً باید به لحاظ حرفهاش با این کار مخالفت میکرد مدعی است من اولین کسی بودم که زنگ زدم و از این کار (تسخیر سفارت آمریکا) حمایت کردم. ولی الآن میگوید مخالفم.*آن کسی که مخالف تسخیر سفارت بود هم باید توضیح دهد که چرا نتوانسته در عقلانیت جمعی تأثیر بگذارد، من در ماجرای تسخیر سفارت اگر هم تقصیری قائل باشد برای کسانی قائلم که تجربه داشتند و در دولت بودند و بد عمل کردند نه برای دانشجویان.*در ماجرای تسخیر سفارت قدرت با مرحوم بازرگان بود، شما باید آن اتفاق را با 78 مقایسه کنید. مرحوم بازرگان تا حدی میشود معادل رئیس دولت اصلاحات، دانشجوها هم همین دانشجویان هستند و نیروهایی هم موافق دانشجویانند و نیروهایی مخالف. چنین چیزی نیست که هدف از تسخیر سفارت سقوط دولت بازرگان بوده باشد.
اشغال سفارت هنوز یک مسئله سیاسی روز است*یک دلیل که نمیتوان درباره اشغال سفارت بحث دقیق و بیطرفانه کرد این است که این موضوع به مقوله تاریخ تبدیل نشده و مسئله اشغال سفارت هنوز یک مسئله سیاسی روز است. به این دلیل نمیتوانید خیلی جدی به آن بپردازید.*کار در وزارت اطلاعات خیلی با روحیات من سازگار نبود، استعفاء هم ندادم و یک روز دیگر نرفتم خیلی افراد دیگر هم بیرون آمدند شاید من اولین نفر بودم که سال 64 بیرون آمد و اصلاً کسی پیگیری نکرد وقتی هم که به حسابداری نرفتم یعنی همه چیز تمام شده بود.*من در جنگ حضور نداشتم من کلاً به دلایل فیزیکی جنگ نرفتم، هم گوشم در صورت صدای زیاد کر میشود و هم معاف هستم، خصلت و روحیه نظامی هم ندارم. اول انقلاب زمانی که ترور زیاد بود مدتی اسلحه دستم بود اما خیلی زود کنار گذاشتم و فکر کردم اصلاً نمیتوانم از آن استفاده کنم و یکی دیگر را هدف بگیرم.*یکی از دلایل حذف آقای خوئینیها از مرکز تحقیقات استراتژیک این بود که شاید آقای هاشمی فکر میکرد که این مرکز کارش این است که سیاستهای برنامه اول را تئوریزه کند، یک بار جلسهای بود و مرکز نظری را به آقای هاشمی انتقال داد، ایشان برای کوچک کردن گفت که این حرفها ژورنالیستی است، مرکز تحقیقات و روزنامه سلام در ذهن آقای هاشمی یکی شده بود و دیگر ادامه دادن معنا نداشت.*مسئله آقای موسوی خوئینیها با آقای هاشمی به خاطر این بود که سروکله یک روزنامه منتقد به مدیرمسئولی ایشان به نام سلام پیدا شده بود من مشکلی با ماندنم (در مرکز تحقیقات) نداشتم، من آقای روحانی را هیچ وقت ندیدم فقط آقای مهاجرانی را جای من گذاشتند و من تبدیل شدن به یک پژوهشگر عادی تا اینکه سال 72 به زندان افتادم و فردایش آمده بودند و ماشین بردند بعد از زندان دوباره سر کار رفتم اما بعد از مدتی گفتند تسویه کن و من هم تسویه کردم.*مجلس سوم که تمام شد یک عده را بازداشت کردند به سلام هم کشیده شده بود و یکی را گرفتند این احتمال را میدادند که شاید اتفاقی بیفتد اما این اتفاق خیلی زودتر از تصورم رخ داد؛ معمولاً یادداشتهای سلام به نام نبود و نویسنده خاصی نداشت و به پای کل سلام نوشته میشد. شاید برخی بیشتر از «الو سلام»ها عصبانی میشدند.
بر اساس دستور وزارت اطلاعات فلاحیان بازداشت شدم*نهایتاً بر اساس دستور وزارت اطلاعات آقای فلاحیان بازداشت شدم. ربطش هم برمیگردد به بیماری آقای منتظری که برای درمان تهران آمده بودند و خبری که در سلام زده بود بعدش من را گرفتند من اساساً حکم بازداشت نداشتم.*من نمیخواهم انگیزه آقای هاشمی را بدانم اما حتماً وزارت اطلاعات قدرتی برای این اقدام داشت و بر همین اساس کارهایی کرده بود و برایش کف زده بودند.*به نظرم آقای هاشمی اگر مخالف بازداشت هم بود هم از ماجرا مطلع میشدند و هم حتماً جلوی این کار را میگرفت البته شاید بگویند که مطلع نبودند که این خیلی بدتراست. آقای هاشمی خودش میتوانست برخورد کند و توضیح بخواهد. دیوان عالی کشور نوشته که من سه روز بدون حکم بازداشت زندانی بودم.*سؤال: برخی منتقد شما و اکبر گنجی بودند و میگفتند با این مواجهه هاشمی را به اردوگاه راست هل میدهید؛ عبدی: آقای هاشمی اصلاً همانجا بود کسی نمیخواست ایشان را به آنجا بفرستد اتفاقاً کارهایی که شد ایشان را آورد این طرف و الا ایشان آن طرف بود.*اصلاً کسی آقای هاشمی را به آن طرف هل نداد آقای هاشمی بچه نیست که بتوانید ایشان را به این طرف و آن طرف هل دهید. مصاحبه ایشان با همشهری را در جریان انتخابات مجلس ششم خواندهاید؟ نزدیکان ایشان مثل آقای عطریانفر چقدر در آن دستکاری کرده بودند آخرش هم آنطور در آمده بود آخرش هم با دستکاری نتوانستند مواضع آن گفتوگو را جمع و جو کنند؛ آن نوع آمدن علیه این طرف بود نه علیه آن طرف، اصولاً سرلیست آنان بودند. شما موضع امروز ایشان را رها کنید. در چنان شرایطی چرا نباید انتقاد میشد.*سؤال: به نظر شما سال 92 آقای هاشمی با کاندیداتوری خود گرهای باز نکرد؟ عبدی: ایشان آمده بود که رد صلاحیت شود تا موج ایجاد شود؟ آقای هاشمی باید کسی باشد که رد صلاحیت شود؟ باید کارش به اینجا بکشند؟ موج به دلیل بیکفایتی و مشکلات دیگر ایجاد شد. این حرفها برای سیاست زده میشود نه برای تحلیل واقعی. آقای هاشمی اگر کنار رفته بود، اگر نمیرفت در مجمع تشخیص مصلحت بالای دست رئیسجمهور منتخب در سال 76 بنشیند در مواقعی که این مملکت گرفتار میشد میتوانست گره را باز کند.* آقای هاشمی صریحا نمیگوید نگاهم تغییر کرده است، هاشمی آن روز با هاشمی امروز فرق میکند من میتوانم از آن زمانش انتقاد کنم و برای امروزش کف بزنم.*اگر به سال 84 برگردیم به هیچ وجه برای ایجاد اجماع بر سر آقای هاشمی تلاش نمیکنم برای آنکه آن اجماع کمکی به حل مشکل نمیکند.*سؤال: چرا امروز آقای هاشمی در این موقعیت متفاوت از آن روز ایستاده است؟ عبدی: برای اینکه اصلاحطلبان بیخاصیت هستند. اصلاحطلبان اگر قوی بودند کسی به آقای هاشمی این حد که الآن هست کاری نداشت.*رفقای ما با اولین شکست شبیه لشکر شکستخورده شدند و به جای این که به گذشته برگردند با همدیگر دعوا کردند، شروع کردند علیه رئیس مجلس حرف زدن و این مسیر تا انتخابات 84 ادامه پیدا کرد. منشأ شکست 84 رفتن به کار غیر جبههای بود.*یکی از کارهای من این است که کلیشههای ذهنی را مورد سؤال قرار دهم. هر موقع میگفتید این کار را بکنید آن کار را نکنید، میگفتند سرمایه اجتماعیمان را نباید از طریق اقدامات مسالمتجویانه از دست بدهیم اما نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که بخش قابل توجهی از نیروهای رادیکال اینها خارج نرفتند بلکه زیر چتر ندا رفتند.*پس اینطور هم نیست که جریان اصلی در جامعه خواهان افزایش مطالبات رادیکال باشد. علت اینکه مطالبات رادیکال میشد این بود که میدیدند مطالباتشان در سطح 10 درصد انجام نمیشود و آن را در سطح 20 درصد و بیشتر مطرح میکردند اما اگر رئیسجمهور همان 10 درصد را به انجام میرساند. آنها هم همانجا میایستادند. در 92 زیر چتر یک نامزدی که عضو جامعه روحانیت و سخنران بیست و سوم تیر بود آمدند آیا کسی میگوید چرا این کار را کردهاید؟ با افتخار هم با این مشی حمایت میکنند.*انتخاب آقای روحانی قضیهاش فرق میکند به نظر من اصلاحطلبان بر حسب یک راهبرد مشخص به این نتیجه نرسیدهاند چون بخش قابل توجهی از اصلاحطلبان تا ساعت 4 بعد از ظهر روزی که ثبت نام تمام شد منتظر بودند کاندیدای خودشان نامزد شود.*اساساً کسانی که اینقدر مدعی هستند که میگویند ما بودیم که آوردیمش حالا هم باید مشارکت کنند اما کاری ندارم که آنها میخواهند سرمایهشان را پای روحانی بیاورند یا نیاورند اشکالی ندارد که نیاورند به شرطی که از تصمیمی که میگیرند دفاع کنند و به مردم توضیح دهند که مواضعشان چقدر در پیشرفت امور مؤثر است.*من معتقدم چیزی که اصلاحطلبان میدهند خیلی کمتر از دستاورد با ارزشی است که میتوانند بگیرند، همان چیزی را که دارند اگر به دولت کمک کنند به ازایش بیشتر گیرشان میآید و به اهدافشان نزدیک میشود.
اصلاحطلبان قدرتشان در جامعه تضعیف شده و توان بسیجیشان از بین رفته است*در شرایط کنونی اگر قالیباف هم رئیسجمهور میشد با اینکه در جناح مقابل است اما اگر همینطور مذاکرات 1+5 را پیش میبرد از او حمایت میکردم چون فارغ از دعواها معتقدم امروز مهمترین مسئله این است که تنشهای بینالمللیمان به خطر جنگ منتهی نشود. بنابراین میگویم که باید سرمایه سیاسی و اجتماعیمان را با احتیاط کامل پشت دولت قرار دهیم.*امروز اصلاحطلبان قدرتشان در جامعه تضعیف شده و توان بسیجیشان از بین رفته است. وقتی یک رئیسجمهوری به نام شما بالا آمده باشد متفاوتی است با زمانی که یک رئیسجمهور از دل اصولگرایان برآمده باشد؛ خارج از چارچوب موازنه قوا نباید حرف زد.
کد خبر: ۶۳۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به حمله عربستان به یمن با تأکید بر اینکه جنگی که در این کشور پیش آمده است جنگ نیست، بلکه ناجوانمردانگی یک همسایه است، اظهار کرد: حکومتی که مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمیفهمد و بسیار تازهکار است میخواهد برای نخستین بار بعد از سالیان دراز خود را نشان دهد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور صبح امروز در ابتدای همایش «انسان مهربان و دنیای آرام» در جمع امدادگران جمعیت هلالاحمر با اشاره به ویژگی های هلال احمر و همچنین صلیب سرخ ها، گفت: از ویژگی های هلال احمرها این است که فقط به درد و آلام انسانها و بشر می نگرند، فارغ از ملیت، نژاد، زبان، مذهب، ایمان و عقیده، هر کسی که دچار مشکل شود و نیاز به کمک داشته باشد به او کمک خواهند کرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام ادامه داد: پیامبر اسلام فرموده است: «هر انسانی که صدای مظلومیتش بلند شود و از دیگران کمک بخواهد اگر به این فریاد اعتنا نکردید بدانید که مسلمان نیستید» پس اگر ندای گرفتاری را شنیدید و پاسخ عملی و زبانی ندادید، دیگر خود را مسلمان ندانید. علاوه بر این همه آیات قرآن نیز ما را بر نیکوکاری، احسان، تعاون و کمک به دیگران دعوت می کند.
روحانی گفت: علاوه بر آیات و احادیث نیز، سیره و زندگی پیامبر اسلام و دیگر ائمه اطهار نیز این واقعیت را به ما نشان می دهد که بخشی که مربوط به آلام و مشکلات انسان می شود، آنجا دیگر برای ما فرقی ندارد که آن فرد کیست، دارای چه اعتقادی است، رنگ پوستش چیست، ملیتش برای کدام کشور است.
رئیس جمهور افزود: انسانی که زیر آوار رفته است دیگر نمی گویند که متعلق به کدام حزب و گروه هستید، دینت چیست، آنجا دیگر بحث انسانیت مطرح است، همچنان که در خیلی از آیات نیز یا ایها الناس آمده است.
روحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اجتماعی ما عدم تفکیک موضوعات است، گفت: ما هنوز هم نمی توانیم موضوعات را از یکدیگر تفکیک کنیم، یک وقت بحث انتخابات است، آنجا رقابت ها و دسته بندی های سیاسی جا دارد. اما یک وقت بحث محیط زیست است، بحث نجات جان انسان است، کم کردن خطرها در جامعه است، آنجا دیگر حزب و دسته و ملیت معنا ندارد.
وی افزود: در اسلام و در منطق انبیاء نیز حیوانات و حتی گیاهان و درختان هم جا دارند، همچنان که پیامبر اسلام به لشگریان خود توصیه می کند که وقتی وارد شهری شدید درختان را از بین نبرید. یعنی اولین توصیه پیامبر اسلام بحث محیط زیست، درخت و حیوانات است، بعد می گوید به پیرمردها، کودکان و زنان کاری نداشته باشید.
رئیس جمهور تصریح کرد: حتی در اشعار شعرا نیز به حیوانات اهمیت داده شده است، همچنان که فردی سگ تشنه در حال مرگ را در بیابان نجات داد و برای او آب پیدا کرد و نبی زمانش به او گفت خداوند گناهان تو را بخشید که سعدی نیز این حکایت را به شعر درآورده است.
روحانی با بیان اینکه ما نسبت به زمین هم مسئول هستیم، گفت: ما باید زمین را احیا کنیم و وظیفه زنده کردن زمین را بردوش داریم و این بخش از مسئولیت ما و رسالت جمعیت هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است، یعنی همان وظایفی که پیامبر بر آن تاکید کرده امروز به عنوان مفاهیم جدید حقوقی در جامعه بشری مطرح است.
وی داوطلب بودن را یکی از ویژگی های سازمان هلال احمر دانست و گفت: استقلال، غیر دولتی بودن و خیرخواه بودن از ویژگی های خاص این جمعیت است. داوطلب بودن همواره لذت بخش است یعنی کسی خودش برای خدمتی در جامعه داوطلب باشد و کاری که این جمعیت انجام می دهد و رسالتی را که برعهده دارد، برای جامعه و مردم دارای اهمیت است.
رئیس جمهور جمعیت هلال احمر را آرامش بخش جامعه نامید و گفت: هر کجا که پرچم هلال احمر است به مردم آرامش می دهد و احساس می کنند که تنها نیستند و اگر حادثه ای برایشان پیش آمد این حس را دارند که یک گروهی هستند که خودشان را برای کمک به او آماده کرده اند و چقدر لذت بخش و زیباست زمانی که شما جان یک انسان را نجات می دهید.
روحانی، امدادگران جمعیت هلال احمر را فرشتگان نجات نامید و گفت: در جامعه ایران و جوامع مختلف شما امدادگران کار عظیم و بزرگی انجام می دهید.
حجتالاسلام حسن روحانی در بخشی دیگر از سخنانش در همایش «انسان مهربان و دنیای آرام» با اشاره به کمکهای جمعیت هلالاحمر ایران به یمن، گفت: متاسفانه سیاست آنقدر پررنگ میشود که حتی بر کمکهای نوعدوستانه هم سایه میافکند.
وی افزود: این جنگی که در یمن پیش آمده، البته جنگ که نیست؛ حمله ناجوانمردانه یک همسایه به آنهاست. به جای آنکه به یک کشور فقیر در حال توسعه کمک کنند، با هواپیماهایی که از کشورهای بزرگ که نمیگویم چطور خریدهاند، پولش را از کجا آوردهاند و چه کسی به آنان آموزش داده است، بر سر مردم بمب میریزند.
رئیسجمهور تصریح کرد: یک حکومتی که مساله منطقه و جهان را نمیداند و بسیار تازهکار است، برای اولین بار آمده و خودش را نشان داده است، کشوری که همیشه با دلار کار خودش را انجام میداد، حالا به جای دلار بمب را انتخاب کرده است، فکر میکند با بمب میتواند به اهدافش در منطقه برسد؛ این خطای بسیار بزرگ و استراتژیک است.
روحانی با طرح این سئوال که اگر به جای یمن، یک کشور اروپایی چنین اتفاقی برایش پیش میآمد، صلیب سرخ جهانی برایش چه کار میکرد؟ گفت: اگر به جای یمن این اتفاق برای یک کشور اروپایی میافتاد، یک پل هوایی درست میکردند و با قطار، کشتی و هواپیما، امکانات پزشکی و زندگی را برایش فراهم میکردند. اما حال که یک کشور مسلمان جهان سومی آن هم برخلاف اصول انسانی مورد حمله یک کشور همسایه قرار گرفته است، هیچ کمکی به آن نمیشود و هیچ امکانات و دارویی برای مجروحان وجود ندارد؛ یمن جای امتحان تاریخی برای دنیاست.
وی گفت: اگر غم ما برای یمن و فلان کشور اروپایی و آسیایی یکسان نبود، معلوم است همه اصول انسانی و صلیبسرخ را زیر پا گذاشتهایم.
رئیسجمهور ضمن تقدیر و تشکر از جمعیت هلالاحمر ایران به خاطر تلاشهایی که تا به امروز برای کمک به مردم یمن داشتهاند، گفت: البته به خاطر کارهای خلاف قوانین بینالمللی، هلالاحمر ایران نتوانسته است کارهایی که میخواسته برای یمن انجام دهد.
روحانی ادامه داد: آنها اگر بهانههای دروغین میآورند، ما حاضریم اجناسمان را به صلیبسرخ تحویل بدهیم، چرا که هدف ما این نیست که اسم ایران باشد، هدف ما نجات مردم است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلالاحمر ایران باید به صلیبسرخ جهانی فشار بیاورد، گفت: صدای شما در این مقوله از صدای دولت بالاتر است و باید صلیبسرخ را به صحنه بکشید. ما باید به دنیا بگوییم که اینجا سرزمین امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار است، اینجا مردم پرورشیافته امیرالمومنین (ع) هستند.
رئیسجمهور با تاکید بر اینکه باید اساس کار صلیبسرخ جهانی بیطرفی باشد، گفت: نباید بین کشورهای اروپایی با آسیایی و یا آمریکایی با آفریقایی فرق کند.
روحانی تاکید کرد: هلالاحمر ایران در هر حادثهای، چه در یمن باشد، چه در سوریه و عراق و یا هر کجا که مشکلی باشد، باید پیشقدم باشد.
وی با اشاره به مشکلات منطقه ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور نیز ما معضلات طبیعی و بحرانهایی همچون سیل، زلزله، خشکسالی، محیطزیست و ریزگردها را داریم و از طرف دیگر نیز در منطقه ما معضلات فراوانی وجود دارد که در این شرایط هلالاحمر، رسالت و وظیفه سنگینتری دارد.
رئیسجمهور تاکید کرد: مردم ما در همه حوادث داخلی، منطقهای و جهانی آماده انواع کمکها هستند، همچنانکه که در مساله بوسنی هم دیدید که مردم چگونه کمک کردند.
روحانی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از خدمات رسانی ها در کشور ما موازی کاری است، گفت: ما باید این موازی کاری ها را تبدیل به هم افزایی کنیم.
وی اظهار داشت: شما در جمعیت هلال احمر به مصدومان کمک می کنید و یکسری از وظایف را هم وزارت بهداشت دارد، باید تقسیم کار کنید تا کار تکراری انجام ندهید.
روحانی تاکید کرد: در هر سطحی که لازم است جلسه گذاشته شود، من هم آمادگی دارم که در این جلسات شرکت کنم تا کارهایی که موازی کاری است را به هم افزایی و تقسیم کار تبدیل کنیم. لذا دولت و سازمان مدیریت نیز آمادگی هر گونه کمک از جمله مالی برای این کار را دارند.
وی همچنین با اشاره به سازمان جوانان هلال احمر، گفت: سازمان جوانان بسیار مهم است و نیاز به توسعه دارد و ما نیز آمادگی لازم را برای توسعه این سازمان داریم.
رئیس جمهور تصریح کرد: هر چه جوانان داوطلب بیایند در این سازمان، این آموزش ها برای زندگی خودشان و خانواده شان بسیار موثر است. به این جوانان زبان یاد بدهید، مهارت های لازم و آمادگی های بدنی و روحی را یاد بدهید تا این سازمان توسعه یابد.
روحانی با اشاره به رتبه ایران در تعداد داوطلبان هلال احمر، گفت: ایران نسبت به جمعیتش، نیروهای داوطلب هلال احمر بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد و ما رتبه اول را داریم که این نکته بسیار حائز اهمیتی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه حضور جوانان در هلال احمر موجب کم شدن خشونت در جامعه می شود، گفت: اساس هلال احمر خیرخواهانه است و این روحیه بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: ما باید در کشور تحمل را بالا ببریم و انسان های مهربان بسازیم و این نیروهای داوطلب می توانند فضای جامعه را آرام کنند و از لحاظ مقابله با افراطی گری و خشونت هم می توانند بسیار موثر باشند.
رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله غیوری نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: ایشان یک شخصیت بسیار فوق العاده ای از لحاظ اخلاق و کمک به دیگران بودند و حضور حجت الاسلام معزی نیز که از لحاظ تبلیغات دینی فرد پخته ای است می تواند کمک بسیار بزرگی برای این جمعیت باشد.
کد خبر: ۶۳۸۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
وزیر بهداشت گفت: آزمون استخدام ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت ۲۵ اردیبهشت برگزار میشود و افراد پذیرفتهشده در بیمارستانهای جدید شهرستانها به جز تهران مشغول به کار میشوند.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب 7 هزار نفر نیروی جدید برای بکارگیری در 76 بیمارستان جدید التأسیس هستند که 25 اردیبهشت برگزار می شود.
وی گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته میشوند عمدتاً برای تکمیل کادر پرستاری، بهیار، نیروهای خدماتی و منشی بیمارستانهای جدید هستند و ما این بیمارستانهای جدید را راهاندازی نکردیم تا نیروی آنها تکمیل شود.
وزیر بهداشت افزود: 76 بیمارستان نوساز و جدید در کشور داریم که کاملاً آماده بهره برداری هستند و تجهیز شدهاند اما چون نیروی انسانی مورد نیاز آنها تأمین نشده بود ما حتی در این بیمارستانها را باز نکردیم و به دولت اعلام کردیم تا نیروی انسانی مورد نیاز آنها تأمین نشود این بیمارستانها راه اندازی نمی شوند.
وی اضافه کرد: عمده این بیمارستانها در شهرستانها و به جز تهران هستند و علت اینکه ما این بیمارستانها را راهاندازی نکردیم این بود که از همان ابتدا وارد یک سیکل معیوب میشدند و مجبور میشدند پرسنلی را به کار بگیرند که حقوقشان را مردم می دهند به همین علت ما ترجیح دادیم این بیمارستانها دیرتر مورد بهرهبرداری قرار بگیرند تا اینکه تأمین نیروی انسانی آنها به مشکل بخورد و مردم دچار مشکل بشوند.
کد خبر: ۶۳۸۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹