مدیرعامل مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج از مهیا شدن زمینه برای صادرات محصولات این شرکت به اروپا خبرداد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرنگار مهر، لهراسب باقری عصر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: استانداردهای لازم برای صادرات محصولات این شرکت از جمله لوله های کامپوزیتی به اروپا اخذ شده است.
وی بیان کرد: پیش از این این شرکت از اردیبهشت ماه محصولات خود را به دو کشور عراق و افغانستان صادر کرده بود.
باقری اظهار داشت: سالانه محصولات این شرکت به ارزش دو میلیون یورو به کشور عراق و بیش از یک میلیون و ۷۷۰ دلار به کشور افغانستان صادر می شود.
وی مجتمع دنا صنعت را بزرگترین واحد اشتغالزایی و سرمایه گذاری استان دانست و افزود: این واحد صنعتی در سال ۸۶ با سرمایه گذاری "خسرو باقری" و مشارکت بانک ملی کلنگ زنی شد و در سال ۸۸ به بهره برداری رسید.
باقری اظهار داشت: این واحد صنعتی چهار خط تولید دارد و انواع لوله و اتصالات تک جداره، دو جداره، کامپوزیت، انواع منهول و فلنج و ... تولید می کند.
مدیرعامل مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج بیان داشت: این محصولات برای اولین بار در ایران تولید شده و برای مصارف آب، فاضلاب، نفت، پتروشیمی، کشاورزی، پروژه های دریایی و پل های زیرگذر و مخازن نگهداری آب و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.
باقری عنوان کرد: این شرکت ۳۱۳ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی همچنین از خرید دو خط تولید جدید از کشور آلمان و راه اندازی فاز دوم این کارخانه تا پایان سال خبرداد و گفت: با راه اندازی فاز جدید بیش از ۳۰۰ نیروی جدید در این کارخانه مغول کار می شوند.
باقری افزود: ۹۵ درصد از مواد اولیه این شرکت از خارج از کشور تهیه می شود اما با شکردهای مدیریتی اجازه ندادیم تحریمها بر روند کار این مجتمع خللی وارد کند.
این مدیر جوان صنعتی با بیان اینکه این مجتمع صنعتی هیچ بدهی بانکی ندارد، یادآور شد: این مجتمع صنعتی ۲۷۲ نوع محصول تولید می کند و ظرفیت تولید سالانه آن ۸۵ هزار تن است.
کد خبر: ۵۲۷۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد با راهاندازی نسل سوم و چهارم اپراتورهای تلفن همراه و اجرای دولت الکترونیک، در گام بعدی بتوان شبکه ملی اطلاعات را در کشور اجرایی کرد.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل میشوند.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در روستای سیاهخور شهرستان گیلانغرب به منظور بررسی مشکلات ارتباطی این منطقه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه اینترنت در روستاها در دولت یازدهم کلید خورد و از ابتدای امسال هشت هزار روستای کشور به شبکه اینترنت متصل شدهاند که این تعداد تا پایان سال به 13 هزار روستا میرسد.
وی با اعلام اینکه هدف گذاری کردهایم تا پایان سال آینده تعداد روستاهای برخوردار از شبکه اینترنت به 30 هزار روستا برسد، گفت: همچنین در برنامه داریم تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور که حدود 36 هزار روستا هستند را به شبکه اینترنت متصل کنیم.
واعظی به وضعیت تلفن ثابت در روستاهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری تلفن ثابت در روستاهای کشور از سال 1359 و از روستاهای بالای 100 خانوار شروع شد و در حال حاضر به واگذاری تلفن در روستاهای با جمعیت 10 خانوار رسیدهایم.
وی افزود: در حال حاضر در 97 درصد روستاهای کشور حداقل یک خط تلفن ثابت وجود دارد.
ایجاد زیرساختهای توسعه فضای مجازی در دستور کار دولت است
واعظی همچنین در نشست شورای اداری شهرستان اسلام آبادغرب از عظم جدی دولت برای راه اندازی دولت الکترونیک خبر داد و افزود: ایجاد دولت الکترونیک و زیرساخت های لازم برای توسعه فضای مجازی در دستور کار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد با راهاندازی نسل سوم و چهارم اپراتورهای تلفن همراه و اجرای دولت الکترونیک، در گام بعدی بتوان شبکه ملی اطلاعات را در کشور اجرایی کرد.
واعظی همچنین با اشاره به برنامه های دولت در بعد اقتصادی و سیاست خارجی، ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد تحولی قابل توجه در اقتصاد کشور باشیم و بتوانیم آن را سال تحول اقتصادی اعلام کنیم.
وی به سخنان رئیس جمهور در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بر اساس گفتههای ایشان در سال جاری رشد اقتصادی کشور مثبت شده و این مثبت شدن نسبت به سالهای قبل که رشد اقتصادی منفی شش درصد داشتیم علامت خوبی است.
وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه به عنوان پایلوت طرح دولت الکترونیک انتخاب شده، یادآوری کرد: اجرای دولت الکترونیک در کرمانشاه با جدیت دنبال می شود و تلاش می کنیم از نقاط ضعف و قوت کرمانشاه استفاده کنیم تا در استان های دیگر با مشکل مواجه نشویم.
وی به اجرای طرح بدون کاغذ در ادارات کرمانشاه اشاره کرد و آن را مقدمه اجرای دولت الکترونیک خواند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: توسعه زیرساختهای فیبر نوری در کرمانشاه در دستور کار قرار دارد و بخشی از کار انجام شده و بخشی از آن در سال آینده انجام میشود.
واعظی معتقد است: اجرای این طرح می تواند اینترنت استان کرمانشاه را از طریق فیبر نوری به دو یا سه استان همجوار متصل کند که یک زیرساخت خوب برای توسعه اینترنت کرمانشاه است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش پهنای باند در کرمانشاه، آن را نیاز مردم خواند و تصریح کرد: روند این کار تا پایان سال به صورت افزایشی ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سال آینده همه نیازهای مردم استان، محیط های کسب و کار، دانشگاهها و ... از نظر پهنای باند اینترنت مرتفع شود.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیاری از معضلات تلفن روستاهای کرمانشاه نیز مرتفع خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه راهاندازی اینترنت پر سرعت در روستاها در دستور کار است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال یا اوایل سال آینده تنها 110 روستا در شهرستان اسلام آبادغرب به شبکه اینترنت پر سرعت وصل خواهند شد.
در پایان این نشست بهرهبرداری از نسل سوم تلفن همراه(3G) کرمانشاه، توسعه و ارتقاء شبکه ارتباطات سیار کرمانشاه و بهرهبرداری از اینترنت پرسرعت 60 روستای استان کرمانشاه بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.منبع: ایسنا
کد خبر: ۵۲۷۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
پایگاه خبری میدل ایست آنلاین معتقد است فعالیتهای سرلشگر قاسم سلیمانی نفوذ منطقهای ایران را بالا برده است.سردار سلیمانی آمریکا را به چالش کشیده است
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
این پایگاه خبری در یادداشتی نوشت: حضور «حاج» قاسم سلیمانی در بغداد یا هر منطقهای در داخل عراق تعجببرانگیز نیست و مشاهده او به همراه جمعی از افسران، همراهان و مشاورانش حتی در داخل منطقه محافظت شده «خضرا» به امری عادی و معمولی بدل شده است... سلیمانی همچنان با نیروهای میدانی و بسیج مردمی در عراق کار میکند.
میدل ایست آنلاین در ادامه مدعی شد: سلیمانی در جریان مذاکرات هستهای در عمان و وین برای رسیدن به توافق تاریخی بین تهران و شش کشور مذاکرهکننده، «به عمد و با شمار بسیار اندکی از همراهان خود در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و در داخل منطقه خضرا، پیادهروی کرد.» به گفته منابع بلندپایه، سلیمانی دو بار از مقابل سفارت آمریکا پیاده عبور کرد که بار اول در روز آخر مذاکرات عمان و بار دوم در آخرین روز مذاکرات وین بود. تهران میخواهد این پیام شفاف را به آمریکا برساند که هر جا نیروهای شما حضور داشته باشند ما هم هستیم.
در پایان این تحلیل آمده است: ناظران غربی میگویند که اصرار یاران سلیمانی در انتشار تصویر وی، طرحی سازمان یافته از سوی سازمان اطلاعات سپاه قدس از طریق پایگاههای اجتماعی است تا بر اساس آن، از فضای قومیتی حاصل از اقدامات تروریستهای داعش در عراق استفاده کنند، به طوری که محبوبیت حاج سلیمانی و «حاج هادی» (العامری، فرمانده سپاه بدر) به طور بیسابقهای در داخل کشورهای محور مقاومت یعنی عراق، لبنان، یمن و سوریه بالا رفته است. ارتباط و دوستی قوی، «حاج» هادی و «حاج» قاسم را به هم نزدیک کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
اعضای شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان انتخاب و معرفی شدند.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
اعضای شواری مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان مشخص شدند. بر این اساس صادق خرازی، حسن یونسی، مجید فراهانی، رضا شریفی، شهابالدین طباطبایی، سجاد سالک، بهروز شجاعی، محمد کیهانی، سعید نورمحمدی، عیسی چنبر و پیمان خواجوی اعضای شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان هستند.
گفتنی است، ندای ایرانیان بزودی جلسهای برگزار و مسئولیتهای جدید این شورا نیز نهایی میشود. ندای ایرانیان تشکل اصلاحطلبی است که در دهم آذرماه از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفت.منبع: تسنیم
کد خبر: ۵۲۷۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: کارمندان دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای همه اوامر و احکام اداری مقامات مافوق نیستند
کد خبر: ۵۲۷۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: كشور براي پرداخت يارانه مردم با كسري مواجه است ولي كسي جرات قطع كردن يارانه افراد ثروتمند را ندارد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا باهنر شامگاه چهارشنبه در نشستي با عنوان «پاتوق انديشه» از سري مباحث اصولگرايان در اهواز عنوان كرد: متاسفانه با وجود اينكه بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) مي گذرد هنوز نتوانسته ايم در زمينه اقتصاد كلان، الگوي مناسبي ارائه كنيم به گونه اي كه امروز با وجود همه ظرفيت ها و امكانات و البته استعدادهاي ناب انساني، نبايد در اغلب خانواده هاي ايراني شاهد افراد بيكار و فاقد شغل باشيم.
وي افزود: بيكاران در وجود خانواده باعث رنجش والدين مي شوند به همين دليل وظيفه دولت است كه نسبت به كاهش افراد بيكار در كشور تلاش كند. متاسفانه وجود مشكلات ساختاري در كشور باعث شده كه حق برخي استانهاي كشور مثل خوزستان به خوبي ادا نشود.
در رفاه اجتماعي عقب هستيم
باهنر ادامه داد: با وجود اينكه پيشرفت فراواني در علوم مختلف مثل نانوفناوري دست پيدا كرده ايم ولي در مبحث رفاه اجتماعي براي مردم كشور قدم هاي خوبي برنداشته ايم و بايد عنوان كنم كه در اين زمينه كشور با نوعي عقب ماندگي مواجه است؛ اين در حالي است كه نبايد فراموش كرد كه همه دولت ها براي افزايش رفاه اجتماعي تلاش كردند ولي به نظر من كافي نبوده است.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نرخ بيكاري در كشور اظهار كرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون متوسط نرخ بيكاري در كشور 20 درصد بوده و اين رقم هيچگاه كاهش محسوسي نداشته است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اهميت موضوع اقتصاد در كشور تاكيد كرد: وقتي رهبر انقلاب در نامگذاري سال ها به موضوع اقتصاد اهميت مي دهند نشان مي دهد ما بايد روي موضوع اقتصاد كشور بيشتر كار كنيم. اكنون نيز اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است كه بايد به خوبي روي اين مسئله فعاليت كنيم زيرا تنها با اين كار مي توانيم تحريم هاي ظالمانه را بي اثر كنيم و تاكنون هم موفق به پوشالي نشان دادن تحريم هاي شده ايم.
تحريم باعث پيشرفت كشور شده
باهنر عنوان كرد: هر زمان كه شدت تحريم ها عليه كشور ما بيشتري شده، پيشرفت و تحول در كشور آهنگ تندي تري به خود گرفته است. براي نمونه ما از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و حتي در جريان سال هاي سخت هشت سال دفاع مقدس در زمينه تسليحات نظامي تحريم بوديم ولي اين تحريم ما را به جايي رسانده كه اكنون ما در بخش هاي مختلف از موشك هاي بالستيك گرفته تا انواع تسليحاتي مدرن، حرف هاي زيادي براي گرفتن داريم.
وي افزود: بي تاثيري تحريم ها عليه ايران هم براي كشورهاي غربي تبديل يه يقين شده است و آنان از اينكه ايران در شرايط تحريم به چنين پيشرت هايي به خصوص در زمينه ساخت تسليحات نظامي دست يافلته است به شدت وحشت كرده اند.
باهنر در خصوص پيش بيني خود از نتيجه مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 نيز گفت: به ثمر رسيدن اين مذاكرات در آينده اي نزديك دور از دهن نيست ولي ما بايد حيات سياسي كشور را به گونه اي تنظيم كنيم كه اين مذاكرات به نتيجه كامل و جامع نرسد.
وحدت 80 درصدي اصولگرايان
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در خصوص پرداخت يارانه به مردم نيز گفت: براي پرداخت يارانه در كشور، ماهانه دو تا سه هزار ميليارد ريال كسري وجود دارد در حالي كه مجلس اصرار دارد كه براي رفع اين كسري، يارانه افراد پولدار قطع شود ولي ظاهرا كسي جرات قطع يارانه افراد پولدار كشور را ندارد.
وي در خصوص لزوم وحدت اصولگرايان نيز گفت: اصولگرايان در مدت اخير قانع شده اند كه خطر رقيب سياسي خود يعني اصلاح طلب ها بيشتر شده است به همين دليل به شدت به دنبال اتحاد هستند. اكنون مي توان گفت وحدت بين اصولگرايان به مرز 80 درصد رسيده است.
کد خبر: ۵۲۶۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تسهیلات ویژه به فرهنگیان عضو صندوق وام ضروری تعلق می گیرد
کد خبر: ۵۲۶۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
حزب الله لبنان در آستانه برگزاری دور گفتگوها با جریان المستقبل اعلام کرد که میشل عون نامزد این جنبش برای ریاست جمهوری خواهد بود.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
حاج حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با روزنامه الاخبار چاپ لبنان اظهار داشت: میشل عون رئیس فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح نامزد حزب الله برای ریاست جمهوری است.
وی با اعلام این خبر افزود: از دیدگاه حزب الله پرونده ریاست جمهوری آسان ترین موضوع در دستور کار این جنبش است، میشل عون نامزد حزب الله برای تصدی ریاست جمهوری است و کسی که نظر دیگری درد با ژنرال عون صحبت کند.
الخلیل در ادامه گفت: حزب الله از سال ها پیش تاکنون سیاست خود را تغییر نداده است و خواستار گفتگو برای حل و فصل مسائل موجود است.
اولین نشست رسمی گفتگوها میان حزب الله و جریان المستقبل قرار است ساعت 18 به وقت محلی و تحت نظارت "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان برگزار شود.
بنا بر اعلام نبیه بری، دستور کار این گفتگوها بار بوده و تمامی موضوعات می تواند در دستور کار قرار بگیرد. "سعد الحریری"، "نهاد المشنوق" وزیر کشور و "سمیر الجسر" به عنوان نمایندگان جریان المستقبل و حاج حسین الخلیل و "حسین الحاج حسن" وزیر صنعت و "حسن فضل الله" به عنوان نمایندگان حزب الله در گفتگوهای امروز شرکت خواهند کرد.
منبع/مهر
کد خبر: ۵۲۶۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت : این استان با 4/. (چهار دهم) در هزار کمترین نرخ طلاق را در کشور به خود اختصاص داده است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
رضا راحت دهمرده' روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته ثبت احوال به فعالان این عرصه افزود: این آمار در کشور به طور میانگین9/1 (یک و نه دهم) در هزار است.
وی اظهار داشت: شاخص ثبت ازدواج به طلاق در کشور 7/4 (چهار و هفت دهم) است یعنی به ازای هر 7/4 واقعه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود که بیشترین رقم مربوط به سیستان و بلوچستان با 16 و کمترین مربوط به استان البرز با 9/2 (دو و نه دهم) است.
وی گفت: بیشترین طلاق ثبت شده به استان خراسان رضوی با 9/2 (دو و نه) در هزار و کمترین مربوط به سیستان و بلوچستان با 4/0 دهم در هزار مربوط است.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کل طلاق های ثبت شده در 9 ماه امسال هزار و 44 واقعه است که 997 واقعه شهری و 47 واقعه روستایی بوده است.
دهمرده ادامه داد: بیشترین طلاق های ثبت شده معادل 7/12 (دوازده و هفت) درصد از کل طلاق های ثبت شده در زوجین با طول زندگی مشترک کمتر از یکسال به وقوع پیوسته و بعد از آن معادل7/10 (ده و هفت) درصد در زوجین با اختلاف سنی چهارسال بزرگتر از زوجه واقع شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین طلاق ها برای مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال و برای زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال صورت گرفته است گفت: در هر ماه به طور متوسط 116 واقعه و در هر شبانه روز به طور متوسط چهار واقعه طلاق در استان به ثبت می رسد.
وی خاطر نشان کرد: درصد طلاق ثبت شده استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/10 درصد کاهش یافته است.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ثبت احوال استان در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور اقدامات مناسبی از جمله راه اندازی ایستگاه کارت هوشمند ملی در تمام ادارات ، راه اندازی ادارات ثبت احوال کاملا مکانیزه در استان برای خدمات رسانی سریع و آسان به مراجعان، آرشیو الکترونیکی بیش از چهار میلیون و 500 هزار سند سجلی ولادت و وفات از بدو تاسیس تا کنون، راه اندازی سامانه صدور شناسنامه مکانیزه و ایجاد و راه اندازی 50 اداره و نمایندگی ثبت احوال در استان را انجام داده است.منبع: ایرنا
کد خبر: ۵۲۶۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ادعای اصلاحطلبان مبنی بر اینکه اصولگرایان با ابزارهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان در صدد حذف اصلاحطلبان هستند، خندهدار است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش مهر اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات و ادعای اخیر برخی اصلاحطلبان مبنی بر استفاده ابزاری اصولگرایان از شورای نگهبان برای رقابت با جریان اصلاحطلبی، به بیان ریشه فکری و نظری جریان اصلاحات پرداخت و اظهار داشت: درباره اصلاحات، اصلاحطلبان و اصلاحطلبی باید قبل از هر چیز توجه کرد که اصلاحطلبان اشخاص حقیقی و یک شهروند هستند و باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و کسی در فکر حذف آنها نیست همانطور که حزب تودهایها با همه ننگین بودن سابقه فعالیتشان و همچنین جریان کمونیستی هنوز در برخی لایههای مردم هستند هرچند که دیگر کسی به آنها اعتنایی ندارد ولی در عین حال از حقوق شهروندی برخوردارند.
اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان التقاطی است که غربزدگی در آن غلبه داردوی با بیان اینکه اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان است که قطعا با جریان صحیح انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه و خط امام خمینی(ره) انطباق ندارد، گفت: در جریان اصلاحطلبی سلایق خاص و تفکرات التقاطی حاکمیت دارد که گاه همراه با غربزدگی و لیبرالی و گاه همراه با چپزدگی و چپگرایی در سالهای اخیر عجین بوده است و در پی جامعه مدنی- با تعریف غربی- و دموکراسی بجای مردم سالاری دینی و مدرنیته غربی و حتی در پی سکولاریزاسیون با تعریف جدبد بودهاند که این مبانی را میتوان در جزوات منتشره در دولت اصلاحات از طرف مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت کشور آن دوران مشاهده کرد.
بادامچیان تصریح کرد: بنابراین اصلاحطلبان بخشی از مردم ایران هستند ولی در واقع باید گفت اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان التقاطی است که غربزدگی در آن غلبه دارد و به همین دلیل است که آمریکا و برخی روسای جمهور آن و خانم آلبرایت و رسانههای غربی از اصلاح طلبی و اصلاحات در ایران حمایت کرده و امروز نیز حمایت میکنند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر مردم ما که عشق به امام(ره) و ولایت فقیه دارند - با توجه به اینکه امام(ره) اسلام ناب نبوی را مطرح فرمودهاند و فقه مطلوب را فقه حوزوی و جواهرالکلام میدانند- اگر متوجه باشند که جریان اصلاحطلبی در تقابل با امام و خط امام(ره) و اسلام فقاهت و ولایت و فقه حوزوی هستند، به آنها هرگز رای نداده و نمیدهند.
ماجرای اتهام اصلاحطلبان به مرحوم آیتالله مهدویکنیوی افزود: اما مشکل اینجاست که اصلاحطلبان خود را در خط امام(ره) و اصلاحطلبی را در جریان اصیل انقلابی معرفی میکنند و در هنگامه انتخابات که میشود خود را بیش از جریان ارزشگرایان و متعهدان به امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و روحانیت اصیل و مبارز اسلامی، به امام(ره)نزدیک میدانند؛ در نتیجه تعدادی از مردم به تصور اینکه آنها در خط امامت و لایت هستند به آنها رای میدهند.
این فعال اصولگرا به اتهامزنی اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان اشاره کرد و گفت: اصلاحطلبان رقبای خود بویژه اصولگرایان را به انواع تهمتها متهم میکنند اما جرأت ندارند اصولگرایان واقعی را دارای اسلام آمریکایی بخوانند ولی در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی شاهد این بودیم که اصلاح طلبان با جسارت تمام مخالفان و رقبای خود را به اسلام آمریکایی متهم کردند تا آنجا که مرحوم آیتالله مهدوی کنی را متهم کردند و ایشان در محضر امام(ره) این موضوع را مطرح کرد و امام آن تائیدات را از ایشان بعمل آورد.
وی با بیان اینکه اصلاحطلبان در گذشته خود را طرفدار محرومان و مستضعفان و فقرا معرفی میکردند و شعارهای داغ میدادند ولی با گذر زمان معلوم شد که اینها شعارهای انتخاباتی است گفت: در مجلس سوم و مجلس ششم که اکثریت یافتند و در فتنه 88 و فتنه 78 و در دولت اصلاحات مردم متوجه شدند که اینها کاری برای محرومان و مستضعفین نمیکنند و بیشتر در جهت تثبیت قدرت خود هستند لذا در انتخابات مجلس چهارم حتی یک نفر از آنها در 30 نفر تهران انتخاب نشد و مردم رأی به آنها ندادند و در مجلس هفتم هم همین اتفاق رخ داد.بادامچیان در ادامه اظهار داشت: اصلاح طلبان شعارهای بلندی میدهند اما در عمل غیر از شعارهایی که دارند را نشان میدهند؛ مثلا شعار آزادی عقیده و آزادی مخالف و آزادی رای داده و میدهند اما همین که در دولت اصلاحات به قدرت رسیدند چند هزار مدیر لایق مملکت را به جرم اینکه به آقای ناطق رای دادهاند را از کار برکنار کردند و نیروهای وابسته باندی خود را بر سر کار آوردند که امروز اسامی آنها و جایگزینهای آنان ثبت است و قابل انکار نیست.وی افزود: اصلاح طلبان در آن زمان در برکناری این افراد میگفتند، شما پیام دوم خرداد را نفهمیده اید؛ یعنی به مردم و آنها اهانت میکردند که شما نفهم هستید و پیام را نفهمیده اید!
اصلاحطلبان با شروع دولتشان آبدارچیهای دوره قبل را هم تغییر دادندعضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در هر زمان که این جریان بر سر کار آمده است یا در هر دستگاه که مسئولیت یافته حتی در دولت آقای دکتر روحانی که اصلاح طلب نیست، همه افراد غیر اصلاح طلب را از وزرا و معاونان آنان و مدیرکل ها و استاندار و بخشدار و فرماندار را تغییر داده است، در حدی که مشهور شده و واقعیت هم دارد که حتی آبدارچیها را هم تغییر دادهاند و میدهند اما امروز با نهایت جسارت هنوز دم از آزادی فکر و عقیده و بیان و رأی آزاد میزنند.بادامچیان در ادامه خاطر نشان کرد: اصلاحطلبان دم از التزام به قانون اساسی میزنند اما در مواردی که به نفع آنها نیست اصول و موازین قانون اساسی را نه تنها حمایت نمیکنند بلکه آنها را زیر سوال برده و تهمت هم میزنند.
اصلاحطلبان همواره شورای نگهبان را متهم به جناحگرایی کردهاندعضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به اتهامزنی اصلاحطلبان به شورای نگهبان در خصوص روند تائید صلاحیت کاندیداهای ادوار انتخاباتهای مختلف اشاره کرد و گفت: در موضوع شورای نگهبان باید گفت قانون اساسی در اصل شورای محترم نگهبان را مسئول اصلی انتخاباتها میداند و تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را بعهده آن گذاشته است اما اصلاحطلبان همواره شورای نگهبان را به حذف جریان اصلاح طلبی متهم کردهاند.
وی افزود: این ادعای اصلاحطلبان در حالی مطرح میشود که شورای نگهبان آنان را که مشکلات صلاحیتی از هر جناح و گروهی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه منفردین نداشتهاند، طبق وظیفه شرعی، انقلابی و قانونی خود "تائید صلاحیت" کرده است و در 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری این امر قابل اثبات است.
به گفته بادامچیان در مجلس سوم و ششم که اکثریت مجلس بدست اصلاح طلبان بوده باز تحت نظارت شورای نگهبان شکل گرفته است ولی اصلاحطلبان با مقاصد و اغراض سیاسی، همواره شورای نگهبان را تحت فشار قرار دادهاند و میدهند.وی همچنین گفت: اصلاحطلبان برخلاف صراحت قانون اساسی در ایجاد شورای نگهبان و تائید صلاحیت نامزدها، کوشیدهاند بگویند که شورای نگهبان باید عدم صلاحیت نامزدهایی که تائید صلاحیت نمیشوند را اثبات کنند در حالیکه قانون اساسی چنین امری را از شورای نگهبان نخواسته است چراکه اثبات عدم صلاحیت باید از طریق روند قضایی طی شود.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه شورای محترم نگهبان آنان را که صلاحیت تصدی مسئولیت مهم ریاست جمهوری یا نمایندگی ملت و دستیابی به اسرار کشور و اختیارات وسیع مجلس را ندارند نمیتواند احراز کند گفت: شورای نگهبان درواقع راهی جز عدم تائید صلاحیت آنها ندارد و عدم تائید صلاحیت، غیر از اثبات عدم صلاحیت است، همانطور که در گزینش خلبانان یا کادر پرواز یا مهمانداران اگر صلاحیت آنها تائید نشود، دستگاه مربوطه جان مسافران را بدست عناصر دارای ابهام نمیسپارد چراکه این امری عقلایی و مرسوم در همه جهان است.
بادامچیان حذف مدیران لایق اصولگرا توسط اصلاحطلبان در برخی دورهها را بخاطر منافع باندی و جناحی جریان اصلاحات دانست و گفت: آنها با علم به لایق بودن مدیران اصولگرا آنان را در ادوار مختلف کنار گذاشتند اما آن زمان حرفی از "اثبات عدم صلاحیت" نمیزدند.چرا اصلاحطلبان عناصری را معرفی میکنند که شورای نگهبان نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند؟
وی با بیان اینکه اصلاحطلبان میدانند که شورای نگهبان از شش فقیه که منصوب ولی فقیه و شش حقوقدان که منتخب مجلس شورای اسلامی هستند تشکیل میشود اظهار داشت: اما با ابنهمه اصلاح طلبان با ادعای اینکه ما در خط امام(ره) هستیم، از گذشته تاکنون شورای محترم نگهبان را آماج انواع تهمتها و حملات و فشارها قرار داده و میدهند.
این فعال سیاسی با اشاره به ایراد اصلاح طلبان در سال های گذشته خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ اصلاحطلبان - که در سالهای گذشته با عناوین دیگری همچون لیبرالها مطرح بودهاند- اینست که کاندیداهای آنان مشکل تائید صلاحیت دارند و شورای نگهبان در مسئولیت قانونی خود نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند.وی افزود: جریانی که اینهمه رد صلاحیت دارد باز در این موضوع پافشاری میکند که شورای نگهبان آنها را حذف کردهاند و این مسئله را قبول نمیکنند که آنها اعمال و رفتار و گفتاری داشته اند که شورای نگهبان نتوانسته آنها را تائید کند.بادامچیان با طرح این سوال از اصلاحطلبان که چرا شما عناصری را معرفی میکنید که شورای نگهبان نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند گفت: اصلاح طلبان همواره فرافکنی میکنند و تقصیر را بعهده شورای نگهبان، فقها و حقوقدانان آن میگذارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با رد این ادعای اصلاحطلبان مبنی بر اینکه اصولگرایان با ابزارهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان در صدد حذف اصلاح طلبان هستند تصریح کرد: این ادعایی خنده دار است چراکه شورای نگهبان منصوب ولی فقیه عادل و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و جریان اصولگرا اعضای شورای نگهبان را نصب نمیکند که بخواهد تابع آنها باشد و بخواهد اصلاحطلبان را تائید صلاحیت نکند؛ آیا هیچ فکر عقلایی میتواند این تهمت اصلاحطلبان را بپذیرد؟.
وی با بیان اینکه در شورای محترم نگهبان شخصیتی توانا و فقیهی متقی مانند آیت الله جنتی است که امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در همه دوره های شورای نگهبان ایشان را نصب فرمودهاند که این امر هم به دلیل تقوا، تعهد و بینش اسلامی و انقلابی آیت الله جنتی است گفت: بنابراین مگر میشود ایشان وظیفه الهی و قانون اساسی و امانت ولایت را بخاطر جریان این و آن فراموش کند؟این عضو موتلفه تاکید کرد: همین تهمت های جریان اصلاح طلب به شورای محترم نگهبان و نسبت دروغی که به جریان اصولگرایی میدهند که درصدد حذف رقیب اصلاح طلب از طریق شورای نگهبان است، بیش از گذشته ماهیت جریان اصلاح طلبی را نزد مردم افشا میکند.بادامچیان با تاکید بر اینکه اصولگرایان همواره به رای اکثریت مردم احترام گذاشتهاند و میگذارند و حذف هیچ جریانی از جمله اصلاح طلبان را نمیخواهند اظهار داشت: اصولگرایان اصلاح اصلاح طلبان را در بازگشت به خط اصیل اسلام ناب نبوی و خط راستین امام خمینی(ره) و پذیرش ولایت فقیه و فقاهت حوزوی خواستارند.وی افزود: اصولگرایان به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رأی داده اند و به آن به عنوان میراث امام خمینی(ره) وفادارند لذا اصل جمهوریت اسلامی نظام را قبول دارند، نه مانند جریان اصلاح طلبی که جمهوریت را بر اسلامیت غلبه میدهد.
به گفته بادامچیان اصولگرایان مانند اصلاح طلبان نیستند که تا به قدرت رسیدند شعارهایشان را فراموش کنند بلکه معتقدند که از همه نیروها و ظرفیت ها بدور از سلایق آنها باید در خدمت به نظام مانند دولت شهید رجایی و باهنر بهره گرفت.
هفت مشکل اصلی اصولگرایان با اصلاحطلبانعضو حزب موتلفه اسلامی با برشمردن مشکلات اصلی اصولگرایان با اصلاحطلبان گفت: یکی از ایراداتی که اصولگرایان بر اصلاحطلبان وارد میدانند تفکر اصلاحات و اصلاح طلبی است که انطباقی با خط امام خمینی(ره) و اصل ولایت فقیه و فقاهت ندارد مگر در مواردی که خودشان آن را می پسندند یا مجبورند.وی باندگرایی و جناح گرایی را از دیگر مشکلات مربوط به اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد: اصلاح طلبان در هنگامه قدرت جز خودشان دیگران را کنار میزنند و کشور را از ظرفیتهای نیروهای خدوم که با آنها هم عقیده نیستند خالی میکنند.
بادامچیان همچنین گفت: سردادن شعارهای غیرواقعی و تهمت به رقبا همواره در روحیات این جریان وجود دارد در حالی که خود را آزادی خواه و دیگران را حذفطلب و ضد مدرنیته میدانند.وی به حمایت بیگانگان از جمله کشورهای استکباری و استعماری از اصلاح طلبی و اصلاح طلبان اشاره کرد و اظهار داشت وجود عناصری که قبلا با اصلاحطلبان بوده اند و امروز در آمریکا و انگلیس هستند و با بیگانگان همراهی میکنند مانند باطبیها، اکبر گنجی ها، عطاالله مهاجرانیها و ... از جمله نقاط ضعف اصلاح طلبان در تاریخ فعالیت هایشان محسوب میشود.
این فعال اصولگرا عدم برائت از فتنه 88 و حمایت از عناصری که در فتنه نقشی کم یا زیاد داشته اند را از جمله انتقادات اصولگرایان به اصلاح طلبان برشمرد و تاکید کرد: بی درنگی و ناکارایی در مدیریت و اجرا که کشور را دچار ضعف مدیریت و ناهمواریها می کند نیز از دیگر مشلات اصولگرایان با اصلاح طلبان است.بادامچیان همچنین با توصیه به اصلاحطلبان مبنی بر صادقانه رفتار کردن با مردم گفت: به اصلاح طلبان توصیه میکنم که با مردم بطور صادقانه تمامی گذشته، حال و برنامه های آینده خود را در میان بگذارند و بجای حمله و اتهام به اصولگرایان و شخصیت سیاسی به همه مسائلی که در دوران مجلس سوم و ششم و دولت اصلاحات اتفاق افتاده اشاره کنند و خطاهایشان را پذیرفته و از مردم و شهدا عذرخواهی کنند.
وی همچنین به ذکر توصیه هایی به فعالین جریان اصولگرا پرداخت و گفت: به اصولگرایان نیز توصیهام این است که مطالب و نظرات خود را نسبت به جریان اصلاح طلبی و اصلاحات و نقد خود را به رفتار و گفتار و تفکرات و سوابق اجرایی اصلاحطلبان مستند و با متانت و منصفانه مطرح کنند و قبل از همه اینها اصول و اصولگرایی را در تفکر، برنامهها و بینش خود برای مردم شرح بدهند و خدمات و فداکاری های اصولگرایان را که اصلاحطلبان سعی در پوشش و نادیده گرفتن و انکار آن را دارند برای ملت بیان کنند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه همچنین خاطر نشان کرد: این تذکر و نصیحت بنده از روی تجربیات سیاسی و اجتماعی است، خواه از سخنم پند گیرند و خواه از سخنم ملال یابند.
کد خبر: ۵۲۶۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی روزهای پنجشنبه زنان شاغل در دستگاههای اجرایی این استان خبر داد
کد خبر: ۵۲۶۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
این عالم وارسته وخدوم که افتخارسربازی اسلام وتبلیغ دین ومعارف اسلامی راداشتند عمرشریف خودرادرکسوت روحانی وامامت جمعه صرف ارشاد وهدایت مردم ونشرمعارف نورانی اسلام وپیگیری مطالبات مردم وارتقای فکری جوانان عزیزنمودند
کد خبر: ۵۲۶۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: عدم تایید صلاحیت آقای هاشمی در انتخابات 92 به دلیل کهولت سن نبوده است و در مجموع افرادی رأی نیاوردند از جمله آقای مشایی که تعداد آرای وی خیلی کمتر از آقای هاشمی بود.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در گفتوگو با خبرگزاری فارس که مشروح آن متعاقباً منتشر شد، درباره جرائم حقوقی سران فتنه که در حال حاضر در حصر به سر میبرند اظهار داشت: تعیین مصادیق مجرمانه بر عهده قضات محترم دادگستری است که حالا هر وقت انشاءالله دادگاه صالحهای برای رسیدگی به جرائم آنها تشکیل شد و امیدواریم چنین کاری هم انجام بگیرد، عناوین در آن زمان روشن میشود اما آنچه اکنون از قانون مجازات برداشت داریم یک عنوان مجرمانهای که بسیار هم سنگین است، اقدام علیه امنیت کشور است.
*امیدواریم دادگاه رسیدگی به جرائم موسوی و کروبی تشکل شود
کدخدایی تصریح کرد: مرجع قانونی از معترضان به نتیجه انتخابات دعوت کرد که دلایل خود را مطرح کنند اما آنها در میادین شهر فحاشی کردند و یکی از آنها میگفت من هیچکس را قبول ندارم؛ آنها مردم را دور خود جمع کردند و یک عده ناآگاه هم به اموال شخصی و اموال بیتالمال خسارت وارد کردند، لذا در سال 88 اقدام علیه امنیت ملی بیشترین و خسارت به اشخاص حقیقی و حقوقی و اموال عمومی کمترین مصادیق مجرمانه است که در قانون آمده است.
سخنگوی سابق شورای نگهبان تاکید کرد: مجازات اقدام علیه امنیت ملی تا اعدام هم هست و در قانون مجازات نیز تعیین شده است. مجازات آن بر حسب مورد طبق قانون، حبسهای مختلف است و تا اعدام هم میرسد.
*علت رد صلاحیت هاشمیرفسنجانی فقط «کهولت سن» نبود
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 92 و رد صلاحیت هاشمی و مشایی خاطرنشان کرد: این افراد ناشناس نبودند بلکه برای اعضای شورای نگهبان و مردم شناخته شده بودند و درباره آنها بحثهایی شد. نهایتاً رأیگیری کردیم و این 2 نفر از مجموع آرا، رأی لازم را نداشتند کما اینکه خیلیهای دیگر هم نداشتند اما اینکه به دلیل خاص یا الزاماً سن و کهولت بوده است، اینطور نیست.
کدخدایی افزود: یکی ممکن بود کهولت سن را در نظر بگیرد و رأی منفی دهد یا کسی جریاناتی که آن موقع نسبت به افراد اتفاق افتاده بود را در نظر بگیرد از این رو ما باید هفت رأی مثبت در شورای نگهبان داشته باشیم در حالی که هفت رأی مثبت نسبت به این افراد وجود نداشت.
*آرای مثبت مشایی در شورای نگهبان خیلی کمتر از هاشمی بود
وی یادآور شد: در مجموع عدم رأی آقای هاشمی به دلیل کهولت سن نبوده است. اما یک دلیل خاص نیز نبود و در مجموع افرادی رأی نیاوردند از جمله آقای مشایی که به همین صورت بود و تعداد آرای ایشان خیلی کمتر از آقای هاشمی بود.
*رای آقای روحانی در شورای نگهبان در مجموع مثبت بود
کدخدایی درباره مباحثی که در خصوص عدم تأئید صلاحیت روحانی مطرح بوده است نیز گفت: ما به عنوان عدم تأئید نداشتیم اما بحثهایی بود که پیرامون افراد مطرح میشد و پیرامون آقای روحانی هم در یکی دو نوبت مطرح شد اما نهایتاً رأی مثبت را داشت که اعلام شد.
کد خبر: ۵۲۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مسئلهی انرژی هستهای بهانه است؛ میخواهند یک ملت را به زانو در بیاورند؛ میخواهند انقلاب را زمین بزنند
آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، [ در حالی که] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهای ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از]این مذاکرات آن نتیجهای را که ملّت ایران انتظار دارد، بهدست بیاید.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
گروه سیاسی گفتمان نیوز، ۲۶ آذرماه همایشی با عنوان «بررسی ۱۰ سال مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای ۵+۱» در دانشگاه تهران برگزار شد که افراد حاضر در آن از جمله آقایان احمد شیرزاد و صادق زیباکلام به اظهارنظردرباره برنامه هستهای ایران پرداختند.
پاسخ ادعاهای مطرح شده توسط این دو تن، پیشتر و مکررا از سوی کارشناسان و مسئولان سابق و کنونی مرتبط با انرژی اتمی پاسخ داده شده است. جالب اینکه دکتر گرت پورتر در خاک آمریکا، هشت سال از عمر خود را وقف تحقیق و مطالعه روی برنامه هستهای ایران کرده و به همه سوالات و شبهات ادعایی پیرامون آن پاسخ میگوید.
با این حال پایگاه گفتمان نیوز از منظری دیگر به این اظهار نظرات پاسخ داده؛ رهبر انقلاب در سال های اخیر به مناسبت های گوناگون در مورد ابعاد گوناگون برنامه هسته ای ایران سخنرانی نموده اند که در این نوشته هرچند ناقص به گوشه ای از بیانات ایشان اشاره شده است.
شیرزاد: چرا موضوع هسته ای را ناموسی کرده اید؟ چه فرقی می کند ۱۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا ۱۰ تا!؟
احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با بیان اینکه هرکسی در هر دوره ای که تصمیم گرفته ایران را به سمت هسته ای شدن پیش ببرد اشتباه کرده گفت: از مسئولان سازمان انرژی اتمی در زمان مجلس ششم سؤال میکردم که استراتژی هستهای ما چیست که هیچکس پاسخ روشنی در این باره به من نمیداد.
عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم با بیان اینکه از این چاه (صنعت هستهای) آبی در نمیآید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال ۸۲ تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور.
وی اظهار داشت: هیچکس در ایران نمیداند که ما به چه دلیلی به مسیر هستهای شدن پا گذاشتهایم و این امر دقیقاً به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا میگذرد را بیان میکردند. شیرزاد گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران به جای ۱۰ هزار دستگاه سانتریفیوژ ۵۰۰ یا هزار و یا حتی ۱ دستگاه داشته باشد چه اتفاقی رخ میدهد؟
مسئلهی انرژی هستهای بهانه است؛ میخواهند یک ملت را به زانو در بیاورند؛ میخواهند انقلاب را زمین بزنند
رهبرانقلاب: یک تجربهای در اختیار ملّت ایران است – که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد – این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربهای که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینهی تعلیق غنیسازی انجام گرفت، که آنوقت تعلیق غنیسازی را در مذاکرات با همین اروپاییها، جمهوری اسلامی برای یک مدّتی پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنیسازی، امید همکاری از طرف شرکای غربی مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیاری را – که البتّه بهنحوی تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند – آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانی بگویند خب یک ذرّه شما عقبنشینی میکردید، همهی مشکلات حل میشد، پروندهی هستهای ایران عادی میشد. آن تعلیق غنیسازی این فایده را برای ما داشت که معلوم شد با عقبنشینی، با تعلیق غنیسازی، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیاری از کارها مشکل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنیسازی را آغاز کردن. امروز وضعیّت جمهوری اسلامی با سال ۸۲، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، [ در حالی که] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهای ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از]این مذاکرات آن نتیجهای را که ملّت ایران انتظار دارد، بهدست بیاید، لکن تجربهای است و پشتوانهی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد.
بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان۱۳۹۲/۰۸/۱۲
رهبرانقلاب: سلطه میخواهد برگردد به این کشور. همهی این تلاشها برای این است. مسئلهی انرژی هستهای بهانه است. آن کسانی که خیال میکنند اگر ما مسئلهی انرژی هستهای را حل کردیم، مشکلات حل خواهد شد، خطا میکنند. مسئلهی انرژی هستهای را مطرح میکنند، مسئلهی حقوق بشر را مطرح میکنند، مسائل گوناگون را مطرح میکنند، که اینها بهانه است. مسئله، مسئلهی فشار است، میخواهند یک ملت را به زانو در بیاورند؛ میخواهند انقلاب را زمین بزنند.
بیانات در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور۱۳۸۹/۰۶/۱۶
شیرزاد: در زمینه هستهای جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن
شیرزاد در ادامه گفت: در زمینه هستهای جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن را
عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم افزود: تولید اورانیوم در جمهوری اسلامی ایران ۱۰ برابر قیمت جهانی تمام میشود. ضمن اینکه هیچگونه برداشتی نیز از معدن ساغند یزد تا کنون به دست نیامده و فقط فعلاً از معدن گچین بندرعباس برداشت میکنیم.
آنها خیال میکردند که ما نمیتوانیم صفحهی سوخت و میلهی سوخت درست کنیم؛ اما جوانهای ما درست کردند و آنها ماندهاند در مقابل عمل انجام شدهی ملت رهبرانقلاب: سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران داشت تمام میشد، به ما گفتند باید بیائید اورانیوم ۵/۳ درصدتان را به فلان کشور بدهید تا او تبدیل کند به ۲۰ درصد؛ بعد او بدهد به فلان کشور، که او تبدیل کند به سوخت؛ بعد با اجازهی آقایان دنیا، این سوخت بیاید داخل! یعنی از چندین خان بگذرد، که قطعاً هم نمیگذشت. اگر چنانچه ما میخواستیم سوخت هستهای را برای همین رآکتورهای تحقیقاتی که در اینجا داریم، از اینها بخریم، تا ملت ایران را ذلیل و تحقیر نمیکردند، ذرهای از آن را به ما نمیدادند. یک وقتی من گفتم اگر همین نفتی که ما امروز داریم، مال اروپائیها بود و بنا بود ما از آنها نفت یا بنزین بخریم، بطری بطریاش را با قیمتهای گزاف به ما میفروختند. آنها اینجوریاند. خب، اینها فکر میکردند که ما برای خرید سوخت ۲۰ درصد مجبور خواهیم شد و زیر بار خواهیم رفت؛ لذا این موانع را درست کردند. اما جوانهای ما آمدند کار تحقیقاتی کردند و سوخت ۲۰ درصد را خودشان درست کردند. بعد آنها خیال میکردند که ما نمیتوانیم صفحهی سوخت و میلهی سوخت درست کنیم؛ اما جوانهای ما درست کردند و کار گذاشتند. حالا آنها ماندهاند در مقابل عمل انجام شدهی ملت ایران!
بیانات در دیدار مدالآوران المپیک و پارالمپیک۱۳۹۱/۱۲/۲۱
شیرزاد: متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسئله هستهای را به ایدئولوژی نظام تبدیل کردهاند
شیرزاد با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: جمهوری اسلامی ایران با ورود به صنعت هستهای به خط قرمز برخی قدرتهای بزرگ وارد شده است و هماکنون باید در میز مذاکرات به آنها بگوییم که اگر ایران پای خود را از خطوط و دایره قرمز آنها عقبتر بگذارد چه چیزی را به ایران میدهند و این موضوع تنها در میز مذاکرات مشخص میشود.
نماینده مجلس ششم با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسئله هستهای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کردهاند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود نمیتوان برای آن چانهزنی کرد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی به مسئله هستهای نگاه منافع ملی دارد و دیگر به هیچ وجه به این موضوع نگاه ناموسی ندارد.
مشکل زورگوهای سیاسی غرب این نیست که ایران بر سر قضیهی هستهای مذاکره نمیکند ؛ نه، مشکل آنها این است که ایران زیر بار حرف آنها نمیرود
رهبرانقلاب: وانمود میشود این زورآزمائی به خاطر مثلاً مسئلهی هستهای یا مسئلهی حقوق بشر است؛ و این دروغ است. دروغ بودن این ادعا، یکی از واقعیتهاست. نه اینکه ما بگوئیم این واقعیت است؛ امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، دنبال حقوق ملتهاست؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسلکش و کودککش دنبال اجرای دموکراسی در کشورهای دنیاست. پروندهی آمریکا، پروندهی رژیم صهیونیستی، پروندهی همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مسئلهی حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملتها و حقوق انسانها، پروندهی بسیار سیاهی است. شصت سال نسلکشی در فلسطین، نقض حقوق بشر نیست؟ دادن سلاح اتمی به دولت غاصب صهیونیستی، نقض صلح جهانی نیست؟ اینهائی که این کارها را کردند، میتوانند مدعی دفاع از صلح جهانی باشند؟ دادن سلاح شیمیائی به کسی مثل صدام، نقض حقوق بشر نیست؟ کارهائی از قبیل آنچه که در ابوغریب و گوانتانامو و افغانستان و عراق و نقاط دیگری از دنیا به وسیلهی آمریکائیها، به وسیلهی غربیها، به وسیلهی انگلیس اتفاق افتاده است، جائی برای ادعای دفاع از حقوق بشر باقی میگذارد؟ بنابراین اینکه اینها میگویند مقابلهی ما با جمهوری اسلامی برای حقوق بشر است، دروغ است؛ این هم که میگویند مقابلهی با جمهوری اسلامی برای سلاح هستهای است، دروغ است؛ این را ما اول با حدس بیان میکردیم، بعد در مذاکرات و مبادلات بینالمللی برای ما روشن شد که آنها میدانند جمهوری اسلامی دنبال سلاح هستهای نیست؛ این را باور کردند و قبول دارند، و واقعیت هم همین است؛ در عین حال مسئلهی سلاح هستهای را مطرح میکنند. پس ادعای اینکه این فشارها، این تحریمها، این محاصرهها، این دشمنیها و خصومتها به خاطر مسئلهی سلاح هستهای و مسئلهی توان هستهای است، یک دروغ است؛ این دروغ بودن هم یک واقعیت است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام۱۳۹۱/۰۵/۳
رهبرانقلاب: یکی از حرفهای رائج این است: ما بر ایران فشار وارد میآوریم تا ایران به پای میز مذاکره برگردد. کدام میز مذاکره؟ کِی ایران مذاکرات در مورد مسائل گوناگون جهانی را، از جمله مسئلهی هستهای را ترک کرده بوده که حالا برگردد؟! این یک تقلب و خدعهی تبلیغاتی است. ما تلاش میکنیم که ایران به میز مذاکره برگردد! این، خدعه و تقلب تبلیغاتی است. همین را در دنیا هی تکرار میکنند، هی میگویند، هی میگویند. این تعبیرات اینقدر تکرار میشود که به نظرم خود سیاستمداران غربی هم باورشان میآید که واقعیت این است؛ در حالی که آن کسی که این شکل را، این جملهبندی را، این فرمول مطلب را اختراع میکند، مقصود دیگری دارد. او از ایران نمیخواهد که به میز مذاکره برگردد؛ او میخواهد ایران هنگام مذاکره، در مقابل زورگوئیهای غربی تسلیم شود. خب، جواب از طرف ایران این است که نخیر؛ شماها کوچکتر از آن هستید که بتوانید یک ملت انقلابیِ مبارزِ بصیرِ آگاه را در مقابل خواستهها و مطامعِ خودتان به زانو دربیاورید. مشکل زورگوهای سیاسی غرب این نیست که ایران بر سر قضیهی هستهای یا قضایای دیگر مذاکره نمیکند؛ نه، مشکل آنها این است که ایران زیر بار حرف آنها نمیرود. و البته این مشکل باقی خواهد ماند؛ معلوم است.
بیانات در دیدار نخبگان و مسئولان استان خراسان شمالی۱۳۹۱/۰۷/۲۵
رهبرانقلاب: نظام سلطه جنگ را، فقر را، فساد را گسترش میدهد، با همان سازوکار مشخّص تقسیم دنیا به ظالم و مظلوم. اسلام – یعنی انقلاب اسلامی که برگرفتهی از همان مفاهیم اسلامی است – میآید میگوید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون، یعنی همهی این عوامل را نفی میکند؛ چالش اصلی اینجا است؛ دعوای اصلی اینجا است؛ دعوای با انقلاب اینها است؛ بقیّهی حرفها بهانه است. تحریم، جنگ داخلی، ایجاد کودتا، بقیّهی چیزهایی که در این سالها [بوده]، مسئلهی انرژی هستهای، همه را در این چهارچوب باید نگاه کرد، باید دید: یک انقلابی میآید برخلاف تصور همهی دنیا پیروز میشود، دولت تشکیل میدهد و آن دولت ماندگار میشود و میماند – برخلاف تصور همهی دنیا که خیال میکردند جمهوری اسلامی ظرف شش ماه، یک سال، دو سال، بعد یک خرده تخفیف دادند، ظرف سه چهار سال، باید از بین میرفت – روزبهروز قویتر شد، روزبهروز «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء. تُؤتی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها» شد، تبدیل شد به یک قدرت منطقهای، تبدیل شد به یک کشور اثرگذار در مسائل کلان جهانی؛ با این مخالفند، با این دشمنند.
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی۱۳۹۲/۰۶/۲۶
زیباکلام: هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با مسئله هستهای نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد
در ادامه این همایش صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال اصلاح طلب گفت: هر وقت به مردم، مطبوعات و رسانهها اجازه اظهارنظر در مورد آن داده نشده متأسفانه حاصل کار خوب از کار درنیامده است.
وی ادامه داد: اشغال سفارت آمریکا نیز اینگونه بود و اجازه داده نشد افکار و نظرات دیگر ارائه شود و تصمیمی بود که وحشتناک به زیان منافع ملی بود و همچنان از منافع ملی قربانی میگیرد.
زیباکلام تصریح کرد: به راه افتادن آمریکاستیزی هم همینطور بوده است. در مسئله جنگ نیز اجازه داده نمیشد مسائل گفته شود. زمانی که آتشبس برقرار شد تا به امروز همچنان بحث و گفتوگو در این رابطه وجود دارد و افراد مختلف پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را بر گردن هم میاندازند.
وی افزود: کسانی که تلاش میکردند مسائل هستهای را پیش ببرند آدمهای انقلابی، اسلامی، غیرتمند و غیور شدند و کسانی که صحبتهای کژدار مریض میکردند به قول احمدینژاد خائن شدند.
زیباکلام اضافه کرد: من زمانی در یک جا گفتم هستهای چه گلی به سر ملت زده است و فقط به خاطر این مسئله برایمان پرونده درست شد..وی ادامه داد: من بارها از اصولگرایان پرسیدم حداقل یکی از این ۲۵۰ صنعتی که هستهای به وجود میآورد بگویید. هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با مسئله هستهای نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد.
عضو هیأتعلمی دانشگاه تهران در قسمت دیگری از سخنانش افزود: فعالیتهای هستهای دست کم از سال ۸۲ به این سو خیلی شیره گلوسوزی برای مملکت نبوده است، نه از نظر پیشرفت علمی خیلی خبری بوده و نه از لحاظ اقتصادی و چه بسا با مطالبی که مطرح شد به ضرر ما بوده است.
حرکت هستهای و صنعت هستهای، نماد پیشرفت یک کشور است
رهبرانقلاب: در هر برههای که ما در مقابل جبههی دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیههائی عقبنشینی کردیم – مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم – دشمن مواضع گستاخانهتری علیه ما گرفته. در آن روزی که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملقآمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربی، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفی کردند! چه کسی؟ آن کسی که خودش مجسمهی شرارت بود. رئیس جمهور قبلی آمریکا – مجسمهی شرارت – ایران اسلامی را «محور شرارت» معرفی کرد! این کِی بود؟ آن وقتی که ما در ادبیات خودمان، در اظهارات خودمان، حرفهای تملقآمیز نسبت به غرب و نسبت به آمریکا و اینها را تکرار میکردیم. اینها اینجوریاند. در همین قضیهی هستهای، آن وقتی که ما با اینها همراهی کردیم و عقبنشینی کردیم – البته برای ما تجربهای بود، اما این واقعیت است – اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوی آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست. عقبنشینیها آنها را گستاختر کرد، طلبگارتر کرد. یک روزی بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما ۲۵ سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمیشود! اینها قانع شدند که ۵ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! مسئولین ما قانع شدند که ۳ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقبنشینیها را، آن انعطافها را ادامه میدادیم، امروز از پیشرفت هستهای که هیچ خبری نبود، به این نشاط علمی هم که در چند سال اخیر در کشور وجود پیدا کرده – این حرکت علمی، این جوانها، این ابتکارات، اختراعات، پیشرفتهای گوناگون در بخشهای مختلف – قطعاً لطمه میخورد؛ چون اولاً نسبت به هر یک از آنها ممکن بود یک بهانهای بیاورند؛ ثانیاً حرکت هستهای و صنعت هستهای، نماد پیشرفت یک کشور است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام۱۳۹۱/۰۵/۰۳
رهبرانقلاب: یک جمله هم در خصوص قضیهی هستهای عرض کنم من در سخنرانیِ روز اول سال گفتم جبههی مخالف ما که عمدتاً منحصر در چند کشور معدودِ زورگو و زیادهخواه است و اسم خودشان را به غلط و به دروغ میگذارند جامعهی جهانی، و در رأس آنها آمریکا است، محرک اصلی هم صهیونیستهایند، مسئلهی اینها این است که نمیخواهند موضوع هستهای ایران حل شود. اگر لجبازی آنها نبود، موضوع هستهای براحتی حل میشد. بارها تا لحظهی حل پیش رفتیم، امضاء کردند، آژانس هستهای امضاء کرد؛ قبول کرد که این اشکالاتی که وجود داشته، برطرف شده – اینها موجود است، اینها سند است؛ اینها که قابل انکار نیست – خب باید قضیه تمام میشد، پروندهی هستهای کشور باید پایان پیدا میکرد. آمریکائیها بلافاصله یک چیز جدید را مطرح کردند، آوردند وسط. نمیخواهند قضیه تمام شود. نمونههای متعددی را ما در این زمینه داریم. حل مسئلهی هستهای جمهوری اسلامی، به حسب طبیعت خود، از جملهی کارهای سهل و آسان و روان است؛ اما وقتی طرف مقابل مایل نیست این قضیه حل شود، خب بله همین جور میشود که ملاحظه میکنید.
بیانات در دیدار مسئولان و کارکنان قوهی قضائیه۱۳۹۲/۰۴/۰۵
زیباکلام: اینکه میگویند اسرائیل باید نابود شود و با افتخار هم این حرف را میزنند باعث چنین مشکلاتی میشود
زیباکلام خاطرنشان کرد: این سوالی که در رابطه با مسئله هستهای پرسیده شد را میتوان در رابطه با مسائل دیگر مانند اینکه آیا فعالیتهای سیاست خارجی ایران در سوریه و لبنان به نفع ما در بلندمدت بوده است یا اینکه آیا اشغال سفارت آمریکا و ادامه جنگ به نفع ما بوده است نیز پرسید.
جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که عملا اعلام کرده میخواهد یک کشور دیگر به نام اسرائیل را نابود کند، این در شعار هم خلاصه نشده و هرگاه توانستیم در رابطه با نابودی اسرائیل با کمک به حماس و لبنان و غیره گام برداشتیم و اگر سلاحهای مرگبار هم به آنها ندادهایم به خاطر این بوده که نمیشده است.
این استاد دانشگاه افزود: ما در مقابل همه تهدیدهایی که داشتهایم فقط گفتهایم که اسلام با سلاح هستهای مخالف است و علما و مقام معظم رهبری فتوا دادهاند که سلاح هستهای حرام است و یک طلبه ساده هم میداند که فتوا تابع زمان است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: اینکه میگویند اسرائیل باید نابود شود و با افتخار هم این حرف را میزنند باعث چنین مشکلاتی میشود و آن وقت با هر چیزی که در ایران ختم به کشتار جمعی شود مخالفت خواهند کرد.
اسرائیل که روزی در این منطقه عربده میکشید؛ از چند صد جوانِ باایمان و پُرشور شکست خورد؛ سلاح قوی و شکستناپذیر آنها، ایمان بود
رهبرانقلاب: جنجالی که راه میاندازند، با هدف این است که ما را متوقف کنند. میدانند که ما دنبال سلاح هستهای نیستیم؛ این را فهمیدهاند، دانستهاند. من شک ندارم که دستگاههای تصمیمگیر و تصمیمساز در این کشورهائی که جلوی ما ایستادهاند، اطلاع دارند و میدانند که ما دنبال سلاح هستهای نیستیم. واقعاً سلاح هستهای به صرفهی ما نیست؛ علاوه بر اینکه از لحاظ فکری و نظری و فقهی، ما این کار را خلاف میدانیم و این حرکت را حرکت خلافی میدانیم. ما استفادهی از این تسلیحات را گناه بزرگ میدانیم و نگهداشتنش را یک کار بیهودهی پرضررِ پرخطر میدانیم و هرگز دنبالش هم نمیرویم. آنها هم این را میدانند، اما روی این نقطه فشار میآورند برای اینکه این حرکت را متوقف کنند. ما میخواهیم به دنیا اثبات کنیم که داشتن سلاح هستهای، قدرتآفرین نیست؛ به دلیل اینکه قدرتهائی که سلاح هستهای دارند، امروز دارای سختترین مشکلاتند. آنها با تهدید هستهای بر دنیا مسلط شدند، اما امروز این تهدید دیگر کاربرد ندارد. ما میخواهیم بگوئیم ما دنبال سلاح هستهای نیستیم و اقتدار را در سلاح هستهای نمیدانیم و اقتدار متکی به سلاح هستهای را هم میتوانیم بشکنیم.
بیانات در دیدار دانشمندان هستهای۱۳۹۰/۱۲/۰۳
رهبرانقلاب: یک حادثهی مهم دیگر که خوب است ملت ما به اهمیت آن توجه داشته باشد و این حادثه معنا دارد، اتفاقی است که در گردهمائی طولانی مربوط به ان.پی.تی در نیویورک افتاد. اصلاً این گردهمائی را تشکیل داده بودند تا قدرتهای زورگو بتوانند به برکت این گردهمائی، ملتهائی را که هنوز به انرژی هستهای دسترسی پیدا نکردهاند، باز هم محدودتر کنند، موانع سر راه آنها را بیشتر کنند. البته دلشان میخواست و برنامهریزی کرده بودند که در این اجلاس، بالخصوص نسبت به جمهوری اسلامی کینهورزی خودشان را آشکار کنند. درست عکس آنچه که میخواستند، اتفاق افتاد. تقریباً یک ماه این گردهمائی طول کشید. به جای اینکه آنها بتوانند مقاصد خودشان را پیش ببرند و کشورهائی مثل جمهوری اسلامی را محدود کنند، نتیجهای که از این کنفرانس طولانی به دست آمد، این بود که قدرتها به وسیلهی ۱۸۹ کشور موظف شدند که سلاحهای هستهای خودشان را نابود کنند؛ از ادامهی تولید این سلاحها مانع بشوند؛ حق دستیابی به قدرت هستهای صلحآمیز به وسیلهی کشورهای دیگر شناخته شد و رژیم صهیونیستی – که دایههای او در این کنفرانس بشدت هم به نفع او فعال بودند – محکوم شد به اینکه بایستی به قرارداد ان.پی.تی بپیوندد؛ درست عکس آنچه آنها میخواستند. این حادثهی کوچکی نیست؛ این نشاندهندهی این است که قدرت زورگو و متکبر و مستکبر آمریکا و دیگر قدرتهای زورگو و دنبالهروان اینها در دنیا حرفشان پیشروی ندارد. امروز دیگر آمریکا در موضعی نیست که بتواند در سیاستهای بینالمللی دخالت مؤثر بکند. جمهوری اسلامی با ایستادگی سی سالهی خود توانسته است وضعیتی را در افکار عمومی جهان به وجود بیاورد که نه فقط ملتها، حتّی دولتها هم – یعنی ۱۸۹ دولت – در مقابل آمریکا میایستند و علیرغم او تصمیمگیری میکنند و رأی میدهند. اینها جزو بشارتهای الهی است به ملت بزرگ ایران
خطبههای نماز جمعهی تهران در حرم امام خمینی (ره)۱۳۸۹/۰۳/۱۴
رهبرانقلاب: وقتی که ملت مشاهده میکند که ما بدون اینکه یک کشور پشتیبانی داشته باشیم، توانستهایم از درون خودمان دانش هستهای را رشد بدهیم، فوران بدهیم، به پیشرفت برسانیم، خب جوان امیدوار میشود. در دنیا چند تا از کشورهای دارندهی دانش هستهای این را به طور بومی توانستهاند در خودشان به وجود بیاورند؟ بسیار کم. هستند، اما بسیار بسیار نادر؛ از دیگران گرفتهاند. بسیاری از همینهائی که الان – ما این را اطلاع داریم، بنده میدانم؛ از روی اطلاع دارم عرض میکنم – دانش هستهای دارند، کشورهای پشتیبان به آنها بستهی دانش را اهداء کردند؛ روی دلائل ایدئولوژیکی و سیاسی و بقیهی چیزها. ما نه؛ ما توانستیم خودمان این کار را انجام بدهیم.
بیانات در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور۱۳۸۹/۰۶/۱۶
رهبرانقلاب: امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یک هیولای شکستناپذیری نیست؛ برخلاف دو دهه پیش، آمریکا و غرب تصمیمگیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛ بر خلاف ده سال پیش فنآوری هستهای و دیگر فنآوریهای پیچیده برای ملتهای مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانهگون به شمار نمیرود. امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شکنندهی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ ۳۳ روزه است و ملت ایران پرچمدار و خطشکن حرکت به سمت قلهها است.
پیام ولیامر مسلمین به حجاج بیتاللهالحرام۱۳۸۹/۰۸/۲۴
رهبرانقلاب: بحث سلاح هستهای را مطرح میکنند. خب، ما سلاح هستهای را نه بهخاطر زید و عمرو، نه به خاطر آمریکا و غیر آمریکا، بهخاطر عقیدهمان قبول نداریم؛ هیچ کس نباید داشته باشد. وقتی ما میگوییم شما نداشته باش، معنایش این است که خودمان هم قاطعاً میگوییم نباید داشته باشیم و نخواهیم داشت؛ امّا مسئلهی آنها مسئلهی دیگری است؛ آنها حرفی ندارند که برخی از کشورها هم فرضاً بهوجود بیایند [که] انحصار آنها را به هم بزنند، البتّه نمیخواهند انحصارشان به هم بخورد، امّا قیامتی هم بر پا نمیکنند؛ در مورد ایران اسلامی و جمهوری اسلامی قیامت بپا میکنند؛ چرا؟ چون داشتن یک چنین توانی، یک چنین قدرتی، پشتوانهی این نظامِ «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» است؛ چالش اصلی اینجا است؛ این را باید شناخت، این را باید دید، در این چهارچوب بایستی رویکردهای آمریکا و غرب و فلان کشور وابستهی به اینها و فلان جریان وابسته و دلبستهی به اینها را تفسیر و تحلیل کرد؛ انقلاب اسلامی این است.
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی۱۳۹۲/۰۶/۲۶
رهبرانقلاب: روزی که مقاومت اسلامی در لبنان به همّت دلاورمردان لبنانی و با توصیه و حمایت امام راحل شکل گرفت، اسرائیل، بیروت – یعنی پایتخت لبنان – را در اشغال خود داشت و بر مقدّرات سیاسی این کشور چنگ انداخته بود. آن روز وقتی مقاومت اسلامی شعار «زحفاً زحفاً نحوالقدس» را سر داد، گروهی از بیخبران، آنان را سادهاندیش خواندند و به طعنه سؤال کردند: آیا میشود به سوی قدس حرکت کرد، حال آنکه شما لبنانیها از ورود به پایتخت کشور خود ناتوان هستید؟ از آن تاریخ تا پیروزی تاریخی مقاومت اسلامی بر اسرائیل، فقط هجده سال به درازا کشید. تصدیق میفرمایید که هجده سال، در تاریخ مبارزات ملتها زمان زیادی نیست. بی تردید، مبارزه، خسارتهای تأسّفباری را نیز به همراه دارد. مردم کشته میشوند؛ خانهها ویران میگردد؛ فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگینی میکند و دهها مصیبت دیگر که ملال و تأثّر آن هرگز دلهای ما را رها نخواهد کرد؛ ولی باید ببینیم نتیجه این ایثار و فداکاری چیست؟ پیروزی آنقدر باارزش است که ناگزیر باید بهای آن نیز پرداخته شود. اسرائیل که روزی در این منطقه عربده میکشید و همه خواستههای خود را بر ملتهای عربی دیکته میکرد، اینک ناتوان و افسرده در برابر عظمت مقاومت اسلامی، بر زمین زانو زده است؛ این بخشِ کوچکی از تواناییهای ملتهای مسلمان و عرب است. یقین بدانید که اگر همه امکانات جهان اسلام و حتّی بخشی از آن در این مسیر به کار گرفته شود، ما شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود. اسرائیل در جنوب لبنان از یک مقاومت چند هزار نفره شکست خورد. درست است که حزباللَّه، امتداد مردمیِ عمیقی داشته و به هنگام ضرورت توانسته است هزاران، بلکه دهها هزار نیرو را بسیج کند؛ ولی به طور مستمر فقط از چند هزار، بلکه گاه از چند صد نیرو در محورهای رویارویی با اشغالگران صهیونیست بهره برده است. یعنی اسرائیل و همه امکانات نظامی آن و فنآوری تسلیحاتی و پیشرفتهاش – که به زرّادخانه امریکا متّصل است – از چند صد جوانِ باایمان و پُرشور که از سلاحهای بسیار ابتدایی در جنگ بهره میبرند، شکست خورد. البته سلاح قوی و شکستناپذیر آنها، سلاح ایمان بود. پس، الگوی مقاومت و مبارزه پیش روی ماست؛ یعنی میتوان با مقاومت و مبارزه و البته تحمّل خسارت، به پیروزی رسید. درعینحال الگوی شکست نیز پیش روی ماست و آن دل بستن به روشهای سازشکارانه و کاسه گدایی صلح در دست گرفتن است. نتیجه آن نیز تحقیر، به ذلّت کشاندن و در نهایت تحمیل یکطرفه خواستههای اسرائیل است که این را نیز عیناً مشاهده کردیم.
بیانات در مراسم گشایش کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه ۱۳۸۰/۰۲/۰۴
تجربهی جمهوری اسلامی و تجربهی ملت ایران نشان داد که در این راه، آن که پیروز است، ملت ایران است و او است که به دشمنان خود سیلی خواهد زد
رهبرانقلاب: جمهوری اسلامی در قضیهی هستهای، هم قانونی عمل کرده است، هم شفاف عمل کرده است، هم از لحاظ استدلالی، منطقی عمل کرده است؛ منتها این یک نقطهای است که برای فشار بر جمهوری اسلامی این را مناسب دانستهاند. اگر این هم نباشد، یک قضیهی دیگری را برای فشار مطرح میکنند. هدف، تهدید است؛ هدف، فشار است؛ هدف، خسته کردن است. خودشان گفتند: هدف، تغییر دادن نظام سیاسی و سازوکار سیاسی است. البته در حرفهای خصوصی که میزنند، یا گاهی نامه که مینویسند، میگویند نه، ما نمیخواهیم نظام را تغییر دهیم؛ لیکن در گوشه و کنار حرفهایشان، در اظهاراتشان، در عملکردشان، این مسئله کاملاً روشن است. ملتی که زیر فرمان آنها نباشد، بر طبق میل آنها عمل نکند، بر طبق سلیقهی آنها در ممشای خود عمل نکند، مغضوب آنها است. حکومتها و دولتها هم اگر در مقابل آنها مطیع و سربهراه بودند، برایشان مقبولند؛ نه دموکراسی برای آنها اهمیت دارد، نه حقوق بشر اهمیت دارد، نه هستهای اهمیت دارد. مسئله این است که جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده است، با اتکاء به قدرت خود ایستاده است، با اعتماد به خدای متعال ایستاده است، و در جهات مختلف دارد پیشرفت میکند؛ این را اینها نمیپسندند، و نپسندند. البته تجربهی جمهوری اسلامی و تجربهی ملت ایران نشان داد که در این راه، آن که پیروز است، ملت ایران است و او است که به دشمنان خود سیلی خواهد زد.
بیانات در دیدار مسئولان و کارکنان قوهی قضائیه۳۹۲/۰۴/۰۵
کد خبر: ۵۲۵۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
حجت الاسلام بزرگواری ،برچیده شدن اختلافات و شایعات رفتن به مراسمهای فاتحهخوانی جهت کسب آرا و همچنین ورود افراد سرشناس، نخبه و کارآمد استان به صحنه انتخابات را از مزایای طرح استانی شدن انتخابات اعلام نمود
کد خبر: ۵۲۵۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مردم زمانی که احساس کردند به ارزشهای دینی و اعتقادیشان توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزههای اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماعشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند
کد خبر: ۵۲۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
شورای اداری شهرستان لنده طی پیامی درگذشت روحانی مجاهد و انقلابی و اولین امام جمعه شهرستان لنده را به مردم ولایتمدار و خانواده معظم آن روحانی وارسته تسلیت گفتند
کد خبر: ۵۲۵۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
یکی از مشکلات جدی شهرستان لنده سیل بند شمالی لنده است که با کوچکترین بارش پر و به خیابانها سرازیر میشود
کد خبر: ۵۲۵۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا خبر داد : چند نرم افزار فيلترينگ خانگي در سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir وجود دارد که شهروندان مي توانند با دانلود و نصب آنها بر روي سيستم کامپيوتر خانگي ، بر عملكرد فرزندان خود در فضاي مجازي نظارت كنند .
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
سرگرد "حميد کياني"سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتاناجا با بيان اينکه در همه کشورهاي پيشرفته ساليان سال است که والدين به کمک نرمافزارهاي ويژه فعاليت فرزندان خود را در اينترنت کنترل ميکنند، گفت: والدين حتي با استفاده از رمز عبور، اجازه ورود کودکان را به بسياري از سايتها نميدهند. سرگرد حميد کياني ادامه داد: در کشور ما به دليل اينكه برخيازوالدينايرانيازنظراطلاعاتكامپيوتريدرسطحپايينترينسبتبهفرزندانشانقراردارند،باعثشدهكهنتوانند نظارتي دقيق داشته باشند. وي با بيان اينکه والدين بايد مراقب کودکان در کار با کامپيوتر و تکنولوژيهاي روز باشند، گفت: سطوح اين مراقبت از کار با کاميپوتر تافعاليتدرفضايمجازيراشاملميشود. سرگرد کياني اظهار کرد: والدين بهجاي آن که استفاده از اينترنت را براي فرزندان ممنوع کنند بايد روش استفاده صحيح از اينترنت را به آنها بياموزند. اين مقام مسوول ادامه داد: بايد فرزندان را تشويق کرد تا همواره هر آنچه که در اينترنت برايشان اتفاق ميافتد را به آنها بگويند و به اين وسيله رابطه صميمانهاي بين آنها برقرار شود. سرگرد کياني افزود: عدهاي از خانوادهها نداشتن وقت کافي را بهانه قرارميدهندوبدونآگاهکردنکودکدربارهمحيطمجازيبهاواجازهميدهندتاساعاتزياديرادراينترنتبگذراند. سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتاناجا انتشار اطلاعات شخصي را يکي از تهديدات کار در فضاي مجازي برشمرد و گفت: متاسفانه فرزندان به راحتي اطلاعاتشخصي خود و خانواده رادرفضاي مجازي منتشرميکنندواين عاملي براي سوءاستفادهازآنهاميشود. وي تاکيد کرد: والدين بايد در اين زمينه هوشمندانه عمل کنند و به کودکان آموزش دهند که ممکن است کاربران فضاي مجازي با اسم ، سن و موقعيت واقعي خود وارد اين محيط نشده باشند بنابراين اعتماد به آنها خطرناک است. سرگرد کياني ادامه داد: بايد به فرزندان ياد داد که هيچيک از اطلاعات شخصي خود را در اينترنت اعلام نکند و به افرادي که در دنياي واقعي آنها را نميشناسد پست الکترونيکي ارسال نکند.اين مقام آگاه با بيان اينکه نظارت براي کودکان خردسال کافي نيست، گفت: تنها گذاشتن فرزنداندرفضايسايبربسيارخطرناکاستوبرايخردسالانبجاينظارتبايدهمراهيصورتگيرد. وي با بيان اينکه براي قدم اول، فرزندان ما بايد آموزش ببينند که چگونه از اينترنت استفاده کنند، ادامه داد: والدين در ابتدا بايد سايتهايي را در صفحه خانگي تعريف کنند که از محتوا و مطالب آن کاملا آگاه باشند و سپس به فرزندان خود اجازه ورود به اينترنت را بدهند. اين مقام مسوول تاکيد کرد: والدين حتما بايد مطمئن شوند که کودکان و نوجوانان به سراغ چه سايتهايي ميرود و اين مستلزم اين است که پدرها و مادرها سطح اطلاعات خود را بالا ببرند. سرگرد کياني با اشاره به اينکه اينترنت مثل تلوزيون مي تواند زمان لازم براي مطالعه، بازي، فعاليت هاي اجتماعي و بودن در دنياي واقعي کودکان را کاهش دهد، گفت: والدين بايد ساعات ورود کودکان به اينترنت را کنترل کنند و اجازه ندهند کودکشان ساعت هاي طولاني در محيط مجازي باشد. اين کارشناس با بيان اينکه کار طولاني مدت با کامپيوتر قطعا صدمات بدني زيادي براي کودکان دارد، افزود: در کنار اين صدمات بدني منزوي کردن کاربر و اعتياد اينترنتي را نبايد ناديده گرفت که اين امر تبعات جبران ناپذيري بر روي رفتار و عملکرد فرزندان دارد. وي با اشاره نرمافزارهاي امنيتي خانواده گفت: امروزه نرم افزارهايي توليد شده است که والدين با اين نرمافزار ميتوانند تمامي رفتارهاي آنلاين كودكان خود را مشاهده و آنها را كنترل كنند، اين نرمافزار به والدين اعلام ميكند كه فرزند آنها با چه كسي بيش از همه به گفتوگوي اينترنتي پرداخته يا به کدام سايت ها سر زده است. کارشناس پليس فتا گفت: در حال حاضر تعداد چهار نرم افزار فيلترينگ خانگي براي استفاده شهروندان در سايت پليس فتا وجود دارد که شهروندان مي توانند با دانلود و نصب آنها بر روي سيستم کامپيوتر خانگي بر فرزندان خود در فضاي مجازي نظارت كنند . وي با تاکيد بر اهميت يادگيري علوم کامپيوتري از سوي والدين گفت: احتياجي نيست كه والدين تبديل به يك نفوذگر رايانه اي شوند اما در مورد اين موضوع اطلاعات داشته باشند کافي است چرا که هر چه شکاف اطلاعاتي والدين با فرزندان در خصوص علوم کامپيوتري محدودتر باشد تهديدات کمتري را براي فرزندان شاهد هستيم و هر چه اين شکاف بيشتر باشد بايد منتظر آسيبهاي جبران ناپذيري براي کودکانمان باشيم. سرگرد کياني ادامه داد: فضاي مجازي و رايانه ميتوانند يك روش عالي براي والدين و نوجوانان باشند تا در كنار يكديگر تفريح كنند و همديگر را بهتر بشناسند؛ فضاي مجازي امروز بخشي از زندگي همه شده است. سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجادر پايان با اشاره به آدرس سايت و ايميل پليس فتا آن را دريچه ارتباطي با شهروندان خواند و گفت : كاربران درصورت مواجهه بامواردمشکوک آنراازطريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند.
کد خبر: ۵۲۵۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
سومین دوره تجلیل از مداحان و خدمتگزاران هیئت عزاداری در مسجد ابوعلی بهبهان برگزار شد
کد خبر: ۵۲۵۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۱