کد خبر: ۳۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
نشست شورای مدیران منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور به میزبانی بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش آوای رودکوف، در این نشست که با حضور بازرسان کل استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و خوزستان برگزار شد عملکرد بازرسی‌های کل این منطقه در سال گذشته و همچنین نقاط قوت و ضعف انها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسئولیت‌ها و کار به پیمانکاران اصلاح و مراقبت‌ها باید افزایش یابند

کاظم اکرمی رئیس منطقه 3 و بازرس کل استان فارس در این نشست ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: سازمان بازرسی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نقشی برجسته دارد، به طوری که همه ما وظیفه داریم در راستای وظایف قانونی در امر مبارزه با فساد، خستگی ناپذیر تلاش نماییم.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب بازرسی‌های کل در منطقه 3 بازرسی کل کشور در سال1402، افزود: خوشبختانه در زمینه اصلاح امور، گزارش‌های کلان استحضاری و امر مبارزه با فساد اقدامات خوبی انجام پذیرفته که انتظار می‌رود با هماهنگی و برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی با مرکز، نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف، زمینه عملکرد مطلوب‌تری در سال آینده را فراهم کنیم.

محمدمهدی صالحی بازرس کل قضایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته وحدت عملکرد بازرسی کل استان در یک سال گذشته را تشریح و لغو مصوبه شورای شهر یاسوج در پرداخت عوارض به مالکان زیر 500 مترمربع در دیوان عدالت اداری را از جمله اقدامات مهم بازرسی کل استان در سال گذشته عنوان کرد.

محمد آقاجری بازرس کل قضایی استان خوزستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد بازرسی کل استان خوزستان در سال گذشته گفت: اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته در زمینه اصلاح امور و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف داشتیم و در کنار آن با نظارت مستمر در ایام اربعین، تلاش نمودیم تا در ورود و خروج و همچنین پذیرایی و اسکان زائرین مشکلی پیش نیاید که این مهم به لطف خدا و همت همکارانم در استان به‌خوبی مدیریت شد.

 محمد اسمی جهرمی بازرس کل قضایی استان هرمزگان نیز در این نشست شناسایی 44 هزار تن روغن فاسد شده در بندر شهید رجائی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان را یکی از مهم‌ترین اقدامات بازرسی کل استان هرمزگان برشمرد و افزود: چنانچه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مرکز بادقت بیشتر و با تعداد بازرسان در استان‌ها همسو باشد می‌تواند اثربخشی سازمان را به اهداف عالی سازمان نزدیک‌تر کند.

 

اسحاق شهبازی بازرس کل استان بوشهر نیز در این نشست نظارت مستمر در پروژه پارس جنوبی و سایر پروژه‌های تولیدی این استان را از اهم عملکرد بازرسی کل استان عنوان کرد و گفت: جهت تقویت تولید کشور در زمینه برق، انرژی و صنعت در شهرهای حاشیه خلیج‌فارس نیازمند نیروی بیشتر و توجه ویژه مسئولان در قوه مجریه و سازمان بازرسی کل کشور هستیم که در این زمینه نیازمندی‌ها و پیشنهادها لازم نیز به مرکز ارسال شده است.

آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر یاسوج در استان در این دیدار ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و صادق آل محمد (ع)، گفت: انقلاب اسلامی ودیعه الهی است که با آرمان‌های جهانی در اختیار ما قرار گرفته، بنابراین باید از این شجره طیبه که صدای آن در جهان شنیده شده حفاظت و حراست نماییم.

وی ادامه داد: هدف انقلاب اسلامی حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان بوده و باید در همه حال مدافع مظلومان در جهان باشیم.

آیت اله حسینی با بیان اینکه سازمان بازرسی نهادی مراقبتی و نظارتی است، خاطرنشان کرد: در جامعه ممکن است افرادی سهواً و یا عمداً از مسیر عدالت‌محوری و قانون محوری تخطی کرده و باعث ناهنجاری‌هایی در جامعه شوند که در این زمینه سازمان بازرسی باید در جهت راهنمایی و برخورد قانونی با این افراد همت گمارد تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی مراقبت و صیانت شود.

نماینده ولی‌فقیه به بازرسان کل توصیه کرد: مدیریت کار بر مبنای عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه زمینه‌ها نظارت را جدی بگیرید به‌طوری‌که گره‌های تولید را باز کنید و تسهیل‌کننده امور باشید تا مشکلات مردم رفع شود.

آیت اله حسینی تأکید کرد: در زمینه تسهیلات بانکی، مباحث مالی و بیت‌المال، واگذاری کار به پیمانکاران و همچنین مسائل اقتصادی و واگذاری مسئولیت‌ها به افراد دقت شود، چرا که باتوجه‌به روند کنونی این مسیر باید اصلاح و مراقبت‌ها افزایش یابند.

نماینده ولی‌فقیه توصیه کرد: سازمان بازرسی به گردش مالی و حساب بانکی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین مناطق نفت‌خیز که در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند ورود کند تا مردم این استان بتوانند از مزایا و ظرفیت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

کاظم اکرمی رئیس منطقه 3 بازرسی کل کشور در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز هفته دفاع مقدس، اقدامات مهم بازرسی‌های کل منطقه 3 کشور را تشریح کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم و تخلف در دستگاه‌های اجرایی، نیازمند تعامل و هم افزایی بین سازمان بازرسی و دستگاه قضایی است.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: دادگستری کل استان با نگاه رعایت حقوق عامه و رعایت عدالت در جهت حل مشکلات مردم با هیچ‌کس تعارفی ندارد و اگر ترک فعلی از سوی مسئولان و مدیران استان انجام‌پذیر با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

محبوب افراسیاب با اشاره به اینکه از اقدامات بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد اشراف کامل دارد، افزود: اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد در همه موضوعات از جمله جذب نیرو و معارضات اجتماعی، شایسته تقدیر است.

همچنین در این دیدار دادستان مرکز استان گفت: شعبه بازپرسی و دادیاری ویژه برای بازرسی کل استان در نظر گرفته‌ایم به‌طوری‌که پرونده‌های سازمان بازرسی به‌صورت ویژه و خارج‌ازنوبت رسیدگی شود.

سید وحید موسویان اظهار داشت: بنا نداریم برای هر شخصی به‌راحتی پرونده تشکیل دهیم، اما اعتقاد داریم با هم‌افزایی و تعامل با سازمان بازرسی در برابر کسانی که در حوزه تولید، اقتصاد، صنعت و معیشت مردم خللی به وجود می‌آورند باقدرت برخورد می‌کنیم.

وی توصیه کرد: در جلسات رسیدگی پرونده‌های سازمان بازرسی، بازرسان آن حوزه باتوجه‌به اشراف کامل و تخصصی بر موضوعات در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند تا نسبت به صدور رأی عادلانه، اقدامات لازم به عمل آید.

برچسب ها: آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: