دبیر شورای نگهبان گفت: اگر فتنهگر، فتنهجو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما موظفید در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگیرید و اگر نمیتوانید مسایل را به دیگرانی که شما را قبول دارند برسانید تا حرف شما را بزنند.
آوای دنا-مهر نوشت:آیتالله احمد جنتی در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران، ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: ابتداییترین کار شما دانشجویان این است که خودتان را شناخته و منشأ اثر باشید. تحلیلها، نگرشها، واقعبینیهای شما باید با زمانشناسی باشد و لازمة این امر شناخت و بصیرت است.
وی افزود: البته صرف تِحلیل، مثل علم بیعمل است. هنگامی که اطلاعات و شناخت کافی توأم با عمل نباشد نتیجه آن چیزی جز حسرت و غصه خوردن نخواهد بود.
دبیر شورای نگهبان ضمن تأکید بر لزوم شناخت جریانها، افراد، گروهها و نقشها و طرحهای آنان خاطرنشان کرد: همواره تابلویی از محورهای بیانات رهبری مقابل دیدگانتان باشد و به آن حساسیت داشته باشید تا آن گروهها را با آن بسنجید. مثلاً، ایشان در دیدار با هیأت دولت ضمن ارائه توصیههای پانزده گانه، فرمودند: «فتنه خط قرمز ماست»؛ بنابراین به آن توجه کنید.
آیت الله جنتی ادامه داد: در دانشگاه با دانشجویان دیگر دانشگاهها و بسیجیان بیرون از آن گردهمایی داشته باشید و دردهای مشترک را با هم ببینید و بشناسید.
وی ضمن درست خواندن این نکته که اکنون متأسفانه تعدادی از دانشجویان به دلیل توجه بیش از حد مسئولان دانشگاه و وزارت علوم به مسائل سیاسی نسبت به مشکلات و دغدغههای فرهنگی و اقتصادی بیاعتنا شدهاند، تصریح کرد: اگر فتنهگر، فتنهجو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما موظفید در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگیرد و اگر نمیتوانید مسایل را به دیگرانی که شما را قبول دارند برسانید تا حرف شما را بزنند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: امید ما بسیج است. شما مایهی امید مملکت و رهبری هستید و باید خیلی فعال باشید و برای افزایش بنیهی علمی وقت بگذارید.
آیتالله جنتی با تأکید بر لزوم اصلاح ضعفهای محیط دانشجویی افزود: شما موظفید در مسائل جاری کشور فعال باشید، وقت بگذارید، خودتان را اصلاح کنید و ضعفهای خود و دانشجویان را رفع کنید.
وی ادامه داد: به دانشجویان تازه وارد که از مقطع دبیرستان وارد دانشگاه میشوند، محبت و توجه داشته باشید و با برگزاری اردوهای فرهنگی و توجیه مسائل جاری و تبیین وضع دانشگاه، سعی کنید افکارشان را تصحیح کنید تا از اخبار دانشگاه و جامعه باخبر باشند.
دبیر شورای نگهبان ضمن توصیه مجدد به بسیج دانشجویی در شناخت جریانهای منحرف و افراد غیرصالح، افزود: سعی کنید سایر دانشجویان را به لحاظ فکری و عقیدتی بیمه کنید؛ البته صِرف اعتراض و بیان تکراری مشکلات، موجب اتلاف وقت است و آنچه ثمره عملی دارد، کار دانشجویی است.
آیتالله جنتی با تشکر از حضور دانشجویان محجبه و با ظاهر اسلامی، توجه به آیات قرآن و نهراسیدن از ملامت ملامتکنندگان در عمل به وظایف را خواستار شد و گفت: سعی کنید خودتان را از نظر علمی و اخلاقی و معنوی تقویت کنید و از نظر جسمی نیز به ورزش بپردازید.
وی تصریح کرد: تلاش کنید با هر مسئولی که ممکن است به حرف شما گوش بدهد از جمله در وزارت علوم ارتباط داشته باشید. آن وقت میتوانید امید داشته باشید و با ارتباط از آنها کمک فکری بگیرید.
دبیر شورای نگهبان در پایان ضمن توصیه به برگزاری جلسات و همایشهای ماهانه، فصلی و سالانه اظهار داشت: با انجام کارهای فرهنگی از مسئولان دولتی بخواهید به قانون عمل کنند و به آن احترام بگذارند.
کد خبر: ۴۳۰۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجانشرقی با بیان این نکته که تبریز شهری بدون گداست، گفت: این به معنی خساسیت مردم تبریز نیست بلکه نشاندهنده این است که مردم این شهر با فرهنگ تلاش و کار عجین شدهاند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجانشرقی، سعید شبستری در نخستین جشنواره و نمایشگاه نقش زنان در پاسداشت میراث فرهنگی معنوی اظهار کرد: امسال به نام فرهنگ آغاز شده و باید بررسی شود که در طول سالیان چه تغییراتی ایجاد شده که امروز فرهنگ به عنوان مهمترین دغدغه قلمداد میشود.
وی افزود: دشمنان اسلام در طول سالیان تمام تلاش سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را برای براندازی انقلاب اسلامی کردهاند و وقتی به نتیجه مورد نظر نرسیدند، جنگ نرم و استحاله فرهنگی را پایهریزی و آغاز کردند.
شبستری، ادغام آداب و سنن در فرهنگ غربی و کمرنگ شدن برخی از آداب و رسوم با پیشرفت تکنولوژی را از جمله آسیبهای فرهنگی ذکر کرد و افزود: زبان یکی از جنبههای میراث فرهنگی هر ملتی است که متاسفانه در جهان امروز بسیاری از زبانهای بومی به فراموشی سپرده شده و یا دچار تغییرات فراوان شدهاند.
وی با اشاره به اینکه این تغییرات مختص جامعه ایران نیست، بیان کرد: یونسکو متوجه این تغییرات در جهان شده و بر همین اساس در حال احیا و ثبت برخی آداب و سنن در کشورهاست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجانشرقی با بیان این نکته که تبریز شهری بدون گداست، متذکر شد: این به معنی خساسیت مردم تبریز نیست بلکه نشاندهنده این است که مردم این شهر با فرهنگ تلاش و کار عجین شدهاند و همین امر موجب شده تا تکدیگری را امری ناپسند دانسته و هرگز آن را در جامعه خود قبول نکنند.
وی اظهار کرد: در عرصه موسیقی نیز به علت عدم توانایی در ارائه موسیقی اصیل آذری، جوانان ما به سمت موسیقیهای بیمحتوا همچون متال و رپ گرایش پیدا کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجانشرقی گفت: اشعار شهریار شیرین سخن هرگز در تاریخ تکرار نمیشود و لذتی که در شعر ترکی حیدربابا وجود دارد،در هیچ زبان دیگری ملموس نیست.
سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجانشرقی نیز در این مراسم گفت: مادران شهدا میراثدار فرهنگ معنوی و اسلامی ایران هستند که با پشتیبانی از انقلاب و هدیه کردن فرزندان خود نقشی بزرگ در تاریخ معاصر ایران ایفا کردند.
اکرم امیری با اشاره به ضرورت برگزاری نخستین جشنواره نقش زنان در پاسداشت میراث فرهنگی، بیان کرد: زنان نقش انکارناپذیر در اشاعه و احیای سنتهای اصیل ایرانی دارند و مادران امروز باید برای انتقال این ارزشها به آیندگان تلاش کنند.
وی تاکید کرد: جشنواره بینالمللی میراث فرهنگی در اصفهان میزبان 54 کشور جهان است که برگزیدگان آن جشنواره نام و فرهنگشان در یونسکو ثبت جهانی میشود.
امیری افزود: جشنواره بینالمللی میراث فرهنگی از 16 تا 20 مهرماه در اصفهان برگزار میشود که برگزیدگان جشنواره استانی به آن راه خواهند یافت.
نخستین جشنواره و نمایشگاه نقش زنان در پاسداشت میراث فرهنگی معنوی با حضور فعال بانوان هنرمند در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.
در این جشنواره زنانی از ایلات عشایر ورزقان و هریس همچنین بانوان تبریزی به معرفی آداب و رسوم و ارائه غذاهای سنتی خود پرداختند.
کد خبر: ۴۲۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
نائب رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی می توانیم ادعا داشته باشیم که از رکود عبور کرده ایم که اقتصاد علائم رونق خود را بروز دهد اما آمار و ارقام فعلی حکایت از آن دارد که کشور از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد.به گزارش آوای دنا ، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر عبور کشور از رکود گفت: زمانی می توانیم ادعا داشته باشیم که از رکود عبور کرده ایم که اقتصاد علائم رونق خود را بروز دهد و این علائم رونق اقتصادی مستمرا ادامه داشته باشد اما در حال حاضر زود است که بگوییم از رکود عبور کرده ایم.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص ها و ارزیابی های آخر سال مشخص خواهد کرد که واقعا از رکود خارج شده ایم یا خیر؟ آمار و ارقام فعلی حکایت از آن دارد که کشور از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد.
وی اظهار داشت: به احتمال زیاد رئیس جمهور پیش بینی کرده اند که از رکود خارج خواهیم شد زیرا در نیمه اول سال نمی توان اعلام کرد که وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته و از رکود خارج شده ایم.
پور ابراهیمی تاکید کرد: با مقایسه آمار های اقتصادی سال ۹۲ و ۹۳ می توان در مورد شاخص های خروج از رکود اظهار نظر کرد.
لایحه ˈرفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورˈ که با عنوان خروج غیرتورمی از رکودˈ شناخته می شود ۲۶ مرداد ماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید.
هرچند مجلس شورای اسلامی تا ۲۹ شهریور تعطیل است و نمایندگان در تعطیلات دوم تابستانی خود به سر می برند اما با تصمیم هیات رییسه مجلس کمیسیون مشترکی از نمایندگان چند کمیسیون مجلس برای بررسی لایحه ˈرفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورˈ تشکیل شده است تا این لایحه را در ایام تعطیلات مجلس مورد رسیدگی قرار دهند.
در حالی امروز اولین جلسه این کمیسیون مشترک در مشهد مقدس تشکیل شد که رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد کشور از رکود خارج شده است.
کد خبر: ۴۲۹۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
یکی از اصلی ترین راه های ایجاد توازن بین محلی گرایی و کلان نگری در نواحی و مناطق مختلف کشور استفاده بهینه از ظرفیت های راهبردی رسانه های محلی است.این رسانه ها ، گسترده ترین و نزدیک ترین سطح تماس را با مردم و نخبگان جامعه دارند
کد خبر: ۴۲۹۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
بانک پارسیان به منظور تأمین و تکمیل نیروی انسانی شعب در شهرهای اصفهان، شهرضا، شهرکرد، کاشان، یاسوج و سیرجان از واجدین شرایط دعوت به همکاری می نماید
کد خبر: ۴۲۷۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
«اروپا باید از پریشانگویی آمریکا چشم بپوشد و به ایران نزدیک شود چرا که زمان نزدیک شدن به ایران است».به گزارش آوای دنا ، وبسایت خبری مدیا پارت با بیان این مطلب میپرسد: آیا اروپا بالاخره از فشارهای آمریکا و اسرائیل در خصوص دشمنتراشی از ایران شانه خالی خواهد کرد. به نفع اروپا است که به چند دهه خصومت با ایران پایان دهد و علیه تروریستهای داعش متحد شود.
این سایت اروپایی افزود: «ایران کشوری به شدت مسلمان است و قوانین اسلامی تا حد شدیدی در آن تحمیل میشود. از یک طرف، همکاری با ایران حداقل به شکلی قابل توجه به حفظ تعادل و صلح در خاورمیانه کمک خواهد کرد.
از سوی دیگر، ایران با نزدیک شدن به اروپا میتواند به مبادلات اقتصادی و فرهنگی روی آورد که بیشک برای هر دو طرف سودمند و جالب توجه خواهد بود. ولی فراموش نکنیم که اروپاییها، باید از پریشانگویی سیاست آمریکا در خاورمیانه چشمپوشی و از آن پرهیز کنند. اروپاییها باید در این زمینه نه تنها با ایران، بلکه با روسیه نیز هماهنگ عمل کنند، چرا که منافع و خطرات مشترک این گونه ایجاب میکند.
کیهان
کد خبر: ۴۲۶۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
صادق زیباکلام گفت: فتنه ۸۸ را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عدهای که حدود ۳ میلیون نفر میشدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها میتواند رخ دهد.به گزارش آوای دنا، صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه بعد از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رسیدگی پرونده محکومیتش گفت: هنوز دادگاه تجدید نظر انجام نشده و در مرحله پرونده خوانی است امروز قاضی پرونده را دیدم و به من گفت که بهتر است از لحاظ حقوقی وکیل داشته باشی و احتمالاً یکی از همکارانم در دانشگاه را به عنوان وکیل برمیگزینم.
وی درباره سوالی که باعث محکومیتش شده بود، اظهارداشت: من مسئله هستهای را زیر سوال نبردم و فقط سوال کردم که این حرکت از لحاظ اقتصادی چه فایدهای داشت.
زیباکلام ادامه داد: در مورد اختلاس 3 هزار میلیاردی هم پرسیدم این متهمین چه جرم یا جرمهایی انجام دادند که به دلیل آن محکوم به اعدام شدند و اینکه بیان شد اینها مفسد فیالارض هستند از لحاظ حقوقی بی معنی است. استنباطم این است که دادگاه پیش از اینکه دنبال کشف حقیقت باشد دنبال ارضا و اغناء افکار عمومی بود.
این استاد دانشگاه در مورد موضع خود نسبت به خانواده هاشمی بیان داشت: موضعم در مورد خانواده هاشمی این است که اینها به دلیل مسائل سیاسی مورد فشار قرار میگیرند و محاکمه میشوند.
وی در مورد فتنه 88 اظهارنظر کرد: فتنه 88 را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عدهای که حدود 3 میلیون نفر میشدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها میتواند رخ دهد.
اما اگر مقصود از فتنه این است که آمریکا و انگلیس و آلمان با عده دیگری در ایران تبانی کرده بودند که نظام را برانداز کنند مطلقاً چنین چیزی نبود زیرا یک سند و حتی یک خط در این چند سال در این زمینه بیرون نیامده است.
زیباکلام تصریح کرد: یک سوال ساده دارم و آن این است که چطور میشود میلیونها انسان که آمدند برای ریاست جمهوری رأی دادند طی 72 ساعت بعد به عنوان براندازان نظام تلقی گردند. بنده چیزی به عنوان سران فتنه را هم قبول ندارم.منبع: فارس
کد خبر: ۴۲۶۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین پیش نویس اصلاح قانون مطبوعات کشور خبر داد.به گزارش واحد خبر ،حسین نوش آبادی امروز در یاسوج با اشاره به اصلاح قانون مطبوعات کشورگفت: سعی می شود در قانون جدید با در نظر گرفتن همه جوانب ، از هر گونه سوء استفاده جلوگیری کرد.وی افزود: متأسفانه برداشت هایی از قانون وجود دارد که با هم متفاوت است ما برای اینکه بتوانیم دغدغه های مسئولان و متولیان امر مطبوعات را کاهش دهیم و هم اینکه نگرانی های اصحاب رسانه و روزنامه نگاران و خبرنگاران را برطرف کنیم برای از بین بردن هرگونه مشکلات احتمالی در این زمینه در حال طراحی لایحه ای جامع هستیم.معاون حقوقی وزیر ارشاد گفت: هم اکنون پیش نویس این لایحه در سایت مرجع وزارت ارشاد وجود دارد که همه صاحبنظران میتوانند درباره این قانون نظر خود را ابلاغ کنند تا بتوانیم لایحه جامع نظام رسانهای را طراحی کنیم و در قالب آن اصلاحات لازم را انجام دهیم.وی افزود: تدوین این قانون جامع و کلی سبب جلوگیری از برداشت های متفاوت و متضاد می شود و در راستای تقویت بخشی به بحث مطبوعات و تقویت بنیه علمی و اقتصادی بخش مطبوعات کشور این برنامه در حال طراحی است.نوش آبادی گفت: ما برای تدوین این قانون کلی و اساسی ازحقوقدانان و صاحبنظران زیادی دعوت کردهایم تا با استفاده از نظرآنها به جمع بندی کلی برسیم و با ارائه طرح جامع ، آن را در قالب لایحه ای به دولت تحویل دهیم و پس از تصویب در دولت به مجلس تحویل داده شود تا در قالب قانون مطرح شود.
کد خبر: ۴۲۶۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
وززیر کشور گفت: این وزارتخانه اساساً بنا ندارد از جناح خاصی در هیچ انتخاباتی حمایت کند و شورای شهر نیز یک نهاد دموکراتیک است و همه جریان ها برای رسیدن به هیئت رئیسه آن تلاش می کنند.
به گزارش آوای دنا به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای رحمانی فضلی در پایان نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد پیروزی اصولگرایان در شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور اساساً بنا ندارد از جناح خاصی در هیچ انتخاباتی حمایت کند و شورای شهر نیز یک نهاد دموکراتیک است و همه جریان ها برای رسیدن به هیئت رئیسه آن تلاش می کنند.
وی افزود: وزارت کشور هیچ نظری در مورد انتخابات اخیر هیئت رئیسه شورای شهر تهران نداشت و بعد از این هم نخواهد داشت و وظیفه ما ایجاد بستر مناسب و اجرای قانون است.
وزیر کشور گفت: توازن و تعادل در مناطق مختلف کشور و جبران عقب افتادگی های توسعه ای از اولویت های دولت در برنامه ششم توسعه است.
اوضاع مرزی، در کنترل کامل
رحمانی فضلی در مورد امنیت مرزهای غربی و شرقی کشور نیز گفت: بی ثباتی ها در دو حوزه شرق و غرب کشور همواره برای ما مهم بوده است بخصوص که اخیراً برخی فرقه های کینه ورز و عقده ای قصد سوء استفاده از مرزهای مشترک را داشتند و اوضاع کاملاً تحت نظر است.
وی ادامه داد: در غرب کشور نیروهای امنیتی و نظامی کاملاً بر اوضاع مرزها مسلط هستند و اگر خط قرمز ما رعایت نشود ،بلافاصله اقدام لازم را انجام خواهیم داد.
امنیت داخلی را با هیچ چیزی معامله نمی کنیم
وزیر کشور گفت: امنیت داخلی را با هیچ چیزی معامله نمی کنیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: اوضاع در عراق به نفع دولت مرکزی و به ضرر افراط گرایان در حال تغییر است.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد ناآرامی های شهر بافق گفت: اختلافاتی وجود داشت که در نهایت قرار شد اختیار لازم به وزارت تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی داده شود تا در محل تصمیم گیری کند ، بنابراین نماینده این وزارتخانه با حمایت وزارت کشور در محل حاضر شد و مذاکرات خوبی نیز میان معدنکاران و دولت انجام گرفت و در نهایت مقرر شد با دادن حق به افراد ذیحق، موضوع به پایان برسد.
رحمانی فضلی در جواب سؤالی در مورد انتخاب معاون سیاسی در وزارت کشور نیز گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور جای بسیار حساسی است و با افرادی برای پذیرش این مسئولیت مذاکراتی شده است و در حال حاضر دو یا سه نامزد
برای این پست وجود دارد که باید با مشورت با رئیس جمهور و در نظر گرفتن نظر ایشان، گزینه نهایی انتخاب شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش بازارچه های مرزی در توسعه صادرات غیرنفتی افزود: این بازارچه ها نقش مهمی در صادرات کالا و خروج اقتصاد از رکود دارد و در حال حاضر کارگروهی برای بررسی ظرفیت های این بازارچه ها برای صادرات کالا به ویژه به آسیای میانه تشکیل شده است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
موانع قانونی برای فعالیت مجدد خانه احزاب
وزیر کشور در مورد فعالیت مجدد خانه احزاب گفت: بنای دولت این است که مردم در تمام امور اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و ازجمله سیاسی در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت کنند و در بعد سیاسی برای راه اندازی خانه احزاب چند جلسه برگزار و مشخص شد مشکلاتی از منظر قانونی و حقوقی وجود دارد.
در آخرین جلسه نمایندگان خانه احزاب مقرر شد وزارت کشور محور شود و به حل این مشکلات کمک کند.
رحمانی فضلی ضمن رد تغییر در تقسیمات کشوری برای حل بی تعادلی های منطقه ای افزود: دولت در نظر دارد از طریق مکانیزم بودجه و سایر سیاست ها نسبت به رفع نابرابری های جغرافیایی اقدام کند.
وی وضعیت امنیتی بخش شرقی کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: همبستگی و پیوستگی مناسبی نسبت به دولت و حکومت وجود دارد و طرح های مهم و مؤثری نیز در آنجا در حال اجراست که همه اینها نوید از آینده ای خوب برای مناطق شرقی کشور دارد.
رحمانی فضلی در ادامه گفت: در خصوص گروگان گیری های اخیر با تکیه بر همین پتانسیل توانستیم با مذاکره با افراد ذی نفوذ، گروگان ها را آزاد کنیم که نشان دهنده میزان قدرت دولت در این مناطق است.
کد خبر: ۴۲۶۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان گفت:11 میلیون نفر نیز سیگاری و مصرف کننده قلیان در کشور داریم.به گزارش آوای دنا به نقل از فارس، علیاکبر سیاری با بیان اینکه سه عامل سلامت افراد جامعه را به خطر میاندازد، اظهار کرد: یکی از این عوامل کمتحرکی است و 18 میلیون نفر در کشور کمتحرکی دارند.
وی با اشاره به اینکه حداقل نیمساعت در طول روز باید افراد تحرک داشته باشند، تصریح کرد: مردم کشور ما تحرک لازم را ندارند و به همین دلیل سالانه 19 هزار مرگ و میر به دلیل کمتحرکی در کشور بهوقوع میپیوندد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان دومین عامل خطرساز سلامت افراد جامعه را مصرف بالای نمک عنوان کرد و افزود: مصرف نمک در ایران دوبرابر میزان مصرف جهانی است.
وی با اشاره به اینکه 84 هزار آمار مرگ در طول سال مرتبط با فشار خون بالا است، سومین عامل مرگ و میر در کشور را دیابت عنوان کرد.
سیاری گفت: مصرف زیاد قند موجب چاقی، افزایش فشار خون و سپس ابتلا به دیابت را به همراه دارد.
وی آمار مبتلایان به دیابت در کشور را 7 میلیون نفر اعلام کرد و یادآور شد: 15 میلیون نفر در کشور مبتلا به چربی خون بالا هستند و 11 میلیون نفر نیز سیگاری و مصرف کننده قلیان در کشور داریم.
معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه سلامت دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: توانستهایم امید به زندگی را در مردم افزایش دهیم و از مرگ نابهنگام کودکان و نوزادان جلوگیری کنیم.
وی کنترل بیماریهای عفونی را از دیگر دستاوردهای حوزه سلامت کشور دانست و یادآور شد: سال گذشته 15 استان کشور درگیر بیماری وبا بودند اما به دلیل توانمندی سیستم بهداشتی کشور افراد نگران مرگ و میر بر اثر این بیماری نبودند.
سیاری با بیان اینکه پول بهداشت و درمان کشور از دو راه تامین میشود، گفت: اعتبارات عمومی و خصوصی در کشورهای توسعهیافته 80 درصد از پول بیمه و دولت تامین میشود و مردم در این حوزه 20 درصد پرداختی دارند.
وی اضافه کرد: در کشور ما این آمار 60 درصد سهم مردم و 40 درصد بیمهها پرداخت میکنند که این مسئله از نظر اقتصادی فشار زیادی به مردم تحمیل میکند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان درباره اجرای طرح تحول سلامت اجتماعی تصریح کرد: به دلیل نارضایتی مردم در پرداخت هزینههای هنگفت بیمارستانی دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت را از بیمارستانها آغاز کرد که دستاورد بزرگی برای دولت بود.
وی با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از بروز بیماریها در کشور خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای ما آموزش مردم برای خودمراقبتی است یعنی مردم مسئول سلامت خود هستند.
سیاری متذکر شد: برای این منظور با بهرهگیری از حضور کارشناس آموزش سه تا 4 هزار نفر را در قالب کارت سلامت زیرپوشش قرار میدهیم.
کد خبر: ۴۲۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
وزیر ورزش هفته گذشته در کنفرانس خبری خود بیان کرد به هیچ عنوان نمیخواهد در کارهای داخلی فدراسیونهای زیرمجموعهاش دخالت کند ولی رفتن کارلوس کیروش و شنیدن این حرف از زبان مربی پرتغالی که «تا زمانی که وزیر مرا نخواهد، نمیتوانم قراردادی امضا کنم» چه معنایی دارد؟ وقتی این حرفها از زبان یک خارجی به صراحت بیان میشود تنها یک معنا را میرساند و آن این است که دخالت مستقیم وزیر ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی کاملا مشهود است.
آوای دنا-حسین جوادی در روزنامه وطن امروز نوشت : هفته دولت به روز پایانی خودش نزدیک شد و عملکرد وزیران دولت یازدهم در برهه یک ساله از عمر دولت، موضوعی است که باید به آن پرداخت. در حوزه ورزش از زمان تصدی محمود گودرزی بر وزارت ورزش و جوانان تا امروز اتفاقهای ریز و درشتی رخ داده که بیشتر به فوتبال داخلی و تیم ملی بازمیگردد. شعار دولت حضور متخصصان در راس ورزش و پیش رفتن به سوی تحولات ورزشی جهانی و همسو بودن با سیاستهای برنامهریزی شده است ولی تا به امروز متاسفانه هیچ آییننامهای برای تحول در ورزش تهیه و تدوین نشده است. برای نقد به وزارت ورزش میتوان به مقوله ورزش حرفهای (قهرمانی) اشاره کرد. در بحث ورزش قهرمانی موضوع خصوصیسازی باشگاههای پرطرفدار استقلال و پرسپولیس اصلیترین دغدغهای بود که از سوی وزارت ورزش بیان شد و حتی برای اینکه بتوانند سیاستهای ابلاغی را به شکل عملیاتی پیش ببرند تیشه به ریشه دو باشگاه زدند، محکم هم زدند! فصل گذشته افشاگری از مبلغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی دو تیم مشکلات روحی- روانی خاصی را برای بازیکنان این باشگاهها به وجود آورد؛ یکی از این مشکلات دور شدن تیمها از کورس قهرمانی بود. پرسپولیس در شرایطی بحرانی انتظار حمایت پدر معنوی یعنی وزیر را در سر میپروراند و استقلال نیز برای بقا و راه یافتن به لیگ قهرمانان در لبه پرتگاه قرار داشت؛ اولی به خاطر برهم خوردن آرامش درونتیمی در لحظه آخر به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و دومی نیز آنقدر به لبه پرتگاه نزدیک شد که سرانجام توفیق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پس از سالها حضور پی در پی، از دست داد. از آن روز به بعد وزارت ورزش با شعار تغییر و تحول در اعضای هیات مدیره باشگاههای سرخابی به میدان آمد که این پروسه در پرسپولیس با شکست مواجه شد. انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس به هیچ عنوان براساس خرد جمعی نبود و حضور افرادی بعضا سیاسی و اقتصادی لطمه جبرانناپذیری را به تیم وارد کرد. این استدلال با توجه به نتایج دور از انتظار سرخها از هفته اول تا پنجم لیگ اثباتپذیر است. مشکلات عمده هیات مدیره با مدیرعامل باشگاه و دخالت در امور فنی تیم و مشکل بزرگ اسپانسرینگ که از همان ابتدا نیز با حرف و حدیثهای فراوان روبهرو بود از عوامل اصلی نتیجه نگرفتن پرسپولیس در هفتههای ابتدایی لیگ به حساب میآید. این موضوع را نمیتوان بیارتباط با وزارت ورزش دانست. محمود گودرزی در بخشی از صحبتهای خود در جلسه با اعضای اتحادیه فوتبال بیان کرده بود: «سالهای گذشته کسانی قیم فوتبال بودهاند که فاقد صلاحیت فنی بودند.»در اینجا باید سوالی را از جناب وزیر مطرح کرد: اگر شما به این حرف خود پایبند هستید، چرا از امیررضا خادم در بحث خصوصیسازی 2 تیم استفاده میکنید؟ واقعا خادم تا چه اندازه از دانش فنی و مدیریتی در فوتبال آگاه است؟ آیا صرفا یکسری از خصوصیات مدیریتی میتواند تضمینکننده این مساله باشد که شخصی برای ورزش محبوب کشور راهگشاست؟ فوتبال در جامعه ما تبدیل به پدیدهای شده که اگر مدیریت صحیح در بدنه آن شکل بگیرد راهگشای دیگر ورزشها خواهد بود ولی انتخاب وزیر در بحث خصوصیسازی و انتخاب هیات مدیره باشگاههای تحت پوشش این حرف او را نقض میکند. وقتی وزارت ورزش نمیتواند براساس شعارهای خود پیش برود چگونه میتوان کارنامه آنها را در طول این مدت کوتاه در حوزه قهرمانی به نفع ورزش پنداشت؟ چرا وقتی امیررضا خادم در جایی عنوان میکند باید از محبوبیت استقلال و پرسپولیس کاسته شود(!) کسی واکنشی به این سخنان نشان نمیدهد؟! اگر مدیری از لحاظ فنی در حوزه فوتبال مسؤولیت فعالیتهای مهم را برعهده داشته باشد هرگز چنین حرفی درباره ۲ باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران نمیزند. این کالبدشکافی نشان میدهد وزارت ورزش از شعارهای خود فاصله دارد؛ شعارهایی که حتی در نوع دیگری نیز دچار پارادوکس است. وزیر ورزش هفته گذشته در کنفرانس خبری خود بیان کرد به هیچ عنوان نمیخواهد در کارهای داخلی فدراسیونهای زیرمجموعهاش دخالت کند ولی رفتن کارلوس کیروش و شنیدن این حرف از زبان مربی پرتغالی که «تا زمانی که وزیر مرا نخواهد، نمیتوانم قراردادی امضا کنم» چه معنایی دارد؟ وقتی این حرفها از زبان یک خارجی به صراحت بیان میشود تنها یک معنا را میرساند و آن این است که دخالت مستقیم وزیر ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی کاملا مشهود است. رئیس فدراسیون فوتبال نیز که همیشه از سیاست گفتوگوی ابهامبرانگیز استفاده میکند این بار نیز حرفهایش را مبنی بر دخالت وزارت ورزش به زبان آورد. کفاشیان در لابهلای حرفهایش به نکتهای اشاره کرد که نشان میداد عوامل برونسازمانی در نبستن قرارداد با کیروش بیش از عوامل درونسازمانی تاثیر دارند. گفتن جمله «بعضی اوقات اقلیت زورش از اکثریت بیشتر است» نشان میدهد آقای رئیس دوست دارد براساس خواستههای وزارت ورزش حرکت کند؛ در حالی که این دخالتهای وزارتخانه مربوط در فدراسیون فوتبال؛ چه در حوزه تیم ملی و چه در حوزه فوتبال داخلی نتیجه خوشایندی ندارد.
کد خبر: ۴۲۲۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
معتقد نیستیم که آقای روحانی نماد اصلاحطلبی در ایران است به این دلیل که سابقه آقای روحانی نشان میدهد وی نه دست راست آقای خاتمی بوده و نه بنیانگذار مشارکت یا عضو مجاهدین. به گزارش آوای دنا به نقل از فارس ،غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی عصر امروز(پنجشنبه) در نشست تشکیلاتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه سال 88 آغازی برای تحولاتی در عرصه سیاسی ایران بود که هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: بسیاری از مسائل امروز ایران یا ادامه فتنه 88 است و یا ادامه واکنشها در مقابله با این فتنه است.
*در فتنه 88 عدهای در تقابل با نظام بودند
وی با تاکید بر اینکه در فتنه سال 88 کاملاً آشکار بود که عدهای در تقابل با اصل نظام بودند، تصریح کرد: اگر دعوای انتخاباتی بود که باید در همان زمان تمام میشد اما بعد از انتخابات عدهای تهمت تقلب را مطرح کردند و به رهبری فشار آوردند که انتخابات را باطل کنند اما ایشان بر قانون تاکید کردند.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخشی از سخنان خود به فراز و نشیبهای جریان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: اوج اصولگرایی در پایان دولت خاتمی و قبل از آمدن دولت احمدینژاد بود و بدترین حالت آن نیز در انتخابات سال 92 بود که دلیل آن تفرقه بین جریانهای اصولگرایی و رفتارهای دولت قبل بود.
*آقای روحانی را نماینده اصلاحطلبان نمیدانیم
حدادعادل با بیان اینکه ما آقای روحانی را نماینده اصلاحطلبان نمیدانیم، یادآور شد: معتقد نیستیم که آقای روحانی نماد اصلاحطلبی در ایران است به این دلیل که سابقه آقای روحانی نشان میدهد وی نه دست راست آقای خاتمی بوده و نه بنیانگذار مشارکت یا عضو مجاهدین.
*روحانی در کارنامه خود سخنرانی مثل 23 تیر 78 را دارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بالاخره وی در کارنامه خود نمرهای مثل سخنرانی 23 تیرماه سال 78 را دارد، گفت: وی با این گذشته نمیتواند نماینده اصلاحطلبی باشد اما اصلاحطلبان بر سر سفره اعتدالی که پهن کرده بود نشستند.
*بنای همکاری با دولت را داریم و قصدمان تضعیف دولت نیست
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه در طول این یک سال بنای ما همکاری با دولت بوده است، گفت: قصد ما تضعیف دولت نبوده و نمونه آن رای اعتماد به وزرای دولت است؛ رایی که به کابینه آقای روحانی در مجلس نهم داده شد به اندازه سختگیری که در مجلس هفتم نسبت به رأیی که به کابینه احمدینژاد داده شد، نبود.
*بالاترین رأی اعتماد به وزرای بعد از انقلاب به وزیر اقتصاد روحانی داده شد
وی با تاکید بر اینکه ما نشان دادیم اگر وی وزیر قابل اعتماد معرفی کند به هیچ وجه سیاسی برخورد نمیکنیم، یادآور شد: بالاترین رای اعتماد در مجالس بعد از انقلاب به وزیر اقتصاد دولت آقای روحانی و در مجلس نهم داده شد.
*نقد را حق و وظیفه خود میدانیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول یک سال گذشته هرجا لازم بوده مجلس به دولت کمک کرده است،افزود: نگاهمان این نیست هرچه دولت بگوید ما نه بگوییم اما در مجلس ننشستهایم که نسبت به هرچه دولت ارائه کرد سمعا و طاعتا باشیم بلکه دلمان میخواهد دولت موفق شود اما نقد را هم حق و وظیفه خود میدانیم؛ حال ممکن است یک نفر بیان گزنده داشته باشد که البته خوب نیست اما اصل نقد را نفی نمیکند.
وی با تأکید بر اینکه اما در کنار این همکاری خطوط قرمزی هم داریم که یکی از آنها مسئله فتنه است، افزود: مقام معظم رهبری هم با صراحت اعلام کردند فتنه خط قرمز ماست و ما هم افتخارمان این است که در مسیر رهبری حرکت میکنیم یعنی ولایت در عمل متجلی است.
*در استیضاح اخیر هم نگرانی ما از خط قرمزی بود که رهبری بیان کردند
حدادعادل با تاکید بر اینکه استیضاح اخیر نیز ناشی از این بود که ما نگران این خط قرمز بودیم، تصریح کرد: بارها با وزیر علوم صحبت کردیم که شما بسیاری از روسای دانشگاهها را از یک جریان سیاسی انتخاب کردهاید که پشتیبان فتنه 88 بودهاند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این دلیل به آنها رأی نداده و نمیدهد پس شما هم اصرار نکنید اما وی قبول نمیکرد.
وی یادآورشد: حال ممکن است رئیس دانشگاهی علمدار آن فتنه نبوده اما به آن جریان تعلق داشته که فتنه را طراحی کرده است.
ریشه استیضاح به دلیل انتخاب برخی رؤسای دانشگاهها بود که به جریانی که فتنه را طراحی کرده بود تعلق داشتند
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه چرا دانشگاه را به دست جریانی بسپاریم که چنین سابقهای دارد، گفت: وزیر علوم نتوانست پاسخ قانعکنندهای به نمایندگان ارائه دهد، ریشه استیضاح این مسئله بود و موضوعات همچون بورسیه مطرح نبود.
*اصولگرایان باید وارد وحدت شوند
حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آینده جریان اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایان باید وارد وحدت شوند و ما باید راهکاری برای ورود در صحنه انتخابات به صورت متحد پیدا کنیم، ما به نوعی وحدت نظیر آنچه در مجلس هفتم داشتیم باید دست یابیم و در کنار این همگرایی برای زندهنگه داشتن گفتمانهای اصولی انقلاب یعنی راهی که رهبری نشان میدهند پویا باشیم.
*نباید اجازه دهیم اقتصاد مقاومتی به حاشیه برود
وی با تاکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی یادآور شد: نباید اجازه دهیم اقتصاد مقاومتی فراموش شده یا به حاشیه برود.
حدادعادل با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ حساسیت بالاست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند که در این خصوص سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، یمن، لیبی و حتی ترکیه وجود دارد اشاره کرد که در آنها ثباتی که باید باشد وجود ندارد و گفت: کشوری که بیش از همه از ناحیه آمریکا تهدید و تحریم شده اما بیش از بقیه کشورها ثبات دارد که این ثبات سیاسی نشانگر اقتدار نظام است.
*لازمه موفقیت در عرصه اقتصادی وجود آرامش در جامعه است
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین تعهد رئیسجمهور در برابر ملت حل مشکلات اقتصادی بوده و این تعهد مهمی است که هر رئیسجمهور دیگری هم که میآمد باید آن را مدنظر قرار میداد گفت: لازمه موفقیت در عرصه اقتصادی وجود آرامش در جامعه است؛ از این رو اگر ما در جایی تذکری میدهیم یا نقدی میکنیم یا مخالفتی داریم به این دلیل است که نگذاریم این دستاورد بزرگ صدمه ببیند.
کد خبر: ۴۲۱۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
رهبر معظم انقلاب : مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند
کد خبر: ۴۲۰۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
وزیر کشور گفت: «یک روز خبر آوردند که امکان سقوط شهرهای کربلا و نجف وجود دارد، رئیس جمهور در آن جلسه گفت این شهرها خط قرمز ما است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد هیچ محدودیتی در عملیات وجود نخواهد داشت».به گزارش آوای دنا به نقل از مهر ، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت در اصل هفته ملت است چون دولتها را ملتها تعیین میکنند.
وی اضافه کرد: در نظام اسلامی مردم ما با اراده ملی از طریق رأی دولت خود را انتخاب میکنند و تجلیل، قدردانی و حمایت از دولت در واقع قدردانی و حمایت از رأی، نظر و انتخاب ملت است.
وزیر کشور با بیان اینکه هیچ گسستی بین ملت و دولت نیست، گفت: مخالفت با دولت، مخالفت با خواست عمومی ملت است و ما باید به خواست عمومی ملت و اراده مردم احترام بگذاریم.
رحمانی فضلی فرارسیدن هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت دانست و تأکید کرد: در یکسالی که از عمر دولت گذشته با حمایتهای مقام معظم رهبری، مردم، مجلس، قوه قضائیه و وحدت و انسجام ملی که در کشور بوده گامهای مثبتی برداشته شد و مسیر پیش رو فضای امیدبخش و مثبت و موثری خواهد بود.
وی با مرور بر برخی دستاوردهای یک ساله دولت یازدهم گفت: به لطف خدا برنامه اصلی دولت همانگونه که در شعارها و برنامههای انتخاباتی و برنامههای وزرا به مجلس بود، تلاش این بوده با تدبیر و امید و حاکم کردن جریان اعتدال و عقلانیت مسیری برای کشور ترسیم کنیم که عزت و امید را برای مردم، اقتدار را برای نظام و پیروزی را برای اسلام و رهبری به ارمغان بیاوریم.
مبنای اساسی دولت ایجاد آرامش بود
وزیر کشور تأکید کرد: مبنای اساسی دولت ایجاد آرامش بوده در عین حال با فعالیت و برنامهریزی سعی شده مشکلات را حل کنیم و گامهای مناسبی را در مسیر کار برداریم.
رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ملت از دولت انتظار دارد این است که ملت بتواند با حداقل امکانات و شرایط معیشتی و با عزت زندگی کند. این خواسته زیادی نیست و حق ملت است، ملتی که در پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان و تبعیت از رهبری نقش اساسی داشتند و هر وقت در هر شرایطی نیاز بود در صحنه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور در زمان تحویل دولت یازدهم مطلوب و مناسب نبود، تصریح کرد: در آن زمان تحریمها، بی ثباتیها، عدم تصمیم گیریهای مناسب و... وجود داشت و شاخصهای کلان اقتصادی منفی بود و نظام اقتصادی در حوزه تصمیم گیری دچار تزلزل بوده و ما با رکود در فضای اقتصادی و تورم مواجه بودیم.
وزیر کشور اولین گام دولت در حوزه اقتصادی را ثبات بخشی در تصمیم گیریها و نوسانات قیمت ارز و طلا، متوقف کردن رشد منفی اقتصادی و رونق بخشیدن به فضای اقتصادی ذکر کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه اقتصاد ما متاثر از دو فضای داخلی و خارجی است، به تلاش دولت برای ساماندهی به این دو فضا اشاره کرد و گفت: در حوزه خارجی تلاش شد گام های بلندی برداریم. در بعد سیاسی شکستن فضای تحریم، باز کردن فضای انزوا و مقابله با هماهنگیهای سیاسی در عرصه بین المللی علیه ما و پاسخگویی مناسب به تهدیدات مورد اهتمام بود و به لطف خدا و با حمایتهای شخص رهبری گام های خوبی برداشتیم.
امروز از انزوای بین المللی نسبت به ایران خبری نیست
وی تصریح کرد: امروز از انزوای بین المللی دسته جمعی نسبت به ایران خبری نیست، بله تقاضای ارتباط، تعامل و همکاری از سوی کشورها وجود دارد و سطح تبلیغات و جنگ روانی علیه ایران کاهش یافته و نهادهای سیاسی بین المللی باب مذاکره را با ایران باز کردند.
وزیر کشور پرونده انرژی هستهای را مهمترین مسئله در سالهای اخیر دانست و اضافه کرد: ما توانستیم در سیاست خارجی اصل بهره مندی ایران از انرژی صلح آمیز هستهای را به اثبات برسانیم. آنچه به نوعی بر سر آن دعوا داریم محدوده استفاده از این حق است و برای این محدوده با همان اصول حاکم بر مذاکرات کار را ادامه خواهیم داد.
رحمانی فضلی گشایش در امور اقتصادی را یکی از نتایج مذاکرات ذکر کرد و یادآور شد: امروز با کاهش تورم ۴۵ درصدی به ۲۵ درصد و شروع رونق و فضای اقتصادی و ثبات در تصمیمگیریها و فعالیتهای اقتصادی مواجه هستیم.
وی با اشاره به تحولات منطقهای اظهار کرد: ما باید مسائل منطقهای را حل میکردیم. مسئله سوریه با همه فشارهایی که روی ایران داشتند که ما قبول کنیم دولت سوریه تغییر کند، با مقاومت و حمایت ما حل شده و آنها مجبور شدند تن به انتخابات بدهند.
وزیر کشور ادامه داد: در یک سال گذشته توانستیم با فعالیتهای دیپلماسی و حمایتی در سوریه انتخابات خوبی برگزار کنیم که نتیجه آن پیروزی مردم و شکست آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه بود.
در مسئله عراق حضور به موقعی داشتیم
رحمانی فضلی با بیان اینکه مسئله عراق برای جمهوری اسلامی ایران یک موضوع بسیار مهم است، اظهار کرد: ما در این مسئله حضور به موقعی داشتیم و روزهایی بود که نگران سقوط شهرهای زیارتی و عتبات عالیات بودیم چون ۶ لشکر تسلیم شده و اختلافات سیاسی در عراق و فشارهای بین المللی نیز زیاد بود و این تنها ایران و حزب الله لبنان بود که از دولت عراق حمایت کرد.
وی تاکید کرد: اعتقاد راسخ و ایمان و در کنار آن رهبری مدبرانه و هوشمندانه است که در شرایط سخت به انسان پایداری میدهد.
وزیر کشور به راهبردهای مهم جمهوری اسلامی در کمک به ملت مسلمان عراق اشاره کرد که منجر به آزادی برخی استان های اشغال شده توسط تروریستها و عقب نشینی آنها شده و در این زمینه گفت: تصمیم گیریهای کلان با رهبری است اما تصمیم گیریهای عملیاتی با شورای امنیت ملی است که رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد.
رحمانی فضلی گفت: تصمیماتی در برخی امور گرفته میشد که بجز تدبیر، شجاعت و خلوص رهبری نمیتوانست این تصمیمات را پشتیبانی کند. یک روز خبر آوردند که امکان سقوط شهرهای کربلا و نجف وجود دارد. رئیس جمهور در آن جلسه گفت این شهرها خط قرمز ما است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد هیچ محدودیتی در عملیات وجود نخواهد داشت.
وی این تصمیم رئیس جمهور را مهم و شجاعانه دانست و اضافه کرد: اخیرا که داعش به کردستان عراق حمله کرد مسئولان کردستان درخواست کمک از ایران داشتند و جمهوری اسلامی علاوه بر ارائه مشاوره، نیروهای آنان را ساماندهی کرد.
صهیونیستها در غزه گیر کردهاند
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: ترسیم این فضاها، شرایط و تصمیم گیری و اقدام با همه مشکلاتی که ما داریم سخت است ولی نگاه استراتژیک و دینی که رهبر و رئیس جمهور و متولیان حکومت ما دارند در این قضایا ورود پیدا میکنیم.
رحمانی فضلی گفت: درست است که در غزه جنایتها شده ولی صهیونیستها در غزه گیر کردهاند. مردم غزه در هیچ شرایطی آتش بس را نمی پذیرند مگر محاصره تمام شود.
وی با بیان اینکه تنها امید مردم غزه به ایران و حزب الله است، تاکید کرد: الان به گونهای است که همه کشورهای منطقه تمایل به ارتباط با ایران دارند مگر در برخی موارد هنوز به مرحله تماس نرسیده، بنا به دلایلی ما تحفض داریم.
وزیر کشور با تحلیلی از شرایط داخلی کشور تصریح کرد: در شرایط داخلی مردم از اختلافات دلگیر بودند، اختلافاتی که حتی به سران سه قوا، احزاب و نشریات رسیده که موجب نگرانی مقام معظم رهبری هم شده بود، اما اکنون در شرایط سیاست داخلی، انسجام، وحدت، همدلی و داشتن هدفی واحد و تبعیت از مقام معظم رهبری فراهم است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: فعالیتهای گروههای سیاسی بیشتر شده ولی اختلافات آنها کمتر است و همه به بلوغ سیاسی رشد یافتهای رسیدند که میدانند اهداف اصلی کجا است و اینها از برکات هدایتهای رهبری است.
وی، برنامههای این وزارتخانه در استانها را با هماهنگی همه قوا و نیروها در کشور امکانپذیر دانست و افزود: ما باید برای مردم منزلت و احترام قائل شویم و آنها را وارد صحنه کنیم.
مجلس و دولت با هم هماهنگ هستند
وزیر کشور با بیان اینکه دولت و مجلس با هم هماهنگ هستند، تصریح کرد: برخی مباحث، سوالها و استیضاح که پیش میآید جزو وظایف است بنابراین نباید بی طاقتی و کم صبری کرد. البته باید مسائل را به حق پیگیری کرد و نتایج هر چه باشد باید تن دهیم چون اهداف بلندی در پیش داریم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: ما باید قاعده بازی را بشناسیم و رعایت کنیم البته چون در لوای اسلام کار می کنیم باید کار ما توأم با اخلاق و کارشناسی باشد و نباید دشمن فکر کند با ایجاد اختلاف میتواند فضای تنفسی برای خود ایجاد کند.
وی خطاب به مدیران استان قم گفت: باید تلاش کنید در چارچوب قوانین در محدوده جغرافیایی حاکمیت خود آنچه را که حق ملت است، ادا کنید و در این زمینه کوتاه نیایید و همانگونه که منتقد هستید انتقادپذیر هم باشید و در کنار مطالبه گری عامل باشید.
وزیر کشور گفت: تلاش کنید با استفاده از ظرفیت و امکانات مردم توسعه استان را جلو ببرید.
رحمانی فضلی با اشاره به اتفاقاتی که بنام وهابیت و سلفی گری در جهان اسلام رخ داده، اظهار کرد: اینها باعث میشود چهره اسلام روشنتر، مشخصتر و با تلألو بیشتر نمایان و حقیقت برای مردم آشکارتر شود، این فرقهها اصالت ندارند و اسباب دست استکبار هستند.
کد خبر: ۴۱۸۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از طرحی جدید و ویژه برای عبور کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت خبر داد و گفت: طرح 10+20 را در این استان اجرا خواهیم کرد.
به گزارش آوای دنا ،نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 طرح بزرگ عمرانی و 10 طرح ویژه اقتصادی داریم که با بهرهبرداری از آنها در آینده توسعه اقتصادی و عمرانی استان رقم خواهد خورد.
خادمی از طرحهای مانند سد چمشیر، سد شیو، آبرسانی از سد کوثر به لیکک، توسعه فرودگاه یاسوج، آبرسانی دهدشت غربی، تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری به عنوان 20 طرح بزرگ عمرانی پیشبینی شده برای عمران استان خبر داد.
وی گفت: اما 10 طرح بزرگ اقتصادی شامل پتروشیمی گچساران با 30 درصد پیشرفت فیزیکی کنونی، پتروشیمی دهدشت، فسفات چرام، منطقه وِیژه اقتصادی گچساران، سیمان مارگون، مجتمع فولاد دنا و طرحهای دیگر است که با اجرای آنها کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خارج میشود.
این مسئول ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار همه این کارها باید با حفظ فرهنگ اصیل و توسعه زیرساختها با کنار گذاشتن تعصبات منطقهای استان در راه پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد گامبلند برداریم.
خادمی با انتقاد شدید از کسانی که با تخریب و روشهای غلط سعی در منفعتطلبی دارند از رسانهها خواست تا چهره افراد را برای مردم آشکار سازند.
استاندار از اینگونه افراد به عنوان آدمهای منفعتطلب یاد کرد و با درخواست از رسانهها برای افشا کردن اینگونه منفعتطلبیها تصریح کرد: اینها حاضرند برای رسیدن به منافع خود استان و مردم را فدا کنند.
خادمی ادامه داد: اینها حاضرند استان را برای منافع خود به آتش بکشند که عدهای محدود هستند و اسمی به غیر از منفعتطلب نمیتوان روی نام آنها گذاشت.
فارس
کد خبر: ۴۱۷۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دولت دفاع مقدس با پیروی از الگوی متمرکز و اقتصاد هدایت شده دولتی ، دولت سازندگی با رویکرد اقتصاد بازار آزاد و تعدیل ساختاری ، دولت اصلاحات با رویکرد جدید به مسائل سیاسی و اجتماعی و پیروی از توسعه سیاسی و دمکراسی خواهی ، دولت عدالت محور با رویکرد سوسیالیستی و بازتوزیع عادلانه ثروت و دولت اعتدال با رویکرد جدید هرکدام جهت گیری های متفاوتی را نشان داده اند
کد خبر: ۴۱۶۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آییننامه مجلس به وظیفه خود عمل کنند.به گزارش آوای دنا، رئیس جمهور هماکنون در حال سخنرانی در اجتماع گسترده مردمی در ورزشگاه تختی این شهر است.
روحانی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه در حال حاضر تورم به ۳۴ درصد رسیده است گفت: سعی داریم تا پایان امسال تورم را کاهش داده و رضایت مردم را فراهم کنیم.
دولت به وعدههای خود پایبند است
وی به سه وعده خود در زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نجات اقتصادی احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان شعار ما بوده و برای تحقق این سه وعده بزرگ دولت تلاش جدی میکند.
وی گفت: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدیدی و سرسامآور بالای ۴۰ درصد و رکود شدید مواجه بود اما بنده قول دادم تا پایان سال تورم را به ۳۵ درصد کاهش دهم و این مساله امروز تحقق یافته و تورم به کمتر از ۳۴ درصد رسیده است.
دستیابی به رشد مثبت تا پایان سال ۹۳
رئیس جمهور با تاکید بر رویش ثبات در فضای اقتصاد کشور و ایجاد امیدواری نسبت به آینده گفت: رشد اقتصادی در سال ۹۱ منهای ۶.۸ درصد بود و در پایان سال ۹۲ نیز این رشد به منهای ۱.۱ درصد رسید و تا پایان سال ۹۳ رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.
انتظار داریم مجلس در رای خود تجدید نظر کند
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: هرچند دلم میخواست در شرایطی که وزیر اندیشمند علوم ما در مجلس شورای اسلامی استیضاح میشود در بهارستان حاضر و در کنار وزیر علوم باشم اما با زبان صریح اعلام میکنیم که از مجلس انتظار داریم که در رای خود به وزیر علوم تجدیدنظر کند.
وی گفت: از نمایندگان استان در مجلس سپاسگزارم که در مجلس حاضر شده و به خاطر حمایت دولت به وظایف خود عمل میکنند.
روحانی افزود: این نمایندگان و برخی از وزرا عصر به استان بازمیگردند و در ادامه سفر با ما خواهند بود.
وی تصریح کرد: دولت به رای مجلس هر چه باشد احترام میگذارد اما به نمایندگان مجلس از همین جا اعلام میکنیم امروز هر چه اتحاد و وحدت قوا بیشتر باشد دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد.
نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند
رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آییننامه مجلس به وظیفه خود عمل کنند.
روحانی گفت: امیدواریم در آستانه هفته دولت و بازگشایی دانشگاهها مجلس با رای قاطع خود از وزیر علوم حمایت کند.
کد خبر: ۴۱۴۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران سازندگی گفت: حتی آقای روحانی هم تأکید دارد که وامدار هیچ جناحی نیست، بنابراین اگر کسی در عرصه سیاست بگوید وابسته به هیچ جناحی نیست همانند کسی است که در جامعه بگوید متعلق به هیچ خانوادهای نیست.به گزارش آوای دنا به نقل از مشرق، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتوگویی اظهار داشت: علیرغم گذشت بیش از صد سال از تجربه مردمسالاری یا دموکراسی هنوز جامعه ما در عرصه سیاست از جمله جوامع مبتدی به حساب میآید به همین دلیل است که معمولاً در انتخاباتها با یک روند قابل پیشبینی روبهرو نیستیم و با پدیده مواجه هستیم.
*پدیدههای انتخاباتی در ایران برای تشکیل سازمان زمانی صرف نمیکنند
وی افزود: به عنوان مثال، آقای خاتمی پدیده سال ۷۶، آقای احمدینژاد پدیده سال ۸۴ و آقای روحانی پدیده سال ۹۲ محسوب میشوند.بنابراین، اساساً افراد وقتی در معرض پدیده شدن قرار میگیرند برای تشکیل سازمان وقت کافی صرف نمیکنند.
*هرکسی در ایران ممکن است با کمی شانس رئیسجمهور شود
مرعشی با بیان اینکه تجربه سیاسی در ایران نشان داده که ممارست، پیگیری، مسئولیتپذیری و هزینه برای رسیدن به مقامات اجرایی در طول سالهای متمادی نیاز نیست، گفت: هر کسی با کمی شانس و تلاش ممکن است به پدیده بدل و رئیسجمهور ایران شود، بنابراین، من این نقطه از سیاست ایران را میتوانم نقطه تکاملنایافتگی نامگذاری کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که پس شما معتقدید که دولت به جبهه اجتماعی خود بیاعتناست، خاطرنشان کرد: اساساً اگر شما بگویید که دولت جبهه اجتماعی حامی خود را حمایت نمیکند این پرسش جدی پیش میآید که حامیان اجتماعی دولت چه کسانی هستند، یعنی اصلاً چه تعریفی از آن جبهه وجود دارد که انتظار حمایت داریم.
*در مورد ماهیت جبهه حامی روحانی در خود دولت نیز ابهام وجود دارد
وی به نسیم بیداری گفت: متأسفانه هیچ ارزیابی جدی و کارشناسیشده از این جبهه اجتماعی وجود ندارد؛ در مورد ماهیت جبههای که رأی دکتر روحانی را ساخت حتی در درون دولت هم این ابهام وجود دار که اصلاحطلبان این رأی را ساختند، اصولگرایان یا اعتدالیون؟
مرعشی با تأکید بر اینکه در رأی به دست آمده برای آقای روحانی جایگاه هاشمی، خاتمی، عارف و حتی شخص آقای روحانی مشخص نیست، گفت: حرف من این است که صرف مبارک بودن پدیده انتخاب شدن آقای روحانی کافی نیست، چرا که ممکن است از دل یک پدیده مبارک، پدیدهای شوم بیرون آید، همانطور که از پدیده مبارک دوم خرداد پدیده پرضرر انتخابات ۸۴ به وجود آمد.
*اینکه روحانی بگوید وامدار جناحی نیست مانند این است که شخصی بگوید متعلق به خانوادهای نیست
سخنگوی تعلیقشده حزب کارگزاران به اظهارات رئیسجمهور مبنی بر اینکه به هیچ یک از جناحهای کشور وابسته نیستم گفت: حتی آقای روحانی هم تأکید دارد که وامدار هیچ جناحی نیست، بنابراین اگر کسی در عرصه سیاست بگوید وابسته به هیچ جناحی نیست همانند کسی است که در جامعه بگوید متعلق به هیچ خانوادهای نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تحلیل را قبول دارید که دولت با سکوت و تجاهل به دنبال خرید زمان برای به ثبات رساندن اقتصاد و سیاست خارجی است و پس از حل آنان سراغ حوزههای پرحرف و حدیث برود؟ اظهار کرد: تجاهل را قبول دارم، ولی علت را خرید زمان برای رسیدن به ثبات نمیدانم و معتقدم برای بررسی این سؤال باید به گذشته برگردیم.
مرعشی ادامه داد: در دوم خرداد سال ۷۶ حاصل اعتراف نیروهایی به رهبری کلان آقای هاشمی و رهبری سیاسی کارگزاران و نیروهای چپ به محوریت روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب بود، ولی بعد از استقرار آقای خاتمی این جریان به رسمیت شناخته نشد و به تدریج یاران آقای هاشمی و خاتمی از هم جدا شدند و حاصل آن خانهنشینی توأم آقایان هاشمی و خاتمی شد.
*روحانی اگر اشتباه خاتمی را تکرار کند خانه نشین میشود/ بی اعتنایی به عقبه اجتماعی به ضرر دولت تمام می شود
به گفته مرعشی در انتخابات ریاستجمهور سال ۹۲ اصلاحطلبان و نیروهای میانه ائتلافی تشکیل دادند که حاصل آن ریاستجمهوری آقای روحانی بود، بنابراین اگر آقای روحانی و دوستانشان همان اشتباه بعد از دوم خرداد را این بار نسبت به آقایان هاشمی، خاتمی، عارف و پشتوانه مردمی خود مرتکب شوند دقیقاًهمان اتفاق میافتد خواه بعد از چهار سال یا هشت سال.
*در سیاست منحنی سینوسی مفید نیست
به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاحطلب در سیاست، منحنی سینوسی مفید نخواهد بود و این به معنای این است که هشت سال در مسیری برویم و هشت سال بعد در مسیر دیگری، برآیند این نوع کار کردن برای کشور صفر میشود.
وی با تأکید بر اینکه در سیاست کشور احتیاج به خط سیر رو به تکامل داریم، گفت: باید مسیرهای اصلاحی را نهادینه کنیم تا هر دولتی پس از دولت دیگر آمد، ادامهدهنده مسیر توسعهای باشد نه اینکه بخواهد از صفر شروع کند.
سخنگوی تعلیقشده حزب کارگزاران تصریح کرد: آقای روحانی تعبیر بسیار زیبایی در ابتدای شروع به کار دولت به کار برد و گفت دولت مشغول آواربرداری خرابیهای به بار آمده دولت قبل است، البته برای دولت دکتر روحانی شانسی که وجود دارد این است که بعد از دولت احمدی نژاد بر سر کار آمده و هر عملی را که انجام دهد مثبت است، اما چرا باید چنین باشد؟
*به روحانی گفتم موافقان شما اگر مردد نباشند، جدی هم نیستند/قائل به استفاده حداکثری از نیروهای اصلاحطلب در دولت نیستم
مرعشی به اولین جلسه اصلاحطلبان با رئیسجمهور اشاره و اظهار کرد: من در آن جلسه به آقای روحانی گفتم که مخالفین شما در مخالفت با شما بسیار جدی هستند اما موافقانتان اگر مردد نباشند، حداقل جدی نیستند و این هم هیچ دلیلی جز نخواستن دولت ندارد.
وی ادامه داد: خیلیها حاضرند با افتخار به دولت کمک کنند. تاکنون برای استفاده از این نیروها در ستاد مرکزی دولت تردید وجود داشته است. من قائل به این نیستم که باید به صورت حداکثری از نیروهای اصلاحطلب استفاده کرد ولی مرز آن تا جایی است که دولت زیر سؤال نرود، چه دلیلی دارد در جاهای حساس و مؤثر دولت نیروی مونتاژی به کار ببرد، یک نفر از ستاد آقای قالیباف، یک نفر از ستاد آقای ولایتی و... استفاده کند.
*اطمینان دارم دولت روحانی هشت ساله خواهد بود
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که خیلیها معتقدند که دولت آقای روحانی دولت چهار ساله خواهد بود، گفت: من فکر نمیکنم راجع به چهار ساله دوم دولت آقای روحانی تردیدی وجود داشته باشد، چرا که تاکنون در ایران همه دولت ها هشت ساله بودهاند و دوم اینکه این دولت به اندازه کافی خردمند است و حل و فصل مسائل بینالمللی ایران در ماههای آینده از دستاوردهای تاریخی کشور به حساب خواهد آمد و به دولت کمک خواهد کرد.
مرعشی با تأکید بر اینکه من از هشت ساله بودن دولت روحانی اطمینان دارم، خاطرنشان کرد: به نظر من خطر بعد از هشت سال دولت آقای روحانی است، چرا که ترس من از این است که این بهبودیها به روند تبدیل نشود. من معتقدم همه افراد مؤثر برای دوران بعد از قدرت خود نهادسازی کنند، خواه سیاسی خواه اقتصادی ، همه باید نگاهی توسعهگرا داشته باشیم و این یعنی کادرسازی و نهادسازی.
وی در پایان با طرح این پرسش که مگر میشود که افراد پس از دهها سال تجربه خانهنشین شوند، گفت: کاری که دولت روحانی باید بکند این است که اصلاح را به یک روند تبدیل کند یعنی به یک اقدام غیر قابل بازگشت، در این صورت پیشبینی من این است که آقای روحانی در انتخابات بعد موفقتر و با رأی بیشتر پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۱۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
تلاش قدرتهای بزرگ برای برهم زدن موازنه قوا به سود خود با توجه به اهمیت ژئوپلتیک سوریه عمده ترین عامل شکل گیری و تداوم بحران در سوریه است
کد خبر: ۴۱۰۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
بعد از فرصت یک ماهه به رضا فرجی دانا وزیر علوم ، در نهایت طرح استیضاح وزیر علوم از سوی هیئت رییسه مجلس اعلام وصول شد.
به گزارش آوای دنا ،متن کامل طرح استیضاح وزیر علوم بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و تهیات
احتراما همان گونه که مستحضر هستید دانشگاههای کشور محل تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و دانشمند و کانون اصلی تولید علم و دانش در کشور است و به واسطه همین ارزش و اهمیت است که حضرت امام (ره) دانشگاه را کارخانه انسان سازی و ضامن استقلال کشور دانستند و رهبری معظم انقلاب اسلامی ، اسلامی شدن آن را خواستار شده و تولید علم و تسریع در دانش اندوزی علم را از اولویت های ایران اسلامی برشمردند.
با عنایت به شرایط ویژه کشور و ضرورت عبور عزت مدارانه از مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی نظام سلطه به رهبری آمریکا، لزوم آرامش و دقت نظر در پرهیز از ایجاد تنش و افراط در محیط های علمی صد چندان می نماید با کمال تاسف شیوه مدیریت جناب آقای فرجی دانا وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری خلاف مصالح کشور و انتخاب رویه ای است که مانع رشد تولید علم و در عوض قرار دادن دانشگاهها در راستای تندروی و افراط است که با شعارهای دولت یازدهم هم تعارض دارد و حاصلی جز عقب افتادگی علمی کشور و بی ثباتی در حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه تنش و التهاب آفرینی در جامعه نخواهد داشت.
که نشانه های آن کاملا آشکار است از این رو ما امضا کنندگان ، مطابق اصل 89 قانون اساسی به دلایل ذیل خواهان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به علت عدم پایبندی ایشان به رویه های قانونی مصالح کشور ، مشی اعتدال و وعده های داده شده در زمان رای اعتماد مجلس و به تبع آن ایجاد و فراهم سازی بستر و ترویج افراطی گری در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستیم.
1- عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی و متاسفانه ارائه مجوز پذیرش افراد رد صلاحیت شده در این دوره ها علی رغم تاکید مراجع ذی صلاح و قانونی در کشور و بازگرداندن برخی از اساتید اخراج شده توسط هیات های رسیدگی به تخلفات یا مراجع ذیربط دانشگاهی
2- اعزام گروههای سیاسی بعضا دارای سوابق تندروی در قالب کارشناسان، ارزیابی عملکرد روسای دانشگاهها که زمینه ایجاد تنش را در دانشگاهها فراهم نموده و تغییر شیوه انتخاب روسای دانشگاهها برخلاف رویه های جاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برخلاف دستور صریح ریاست محترم جمهوری
3- منصوب نمودن عناصر دارای سابقه مشخص در فتنه 88 در مسئولیت های مهم ستادی وزارت خانه و عزل اشخاص عالم، متعهد و مدیر از برخی دانشگاهها و نصب افراد دارای سوابق تند و افراطی به ویژه در مدیریت های میانی دانشگاهها
4- عدم مواجه درست با تحرکات سیاسی ضد انقلاب و ضد نظام برخی عناصر فعال در دانشگاهها و میدان دادن به برخی نشریات دارای رویکرد ضد دینی و گرایشات شدیدا قومی و تجزیه طلبانه در محیط های دانشگاهی و احیای برخی تشکل های افراطی و آشوب طلب.
کد خبر: ۴۰۸۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱