کد خبر: ۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
سردار حکمتیان در بزرگداشت شهدای گردان امام حسن مجتبی(ع)؛
سردار حکمتیان در بزرگداشت شهدای گردان امام حسن مجتبی(ع) گفت: تیپ 48فتح کهگیلویه و بویراحمد فدایی ملت غیور ایران است.

تیپ 48 فتح حاصل ایستادگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله است/برگزاری رزمایش 10 هزار نفری در دهکده دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج ؛فرمانده تیپ 48فتح در بزرگداشت شهدای گردان امام حسن مجتبی(ع) و 113شهید بخش سپیدار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: جانبازان تیرو ترکش‌های جنگ را به همراه دارند و شیمایی‌ها سخت نفش می کشند تا ایران در نانو، تکنولوژی و پرتاب ماهوراه رشد بی نظیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تیپ 48 فتح حاصل ایستادگی‌های استان در جنگ هشت ساله است، ادامه داد: پس از جنگ ایران و عراق این تیپ در شمال غرب با گروهک‌ها و قاچاقچیان همواره در حال مبارزه بود تا ایران مقتدر بماند.

فرمانده تیپ 48 فتح مرزبانی و مرزداری کشور از کشور را افتخاری برای استان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 1هزار و 500 شهید استان متعلق به این تیپ است.

سردار حکمتیان اضافه کرد: در هنگام حوداث مختلفی همچون سیل، زلزله، مهار آتش سوزی، محرومت زدای، سازندگی، جهادعلمی و... تیپ 48 فتح پای کار نظام هستند.

وی اجلاسیه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان را قابل تحسین خواند و گفت: اجلاسیه 1هزار و 800 شهید تیپ فتح را در آینده برگزار خواهیم کرد.

فرمانده تیپ 48 فتح ادامه داد: رزمایش فرهنگی و رزمی جز اقدامات فاخر در اجلاسیه‌ها است؛ که به صورت گسترده در دهکده دفاع مقدس در کنار رودخانه بشار و با حضور 10هزار نفر برگزار خواهد شد.

تیپ 48 فتح حاصل ایستادگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله است/برگزاری رزمایش 10 هزار نفری در دهکده دفاع مقدس

در ادامه نیز فتاح محمدی آزاده جنگ ایران و عراق نیز در این بزرگداشت با بیان اینکه امام حسین و قیام عاشورا چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت هستند، گفت: امام حسین(ع) چراغ راه همگانی است که بدنه بشریت را راهنمایی و هدایت میکند.

وی ادامه داد: قیام عاشورا مبتنی بر منطق و تعقل است، امام حسین یک حرکت عقلی را شروع می‌کند و میخواهد از انسانیت انسان دفاع کند.

این آزاده جنگ نابرابر ایران و عراق با اشاره به اینکه عنصر حماسه و عزت در کربلا برجسته است، تصریح کرد: امام حسین(ع) از تمام عناصر خود استفاده می‌کند تا قیام عاشورا در تاریخ ماندگار شود و با اهل خانواده به کربلا می‌آید تا زمینه اصلاح جامعه را به وجود بیاورد.

محمدی با بیان اینکه آرمان گرایی، عمل گرایی و ایثار سه ویژگی برجسته شهید است که زمینه‌ساز رسیدن به کمال می‌شود، یادآور شد: شهید از خواسته‌های درونی و مطالبات خود برای معامله با خداوند صرف نظر می‌کند؛ که خداوند نتیجه این معامله را اصلاح و ماندگاری اعمال انسان میداند و پاداش میدهد.

تیپ 48 فتح حاصل ایستادگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله است/برگزاری رزمایش 10 هزار نفری در دهکده دفاع مقدس

همچنین امام جمعه یاسوج نیز در این بزرگداشت با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای نجات تمام آفرینش به میدان جنگ می‌آید، گفت: امام برای مفاهیمی می‌آید که هرگز نمی میرند و نمونه این مفاهیم ارزش‌ها و آرمان‌های امروز جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی به مخالفت حکومت ظاغوت پهلوی با عزاداری برای ائمه اطهار اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی عزدارای برای امام حسین را منع میکردند و در روز تاسوعا و عاشورا رقص و پایکوبی داشتند که ادامه همان اقدامات بنی امیه است.

وی یادآور شد: امروز استکبار مقابل دین و ولایت فقیه ایستاده و تمام مسئولیت‌های که امام دارد ولی فقیه نیز دارا است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: ولی فقیه جهاد ابتدایی نیز میتواند داشته باشد که اگر کشور کفری در کنار کشور مسلمانی باشد میتواند حمله کند و پرچم اسلام را آنجا برپا کند.

 

خبرنگار:زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: