پرهیز در استفاده از قندهای ساده نظیر قند، شکر، مربا، نوشابه، شکلات نیز در حفظ آرامش و تمرکز افراد تأثیر دارد
کد خبر: ۶۴۰۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
مهندس پیدایش همراه با جمعی از اعضای شورای شهر بهبهان از پروژه های عمرانی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید دو ساعته مهندس پیدایش در معیت آقایان دکتر گلکار ، مهندس قنواتی و مهندس سینا از پروژه های عمرانی در حال ساخت دانشگاه بازدید به عمل آوردند. در این بازدید فعالیت های عمرانی صورت گرفته تشریح و در ادامه مقرر گردید تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری و دانشگاه جهت همکاری های دو جانبه منعقد گردد. شایان ذکر است شهردار و اعضای شورای شهر در این بازدید قول مساعد جهت آسفالت خیابان منتهی به ساختمان اداری و خوابگاه ها را دادند.
کد خبر: ۶۴۰۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، گفت: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی مطهری امشب در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در خصوص فحاشی به کوچکزاده اظهار داشت: کوچکف اصطلاحی است که از قدیم در زمینه کوچکزاده استفاده میکردیم و در مجلس بیاختیار لفظ کوچکف را به کار بردم.
وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونهای از سوی رسانهها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کردهام، افزود: در زمینه مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچکزاده بود.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دیدگاه شهید مطهری همه احزاب میتوانند تنها با تابلوی خود فعالیت کنند، تصریح کرد: بدون شنیدن دفاعیات نمیتوان کسی را مجرم دانست.
مطهری در زمینه فتنه سال 88 نیز گفت: باید این افراد به قانون تمکین کرده و تظاهرات را زیاد ادامه نمیدادند، معتقدم از این جهت این افراد دچار خطا شدند و باید دید علت این کار چه بود و ما چه کاری کردیم که اینها اینگونه عمل کردند.
وی در زمینه شرکت در مناظرات نیز گفت: با شکل مناظرات موافق نیستم، مناظراتی باب شده است بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستن پرونده سال 88 باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد، ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.
مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در زمینه حجاب و عفاف اصرار دارم، گفت: نظر من در زمینه مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم که اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.
وی با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.
نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت دولت فعلی در خصوص مسئله حجاب و عفاف همان وضعیت دولت گذشته است، تصریح کرد: ملاک حکم اسلام است و زن باید با پوشش مناسب در سطح جامعه ظاهر شود.
کد خبر: ۶۴۰۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لنده از اعزام کاروان 80 نفره به حرم بی بی حکیمه(س) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) روز پنج شنبه، 24اردیبهشت خبر داد
کد خبر: ۶۴۰۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
نسیم نوشت:بر اساس ماده 19 قانون آمران به معروف و ناهيان از منکر مبني بر انتخاب رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر؛ شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به اتفاق آراء حضرت آيتالله حاج شيخ احمد جنتي را به عنوان رئيس اين ستاد انتخاب کردند.
همچنين در اجراي بند 17 ماده 19 قانون، رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر، طي حکمي حضرت حجتالاسلام والمسلمين سيد احمد زرگر را به سمت دبير اين ستاد منصوب کرد.
کد خبر: ۶۴۰۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
محمدرضا عارف میگوید در انتخابات امسال باید مجلس ششم تکرار شود.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
کیهان در خبری ویژه نوشت: وی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون اصلاحطلبان جلسات متعددی برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار کردهاند که امیدواریم در انتخابات امسال، چینش سیاسی مجلس ششم تکرار شود.
وی در پاسخ به این سوال که رویکرد انتخابات اصلاحطلبان در سال جاری چیست، افزود: در سال ۹۲ این رای اصلاحطلبان بود که به صندوق اعتدالیون ریخته شد و افتخار اصلاحطلبان این است که تا امروز به هیچ وجه از دولت سهمخواهی نکردهاند.
عارف درخصوص عملکرد دولت روحانی نیز افزود: دولت هنوز به تمام شعارهای خود و از جمله پایان حصر عمل نکرده و از دکتر روحانی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی توقع داریم جدیتر وارد قضیه شود. در عین حال کاهش نرخ تورم، افق جدید و روشن در توسعه روابط خارجی با کشورهای جهان و پیگیری رانتخواری از جمله رفتارهایی است که کارنامه دولت را مثبت کرده است.
اظهارات آشفته و نسنجیده عارف در زمینه ابراز امیدواری به تکرار مجلس ششم در حالی است که طی یکی دو سال اخیر حتی افراطیونی مانند عبدالله نوری، محمد قوچانی، عبدالله ناصری و... بارها تصریح کردهاند مایل به تکرار مجلس ششم نیستند. مجلس ششم نماد سیاسیکاری و باند بازی و بیاعتنایی به مردم در ازای اولویت قرار دادن خواستههای چند گروهک بود و تا مرز برخی خیانتهای بزرگ نظیر انتشارنامه جام زهر و لزوم تسلیم در برابر آمریکا، تحصن و تهدید به استعفاء... پیش رفت و حتی در آغاز مذاکرات هستهای، ابزار چانهزنی طرف غربی برای فشار به هیئت مذاکرهکننده ایرانی بود! غربیها میگفتند در حالی که مجلس ششم طرح ۳ فوریتی برای تصویب خواستههای ما دارد، ادعای مقاومت و مخالفت شما بیپشتوانه است! به دلیل همین خوشخدمتیها بارها مقامات اروپایی و آمریکایی از مدعیان اصلاحطلبی در مجلس ششم اعلام حمایت صریح کردند. برخی از تندروهای مجلس ششم از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفتند.
گفتنی است پس از رفتار تحقیرآمیز اصلاحطلبان با عارف در انتخابات ۹۲ به نظر میرسد وی به دنبال جلب توجه افراطیون مدعی اصلاحات به هر قیمت است. او تبلیغات انتخابات مجلس را از حدود یک سال پیش (۲سال مانده به انتخابات) آغاز کرد!
کد خبر: ۶۴۰۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
پرفسور سید علی ملک حسینی: تک تک جوانان این استان و کشور سعی کنند وقتشان را صرف کارهای بیهوده نکنند و تا می توانند بخوانند و یاد بگیرند تا به قله های موفقیت برسند
کد خبر: ۶۴۰۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
«الهام چرخنده» در نقش استاد دانشگاه مقابل دوربین فیلم «...ول گرد..» قرار گرفت
کد خبر: ۶۳۹۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
این جشنواره با حضور جمعی از مسولان شهرستانی و اصحاب رسانه در جلو سپاه پاسداران ناحیه لنده برگزار شد
کد خبر: ۶۳۹۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، گفت: استخدام در آموزش و پرورش با توجه به رشته و جنسیت مورد نیاز انجام می شود.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش مهر، خسرو نظری در پاسخ به این پرسش که با توجه به این مسئله که اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگیان است و آموزش و پرورش کمبود مشاور و کتابدار دارد آیا سهمی در ۵ هزار استخدامی برای این موضوع در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: آموزش و پرورش بر حسب نیاز به رشته و جنسیت، نیرو استخدام می کند.
وی افزود: کمبود مشاور و کتابدار را می توانیم با استفاده از ظرفیت کسانی که در اولویت استخدامی هستند جبران کنیم و از افرادی که رشته های مرتبط دارند استفاده کنیم، البته به معنای این نیست که چون فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند پس در هر رشته و جنسیتی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیست، استخدام شوند.
رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، درباره زمان نقل و انتقال فرهنگیان نیز گفت: بخشنامه نقل و انتقالات از اردیبهشت ماه به استان ها ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۹۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
عباس عبدی میگوید: به نظرم آقای هاشمی اگر مخالف بازداشت من بود، هم از ماجرا مطلع میشد و هم حتماً جلوی این کار را میگرفت البته شاید بگویند مطلع نبودند که این خیلی بدتر است.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
عباس عبدی عضو در گفتوگویی با نشریه اصلاحطلب اندیشه پویا مباحث مختلفی را درباره تسخیر سفارت آمریکا، زندانی شدن در دوران ریاستجمهوری هاشمی، وقایع دولت خاتمی، انتخابات سال 84 و نیز روی کار آمدن دولت روحانی مطرح کرد که بخشهایی از این مصاحبه در ادامه میآید:*شاید این یک خوش خیالی است که برخی فکر میکنند همه مشکلات ما به دلیل نداشتن رابطه با آمریکاست همچنان که عدهای هم در مقابل این ذهنیت فکر میکنند همه بدبختی ما از وجود احتمالی چنین رابطهای است.*در موضوع تسخیر سفارت آمریکا باید چه کسی گرفته میشد؟ کارتر؟ کسی که در سفارت آنها کار میکند مثل همان سرباز جنگی است و در گروگانگیری هم همان اتفاقی میافتد که در جنگ.*آنهایی که امروز میگویند مخالفیم جدی نگیرید، آقای دکتر یزدی که در آن زمان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بود و منطقاً باید به لحاظ حرفهاش با این کار مخالفت میکرد مدعی است من اولین کسی بودم که زنگ زدم و از این کار (تسخیر سفارت آمریکا) حمایت کردم. ولی الآن میگوید مخالفم.*آن کسی که مخالف تسخیر سفارت بود هم باید توضیح دهد که چرا نتوانسته در عقلانیت جمعی تأثیر بگذارد، من در ماجرای تسخیر سفارت اگر هم تقصیری قائل باشد برای کسانی قائلم که تجربه داشتند و در دولت بودند و بد عمل کردند نه برای دانشجویان.*در ماجرای تسخیر سفارت قدرت با مرحوم بازرگان بود، شما باید آن اتفاق را با 78 مقایسه کنید. مرحوم بازرگان تا حدی میشود معادل رئیس دولت اصلاحات، دانشجوها هم همین دانشجویان هستند و نیروهایی هم موافق دانشجویانند و نیروهایی مخالف. چنین چیزی نیست که هدف از تسخیر سفارت سقوط دولت بازرگان بوده باشد.
اشغال سفارت هنوز یک مسئله سیاسی روز است*یک دلیل که نمیتوان درباره اشغال سفارت بحث دقیق و بیطرفانه کرد این است که این موضوع به مقوله تاریخ تبدیل نشده و مسئله اشغال سفارت هنوز یک مسئله سیاسی روز است. به این دلیل نمیتوانید خیلی جدی به آن بپردازید.*کار در وزارت اطلاعات خیلی با روحیات من سازگار نبود، استعفاء هم ندادم و یک روز دیگر نرفتم خیلی افراد دیگر هم بیرون آمدند شاید من اولین نفر بودم که سال 64 بیرون آمد و اصلاً کسی پیگیری نکرد وقتی هم که به حسابداری نرفتم یعنی همه چیز تمام شده بود.*من در جنگ حضور نداشتم من کلاً به دلایل فیزیکی جنگ نرفتم، هم گوشم در صورت صدای زیاد کر میشود و هم معاف هستم، خصلت و روحیه نظامی هم ندارم. اول انقلاب زمانی که ترور زیاد بود مدتی اسلحه دستم بود اما خیلی زود کنار گذاشتم و فکر کردم اصلاً نمیتوانم از آن استفاده کنم و یکی دیگر را هدف بگیرم.*یکی از دلایل حذف آقای خوئینیها از مرکز تحقیقات استراتژیک این بود که شاید آقای هاشمی فکر میکرد که این مرکز کارش این است که سیاستهای برنامه اول را تئوریزه کند، یک بار جلسهای بود و مرکز نظری را به آقای هاشمی انتقال داد، ایشان برای کوچک کردن گفت که این حرفها ژورنالیستی است، مرکز تحقیقات و روزنامه سلام در ذهن آقای هاشمی یکی شده بود و دیگر ادامه دادن معنا نداشت.*مسئله آقای موسوی خوئینیها با آقای هاشمی به خاطر این بود که سروکله یک روزنامه منتقد به مدیرمسئولی ایشان به نام سلام پیدا شده بود من مشکلی با ماندنم (در مرکز تحقیقات) نداشتم، من آقای روحانی را هیچ وقت ندیدم فقط آقای مهاجرانی را جای من گذاشتند و من تبدیل شدن به یک پژوهشگر عادی تا اینکه سال 72 به زندان افتادم و فردایش آمده بودند و ماشین بردند بعد از زندان دوباره سر کار رفتم اما بعد از مدتی گفتند تسویه کن و من هم تسویه کردم.*مجلس سوم که تمام شد یک عده را بازداشت کردند به سلام هم کشیده شده بود و یکی را گرفتند این احتمال را میدادند که شاید اتفاقی بیفتد اما این اتفاق خیلی زودتر از تصورم رخ داد؛ معمولاً یادداشتهای سلام به نام نبود و نویسنده خاصی نداشت و به پای کل سلام نوشته میشد. شاید برخی بیشتر از «الو سلام»ها عصبانی میشدند.
بر اساس دستور وزارت اطلاعات فلاحیان بازداشت شدم*نهایتاً بر اساس دستور وزارت اطلاعات آقای فلاحیان بازداشت شدم. ربطش هم برمیگردد به بیماری آقای منتظری که برای درمان تهران آمده بودند و خبری که در سلام زده بود بعدش من را گرفتند من اساساً حکم بازداشت نداشتم.*من نمیخواهم انگیزه آقای هاشمی را بدانم اما حتماً وزارت اطلاعات قدرتی برای این اقدام داشت و بر همین اساس کارهایی کرده بود و برایش کف زده بودند.*به نظرم آقای هاشمی اگر مخالف بازداشت هم بود هم از ماجرا مطلع میشدند و هم حتماً جلوی این کار را میگرفت البته شاید بگویند که مطلع نبودند که این خیلی بدتراست. آقای هاشمی خودش میتوانست برخورد کند و توضیح بخواهد. دیوان عالی کشور نوشته که من سه روز بدون حکم بازداشت زندانی بودم.*سؤال: برخی منتقد شما و اکبر گنجی بودند و میگفتند با این مواجهه هاشمی را به اردوگاه راست هل میدهید؛ عبدی: آقای هاشمی اصلاً همانجا بود کسی نمیخواست ایشان را به آنجا بفرستد اتفاقاً کارهایی که شد ایشان را آورد این طرف و الا ایشان آن طرف بود.*اصلاً کسی آقای هاشمی را به آن طرف هل نداد آقای هاشمی بچه نیست که بتوانید ایشان را به این طرف و آن طرف هل دهید. مصاحبه ایشان با همشهری را در جریان انتخابات مجلس ششم خواندهاید؟ نزدیکان ایشان مثل آقای عطریانفر چقدر در آن دستکاری کرده بودند آخرش هم آنطور در آمده بود آخرش هم با دستکاری نتوانستند مواضع آن گفتوگو را جمع و جو کنند؛ آن نوع آمدن علیه این طرف بود نه علیه آن طرف، اصولاً سرلیست آنان بودند. شما موضع امروز ایشان را رها کنید. در چنان شرایطی چرا نباید انتقاد میشد.*سؤال: به نظر شما سال 92 آقای هاشمی با کاندیداتوری خود گرهای باز نکرد؟ عبدی: ایشان آمده بود که رد صلاحیت شود تا موج ایجاد شود؟ آقای هاشمی باید کسی باشد که رد صلاحیت شود؟ باید کارش به اینجا بکشند؟ موج به دلیل بیکفایتی و مشکلات دیگر ایجاد شد. این حرفها برای سیاست زده میشود نه برای تحلیل واقعی. آقای هاشمی اگر کنار رفته بود، اگر نمیرفت در مجمع تشخیص مصلحت بالای دست رئیسجمهور منتخب در سال 76 بنشیند در مواقعی که این مملکت گرفتار میشد میتوانست گره را باز کند.* آقای هاشمی صریحا نمیگوید نگاهم تغییر کرده است، هاشمی آن روز با هاشمی امروز فرق میکند من میتوانم از آن زمانش انتقاد کنم و برای امروزش کف بزنم.*اگر به سال 84 برگردیم به هیچ وجه برای ایجاد اجماع بر سر آقای هاشمی تلاش نمیکنم برای آنکه آن اجماع کمکی به حل مشکل نمیکند.*سؤال: چرا امروز آقای هاشمی در این موقعیت متفاوت از آن روز ایستاده است؟ عبدی: برای اینکه اصلاحطلبان بیخاصیت هستند. اصلاحطلبان اگر قوی بودند کسی به آقای هاشمی این حد که الآن هست کاری نداشت.*رفقای ما با اولین شکست شبیه لشکر شکستخورده شدند و به جای این که به گذشته برگردند با همدیگر دعوا کردند، شروع کردند علیه رئیس مجلس حرف زدن و این مسیر تا انتخابات 84 ادامه پیدا کرد. منشأ شکست 84 رفتن به کار غیر جبههای بود.*یکی از کارهای من این است که کلیشههای ذهنی را مورد سؤال قرار دهم. هر موقع میگفتید این کار را بکنید آن کار را نکنید، میگفتند سرمایه اجتماعیمان را نباید از طریق اقدامات مسالمتجویانه از دست بدهیم اما نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که بخش قابل توجهی از نیروهای رادیکال اینها خارج نرفتند بلکه زیر چتر ندا رفتند.*پس اینطور هم نیست که جریان اصلی در جامعه خواهان افزایش مطالبات رادیکال باشد. علت اینکه مطالبات رادیکال میشد این بود که میدیدند مطالباتشان در سطح 10 درصد انجام نمیشود و آن را در سطح 20 درصد و بیشتر مطرح میکردند اما اگر رئیسجمهور همان 10 درصد را به انجام میرساند. آنها هم همانجا میایستادند. در 92 زیر چتر یک نامزدی که عضو جامعه روحانیت و سخنران بیست و سوم تیر بود آمدند آیا کسی میگوید چرا این کار را کردهاید؟ با افتخار هم با این مشی حمایت میکنند.*انتخاب آقای روحانی قضیهاش فرق میکند به نظر من اصلاحطلبان بر حسب یک راهبرد مشخص به این نتیجه نرسیدهاند چون بخش قابل توجهی از اصلاحطلبان تا ساعت 4 بعد از ظهر روزی که ثبت نام تمام شد منتظر بودند کاندیدای خودشان نامزد شود.*اساساً کسانی که اینقدر مدعی هستند که میگویند ما بودیم که آوردیمش حالا هم باید مشارکت کنند اما کاری ندارم که آنها میخواهند سرمایهشان را پای روحانی بیاورند یا نیاورند اشکالی ندارد که نیاورند به شرطی که از تصمیمی که میگیرند دفاع کنند و به مردم توضیح دهند که مواضعشان چقدر در پیشرفت امور مؤثر است.*من معتقدم چیزی که اصلاحطلبان میدهند خیلی کمتر از دستاورد با ارزشی است که میتوانند بگیرند، همان چیزی را که دارند اگر به دولت کمک کنند به ازایش بیشتر گیرشان میآید و به اهدافشان نزدیک میشود.
اصلاحطلبان قدرتشان در جامعه تضعیف شده و توان بسیجیشان از بین رفته است*در شرایط کنونی اگر قالیباف هم رئیسجمهور میشد با اینکه در جناح مقابل است اما اگر همینطور مذاکرات 1+5 را پیش میبرد از او حمایت میکردم چون فارغ از دعواها معتقدم امروز مهمترین مسئله این است که تنشهای بینالمللیمان به خطر جنگ منتهی نشود. بنابراین میگویم که باید سرمایه سیاسی و اجتماعیمان را با احتیاط کامل پشت دولت قرار دهیم.*امروز اصلاحطلبان قدرتشان در جامعه تضعیف شده و توان بسیجیشان از بین رفته است. وقتی یک رئیسجمهوری به نام شما بالا آمده باشد متفاوتی است با زمانی که یک رئیسجمهور از دل اصولگرایان برآمده باشد؛ خارج از چارچوب موازنه قوا نباید حرف زد.
کد خبر: ۶۳۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
مجلس، وزارت اطلاعات را موظف به پاسخگویی به استعلامات دستگاههای اجرایی درباره شکایات مربوط به اشخاص حاضر در مشاغل حساس کرد.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com-فارس: وزارت اطلاعات موظف به پاسخگویی به استعلامات دستگاههای اجرایی شد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی صبح امروز پارلمان بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را ادامه دادند و ماده 4 این طرح با 121 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، وزارت اطلاعات موظف شد نسبت به بررسی شکایات ذینفعان اقدامات لازم را به عمل آورد و ضمن اخذ دلایل، مستندات و توضیحات ذینفع، نظر خود را به فرد و یا مراجع قانونی درخواست کننده اعلام نماید.
کد خبر: ۶۳۹۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
این مراسم روحانی در سالن اجتماعات تازه تأسیس سپاه شهرستان با سخنرانی سردار پاسدار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
کد خبر: ۶۳۹۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان باروری کلی در کشور ۱.۸ درصد است، گفت: سالانه ۴۴۰ هزار فرصت فرزندآوری از دست میرود.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» محمد اسماعیل مطلق در همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این میزان شامل 410 هزار فرصت فرزندآوری در زنان ازدواج نکرده، 10 هزار فرصت بر اساس فوت همسر و 20 هزار فرصت بر اثر طلاق است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 6میلیون و 600 هزار زن 15 تا 49 ساله ازدواج نکرده در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به بررسی انجام شده از سال 1385 تا 1393، میزان ازدواج در کشور هر سال نسبت به سال پیش از آن کمتر شده که بر اساس آخرین آمار، آمار ازدواج در سال 93 در کشور حدود 40 تا 45 هزار ازدواج نسبت به سال 92 کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: 14.2 درصد طلاق ها مربوط به یک سال اول زندگی و 50 درصد مربوط به پنج سال اول زندگی است.
وی اضافه کرد: در کشور ما سالانه یک میلیون و 750 هزار بارداری اتفاق میافتد که یک میلیون و 530 هزار مورد منجر به فرزندآوری و 220 هزار منجر به سقط جنین می شود.
مطلق، با اشاره به اینکه تاخیر در ازدواج، فرزندآوری و ناباوری و سن مادر از شاخص های مهم باروری است اظهار کرد: قدرت باروری با افزایش سن به ویژه پس از 35 سالگی کاهش می یابد.
مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چالش ها و عوامل تاثیرگذار بر نرخ باروری کلی اشاره کرد و گفت: افزایش میانگین فاصله تولد نخستین فرزند و ازدواج، افزایش میانگین فاصله بین تولد فرزند اول و دوم و فرزند دوم و سوم، افزایش قصد تک فرزندی و تاثیر آسیب های اجتماعی بر ازدواج سالم از جمله این چالش ها است.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی انجام شده در دنیا از نظر جمعیت شناسان، زمانی که میزان باروری کلی به زیر حد جایگزینی یعنی دو و یک دهم برسد یک تهدید است و باید در جهت ارتقای نرخ باروری تلاش شود.
مطلق با اشاره به سیاستهای ابلاغی کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: پس از ابلاغ این سیاستها دو کارگروه در کشور تشکیل شد که یکی از آنها شامل برنامه های جمعیت، چالش های جمعیت، ازدواج و طلاق است که از سال آینده پس از اتمام برنامه پنجم توسعه وارد گام جدید خواهد شد.
وی با اشاره به رویکردهای وزارت بهداشت در راستای ارتقای نرخ باروری کلی گفت: تهیه و تدوین محتواهای آموزشی با تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی و تدوین محتواهای جدید بر اساس نیاز نوجوانان و جوانان در راستای خانواده و همسرگزینی، ارتقای مشاوره هنگام ازدواج و پس از ازدواج با تاکید بر مهارت های زوجین و سلامت جنسی از جمله این رویکردها است.
وی افزود: تلاش دستگاه های دخیل در امور فرهنگی برای تقویت نگرش جامعه، برنامه ریزی برای کاهش متوسط سن ازدواج و تعهد دستگاه اجرایی کشور نسبت به تامین مقدمات لازم برای ازدواج از جمله رویکردهای بخشی و بین بخشی است.
کد خبر: ۶۳۹۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
امیدواریم، جزییات این طرح هیچگاه رای نیاورد و اگر خدای ناکرده مهر تایید مجلس را گرفت شورای محترم نگهبان مقابل این جفای بزرگ به جمهوریت نظام را بگیرد
کد خبر: ۶۳۹۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه خدمات ایران به برادران اهل سنت بسیار گسترده و فراگیر بوده است، اتهام عوامل منطقه ای نظام سلطه بر جمهوری اسلامی، مبنی بر تلاش ایران برای شیعه کردن حکومتهای منطقه را دروغ آشکار دانست.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیتالله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز در آغاز درس خارج فقه خود به شرایط این روزهای جهان اسلام و کشورهای اسلامی اشاره کرده و گفت: اوضاعی که امروز بر کشورهای اسلامی و منطقه میگذرد بسیار دردناک و تالم آور است که شاید در هیچ دوره ای از تاریخ اینگونه دشمنی ها و مصیبت ها و مکر و حیله ها علیه مسلمانان در جهان اسلام و در این دامنه وسیع سابقه نداشته باشد.
آیتالله شاهردی در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی بالاخص امریکا با کمک حکومت های دست نشانده خود در منطقه توانسته فتنه بزرگی را در جهان اسلام ایجاد کند تأکید کرد: این مصیبت هایی که در یمن به چشم می خورد و این مردم مسلمان بی دفاع و فقیر را به خاک و خون می کشند و کودکان خردسال و شیرخوار را زیر آوار مدفون می کنند به اسم یک ائتلافی رقم می خورد که برای حمایت از یک مزدور فراری شکل گرفته است حمایت از کسی که هیچ وجهه قانونی ندارد و به همین جهت خودش استعفا داده و فرار کرده است و مصیبت بزرگتر آنکه هیچ وجدانی در دنیا تکان نمی خورد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سابقا اگر یک صدم از این جنایتها صورت می گرفت ملت ها به پا می خواستن و فریاد می زدند، جنگ رسانه ای استکبار را عامل انحراف افکار عمومی جهانیان و از جنایتهای حیرت آور آنها توصیف کرد و جنایت چند روز گذشته آل سعود در یمن را بی سابقه ارزیابی نموده و افزود: این جنایت حتی در غزه هم مسبوق به سابقه نبوده و یهودیان و صهیونیست ها که سخت ترین دشمنان اسلام هستند هم چنین جنایتی را نتوانسته اند مرتکب شوند در حالیکه آل سعود به اسم اسلام بر سر مردم مظلوم یمن این جنایتهای هولناک را روا داشته است و جالب تر این که این تجاوزها و جنگ و آتش افروزی خود در کشورهای دیگر را دخالت نمی دانند ولی وقتی جمهوری اسلامی ایران حمایت حقوق بشری می کند حمایت انسانی می نماید و دارو می فرستد آن را دخالت در امور کشورهای دیگر می نامند.
آیتالله شاهرودی با برشمردن مواردی از دخالتهای آشکار عمال استکبار جهانی در منطقه نظیر تسلیح گروههای تروریستی و افراطی و آموزش آنها و تأمین منابع مالی این گروهها و ایجاد فتنه بزرگ مذهبی و تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی، اتهام دخالت ایران در منطقه به جرم همکاریهای تجاری و منطقه ای با حکومتهای رسمی و قانونی را تلاش مذبوحانه استکبار برای جلوگیری از گسترش فضای بیداری اسلامی و نفوذ انقلاب اسلامی دانست.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان بهره برداری از منابع خدادادی و طبیعی کشورهای اسلامی در راستای اهداف شیطان بزرگ و هزینه این منابع و سرمایه های الهی در مسیر قتل و کشتار مسلمانان را که توسط کشورهای خود فروخته منطقه صورت می گیرد بدترین شکل استعمار دانست که شیطان بزرگ با پرورش رژیم های آلوده و سفاکی چون آل سعود، خدمات به مراتب بیشتری حتی از اسرائیل، از این دست حکومت های مزدور دریافت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه این جریانات و ائتلافات افراطی و تروریستی که شکل می گیرد همه به نفع امریکا و اسرائیل است تا ملت ها را به جان همدیگر بیاندازد، به تبلیغات بسیار مزدورانه نظام سلطه اشاره کرده و اتهام زنی به ایران را بخشی از این سناریوی کثیف برشمرد که مزدوران منطقه و آل سعود از آن طریق سعی می کنند بر جنایتهای سنگین خود پرده بکشند.
آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن بیان این نکته که برخی کشورهای منطقه، عروسکهای کوکی رژیم اسرائیل و آمریکا شده اند، وضعیت اسفبار جنایتهای آل سعود را به گونه ای ارزیابی کرد که ممکن است شرایط منطقه را تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه خدمات ایران به برادران اهل سنت بسیار گسترده و فراگیر بوده است اتهام عوامل منطقه ای نظام سلطه بر جمهوری اسلامی، مبنی بر تلاش ایران برای شیعه کردن حکومتهای منطقه را دروغ آشکار خواند که در رویارویی با سیاست های اصولی انقلاب اسلامی ایران در انکار تولی کفار طرح گردیده است که اعتقاد اساسی اسلامی و دینی است و همه این اتهام زنی ها و دروغ پردازی ها به جهت این نکته و برای تأمین امنیت رژیم منحوس اسرائیل و نفوذ آمریکا در منطقه مطرح می شود.
نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به این نکته که فلسطین هرگز کشوری شیعی نبوده است با این حال از همان اول انقلاب امام فرمود این رژیم غاصب است و باید دست از اشغالگری بر دارد به مصادیق تاریخی حمایت علماء شیعی از حکومت های اهل سنت در برابر کفار اشاره کرد و ایستادگی در برابر جبهه کفر و شرک را یکی از اساسی ترین اصول سیاسی شیعه در طول ادوار مختلف تاریخ بر شمرد.
وی در پایان روشنگری علماء و دانشمندان اسلامی را در شرایط کنونی، ضروری دانسته و بر اتحاد و همبستگی مسلمین در برابر جبهه کفر تأکید کرد.
کد خبر: ۶۳۹۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
با ایجاد شهرستانی لنده در بهمن ماه 1391 بخش موگرمون به مرکزیت روستای شیتاب ایجاد گردید که همه ساله از شهرستانهای همجوار به مناطق سردسیری کوه سیاه ، کوه سفید، دلی خیارکار و دلی مهره کوچ می کنند
کد خبر: ۶۳۹۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
ما جامعه تحصیل کرده و هنرمند ضمن محکوم کردن این حرکت ضد انسانی و ضد اخلاقی آل سعود و اربابش آمریکا،از تیم مذاکره کننده ایران می خواهیم نهایت دقت را در طرح دسیسه های تیم های مذاکره کننده از جمله آمریکای هفت خط و خال و موزی را داشته باشند
کد خبر: ۶۳۸۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به حمله عربستان به یمن با تأکید بر اینکه جنگی که در این کشور پیش آمده است جنگ نیست، بلکه ناجوانمردانگی یک همسایه است، اظهار کرد: حکومتی که مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمیفهمد و بسیار تازهکار است میخواهد برای نخستین بار بعد از سالیان دراز خود را نشان دهد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور صبح امروز در ابتدای همایش «انسان مهربان و دنیای آرام» در جمع امدادگران جمعیت هلالاحمر با اشاره به ویژگی های هلال احمر و همچنین صلیب سرخ ها، گفت: از ویژگی های هلال احمرها این است که فقط به درد و آلام انسانها و بشر می نگرند، فارغ از ملیت، نژاد، زبان، مذهب، ایمان و عقیده، هر کسی که دچار مشکل شود و نیاز به کمک داشته باشد به او کمک خواهند کرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام ادامه داد: پیامبر اسلام فرموده است: «هر انسانی که صدای مظلومیتش بلند شود و از دیگران کمک بخواهد اگر به این فریاد اعتنا نکردید بدانید که مسلمان نیستید» پس اگر ندای گرفتاری را شنیدید و پاسخ عملی و زبانی ندادید، دیگر خود را مسلمان ندانید. علاوه بر این همه آیات قرآن نیز ما را بر نیکوکاری، احسان، تعاون و کمک به دیگران دعوت می کند.
روحانی گفت: علاوه بر آیات و احادیث نیز، سیره و زندگی پیامبر اسلام و دیگر ائمه اطهار نیز این واقعیت را به ما نشان می دهد که بخشی که مربوط به آلام و مشکلات انسان می شود، آنجا دیگر برای ما فرقی ندارد که آن فرد کیست، دارای چه اعتقادی است، رنگ پوستش چیست، ملیتش برای کدام کشور است.
رئیس جمهور افزود: انسانی که زیر آوار رفته است دیگر نمی گویند که متعلق به کدام حزب و گروه هستید، دینت چیست، آنجا دیگر بحث انسانیت مطرح است، همچنان که در خیلی از آیات نیز یا ایها الناس آمده است.
روحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اجتماعی ما عدم تفکیک موضوعات است، گفت: ما هنوز هم نمی توانیم موضوعات را از یکدیگر تفکیک کنیم، یک وقت بحث انتخابات است، آنجا رقابت ها و دسته بندی های سیاسی جا دارد. اما یک وقت بحث محیط زیست است، بحث نجات جان انسان است، کم کردن خطرها در جامعه است، آنجا دیگر حزب و دسته و ملیت معنا ندارد.
وی افزود: در اسلام و در منطق انبیاء نیز حیوانات و حتی گیاهان و درختان هم جا دارند، همچنان که پیامبر اسلام به لشگریان خود توصیه می کند که وقتی وارد شهری شدید درختان را از بین نبرید. یعنی اولین توصیه پیامبر اسلام بحث محیط زیست، درخت و حیوانات است، بعد می گوید به پیرمردها، کودکان و زنان کاری نداشته باشید.
رئیس جمهور تصریح کرد: حتی در اشعار شعرا نیز به حیوانات اهمیت داده شده است، همچنان که فردی سگ تشنه در حال مرگ را در بیابان نجات داد و برای او آب پیدا کرد و نبی زمانش به او گفت خداوند گناهان تو را بخشید که سعدی نیز این حکایت را به شعر درآورده است.
روحانی با بیان اینکه ما نسبت به زمین هم مسئول هستیم، گفت: ما باید زمین را احیا کنیم و وظیفه زنده کردن زمین را بردوش داریم و این بخش از مسئولیت ما و رسالت جمعیت هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است، یعنی همان وظایفی که پیامبر بر آن تاکید کرده امروز به عنوان مفاهیم جدید حقوقی در جامعه بشری مطرح است.
وی داوطلب بودن را یکی از ویژگی های سازمان هلال احمر دانست و گفت: استقلال، غیر دولتی بودن و خیرخواه بودن از ویژگی های خاص این جمعیت است. داوطلب بودن همواره لذت بخش است یعنی کسی خودش برای خدمتی در جامعه داوطلب باشد و کاری که این جمعیت انجام می دهد و رسالتی را که برعهده دارد، برای جامعه و مردم دارای اهمیت است.
رئیس جمهور جمعیت هلال احمر را آرامش بخش جامعه نامید و گفت: هر کجا که پرچم هلال احمر است به مردم آرامش می دهد و احساس می کنند که تنها نیستند و اگر حادثه ای برایشان پیش آمد این حس را دارند که یک گروهی هستند که خودشان را برای کمک به او آماده کرده اند و چقدر لذت بخش و زیباست زمانی که شما جان یک انسان را نجات می دهید.
روحانی، امدادگران جمعیت هلال احمر را فرشتگان نجات نامید و گفت: در جامعه ایران و جوامع مختلف شما امدادگران کار عظیم و بزرگی انجام می دهید.
حجتالاسلام حسن روحانی در بخشی دیگر از سخنانش در همایش «انسان مهربان و دنیای آرام» با اشاره به کمکهای جمعیت هلالاحمر ایران به یمن، گفت: متاسفانه سیاست آنقدر پررنگ میشود که حتی بر کمکهای نوعدوستانه هم سایه میافکند.
وی افزود: این جنگی که در یمن پیش آمده، البته جنگ که نیست؛ حمله ناجوانمردانه یک همسایه به آنهاست. به جای آنکه به یک کشور فقیر در حال توسعه کمک کنند، با هواپیماهایی که از کشورهای بزرگ که نمیگویم چطور خریدهاند، پولش را از کجا آوردهاند و چه کسی به آنان آموزش داده است، بر سر مردم بمب میریزند.
رئیسجمهور تصریح کرد: یک حکومتی که مساله منطقه و جهان را نمیداند و بسیار تازهکار است، برای اولین بار آمده و خودش را نشان داده است، کشوری که همیشه با دلار کار خودش را انجام میداد، حالا به جای دلار بمب را انتخاب کرده است، فکر میکند با بمب میتواند به اهدافش در منطقه برسد؛ این خطای بسیار بزرگ و استراتژیک است.
روحانی با طرح این سئوال که اگر به جای یمن، یک کشور اروپایی چنین اتفاقی برایش پیش میآمد، صلیب سرخ جهانی برایش چه کار میکرد؟ گفت: اگر به جای یمن این اتفاق برای یک کشور اروپایی میافتاد، یک پل هوایی درست میکردند و با قطار، کشتی و هواپیما، امکانات پزشکی و زندگی را برایش فراهم میکردند. اما حال که یک کشور مسلمان جهان سومی آن هم برخلاف اصول انسانی مورد حمله یک کشور همسایه قرار گرفته است، هیچ کمکی به آن نمیشود و هیچ امکانات و دارویی برای مجروحان وجود ندارد؛ یمن جای امتحان تاریخی برای دنیاست.
وی گفت: اگر غم ما برای یمن و فلان کشور اروپایی و آسیایی یکسان نبود، معلوم است همه اصول انسانی و صلیبسرخ را زیر پا گذاشتهایم.
رئیسجمهور ضمن تقدیر و تشکر از جمعیت هلالاحمر ایران به خاطر تلاشهایی که تا به امروز برای کمک به مردم یمن داشتهاند، گفت: البته به خاطر کارهای خلاف قوانین بینالمللی، هلالاحمر ایران نتوانسته است کارهایی که میخواسته برای یمن انجام دهد.
روحانی ادامه داد: آنها اگر بهانههای دروغین میآورند، ما حاضریم اجناسمان را به صلیبسرخ تحویل بدهیم، چرا که هدف ما این نیست که اسم ایران باشد، هدف ما نجات مردم است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلالاحمر ایران باید به صلیبسرخ جهانی فشار بیاورد، گفت: صدای شما در این مقوله از صدای دولت بالاتر است و باید صلیبسرخ را به صحنه بکشید. ما باید به دنیا بگوییم که اینجا سرزمین امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار است، اینجا مردم پرورشیافته امیرالمومنین (ع) هستند.
رئیسجمهور با تاکید بر اینکه باید اساس کار صلیبسرخ جهانی بیطرفی باشد، گفت: نباید بین کشورهای اروپایی با آسیایی و یا آمریکایی با آفریقایی فرق کند.
روحانی تاکید کرد: هلالاحمر ایران در هر حادثهای، چه در یمن باشد، چه در سوریه و عراق و یا هر کجا که مشکلی باشد، باید پیشقدم باشد.
وی با اشاره به مشکلات منطقه ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور نیز ما معضلات طبیعی و بحرانهایی همچون سیل، زلزله، خشکسالی، محیطزیست و ریزگردها را داریم و از طرف دیگر نیز در منطقه ما معضلات فراوانی وجود دارد که در این شرایط هلالاحمر، رسالت و وظیفه سنگینتری دارد.
رئیسجمهور تاکید کرد: مردم ما در همه حوادث داخلی، منطقهای و جهانی آماده انواع کمکها هستند، همچنانکه که در مساله بوسنی هم دیدید که مردم چگونه کمک کردند.
روحانی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از خدمات رسانی ها در کشور ما موازی کاری است، گفت: ما باید این موازی کاری ها را تبدیل به هم افزایی کنیم.
وی اظهار داشت: شما در جمعیت هلال احمر به مصدومان کمک می کنید و یکسری از وظایف را هم وزارت بهداشت دارد، باید تقسیم کار کنید تا کار تکراری انجام ندهید.
روحانی تاکید کرد: در هر سطحی که لازم است جلسه گذاشته شود، من هم آمادگی دارم که در این جلسات شرکت کنم تا کارهایی که موازی کاری است را به هم افزایی و تقسیم کار تبدیل کنیم. لذا دولت و سازمان مدیریت نیز آمادگی هر گونه کمک از جمله مالی برای این کار را دارند.
وی همچنین با اشاره به سازمان جوانان هلال احمر، گفت: سازمان جوانان بسیار مهم است و نیاز به توسعه دارد و ما نیز آمادگی لازم را برای توسعه این سازمان داریم.
رئیس جمهور تصریح کرد: هر چه جوانان داوطلب بیایند در این سازمان، این آموزش ها برای زندگی خودشان و خانواده شان بسیار موثر است. به این جوانان زبان یاد بدهید، مهارت های لازم و آمادگی های بدنی و روحی را یاد بدهید تا این سازمان توسعه یابد.
روحانی با اشاره به رتبه ایران در تعداد داوطلبان هلال احمر، گفت: ایران نسبت به جمعیتش، نیروهای داوطلب هلال احمر بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد و ما رتبه اول را داریم که این نکته بسیار حائز اهمیتی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه حضور جوانان در هلال احمر موجب کم شدن خشونت در جامعه می شود، گفت: اساس هلال احمر خیرخواهانه است و این روحیه بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: ما باید در کشور تحمل را بالا ببریم و انسان های مهربان بسازیم و این نیروهای داوطلب می توانند فضای جامعه را آرام کنند و از لحاظ مقابله با افراطی گری و خشونت هم می توانند بسیار موثر باشند.
رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله غیوری نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: ایشان یک شخصیت بسیار فوق العاده ای از لحاظ اخلاق و کمک به دیگران بودند و حضور حجت الاسلام معزی نیز که از لحاظ تبلیغات دینی فرد پخته ای است می تواند کمک بسیار بزرگی برای این جمعیت باشد.
کد خبر: ۶۳۸۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
وزیر بهداشت گفت: آزمون استخدام ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت ۲۵ اردیبهشت برگزار میشود و افراد پذیرفتهشده در بیمارستانهای جدید شهرستانها به جز تهران مشغول به کار میشوند.سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب 7 هزار نفر نیروی جدید برای بکارگیری در 76 بیمارستان جدید التأسیس هستند که 25 اردیبهشت برگزار می شود.
وی گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته میشوند عمدتاً برای تکمیل کادر پرستاری، بهیار، نیروهای خدماتی و منشی بیمارستانهای جدید هستند و ما این بیمارستانهای جدید را راهاندازی نکردیم تا نیروی آنها تکمیل شود.
وزیر بهداشت افزود: 76 بیمارستان نوساز و جدید در کشور داریم که کاملاً آماده بهره برداری هستند و تجهیز شدهاند اما چون نیروی انسانی مورد نیاز آنها تأمین نشده بود ما حتی در این بیمارستانها را باز نکردیم و به دولت اعلام کردیم تا نیروی انسانی مورد نیاز آنها تأمین نشود این بیمارستانها راه اندازی نمی شوند.
وی اضافه کرد: عمده این بیمارستانها در شهرستانها و به جز تهران هستند و علت اینکه ما این بیمارستانها را راهاندازی نکردیم این بود که از همان ابتدا وارد یک سیکل معیوب میشدند و مجبور میشدند پرسنلی را به کار بگیرند که حقوقشان را مردم می دهند به همین علت ما ترجیح دادیم این بیمارستانها دیرتر مورد بهرهبرداری قرار بگیرند تا اینکه تأمین نیروی انسانی آنها به مشکل بخورد و مردم دچار مشکل بشوند.
کد خبر: ۶۳۸۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹