به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده محفل شعر و قلم دفاع مقدس برگزار شد
کد خبر: ۴۴۹۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
معاون دادستان کل کشور که حدود یک سال قبل وزیر دادگستری دولت دهم بود در دوران دفاع مقدس 23 ماه سابقه حضور در جبهه دارد و می گوید که آر پی جی زن و حتی تیرانداز هم بوده است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :
سید مرتضی بختیاری وزیر 60 ساله وزارت دادگستری دولت دهم امروز در حالی بر صندلی معاون امنیتی دادستان کل کشور تکیه زده که نخستین کار اجرایی خود را از ساختمان شهرداری فیض آباد مه ولات از توابع خراسان رضوی آغاز کرده است. این چهره خوش نام دستگاه قضایی کشور معاونت فرمانداری تربت حیدریه، جانشینی دادستان کاشمر، دادستان بیرجند، معاون دادستان مشهد، قائم مقامی دادگستری خراسان، ریاست دادگستری فارس و استانداری اصفهان را در کارنامه کاری خود دارد.
زمان جنگ شهردار منطقه فیض آباد مه ولات بودم
سید مرتضی بختیاری متولد 20 آذر 1331 در خانواده ای روحانی است و 2 دختر و 3 پسر دارد. وی که سابقه ای 23 ماهه در دوران دفاع مقدس را هم در کارنامه زندگی اش ثبت کرده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روزهای جنگ، گفت: در آغاز جنگ شهردار منطقه محروم فیض آباد مه ولات از توابع خراسان رضوی بودم. البته فرماندهی بسیج شهر هم برعهده من بود و بعد هم مسئول بسیج شهرستان تربیت حیدریه شدم. آن روزها تمام تلاش ما این بود تا بتوانیم نیروهای داوطلب را جذب و بعد از آموزش راهی جبهه ها کنیم. و من هم مانند تمامی داوطلبان مشتاق حضور در جبهه ها بودم.
با شهید کاوه همرزم بودم
وی افزود: سال 1360 وقتی جانشین دادستان انقلاب در کاشمر بودم از طریق جهادسازندگی در بخش پشتیبانی وارد مناطق جنگی سومار شدم. از سال 63 دادستان بیرجند شدم و بعنوان بسیجی از طریق گردان امام علی(ع) تحت نظر تیپ ویژه شهدا وارد منطقه شدم. آن دوران فرمانده گردان شهید الله یار جابری و فرمانده تیپ هم شهید کاوه بود. البته با این شهید بزرگوار هم هم سخن بودیم و از نزدیک شاهد دلاوری های این بزرگ مرد بودم. هرچند در فیلم سینمایی شور شیرین زحمت زیادی برای به تصویر کشاندن واقعیت جنگ و شهید کاوه انجام شده بود اما هنوز جای کار دارد چراکه نمی توان معنویت این فرمانده بزرگ را سینمایی کرد.
جهادگر، فرمانده و رزمنده دوران جنگ تحمیلی به نقل از شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی می گفت من در عملیات قادر برای نخستین باز این جوان را دیدم و به نبوغ و ابتکار در عملش را دیدم.
برای حضور در عملیات ها از قوه قضائیه مرخصی می گرفتم
بختیاری در مورد حضورش در مناطق جنگی، اظهارداشت: من در طول جنگ در بیشتر عملیات ها حضور داشتم. اما چون دادستان هم بودم قوه قضائیه اجازه نمی داد و می گفت اینجا ماندن واجب تر است. من هم از مرخصی های استحقاقی و تشویقی خودم استفاده می کردم و به دوستان گفته بودم هر وقت عملیات است زودتر بگویید تا عازم جبهه شوم. البته در دو عملیات کربلای 4 و 5 حدود 10 ماه مستمر در مناطق جنگی بودم.
بچه های خراسان در شجاعت اول بودند
معاون دادستان کل کشور که در دوران جنگ معاون و یا فرمانده گردان بود، گفت: بیشتر با بچه های خراسان بودیم. نیروهای بسیجی هر قسمت از مناطق خراسان ویژگیهای خاصی داشتند و می توان گفت که برو بچه های خراسان در شجاعت حرف اول را می زدند و همیشه خط شکن بودند. نمونه آن هم این است که نیشابور بیشترین شهید دوران دفاع مفدس را داشته است.
بختیاری در پاسخ به اینکه آن زمان شما دادستان انقلاب بودید و آیا در دوران جنگ در مناطق جنگی قضاوت می کردید، افزود: قضاوت نمی کردم و بیشتر یک رزمنده بودم.
32 ساله بودم / آرپی جی هم می زدم
معاون دادستان کل کشور اظهارداشت: همیشه بعنوان فرمانده یا معاون گردان با اسلحه کلاش تردد می کردیم و حمل آن آسانتر بود اما در طول جنگ آر پی جی هم زده ام.
در مورد روزهای جنگ و خانواده هم از بختیاری سئوال کردیم و او گفت: همسرم خواهر 2 شهید است و از رفتن من به جبهه ناراحت نبودند و خیلی هم مرا تشویق به حضور می کردند ومن آن موقع 32 سال داشته و فرزند هم داشتم.
کربلای 5 شیمیایی شدم
وی که از رزمندگان عملیات خیبر بود گفت که برای حضور در مناطق عملیاتی که شیمیایی شده بود تا مرحله هلی برد هم رفتیم اما گفتند آلودگی شیمیایی زیاد است و اعزام نشدیم. و ما وقتی تصاویر را در تلویزیون عراق دیدیمباورمان نمی شد که چگونه بچه ها شیمیایی شدند. اما در کربلای 5 آلوده به شیمیایی شدم.
می خواهم خاطرات جنگ را بنویسم
وزیر دادگستری دولت دهم افزود: فضای در جنگ طوری انسان را پرورش می داد که دیگر پیدا نمی شد حتی روحیه معنویت جنگ را در کار خودم بعنوان دادستان حس می کردم. به اعتقاد من باید این نگاه و این معنویت همچنان در کارهای روزمره هم قابل مشاهده باشد. آن وقت این اندیشه بسیجی موجب تحول اداری خواهد شد. گاهی دعا می کنم زودتر بازنشسته شوم و بتوانم خاطرات جبهه را به رشته تحریر در آورم.
لب مرز شهادت/ روایت معجزات جنگ
بختیاری در مورد برخی رخدادهای و اتفاقات دوران دفاع مقدس، گفت: در کربلای 5 یادم هست اسلحه کلاش همراه داشتم و مجبور بودیم در آب دراز کشیده و آرام آرام جلو برویم و آنجا مجروح شدم. (گلوله به شانه ام خورده بود) یکی از رزمندگان من را به پشت خاکریز برد و به چشم خودم دیدم که امدادگران یک به یک شهید می شدند تا جان زخمی ها را نجات دهند. یادم هست در همان عملیات که مجروح شده بودم در منطقه شلمچه خواستم خود را به بیمارستان صحرایی برسانم و تنها یک آمبولانس تویوتا بود. من و یک نفر دیگر جلو نشستیم وعقب هم پر از مجروح بود. بعد از طی مسافتی راننده توقف کرد تا کاری انجام دهد که یک مرتبه خودرو شروع به حرکت کرد. بعد از 50 متر خودرو ایستاد و وقتی عقب را نگاه کردیم همان جای قبلی خودرو یک توپ اصابت کرد. یعنی اگر خودرو حرکت نمی کرد قطعا همگی شهید می شدیم.
آر پی جی زن گردان رفتگر شد!
معاون دادستان کل کشور در بیان خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی، گفت:در کربلای یک دسته ادوات و تامین گردان نیامدند و باید عملیات انجام می شد. هر گردانی وظیفه خاصی داشت. یادم هست یکی از رزمندگان گردان آنقدر آر پی جی زده بود که لوله های آر پی جی سرخ شده و از گوشش خون می آمد و آر پی جی دو نیم شد. یکبار در شهر قائن بودم که در مسیر یک مردی از دوچرخه پیاده شد و گفت: آقای بختیاری من را می شناسی؟ گفتم نه... گفت من در عملیات یک با شما بودم! و من فهمیدم این همان رزمنده آر پی جی زن بود... و واقعا خوشحال شدم و کلی گپ زدیم. وقتی از شغلش سوال کردم گفت: رفتگر شهرداری هستم! و من از ته دل گریستم. خیلی متاثر شدم و با شهردار تماس گرفتم و گفتم: بنده به عنوان دادستان بیرجند خاک پای این رزمنده شجاع هستم تا اینکه کمی این رزمنده گمنام ارتقا یافت و مسئول پارک شد. اما واقعا برخی بسیجی های جنگ گمنام هستند.
منبع/مهر
کد خبر: ۴۴۹۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در مسیر آسان شدن ازدواجها گام برداریم، تأکید کرد: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواجها باید دبیرستانی باشد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرآئتی، شامگاه جمعه در جشن هلهله فرشتهها که به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه شهدا قم و به همت هیئت یازهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: غفلت و شهوت از عواملی است که موجب صدمه دیدن انسان میشود که اقامه نماز راهی برای حل مشکل غفلت و ازدواج نیز برطرف کننده مشکل شهوت است.
وی عنوان کرد: اگر نسل جوان نسبت به نماز و همچنین امر ازدواج اهتمام داشته باشد؛ تا حدود زیادی از آسیبها در امان خواهد ماند، چرا که این دو عامل سدی در برابر غفلت و شهوت به شمار میروند.
این مفسر قرآن کریم، تاکید کرد: امروز برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان و گسترش امر ازدواج در بین جوانان نیازمند یک همت و بسیج عمومی هستیم و همگان باید در این راستا یک قیام عمومی داشته باشند.
وی افزود: علاوه بر جوان که ممکن است یک بعد از ازدواج را بخواهد افراد سالخورده نیز به ازدواج برای داشتن مونس و همدم نیازمند هستند.
حجت الاسلام قرائتی، ادامه داد: امروز در تهران تعداد ۱۴ هزار پیرمرد و پیر زن زندگی میکنند که به دلیل تنها بودن، دچار افسردگی شدند.
ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم
وی با بیان اینکه ازدواج بهترین راه پیوند دختران و پسران است افزود: برخی از دلایل همانند اختلافات سطح علمی نباید مانع ازدواج دو نفر شود و در واقع ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم.
استاد حوزه علمیه، اضافه کرد: در بین مراجع تقلید هم داریم که سطح علمی خانم بسیار پایینتر است، اما میبینیم که دارای زندگی عالمانه و خوبی هستند.
وی ابراز داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواجها باید دبیرستانی باشد و خانوادهها هم بدانند که ازدواج نوبتی نیست؛ بلکه امر ازدواج یک نیاز است.
حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: زندگی را باید آسان گرفت و باید در مسیر آسان شدن ازدواجها گام برداریم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ابراز داشت: برخی از دختران برای من نامه مینویسند و از اینکه والدین خواستگارها را به دلایل مختلفی رد میکنند گله دارند و از طرفی نیز دختران هم نباید آنقدر خواستگارها را پس بزنند و رد کنند که زمان ازدواجشان بگذرد.
کد خبر: ۴۴۸۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
امام جمعه گچساران با بیان اینکه قرار است تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ در سطح کشور ایجاد شود از تأسیس وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبر داد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :
به گزارش فارس از گچساران، حجتالاسلام سید امینالله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با بیان اینکه انسانهای مؤمن همیشه در پناه خداوند بوده و دنیا و آخرتی آباد دارند، اظهار کرد: تنها راه سعادتمند شدن انسان و عاقبت به خیر شدن وی رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانیهای خداوند است. وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ و تلاش برای ارتقای فرهنگ دینی و معنوی در کشور افزود: به امید خدا قرار است تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ در سطح کشور ایجاد شود که در این راستا مقرر شده که وزارت امر به معرف و نهی از منکر در سطح کشور ایجاد شود.
حجاری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی نیست که بشود به سادگی از کنار آن گذشت زیرا این فریضه الهی در همه حوزههای یک جامعه تأثیرگذار است.
امام جمعه گچساران سبک شمردن امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه سبب از بین رفتن ارزشهای دینی و مذهبی از جمله نماز، روزه، حجاب، عفت و ...دانست و گفت: در برخی موارد لازم است برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان گذشت و محکم برخورد کرد.
حجازی خاطرنشان کرد: امر به معرف و نهی از منکر کافران و دشمنان را بر جای خود مینشاند و سبب ایجاد آبادانی در سطح کشور میشود.
وی با بیان اینکه امر به معرف و نهی از منکر همانند نماز و روزه امری واجب است، عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعهای فراموش شود فساد و ظلم در آن کشور بیداد میکند.
کد خبر: ۴۴۷۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حضرت حجتالاسلام محمدرضا ميرتاجالديني، معاون پارلماني دولت دهم بر اين باور است كه هنوز مردم ميخواهند احمدينژاد برگردد و اعتقاد دارد كه مجلس بعدي مجلس اصولگرايان است و طيف اصولگريان هم جبهه پايداري را تنها نميگذارند. وی معتقد است كه دولت يازدهم درك كرد كه مردم به دولت قبل تعصب دارند و براي همين بود كه انتقادات خود به دولت قبل را متوقف كرد و به راهكارهايي براي تحقق وعدههاي خود انديشيد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :
مشروح گفتوگو ميرتاج الديني با«آرمان»را در ذيل ميخوانيد:
با توجه به اينكه يكسال و يك ماه از آغاز فعاليت دولت تدبير واميد ميگذرد، عملكرد اين دولت را چطور ارزيابي ميكنيد؟
با توجه به سابقه كاري كه در مجلس و دولت داشتم عملكرد يكسال را براي ارزيابي كافي نميدانم. در يك سال طليعه حركتي دولت مشخص ميشود، بنابراين نبايد انتظار كارهاي عملياتي اثربخش را از يك دولت در سال اول فعاليتش داشته باشيم بلكه رويكردها، جهتگيريها، برنامهريزيها بيشتر در اين يك سال معلوم ميشود. باز زماني يك سال زمان كافي براي اظهارنظر به عملكرد دولت نيست.
با توجه به اينكه به جهتگيري و برنامهريزيهاي دولت اشاره كرديد، فكر ميكنيد اين دولت توانست در همين مسير گامهاي خوبي بردارد؟
اگر بخواهم به اين سوال به نحو ديگري پاسخ بدهم، بايد بگويم كه تا اندازهاي جهتگيريها و رويكردهاي دولت در اين يكسال مشخص شده است. عملكرد دولت در اين مدت كه كارخود را آغاز كرده است به صورت نسبي ديدم؛ دولت آقاي روحاني با يك رويكرد نقادي تمام عيار نسبت به دولت قبلي بروز و ظهور داشت و به نوعي ميخواستند همه آنچه را كه دولت قبلي انجام داده بود را زير تيغ نقد خودشان قرار دهند.
به هر حال آنچه تحويل دولت يازدهم شد ماحصل عملكرد دولت قبل بود كه بايد به اطلاع جامعه ميرسيد.
اينطور چرا نميگوييد كه به دليل ورود مديران و مسئولان جديد به دستگاهها و نهادها، طبيعي است كه وضعيت موجود را بررسي كنند و گزارشهايي به دولت و شخص آقاي رئيسجمهور بدهند كه متاسفانه همه اين گزارشها، اظهارنظرها با رويكرد انتقادي بود. براين اعتقاد هستم که عملكرد دولت يازدهم در اين بخش، يك جهتگيري ناقص بود و درست نبود چرا كه هر دولتي كه بر سر كار ميآيد بايد همت خود را معطوف به اين امر كند كه مشكلات جامعه و مردم را حل كند و آثار خوبي از خود به جاي بگذارد. اينكه يك نفر بيايد همه اقدامات و فعاليتهاي دولت قبل از خودش را نفي كند، رويكرد درستي نيست بلكه بايد با اين جهت پيش برويم كه كارهاي و اقدامات مثبتي در گذشته انجام شده و مثلا اين اقدامات بزرگ هم بوده است البته حالا قرار نيست وارد ارزيابي دولت قبلي شويم. اين موضوع را هم لازم است مطرح كنم كه در كارهاي بزرگ، اشتباهاتي هم رخ ميدهد و نواقصي هم پيش ميآيد. ما اگر اشتباهات و نواقص را در كنار كارهايي كه انجام شده است بيان كنيم، مردم بيشتر ميپذيرند تا اينكه تنها بخواهيم نفي كنيم. بنابراين اين رويكرد در ماههاي اول دولت يازدهم بيشتر بود كه شاهد بوديم اين انتقادها در جامعه پس زده شد و جواب نداد كه حتي دولت از نيمه دوم سال اول رويكردش عوض شد.
منظورتان از تغيير رويكرد دولت چيست؟
يعني دولت و رئيسجمهور به سمتي رفتند كه كارها و اقدامات خودشان را عنوان كنند. دولت در شش ماه اول كاري خود نميتوانست گزارشي از كارهايش ارائه بدهد به همين دليل انتقاد از دولت قبل را پيش روي خود قرار داد حتي در گزارش صد روزه آقاي رئيسجمهور همين جهتگيري و رويكردها ديده ميشد يعني تمام آن، نقد دولت گذشته بود و در جامعه هم انتقادهاي زيادي به اين مساله وارد شد بنابراين از نيمه دوم سال گذشته يعني در يك سال اول دولت، جهتگيري دولت يك مقدار اصلاح شد و دولتمردان و رئيسجمهور به ميزاني از كارهاي خودشان گفتند و البته انتقاد بطور كامل قطع نشد و در بخشهايي باز هم انتقاد كردند.
فكر نميكنيد دولت قبل جاي نقد داشت؟
من اين موضوع را نفي نكردم املاي نانوشته غلط ندارد. دولتي 8 سال روي كار باشد حتما جاي نقد دارد. بعضيها همين يك سال عملكرد آقاي روحاني در دولت يازدهم را چقدر نقد ميكنند. 4 سال دولت تكميل شود، باز عدهاي نقد ميكنند. كسي كه روي كار است، بطور حتم براي حل مشكلات، فعاليت و تلاش ميكند اما همه مشكلات را نميتواند حل كند. نواقصي هم حتما وجود دارد. در زمان آقاي احمدينژاد، شخص رئيسجمهور فضاي نقد را باز گذاشته بود و با توجه به اينكه فضا باز بود، نقد دولتهاي قبل نسبت به آن دولت كمتر به گوش ميرسيد و يكي هم مخالفين و منتقدين دولتهاي نهم ودهم بيشتر بودند. باز هم تكرار ميكنم كه فضاي نقد در اينجا بازتر بود در حالي كه در گذشته اينچنين نبود. زمان آقاي خاتمي هم يكپارچه دوم خرداديها و اصلاحطلبها از رئيسجمهور و دولت حمايت ميكردند و فقط جريان ارزشي كه آن موقع اصولگرايان بودند و بعدها جبهه اصولگرايان شكل گرفت، انتقاد ميكردند اما نسبت به دولتهاي نهم ودهم، جريان اصلاحطلب مخالف بود، نقد تمام عيار داشت و علاوه بر آن بخشها و طيفهايي از داخل جريان اصولگرا دولتهاي نهم و دهم را نقد ميكردند.
خيلي از تحليل گران سياسي بر اين باور هستند كه آقاي روحاني يك ويرانه را تحويل گرفت.
من اين را قبول ندارم براي اينكه آقاي احمدينژاد چندين بار در سال آخر حضورخود در دولت، گزارشهاي بسيار جامع و گستردهاي ارائه كرد. او هم در ديدار همه مسئولين و كارگزاران با مقام معظم رهبري و هم دو يا سه مورد به تلويزيون آمد و به همه مردم گزارش داد. اگر اين گزارشها را ببينيم و منصفانه نگاه كنيم، در بخشهاي مختلف توليد صنعت، فولاد، سيمان، برق، جادهسازي، مسكن و... همه اينها معلوم ميشود كه دولتهاي نهم و دهم حداقل سه تا چهار برابر دولتهاي قبلي كار كرده است. چطور كسي ميتواند آنقدر غيرمنصفانه قضاوت كند و بگويد ويرانهاي را تحويل گرفته است. براي نمونه برق ما از 37 هزار مگاوات به حدود 70 هزار مگا وايت رسيده بود. ما در كشور قطعي برقي نداشتيم، حتي صادرات هم داشتيم؛ اين ميشود ويرانه؟ ساخت نزديك 2 ميليون مسكن مهر در دولتهاي قبلي برنامهريزي شد و نزديك يك ميليون و سيصد هزار عدد از آنها تمام شده بود. 700 مسكن براي تكميل ماند كه به اين دولت تحويل شد. اگر ما براي هر خانواده متوسط طبقات پايين 4-5 نفر در نظر بگيريم، مشكل مسكن يك ميليون مسكن مهر يعني 5 ميليون نفر و اگر 300 تا هم آنجا حساب كنيم، 6 ميليون و 500 هزار نفر حل شده بود، اين ويرانه است؟ هر دولت بيايد و مشكل مسكن دو ميليون نفر را حل كند، شاهكار انجام داده است اينها ميگويند كه ويرانه است. چون هنوز عملكردي از خودشان نداشتند كه به مردم گزارش بدهند، بايد گذشته را نقد ميكردند كه اين روش در جامعه جواب نداد چون بالاخره مردم عملكرد دولت را ميديدند. دولتي كه چهار دوره كل كشور را بگردد و كل كابينه را بردارد، ببرد به مناطق دور و نزديك استاني، كار آساني نبود. يك زماني همه متمركز ميشدند در مركز كشور و استانهاي ديگر هم به دولت توجه داشتند ولي اين رويكرد را آقاي احمدينژاد شروع كرد و دو دوره هم ادامه داد. اگر سال آخر يك سري مشكلات پيش آمد كه اگر آن مشكلات نبود، بيشتر از اين هم ميتوانست برود. اگر من اينطور بحث ميكنم به اين معنا نيست كه بگويم هيچ انتقادي وارد نيست.
اشاره به سفرهاي استاني داشتيد، چرا آقاي احمدينژاد بصورت فلهاي مصوب و طرحهاي عمراني و غير عمراني را تصويب ميكرد؟
جواب شما را اينگونه بدهم كه هر چه جلوتر ميرويم، قضايا بيشتر روشن ميشود اول اين صحبتي كه شما ميكنيد، درست نيست. خوشبختانه بعد از يكسال از عمر دولت جديد، قضايا دارد بيشتر روشن ميشود. اين حركت حركت مثبت و مقبولي بود كه الان اين دولت هم آغاز كرده است.
چه حركتي؟
آقاي احمدينژاد نخستين جلسه هيات دولت را در مشهد تشكيل داد ولي آقاي روحاني آن را به تاخير انداخت كه در همين سفر من در خبرها شنيدم 190 تصميم درباره استان خراسان گرفتند، اين فلهاي نيست؟
بهتر از ما ميدانيد كه تصميم با تصويب تفاوت دارد.
بله مزاح لفظي كه نداريم؛ اسمش را بذاريم تصميم يا مصوبه يك چيز است.
آقاي ميرتاج الديني تصميم و تصويب معنايش متفاوت است.
از شما بعيداست اين را ميگوييد، من در دولت بودم، در دولت قبلي هم بعدها براي اينكه بحثهاي حقوقي بين دولت و مجلس پيش آمده بود، مصوبه را عنوان ديگري ميگفتند ولي ماهيت هم يك چيز است. بالاخره تصميم ميگيرند كه مثلا جادهاي در اين روستا يا در استان اصلاح يا ساخته بشود، يك بيمارستاني ساخته شود، پلي ساخته شود، اينها تصميمات است اسمش را ميشود مصوبه گذاشت.
دولت قبلي بدون حضور هيچ كارشناسي و در همان استان مصوبهها را تصويب ميكرد؟
خير؛ اينطور نبود. دولت دهم قبل از اينكه به شهري سفر كند، مسائل و مشكلات آنجا را بررسي و حتي جلساتي نيز ميگذاشتند. اين صحبتهایي كه ميشود شانتاژ و فضاسازي تبليغاتي بود كه عدهاي هم عليه دولت آن موقع راه انداخته بودند. من در جريان كار بودم؛ از دو سه ماه قبل كه عزيزان ميخواستند به يك استاني بروند، كارها شروع ميشد. اول در خود استان، كارگروههاي مختلف معاون عمراني استاندار درگير بودند. در شهرها پيشنهادهاي خودشان را ميدانند و بعد اين پيشنهادات به استان ميرسيد و در آنجا بررسي ميكردند. يكي دوهفته قبل از سفر ميآمدند در تهران، جلساتي با حضور معاون اول برگزار ميشد و اين پيشنهادات را بررسي ميكردند و يك جلساتي هم با حضور نمايندگان مجلس براي همين موضوع تشكيل ميشد. من، خودم به عنوان معاون پارلماني آن دولت، از نزديك شاهد بودم كه پيشنهادات را سبك و سنگين ميكردند. در نهايت از اين پيشنهادات، برخي را براي هر كدام از وزارتخانهها ميگذاشتند و درباره آنها تصميماتي ميگرفتند و ميآوردند در دولت چون در دولت بايد تصويب ميشد. دور آخر سفرها هم مصوبات سفرهاي قبلي را بررسي ميكردند و ميگفتند وزارت صنعت و معدن، 20 تصميم درباره وزارتخانه شماست كه بايد انجام ميداديد. به آنها ميگفتند از اين 20 مصوبه، به 10 مصوبه عمل كرديد و 10 مصوبه ديگر مانده است و بايد درباره عملياتي نشدن آنها توضيح دهيد.
به بحث ديگري بپردازيم؛ راستي دانشگاه ايرانيان آقاي احمدينژاد به كجا رسيده است؟
در جريان جزيياتش نيستم از اين سوال عبور كنيم.
آقاي تركان يك صحبتي داشتند مبني بر اينكه هنوز دولت قبل اتومبيلها و ساختمانهاي اداري را برنگردانده است. چرا برنميگردانند؟
اين هم من در جزيياتش نيستم. معاون نهاد آقاي بقايي بود و ميتوانيد از ايشان چنين سوالي را بپرسيد ولي يكي از اتومبيلهای دولت تا يك ماه و نيم در اختيار من بود تا اينكه منتقل شديم به صداو سيما و ماشينها را به نهاد رياستجمهوري تحويل داديم. ماشيني كه در اختيار بقيه وزرا بود، هم همينطور حالا اگر چيزي باشد، من در جريان نيستم.
انتخابات مجلس دهم را چطور ميبينيد؟
انتخابات مجلس دهم ميتواند يكي از پرشورترين، رقابتيترين و حساسترين رقابتها باشد. به دليل اينكه جريان اصولگرا در انتخابات ريــاستجــمــهـوري، شكست خورده بود و يك مقدار خودشان را جمع وجور كردهاند.
فكر ميكنيد دليل اصلي شكست آنها چه بود؟
چون در دو، سه انتخابات پيروزي پشت سر هم مثل رياستجمهوري، مجالس هفتم و هشتم حتي نهم شدند و اين موضوع آنها را يك مقدار خاطر جمع كرده بود كه هميشه رويكرد مردم به آنهاست و رقابت در داخل جريان اصولگرايي ايجاد شده بود. اين انتخابات رياستجمهوري اخير كه جريان اصولگرا با تشتت آمد، كانديداهاي متعدد داشت و جريان اصلاحطلب تدبير كرد، كانديداهايشان را يكي كردند و پيروز شدند. اين انتخابات طبعا يك هشدار براي جريان اصولگرا بود و به آنها فهماند در انتخابات مجلس تلاش بيشتري داشته و طيفهاي درون اين جبهه و جريان به هم نزديك شوند. از طرف ديگر با توجه به پيروزياي كه آقاي روحاني در رياستجمهوري داشتند، طرفداران ايشان و همينطور جريانات نزديك به جريان اصلاحطلبي يا طيفهايي از داخل جريان اصلاحطلبي براي انتخابات مجلس فعالتر خواهند شد چون اكثريت مجلس در دوره دهم، بسيار تعيينكننده است بنابراين انتخابات مجلس بعدي را پر شور و رقابتي ميدانم و چون انتخابات مجلس مثل انتخابات رياستجمهوري نيست كه يك نفر نماد يك جريان ميشود و همه به او اقبال ميكنند. مجلس واقعا مجلس مردمي است و در شهرستانها، شهرهاي كوچك و شهرهاي بزرگ، مردم نماينده خودشان را انتخاب ميكنند. بنابراين نمايندگان فعلي پايگاه مردمي دارند و فارغ از جريان سياسي و فارغ از اينكه مربوط به كدام جريان سياسي هستند از پايگاه مردمي برخوردارند كه بر همين اساس ارتباطات مردمي آنها قوي است و اين ارتباط را با مردم هم حفظ كردند. به دليل اينكه بنده چون هم در مجلس بودم و هم ارتباطات پارلماني داشتم و دارم، يكي از دغدغههاي بسيار جدي و هميشگي نمايندگان مجلس پيگيري مشكلات و مسائل حوزه انتخاباتي خودشان و حل مشكلات مردم است كه اين رويكرد همچنان محفوظ است و آن را ادامه ميدهند، بنابراين يك پايگاه مردمي دارند.
پيش بيني ميكنيد مجلس دهم مجلس اصولگرا ميشود؟
من پيش بيني نميكنم اما اقليت آن مجلس جاندار و قوي خواهد بود.
همچنان جبهه پايداري سر جايش هست؟
جبهه پايداري يك طيف از اصولگرايان است.
طيف سياسي خارج مجلس جبهه پايداري چطور؟
آنها هم در داخل جريان اصولگرا هستند. اينها با هم كنار ميآيند و با جريان اصولگرايان ميشوند.
تعامل دولت و مجلس را چطور ميبينيد؟
هيات رئيسه مجلس تلاشش بر اين است تعامل بين دولت و مجلس خوب باشد. اين رويكرد را ميپسندم و بدان اعتقاد دارم. معتقدم بايد دولت را براي حل مشكلات جامعه كمك كرد چون بار سنگين اداري كشور بر دوش دولت است. اگر دولت در كشمكش مسائل سياسي قرار بگيرد، نخستين قرباني اين كشمكش، مردم هستند و مسائل و مشكلات جامعه حل نميشود. اگر مجالس گذشته را از ابتدا بررسي كنيم، هميشه رويكرد مجالس اين بوده كه هيات رئيسه مجلس و شخص رئيس مجلس سعي ميكردند تعامل منطقي بين دولت و مجلس شكل بگيرد و بتوانند به دولت كمك كند الان هم اين رويكرد وجود دارد. اين تاكيد بايد در مجلس بعدي هم حفظ شود. در بدنه مجلس، منتقدين جدي براي دولت وجود دارد ولي همينطور كه اشاره كردم، رقابتهاي سياسي در جاي خودش و جامعه پويا و سياسي اين رقابتها را هميشه خواهد داشت و نميتوانيم اينها را حذف كنيم چون از بالندگي جامعه ميكاهد اما براي حل معضلات جامعه به صورت اقتصادي و معيشت مردم، هميشه رويكرد تعاملي را بايد حفظ كنيم مجلس هم بايد به كمك دولت بياید در اين جريان دولت بتواند مشكلات مردم را حل كند.
تعامل دولت قبل و مجلس را چطور ميبينيد؟
تعامل دولت قبل با مجلس در 6 سال اول خوب بود دو سال آخر اين رابطه خيلي بهم خورد.
دليلش را در چه ميبينيد؟
هميشه در اختلاف بين دولت و مجلس مسائل سياسي بيشتر تاثيرگذار است و علتش هم همين است.
اين تغيير نگرش سياسي از سوي دولت بود يا از سوي مجلس؟
انتقادها نسبت به دولت از سوي مجلس بيشتر شده بود.
فكر نميكنيد به خاطر عملكرد دولت بود؟
اشاره داشتم كه عملكرد هميشه جاي نقد و بررسي دارد اما حاشيههاي سياسي بيشتر غالب بود.
از چه جانب، مجلس يا دولت؟
انتقادهايي كه مجلسيها به دولت داشتند.
فكر ميكنيد انتقادهايشان منطقي بود يا نه؟
موردي بايد بررسي شود. بطور كلي نميشود نظر داد. بالاخره در مواقعي حق با مجلس و برخي اوقات هم حق با دولت بود.
ادبيات سياسي احمدينژاد را چطور ميبينيد؟
آقاي احمدينژاد ادبيات سياسياش در خارج از كشور، ادبيات انقلابي و هجومي بود و انفعالي نبود و پس از حرفي كه ميزد، فضاي سنگيني در سطح جهاني ايجاد ميشد.
ادبيات آقاي روحاني را چطور ارزيابي ميكنيد؟
ادبيات آقاي روحاني ادبيات ديپلماتيك است.
شما كدام را ميپسنديد؟
معتقدم نبايد انفعالي عمل كنيم، انقلاب اسلامي در دنيا به وجود آمد نبايد در مقابل جريانات حاكميت در جهان منفعل باشد و همين حركت كوبنده امام (ره) بود كه در دنيا مستضعفين را جذب و آنها را عليه نهضتهاي آزاديبخش در جهان جمع كرد، رويكرد انقلاب اسلامي اين است. شهيد رجايي وقتي در مجمع عمومي سازمان ملل صحبت ميكند سخنراني قاطع و انقلابي در مقابل ابرقدرتها ارائه داد، پاهاي خودش را نشان ميدهد كه پاهاي من از رژيمي شكنجه شده كه شما از اين رژيم حمايت ميكرديد. امام وقتي انقلاب كرد، بسيج مستضعفين را تشكيل داد نه بسيج جوانان انقلابي و مسلمان ايران بلكه بسيج مستضعفين جهان و پيامهايي كه دادند، با رويكرد انقلاب بود. دولت نبايد رويكرد انقلاب را فراموش كند. دولت برآمده از اين انقلاب است البته با رعايت سه عنصر اصلي كه مقام معظم رهبري تاكيد كرده و آن عبارت است از حكمت، مصلحت و تدبير كه بايد رعايت شود.
آقاي احمدينژاد در انتخابات شركت ميكند؟
چيزي اعلام نكرده است، خودش كه براي مجلس نميآيد.
اطرافيان ايشان چطور؟
من در جريان نيستم چون در مكانها و مقاطع مختلف كه صحبت كرده است، نسبت به اينكه براي مجلس كاري كرده باشد موضوعي را اعلام نكرده است.
انتخابات رياستجمهوري چطور؟
هنوز خيلي زود است اما مردم از الان اين خواسته را دارند.
از مديريت آقاي ضرغامي چقدر مانده است؟
درباره رياست سازمان صداوسيما، مقام معظم رهبري تصميم ميگيرند، بنابراين هيچ كس مطلع نيست كه چگونه خواهد شد و تا آبان ماه حكم آقاي ضرغامي كه هست و ايشان تا آن زمان حضور دارند. بعد از آن را بايد همه منتظر باشيم كه مقام معظم رهبري تصميم خودشان را اعلام كنند.
کد خبر: ۴۴۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
مواظب جنگ نرم دشمن باشید و در راستای منافع دشمن حرکت نکنید.قدر خود را بدانید و با یادگیری علم و دانش هم برای آینده خود و هم برای آینده جامعه مفید باشید
کد خبر: ۴۴۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
همزمان با اولین روز از ماه مهر، جشن بازگشایی مدارس در تمامی مدارس این شهرستان برگزار شد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :
جشن بازگشایی مدارس، باحضور ناظرین وزارتی و استانی، کارکنان آموزش و پرورش شهرستان لنده و جمعی از مسؤلین ادارات شهرستان، به صورت نمادین در دبیرستان علامه طباطبایی برگزار گردید.
در این مراسم پس از عرض خیر مقدم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، توسط رئیس اداره آموزش و پرورش، حجت الاسلام کیانی اصل، امام جمعه محترم شهرستان، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر اهمیت علم اندوزی و ضرورت جدیت دانش آموزان در این مسیر تاکید کرد و اظهار داشت: دانش آموزان امروز که به عنوان امیدهای آینده کشور محسوب می شوند، باید در مسیر حرکت جهادی و ارتقای جایگاه فرهنگ که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد، پیشگام باشند و تمام توان خود را دراین راه مقدس هزینه کنند.
در ادامه ی این جشن، از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری که در سال گذشته، حائز رتبه های برتر کشوری شدند، با اهداء جوایزی تقدیر بعمل آمد. در پایان این مراسم زنگ مقاومت و مهر توسط حجت الاسلام کیانی اصل، نواخته شد و دانش آموزان از زیر قرآن راهی کلاس های درس شدند.
کد خبر: ۴۴۴۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
رویا عباسی دانش آموز پایه اول ابتدایی؛ محله اکبرآباد یاسوج همزمان با برگزاری جشن شکوفه ها سکته قلبی کرد
کد خبر: ۴۴۳۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از زنده بودن قربانی اسیدپاشی در شهرستان دهدشت خبر داد و گفت: تشخیص میزان سوختگی بستگی به عفونتهای پس از اسیدپاشی، نوع و درصد خلوص اسید دارد
کد خبر: ۴۴۳۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
واهبی زاده :آن چیزی که سبب پیروزی رزمندگان ایران در دفاع مقدس بود روحیه شهادت طلبی و ایثار و تاسی از فرهنگ عاشورا بود که این روحیه در تمام مشکلات می تواند کارگشا باشد
کد خبر: ۴۴۳۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
از خداوند متعال گام برداشتن در مسیر حق و عدالت، علم و تقوا و تلاش در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای عزیزان آرزومندم
کد خبر: ۴۴۲۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: 11 فریب خورده فعال در شبکههای اجتماعی تلفن همراه که مطالب توهین آمیز نسبت به امام راحل (ره) تولید و باز نشر میکردند، با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبیپور یکشنبه 30 شهریور طی خبری اعلام کرد: افراد فریب خورده سرپلهای انتشار مطالب توهین آمیز علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند که پس از رصد سایبری شبکههای اجتماعی تلفن همراه نظیر واتساپ، لاین، وایبر، تانگو و تلگرام، شناسایی و دستگیر شدند.
محبیپور خاطرنشان کرد: با ارائه مدارک رصد شده به مقام قضایی، دستور دستگیری این افراد صادر شد که پس از دستگیری، همه متهمان به اشتباه خود اعتراف کردند.
وی در این خصوص توضیح داد: در دو هفته گذشته انتشار پیامهای توهین آمیز نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی و شخصیتهای دینی، بهخصوص امام راحل (ره) در قالب جوک در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی تلفن همراه با شیب ملایمی شروع شد که با گسترش آن و احتمال تحریک عوامل سرویسهای جاسوسی غربی برای قبحشکنی ارزشهای انقلاب اسلامی، رصد این جریان در دستور کار اطلاعات سپاه فجر فارس قرار گرفت که با اشراف نیروهای امنیتی این مجموعه به فضای سایبری، سرپلهای انتشار این پیامها شناسایی شدند.
این مقام مسئول با تاکید بر استفاده ابزاری سرویسهای جاسوسی از فعالان شبکههای اجتماعی تلفن همراه هشدار داد: فضای این شبکهها علیرغم تصوری که نسبت به امن بودن این فضا وجود دارد، به گونهای طراحی شده که امنیت پائینی دارد، لذا همین امر زمینه نفوذ این سرویسها در این شبکهها را افزایش میدهد و با استفاده از آن فعالان غیر حرفهای و کماطلاع این عرصه شناسایی میشوند و به وسیله آنان پیام تولید شده در اتاق فکر نظام سلطه باز نشر میشود.
محبیپور گفت: دستگیرشدگان بیشتر طعمه این سرویسها شده و بدون اطلاع از نیت دشمنان به این کار اقدام کردهاند.
وی با اشاره به بهرهمندی از گزارشهای مردمی و اشراف دستگاه امنیتی به فعالیت سرویسهای جاسوسی برای انحراف افکار عمومی و قبح شکنی ارزشهای مردم، به جوانان هشدار داد که با هوشیاری در نشر پیامهای دریافتی دقت کنند تا در استفاده از این شبکههای اجتماعی طعمه مطامع بیگانگان نشوند.
محبیپور افزود: آنچه در منازل تمامی دستگیرشدگان به چشم میخورد استفاده از گیرندههای ماهوارهای است و به طور حتم استکبار جهانی در ادامه جنگ نرم از همه امکانات خود برای هجمه به باورها و اعتقادات ما استفاده میکند که با بصیرت امت اسلامی بار دیگر در این عرصه هم شکست خواهد خورد.
وی همچنین از خانوادهها خواست تا نسبت به نظارت و کنترل بیشتر و موثر بر فرزندان در استفاده آنها از اینترنت و شبکههای اجتماعی جدید، حساسیت بیشتری را به خرج دهند تا خدای نکرده به آبروی خانوادگی آنها لطمهای وارد نشود.
محبیپور خاطرنشان کرد: پرونده فریب خودگان برای سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۴۲۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سازمان ملل متحد گزارش داده است که ‘دولت اسلامی عراق و شام’ (داعش) دستور ختنه زنان ۱۱ تا ۴۲ سال در موصل را صادر کرده است
کد خبر: ۴۴۱۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
معاوناول قوهقضاییه با ارسال نامهای به وزیر ارتباطات از او خواست ظرف حداکثر یکماه نسبت به فراهمآوری زمینه و بستر فنی موردنیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکههای اجتماعی نظیر «واتسآپ»، «وایبر» و «تانگو» اقدام کند، در غیر اینصورت قوهقضاییه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد. در متن نامه حجتالاسلاموالمسلمین محسنیاژهای به وزیر ارتباطات آمده است: «نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرایم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و... بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در هفتههای اخیر از طریق برخی شبکههای اجتماعی نظیر «واتسآپ»، «وایبر» و «تانگو» که بعضا توسط دولتهای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی میشود و با عنایت به اینکه با وجود استمهال سهماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی درخصوص فراهمآوری امکان مسدودسازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکههای موصوف و ارایه شبکههای اجتماعی داخلی همسطح با شبکههای مذکور، معالاسف تاکنون اقدام موثری به عمل نیامده است.
لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوهقضاییه حضرت آیتالله آملی ظرف مدت حداکثر یکماه نسبت به فراهمآوری زمینه و بستر فنی موردنیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکههای یادشده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر اینصورت قوهقضاییه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکههای اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر ردهای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»اقتصاد ایران آنلاین
کد خبر: ۴۴۱۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
عدم ارائه گزارش کار مسئولان و مدیران ادارات می تواند دو علت داشته باشد یا اینکه از منظر بالا به مردم نگاه می کنند و آنان را کوچکتر از خود می دانند و یا ...
کد خبر: ۴۴۱۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه از شاخصهای حرکت های ضد انقلابی حذف نیروهای انقلابی است اظهار داشت: به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید. چرا در وزارتخانهای 74 مهندس با سطح بالای علمی به اسم بی سواد بیرون میروند.به گزارش آوای دنا به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تبریک سلامت مقام معظم رهبری گفت: عملی که انجام شد موفق بود. ایشان مدت کوتاهی در بیمارستان بودند و با سلامت و نشاط به خانه پرخیر و برکت خود بازگشتند.
آیت الله جنتی افزود: از داخل و خارج احساسات مقدس به طرف بیت ایشان روانه شد و همه دعا کردند.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: 8 سال دفاع فی سبیل الله و خالص صورت گرفت که همه نیز با سرچشمه رهبری و امام و امام امت بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دفاع مقدس را باید به عنوان تجربه تاریخی و ذخیره معنوی حفظ کنیم. نیروهای نظامی بحمدلله درباره تبلیغ دفاع مقدس فعالیت میکنند و زحمات زیادی برای زنده نگه داشتن آن میکشند.
دبیر شورای نگهبان گفت: جوانی که با دفاع مقدس آشنا شود آلوده نمیشود، گناه نمیکند یا کمتر مرتکب گناه میشود ، به فرهنگ غربی نیز آلوده نخواهد شد و فرهنگ ایثار و شهادت در وجود او نفوذ میکند.
آیت الله جنتی با بیان اینکه باید از خون شهدا پاسداری کنیم تصریح کرد: نباید اجازه دهیم خون شهدا پایمال شود، دشمن میخواهد مراکز فرهنگی را از بین ببرد و ما باید بیدار باشیم.
وی با اشاره به کسانی که حقیقت فتنه را انکار می کنند بیان کرد: کسانی که فتنه را نپذیرفتند؛ حقیقت را انکار کردند و با سکوت و چراغ سبز نشان دادن به خانواده فتنه گران آن را نادیده گرفتند. گاهی نیز اکنون تعبیرهایی میکنند نمی دانم چه چیز ی را قبول نمی کنند. اسرائیلی ها گفته اند اینها بزرگترین سرمایه ما هستند. اگر حرف ما را قبول نمیکنید حرف آنها را قبول کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: خطبه های نماز جمعه باید خط امام و رهبری را دنبال کند. مقام معظم رهبری در ملاقات با هیات دولت فرمودند فتنه خط قرمز ما است. ایشان در این مورد بیش از صد مرتبه صحبت کرده اند اما باز هم ادامه میدهند چرا که می دانند عدهای میخواهند این موضوع را رد کنند هر کسی را که این مسئله را قبول نکند باید در پذیرش ولایت فقیه وی، انقلابی بودن و بصیرت او شک کرد.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه از شاخصهای حرکت های ضد انقلابی حذف نیروهای انقلابی است اظهار داشت: به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید. چرا در وزارتخانهای 74 مهندس با سطح بالای علمی به اسم بی سواد بیرون میروند. این 74 نفر اکنون جدولی نوشته اند و میزان سواد خود را تعیین کردهاند و حالا می گویند بیایید ببینید چه کسی بی سواد است، چه کسی باید به این اقدامات اعتراض کند؟
آیت الله جنتی گفت: رهبری فرمودهاند نمایندگان مجلس باید به تعهدات خود عمل کنند. تریبون مجلس باید جلوی این حرفها را بگیرد. نطق نماز جمعه نیز همین طور. نباید در وزارتخانه هایی مثل وزارت علوم و جاهای دیگر این افراد مومن حذف شوند. این عده بروند چه کسانی می خواهند جای آنها را بگیرند مشخص است که یاران فتنه جایگزین خواهند شد.
وی با اشاره به مسئله داعش، آمریکا را کشور لعنتی و دروغگوی حقه باز خواند و گفت: خدا عزت رهبری را زیاد کند که آبروی آنها را بردند. یک ائتلافی به اسم مبارزه با داعش راه انداختند که کسی نیست از آنها بپرسد داعش را چه کسی بوجود آورد؟ اسلحه داعش از آمریکا و اسرائیل میآید یا عربستان که یک شعبه از اسرائیل و آمریکا است. پول های کلان را از کجا می آورند؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا گفت: همه می دانند که شما دروغ می گویید اما حیا ندارید که خجالت بکشید. جلسه آنها بی نتیجه بود، بی نتیجه هم می ماند و بیشتر آبروی خود را می برند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به شروع سال تحصیلی در دانشگاهها و حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه و دانشگاه مسئولیت سنگینی دارند باید مواظب باشیم فرهنگ اسلامی و انقلابی را ترویج دهیم و اجازه ندهیم افراد غیر اسلامی وارد دانشگاه و حوزه شوند.
آیت الله جنتی گفت: باید سلامت دانشگاه حفظ شود چرا که دانشگاه باشگاه سیاستمداران نیست.
وی اظهار داشت: در یمن نیز علی عبدالله صالح با فشار مردم معاون خود را جایگزین کرد که معاونش نیز همان کار را انجام می دهد، مسلمان ها، حوثی ها و بچه های مسلمان دیگر را قتل عام می کنند و هیچ ترسی هم ندارند.
کد خبر: ۴۴۰۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
امام جمعه لنده :اگر مسولان استان کهگیلویه و بویراحمد در انتصاباتشان از نیروهایی استفاده کنند که خطوط قرمز نظام را رعایت نکنند ساکت نمی نشینیم و بیانیه صادر می کنیم
کد خبر: ۴۳۹۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
امام جمعه گچساران گفت: در صورت عدم رعایت خطوط قرمز در برخی مسائل استان، ائمه جماعات بیانیه خواهند داد.به گزارش آوای دنا به نقل از خبرگزاری فارس ،حجتالاسلام سیدامینالله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از نافرمانیهای خداوند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم و حیاتی یک جامعه دینی است.
وی با بیان اینکه اگر جامعهای دینی و اسلامی در اجرای فریضیتین امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کند، جامعه دچار مشکلات معیشتی دنیوی و اخروی خواهد شد، افزود: هر زن و مرد مومنی باید احساس تکلیف کند که موضوع امر به معروف و نهی از منکر حتی از نماز هم واجبتر است، زیرا اجرای این فریضه خود زمینه اقامه نماز را فراهم میسازد.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به سبک درست آن اجرا شود، ادامه داد: البته کسانی که از سبک درست اجرای فریضه مطلع نیستند آن را بهانهای جهت ترک آن قرار ندهند زیرا که این موضوع امری واجب و حیاتی برای جامعه است.
حجازی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث نفت از منظر امام صادق (ع)، تصریح کرد: با توجه به روایات بسیاری امام صادق (ع) در گذشته از حفر اعماق زمین توسط مردم امروز خبر داد و فرمودند: در آینده لازم خواهد شد که مردم تا اعماق زمین را حفر کنند تا بتوانند از نفت موجود در اعماق زمین استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در گزارشات وزارت نفت میگویند میدان نفتی وجود دارد، با اشاره به سخنان امام صادق (ع)، گفت: این عبارت غلط و اشتباه است زیرا امام صادق (ع) فرمودند باید گفت وادی نفتی زیرا وادی یعنی منطقه بسیار وسیعی که میدان در آن محدود است.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: مخترعان که به وسیله دانش روز کنکاش میکنند باید به علم ائمه اطهار مراجعه کنند تا ضمن پاسخ گرفتن سوالاتشان در این حیطه موفقتر عمل کنند.
این مسئول با بیان اینکه وقتی انسان به وادی نفتی میرسد نمیتواند در آن داخل شود، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در آن زمان خطاب به کسانی که در این وادی کار میکنند خبر داد که مواظب باشید زیرا نمیشود در دریای نفت همچون آب دریا وارد شد.
خطیب جمعه گچساران سرمایه عظیم خطه مسلمین را نفت قلمداد کرد و با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) با بیان اینکه منطقه خاورمیانه به عنوان جایگاه مسلمین دارای وادی عظیم نفت است که نباید آن را مفت از دست بدهد، گفت: وقتی قیمت نفت در جهان اسلام گران میشود کشورهای غربی و غیر مسلمان میترسند و تلاش در مبارزه و مقابله با آن خواهند کرد.
حجازی ادامه داد: اما اگر بهای نفت را ندانند، نفت زیادی استخراج میکنند که نه تنها نزد آنان بیارزش بلکه به کشورهای غیرمسلمان صادر و زمینه قدرت آنها را فراهم خواهند ساخت.
امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر روایات ائمه اطهار و با بیان اینکه بهای نفت از کوه نقره بیشتر است، مواظب باشید ارزان از دست ندهید، اضافه کرد: این احادیث و روایات و این موضوع باید جوان متدین ما را تحریک به کنکاش مقام امام صادق (ع) و دانش عظیم وی بکند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناسبتهای ایام، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، بیان داشت: جایگاه آن امام معصوم آنقدر نزد خداوند متعال، پیامبر اعظم و اولیاءالله بزرگ است که پیامبر بزرگ اسلام در آن زمان قبل از میلاد حضرت رضا (ع) خبر از قرار گرفتن مرقد ایشان در بین کوههای طوس داد و آن را باغی از باغات بهشت خواند.
این مسئول با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای به اصطلاح مسلمان که زیر چتر کفر بودند در جریان جنگ خیال میکردند به دلیل اینکه تازه پیروزی انقلاب رخ داده، پاسداران و جوانان ایرانی اسلامی هنوز آموزشهای نظامی را نمیدادند و با این تفکر بیانیه دادند که ایران را سه روزه به دست خواهند آورد.
امام جمعه گچساران یادآور شد: ایران در هشت سال جنگ نابرابر تنها نبود بلکه متکی به خداوند متعال، امام زمان (عج) و رهبر کبیر و فقید ایران اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، دست به دست هم داده و در مقابل کفر بهخوبی ایستادگی کردند.
وی خواستار روایت کردن دوران دفاع مقدس، علت حمله دشمن، چگونگی پیروزی و... به نسل جوان شد و گفت: وظیفه همه ماست که این موارد را به نسل جوان انتقال دهیم.
حجازی با اشاره به فرارسیدن فصل مدرسه خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان خواستار همکاری همهجانبه در وظیفه مهم و خطیر آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این جامعه شد.
امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با گریزی به موضوع مهم و حیاتی که مدتی در مرکز استان موجب تبادلنظر ائمه جمعه استان شده، تصریح کرد: اخیرا در برخی نقاط استان مسائلی دیده میشود که خطوط قرمز رعایت نمیشود.
وی با بیان اینکه طی نشستی که ائمه جمعه استان داشتیم، اگر رعایت این خطوط قرمز بررسی نشود ائمه جمعه بیانیه خواهند داد، متذکر شد: گاها شاهد مقایسههایی بین افراد غیرمسلمان با شهدا هستیم که اجازه نخواهیم داد به شهدا توهین شود و اگر این مسئله رعایت نشد ائمه جمعه بیانیه خواهند داد.
کد خبر: ۴۳۹۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
آوای دنا:حجتالاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت: کسی که تقوا پیشه کند مشمول خیر دنیا و آخرت خواهد بود. وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس یک گنجینه پرافتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید هر ساله تحلیل و برای جوانان یادآوری شود.
امام جمعه باشت همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت پرداخت و به تاکید رهبر مبنی بر توجه به عزل و نصبها اشاره کرد.
خطیب جمعه باشت ادامه داد: مسئولان استانی آگاه باشند که فتنهگران در نظام ما جایی ندارند و باید در انتصابات افرادی که در فتنه دخالت داشتهاند هوشیار باشند که در غیر این صورت هیچ عذری پذیرفته نیست و با خود آنها نیز برخورد خواهد شد.
منبع/فارس
کد خبر: ۴۳۹۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
سردار شهید دکترحاج سیف الله حیدرپور فرمانده فرمانده تیپ مستقل 48 فتح ،متولد شهر رضا در استان اصفهان
شهيد سيف الله حيدرپور شهرضايى در 25 ارديبهشت سال 1339 مصادف با 18 ذي القعده 1381 قمرى در خانوادهاى مذهبى، شهيد پرور در شهرضا ديار عاشقان و سلحشوران راه خمينى كبير ديده به جهان گشود. سالهاى تحصيل در مقاطع مختلف را در شهرضا سپرى كرد و سال 1358 از دبيرستان شهيد رجايى شهـرستان شهرضا در رشته رياضى فيزيك فارغ التحصيل گرديد. همان سال در آزمون دانشگاههاى دولتى و سراسرى كشور شركت نمود و در رشته فيزيك دانشگاه اصفهان پذيرفته شد. هنوز سال اول دانشگاه را به پايان نرسانده بود كه متجاوزين بعثى عراق خاك كشورمان را آماج حملات و گلولههاى خود قرار دادند، او به نداى امام خمينى معمار و بنيان گذار انقلاب پرشكوه اسلامى پاسخ داد، به عضويت سپاه درآمد و از سنگر علم به كردستان و سپس به سوى جبهههاى نبرد حق عليه باطل شتافت و تا پايان هشت سال دفاع مقدس در آن جبهه نورانى حضورى مستمر، گسترده و فعال داشت و اگر چه روزهاى اول تكور بود، ولى به مرور زمان مسئوليتهاى فرماندهى مختلفى از جمله فرماندهى دسته و گروهان و گردان در تيپ و سپس لشكر امام حسين(ع) و در ادامه جانشينى فرماندهى تيپ 44 قمر بنى هاشم و فرماندهى تيپ3 لشكر 25 كربلا و فرماندهى تيپ 48 فتح را به عهده گرفت. پس از پايان جنگ نيز تصدى مسئوليتهاى اجرايى و مديريتى از قبيل فرماندهى دانشكده علوم و فنون زرهي، فرماندهى لشكر3 ويژه شهدا سپاه و جانشينى فرماندهى قرارگاه مركزى صاحب الزمان (عج) را عهدهدار شد. سردار شهيد حاج سيفاله حيدرپور در عملياتهاى فرمانده كل قوا، طريق القدس، چزابه، فتحالمبين، رمضان، محرم، والفجر مقدماتى، والفجر4، خيبر، بدر ، والفجر 8 ، كربلاى5 ، والفجر 10 در ردههاى مختلف از نيروى عادى تا فرماندهى تيپ و لشكر خدمت كرد و به خاطر رشادتهاى فراوان، از خود گذشتگى، ايثارگرى و نبوغ نظامىاش پس از پايان دفاع مقدس مفتخر به دريافت نشان فتح از سوى مقام معظم رهبرى و فرمانده كل قوا گرديد. عضويت در كميته دكترين عمليات نيروى زمينى سپاه و اعطاى درجه سرتيپ دومى و سپس سرتيپ تمامى از سوى مقام معظم رهبرى از افتخارات ديگر اوست و همواره مورد تقدير مقامات عالى رتبه سپاه بود. در سالهاى پس از جنگ نيز در جبههاي ديگر به جهاد علمى پرداخت و به درجه كارشناسى علوم سياسى از دانشگاه آزاد اسلامى نائل آمد، سپس در ادامه مقطع كارشناسى ارشد مديريت علوم دفاعى دانشكده فرماندهى و ستاد دانشگاه امام حسين(ع) را پشت سر گذاشت و سپس دانشجوى دوره دكتراى علوم استراتژيك در دانشگاه علوم استراتژيك دفاعى شد، اين در حالى بود كه كمكم آثار جراحات و مصدوميت هاى دوران دفاع مقدس كه سبب 70 درصد جانبازى او شده بود بر پيكر پاكش عارض مىگشت و روز به روز جسم مطهرش را نحيفتر مىساخت. اما با وجود مشكلات جسمى و بينايى همچنان در تحصيل علم و دانش كوشا بود و سرانجام در رشته مديريت آموزش عالى در مقطع دكترى تخصصى در دانشگاه آزاد اسلامي به تحصيل خود ادامه داد. دانشجويى ساعى و كوشا براى اساتيد خود و استادى مهربان و دلسوز براى دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى شهرضا و دانشكدههاى مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نيروهاى مسلح به شمار مىرفت. آنگونه طالب علم و دانش بود كه دانشگاه را خانه دوم خود مىدانست. با پشتكارى مثال زدنى با وجود جانبازى، جراحات شديد دوران جبهههاى نور طالب آموختن و تجربه كردن بود. او براى جمهورى اسلامى ايران سربازى فداكار، پركار و كم خرج بود. زندگى او فوق العاده ساده و به تعبير حضرت امام رحمه الله عليه، و مقام معظم رهبرى ساده زيست بود. منش، رفتار و اخلاق و ادب او از يك سو، پشتكار، علاقه مندى و شوق خدمت موجود در وجود او، وفادارى به راه و آرمان حضرت امام و شهدا از سوى ديگر از او انسانى موحد ساخت كه تا آخرين ثانيههاى عمر گرانبهايش مريد، مقلد و شيفته مقام معظم رهبرى بود و با بردبارى تمام از ياران معظم له در همه سنگرها و جبههها دفاع مىنمود و سرمشق و الگوى همه ياران، جوانانى بود كه او را مىشناختند، به طورى كه در سوگش اشك، حسرت و دريغ ريختند. سرانجام دكتر سيفالله حيدرپور در تاريخ 15 بهمن ماه سال 1386 مصادف با 26 محرم الحرام 1429 در اثر جراحات متعدد، و مصدوميتهاى شيميايى كه بر جسمش وارد شده بود به ياران آسمانىاش پيوست و روح پاكش در كنار ارواح طيبه دوستان شهيدش آرام گرفت. يادش گرامى و راهش پر رهرو باد.
کد خبر: ۴۳۹۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷