کد خبر: ۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۶
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات درباره پیامک های تبلیغاتی گفت: از نظر حقوقی، این موضوع در دنیا به عنوان یک رسانه تلقی می کنند.  


به گزارش آوای دنا، رضوانی افزود: افرادی که این پیامک های تبلیغاتی را نمی خواهند، می توانند تقاضای لغو آن را بدهند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر مشترکان عدد یک را به 8999 ارسال کردند و پیامک های تبلیغاتی قطع نشد، در صورت اعلام، پیگیری می کنیم.

وی درباره اینکه قرار بود مشترکانی که این پیامک های تبلیغاتی را می خواهند به اپراتور اعلام کنند و اصل بر نفرستادن این پیامک ها برای مشترکان است ، گفت: در یک مرحله افرادی که این پیامک ها را نمی خواهند، اعلام کردند که حدود 10 درصد و معادل سه میلیون شماره بود که حتی بعدها همین عدد هم کاهش یافت و برخی دوباره متقاضی شدند.

رضوانی با اشاره به اینکه اپراتور باید ساز و کارش را طوری پیش بینی می کرد که برای مردم راحت باشد، گفت: سامانه ای طراحی کردند که بازدید کردیم و اگر مشترک عدد یک را به شماره 8999 ارسال کند، تا 24 ساعت بعد قطع می شود.

وی افزود: قرار شد این سامانه در 10 تا 15 روز آینده هم به صورت برخط شود و به محض اعلام مشترک، این پیامک های تبلیغاتی قطع خواهد شد.

رضوانی گفت: تقاضای ما این بود که فقط پیامک های تبلیغاتی قطع شود اما پیامک های خدماتی همچنان ارسال شود.

وی افزود: این سامانه طوری طراحی شده است که مواردی که مشترکان خود تقاضا کرده اند از جمله بانک ها، سایر مؤسسات و مدارس قطع نمی شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر مشترکان عدد یک را به 8999 ارسال کردند و پیامک های تبلیغاتی قطع نشد، در صورت اعلام، پیگیری می کنیم.

وی درباره تعرفه مکالمات تلفن همراه و ثابت نیز گفت: تعرفه ها هیچ تغییری نکرده است و مصوبه ای در این خصوص از هیچ مرجعی نداریم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: