به عنوان یک پدر دلشکسته که همه چیز خود را برای این انقلاب دادند و حالا هم حاضرند همه وجود خود را در راه خدا بدهند، نگرانیم
کد خبر: ۶۶۹۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
اولين يادواره آبروي محله ( سرداررشيد اسلام شهيد جانمحمد كريمي حماسه ساز پد خندق) در روستاي سرآسياب از توابع بخش مركزي شهرستان لنده برگزار شد
کد خبر: ۶۶۹۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
نماینده شهرستانهای کهگیلویه ،بهمئی ،چرام و لنده گفت: از وزارت کشور و هیأت دولت قبلی در توجه به پیگیری های بنده در خصوص ارتقای بخش های چرام و لنده به شهرستان و برخی دهستان ها به بخش و از دولت فعلی به خاطر راه اندازی ادارات و فراهم کردن امکانات تشکر کرده و یادآوری می کنم که به این شهرستان ها و بخش های جدیدالتأسیس نگاه ویژه ای داشته باشید.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com) به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید علی محمد بزرگواری در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 تیر ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز مدافعان حریم اهل بیت(ع) به فریاد مولای خود امام حسین(ع) لبیک گفته و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به پیکار مشغولند، گفت: ناپاک زادگان داعشی و تکفیری سر آنها را بریده اند و آنها به مولای خویش حسین بن علی(ع) ملحق شده اند، اینان همان هایی هستند که به همه ما ثابت کردند چیزی برای از دست دادن ندارند و "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" را به ما یادآوری کرده اند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از وزارت راه و شهرسازی در دولت سابق و فعلی برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی حوزه انتخابیه عنوان کرد: از اینکه جاده فرعی باغچه سادات یاسوج را به راه اصلی رسانده اند تا 4 شهرستان حوزه انتخابیه به راحتی به مرکز استان متصل شود و این جاده به عنوان یک جاده گردشگری برای استفاده از مناظر سد سیری درآید نیز تشکر می کنم.
وی در ادامه خطاب به آخوندی وزیر مسکن عنوان کرد: با توجه به اینکه جاده ملی معروف پاتاوه-دهدشت که نه تنها استان ما را از بن بست خارج می کند بلکه جنوب کشور را به مرکز کشور با نزدیک ترین فاصله وصل می کند و از پروژه های مهم سفر مقام معظم رهبری است که در سال 73 به تصویب رسید اما بعد از 20 سال تنها 65 درصد پیشرفت داشته و قرارگاه خاتم(ص) که به عنوان پیمانکار این پروژه به خاطر مطالبات 48 میلیارد تومانی، عملیات جاده را تعطیل کرده است این در حالی است که وعده پرداخت مطالبات از سوی شما محقق نشده و کارگران آن حقوقی دریافت نکرده اند.
بزرگواری ادامه داد: از وزارت نفت و شرکت ملی گاز در دولت قبلی و فعلی به خاطر نهضت گازرسانی در حوزه انتخابیه ام به ویژه توجه به پیگیری های بنده در خصوص تصویب پروژه گازرسانی به سه بخش حوزه انتخابیه که به زودی کلنگ زنی خواهد شد تشکر می کند اما دو بخش دیگر یعنی سرآسیاب یوسفی و ممبی همچنان برای پخت و پز از هیزم درختان بلوط که سرمایه ملی هستند استفاده می کنند لذا برابر دستوری که از وزیر گرفته ام، شرکت ملی گاز، مطالعه گازرسانی به این دو بخش را آغاز کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم در ادامه با تشکر از وزارت نیرو در دولت سابق و فعلی برای برق رسانی به روستاهای زیر 20 خانوار و در پایدار نمودن توسعه برق به خاطر پیگیری های اینجانب در روستاهای بزرگ، یادآور شد: با این حال شهرهای ما از برق پایداری برخوردار نیستند و شهرهای چرام و دهدشت با توجه به هوای گرم بالای 45 درجه باید از تعرفه گرمسیری درجه یک برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: همچنین به خاطر آب رسانی به روستاها و برخی بخش ها تشکر می کنم اما یادآوری می کنم که طرح بزرگ آب رسانی از سد کوثر برای یکی از شهرها که در سال 90 کلنگ زنی شده است با پیشرفت 25 درصدی به خاط نبود اعتبار کافی به حالت نیمه تعطیل درآمده و طرح بزرگ آب رسانی به شهرهای دهدشت، چرام و چند شهر دیگر که مطالعات آن انجام گرفته و ماده 215 آن حل شده است به خاطر عدم تخصیص اعتبار به صورت اجرایی در نیامده لذا تذکر می دهم که شهرهای ما از آب پایدار برخوردار نیستند و در آینده بحران آب خواهیم داشت.
بزرگواری همچنین افزود: از وزارت بهداشت و درمان در دولت قبلی و فعلی به خاطر توجه ویژه به پیگیری های وی در خصوص راه اندازی بیمارستان های بستردرمانی در شهرهای چرام و لنده و قلعه رئیسی و آغاز زایشگاه دیشموک و کلنگ زنگی بیمارستان 35 تخت خوابی بهمئی و تجهیز بیمارستان دهدشت به ام آر آی و کلینیک مغز و اعصاب تشکر کرده و یادآوری می کنم تمام مقدمات برای کلنگ زنی بیمارستان 33 تخت خوابی شهر چرام آماده است لذا از قاضی زاده هاشمی می خواهم دستور اقدام فرمایند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزارت کشور و هیأت دولت قبلی در توجه به پیگیری های بنده در خصوص ارتقای بخش های چرام و لنده به شهرستان و برخی دهستان ها به بخش و از دولت فعلی به خاطر راه اندازی ادارات و فراهم کردن امکانات تشکر کرده و یادآوری می کنم که به این شهرستان ها و بخش های جدیدالتأسیس نگاه ویژه ای داشته باشید.
کد خبر: ۶۶۷۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
با هدف حفظ یاد و خاطره 175 غواص شهید عملیات کربلای 4 مراسم بزرگداشتی در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد
کد خبر: ۶۶۳۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
حضرت عباس علیه السلام چنان پرورش یافت که در مدت عمرش جز یک مرتبه، برادرش حسین را به اسم صدا نکرد و حتى برادر هم خطاب نمى کرد و مى گفت: سیدى و مولاى
کد خبر: ۶۴۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
تنها ماهي كه در آن، شهادت هيچ يك از معصومان واقع نشده، ماه شعبان است .ماهي سرتاسر شادي، خير و بركت كه مهمترين آنان، تولد دو امام همام است
کد خبر: ۶۴۸۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
در این مراسم پدر شهیدان عبدالحمید و نوراله گوهری به بیان خاطرات از فرزندان شهیدش پرداخت
کد خبر: ۶۲۴۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن از مادران شهدای مجموعه دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان تجلیل شد
کد خبر: ۶۲۰۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
در روایات متعددی سعد و نحس ایام در ارتباط با حوادثی که در آن واقع شده است تفسیر شده و ربطی به نحوست ذاتی آن زمان خاص ندارد. ضمن این که برخی از اتفاقهای ناخوشایند در زندگی معلول گناهان ماست و ربطی به ایام ندارد
کد خبر: ۶۰۸۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
فرهنگ ظلمستیزی و مدافع حریم ولایت بودن با شهادت حضرت زهرا(س) جان گرفت و ایشان با نثار جان خویش درخت ولایت را بارور کردند و این جریان تداوم یافت و ما در قیام عاشورا نیز این مسأله را به وضوح میبینیم.به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com: به نقل از فارس، استاد سیدعبدالله فاطمینیا از اساتید اخلاق درباره ولایتمداری حضرت صدیقه طاهره(س) گفتاری بیان کرده که در مجله پنجره منتشر شده است:
*فریاد سکوت
دفاع از ولایت، مهمترین رکن اعتقادی حضرت فاطمه(س) است و ایشان آنچنان ذوب در ولایت است که در جریان رحلت رسول اکرم(ص) مشاهده میکنیم، حضرت(س) تنها کسی است که حق امام علی(ع) را بر همگان روشن و دسیسههای توطئهگران را برای کسب منصب خلافت مسلمین رو میکند.
به عبارت دیگر حضرت فاطمه(س) اولین فردی است که با فتنه زمان خود مبارزه میکند، چرا که امامت و ولایت، مهمترین پایه اعتقادی و زیربنای زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما شیعیان محسوب میشود و جایگاهی بالاتر از نماز دارد، همانطور که میدانید، پس از رحلت نبیمکرم اسلام(ص) مسأله خلافت مسلمین مطرح شد و حال آنکه این موضوع مهم در آخرین حج پیامبر(ص) و در واقعه غدیر بر همگان روشن و مسجل شده بود که علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا(ص) منصوب و اداره امور مسلمین نیز به ایشان تفویض شده بود.
اما پس از پایان مراسم تدفین پیامبر(ص) خدعهها و نیرنگها آغاز و واقعه عظیم غدیر به فراموشی سپرده شد، خلافت از علی(ع) غصب و ایشان به مدت 25 سال خانهنشین شدند، فاطمه(س) از رحلت پدر تا شهادت خویش عمر کوتاهی داشتند، اما در همین مدت با تمام توان فتنههای دشمنان ولایت را روشن و افکار انحرافی آنها را رسوا کردند.
سیاست حضرت علی(ع) سکوت اعتراضآمیز بود، چرا که جریان ولایت و امامت ایشان در حجهالوداع بر همه روشن شده بود و نقض ولایت ایشان بزنگاه ورود انحراف در مسأله امام معصوم بود که مولای متقیان(ع) در عین همکاری با خلفا سکوت را پیشه کردند، چرا که تعصبات جاهلیت دوباره بروز کرده بود و عامه مردم نگاه و رویکرد خوبی به مسائل دینی نداشتند و حاضر بودند برای رفاه خود هر فردی را برای اداره امور مسلمین به عنوان خلیفه بپذیرند!
ضمن اینکه اوضاع سیاسی اجتماعی عصر رحلت رسول خدا(ص) سرشار از کینههای متعدد بود که با طرح مسأله ولایت، سر باز کرد، البته سکوت مولای متقیان نشان از درایت ایشان برای اشاعه وحدت در میان امت اسلام داشت که آن حضرت(ع) از حق خویش گذشتند تا اتحاد مسلمین حفظ شود، آن حضرت در فلسفه سکوت خود فرمود: «دیدم صبر بر این حادثه، بهتر از ایجاد تفرقه میان مسلمانان و ریختن خونشان است، مردم تازه مسلمانند و دین مانند مشک شیر، به هم زده میشود و کوچکترین سستی آن را فساد و کمترین پیمانشکنی آن را واژگون میسازد».
در این شرایط حضرت زهرا(س) نیز مبتنی بر خواست و نظر ولی خدا حرکت میکرد، اما تنها کسی بود که موقعیت اجتماعی و قداست بسیار بالایی در میان مردم داشت و میتوانست با ایستادگی در برابر جریان حذف علی(ع) حقایق را برای حقطلبان روشن کند، این بانوی بزرگوار بار سنگین دفاع از ولایت را بر دوش گرفت و علی(ع) نیز با سکوت خویش، رضایت خود را از فریاد تاریخساز فاطمه(ع) اعلام کرد تا بزرگ بانوی هستی، ریشه ظلم را رسوا کرد.
حضرت فاطمه(س) در صحبتها و خطابههای خود بارها و بارها همگان را به این نکته توجه داد که حق ولایت و امامت سازشناپذیر است و نباید نسبت به تنها یادگار رسول خدا(ص) با مسامحه برخورد کنیم، ضمن اینکه باید در این مسیر از مال و جان خویش بگذریم تا سلسله ولایت مستدام و پایدار بماند، فاطمه(س) همواره تأکید داشت که ولایت، ریشه و بن مایه اصلی اسلام است و نباید در این مسیر نورانی، سیاست تردید و جود داشته باشد، ایشان در خطابههای خود پیوسته مسأله غدیر را عنوان میکردند تا اذهان خفته بیدار شوند و ولایت مورد غفلت واقع نشود.
فرهنگ ظلمستیزی و مدافع حریم ولایت بودن با شهادت حضرت زهرا(س) جان گرفت و ایشان با نثار جان خویش درخت ولایت را بارور کردند و این جریان تداوم یافت و ما در قیام عاشورا نیز این مسأله را به وضوح میبینیم که حضرت عباس(ع) در دفاع از ولایت و حفظ احترام امام و حجت خدا تا پای جان ایستادگی کرد و با لب تشنه به شهادت رسید، دفاع از ولایت با قیام فاطمی آغاز و تا قیام پرشور و حیاتبخش امام زمان(عج) تداوم خواهد داشت. چرا که مزار حضرت زهرا(س) بر همگان مخفی است و این هم ابتکار عملی از سوی حضرت صدیقه طاهره(س) بوده است تا دشمنان بدانند مبارزه این بانوی مکرمه برای صیانت از ولایت امام معصوم همچنان ادامه دارد.
مهمترین درس سیره ولایی فاطمه(س) این است که تابع محض ولایت باشیم و همان طور که حضرت زهرا(س) از ولایت صیانت کرد تا رسالت نبوی تا قیامت پایدار ماند، ما نیز باید در دفاع از ولایت و پاسداشت ارزشهای امامان معصوم، آن هم در عصر حاضر که دوران غیبت است و انتظار فرج، از هیچ تلاشی مضایقه نداشته باشیم، ضمن اینکه در عصر حاضر که زمین پر از انفاق، دورویی و انحرافات شده، تنها راه حفظ ایمان، برای ما بصیرتافزایی است تا حفظ ایمان برای ما بصیرت افزایی است تا در شرایط سخت زندگی راه درست را از غلط تشخیص دهیم و بصیرت توسعه پیدا نمیکند، مگر با تأسی به ولایت که البته در دوران غیبت تبعیت از ولی فقیه بر همه ما واجب است و ما باید پشتوانه خوبی برای ولایت فقیه باشیم، یادمان باشد بیتوجهی به ولایت فقیه موجب نابودی ما میشود و آنچه رشته ارتباط ما را با حضرت حق محکم میکند توجه به ولایت است، بنابراین همه ما تکلیف داریم که تابع محض فرامین ولایت فقیه باشیم که با رهنمودهای ایشان از راه درست منحرف نخواهیم شد.
کد خبر: ۶۰۲۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
می بایست روشی درست برای فرهنگ سازی در مواجهه مناسبت های مذهبی و ملی اتخاذ کنیم و آن را الگوی عمومی جامعه قرار دهیم
کد خبر: ۵۹۴۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه ما در خط ولایت فقیه حرکت میکنیم، گفت: ارشاد هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان صادر نمیکند.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:به گزارش آوای دنا به نقل از تسنیم، علی جنتی امروز در مراسم اختتامیه حضرت زینب(س) اظهار داشت: زندگی ائمه اطهار(ع) بصیرت و آگاهی را به ما میآموزد که باید نتایج آن در جشنوارههای آئینی برگزار شده متجلی شوند.
وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ عاشورا یی و اهل بیت(ع) از جمله نتایج برگزاری جشنوارههای آئینی محسوب میشود، گفت: عزاداری مردم استان زنجان در ایام عاشورا نشان دهنده ارادت مردم این خطه از کشور به ائمه اطهار(ع) و ولایتمدار بودن آنان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه جشنواره شکوه شکیبایی آغاز کار نو و بی بدیعی است که در استان زنجان برگزار شده، گفت: انتظار داریم جشنوارهها برای شناخت هرچه بهتر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گامها آغازین مؤثری واقع شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری نخستین جشنواره حضرت زینب(س) به عنوان اقدامی شایسته در عرصه فرهنگ و هنر باید تداوم پیدا کند، ابراز کرد: وزارت ارشاد حمایتهای لازم را برای برگزاری هرچه با شکوهتر این جشنواره ملی در سالهای آینده انجام میدهد.
جنتی با بیان اینکه با تلاشهای معاونت قرآن و عترت جشنوارههای مشابه جشنواره شکوه شکیبایی در سراسر استانهای کشور برگزار میشود، خاطرنشان کرد: این جشنواره در رابطه با دیگر ائمه اطهار(ع) در سالهای آینده در هریک از استانهای کشور برگزار میشود.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) با گوشت و خون مردم مسلمان کشور عجین شدهاند، گفت: کارهای نو و بدیعی چون جشنواره شکوه شکیبایی فرصتی است تا با همت شاعران، نویسندگان، ادیبان و پژوهشگران آثاری ادبی، فرهنگی و هنری در رابطه با معصومین(ع) تولید شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مقالات ارائه شده و دیگر آثار تولیدی جشنواره برای شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) و ائمه اطهار کمک میکند، عنوان کرد: با ارائه این آثار زاویههای ناشناخته ابعاد زندگی ائمه اطهار(ع) شناخته میشود.
وی با بیان اینکه باید سبک زندگی خداجویانه ائمه اطهار(ع) شناخته شود و الگوی زندگی قرار بگیرد، ابراز کرد: در زندگی حضرت زینب(س) صبر و مقاومت در مقابل مصائب قابل توجه بوده و فداکاری و ایثار آن حضرت الگوی بی نظیر است.
جنتی افزود: زندگی حضرت زینب(س) و مقاومت و استقامت در برابر مشکلات باید برای ما سرمشق قرار گیرد چرا که اگر حضرت زینب(س) نبود وقایع کربلا افشاگری نمیشد و آثاری از واقعه کربلا بر جای نمیماند.
وی با اشاره به سخنان آتشین حضرت زینب(س) بیان کرد: سخنان آن حضرت کاخ یزید را به لرزه انداخت و امروزه با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا شاهد عظمت حماسه عاشورا هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک میلون و ۵۰۰ هزار ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند، گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان در راهپیمایی روز اربعین شرکت داشتند که امیدواریم در سالهای آینده این تعداد بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که دستشان به جرم و گناه آلوده میشود به مرحلهای میرسند که آیات خداوند را تکذیب کرده و خداوند را انکار میکنند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که از یزید و ادامه دهندگان راه آنان چون صدام اثری باقی نمانده است که این درس عبرتی بزرگ محسوب میشود.
جنتی با بیان اینکه باید اختلاف سلیقهها و اختلاف نظرها را کنار گذاشته و برای دستیابی به اهداف اصلی تلاش کنیم، گفت: اگر همه تلاشها یکسو شوند پیشرفتهای بسیاری در عرصههای مختلف حاصل میشود.
وی بیان کرد: باید همه تلاشها برای استقرار ارزشهای دینی به عمل آید و در شرایطی که بسیاری از مردم از خشونت و ظلم ستیزی رنج میبرند با امر به معروف و نهی از منکر در کنار عملها و اقدامات درست خود مروج اسلام راستین شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه از فعالیتهای فرهنگی حمایت میشود، گفت: اگر ارزشهای اسلامی در وجود ما تجلی یابند آن وقت میتوان فرهنگ را اجرایی کرد و دولت تدبیر و امید بر این است که حقوق شهروندی را برای همه اقشار جامعه احیا کند.
وی با بیان اینکه شعار ما مدارا و تحمل است، گفت: ما برای شنیدن نقد صحیح و سازنده در عرصههای فرهنگ و هنر نظرهای مخالف را نیز میپذیریم و در برابر تخریبها نیز ترشرویی نمیکنیم.
جنتی در پاسخ به اعتراض افراد حاضر در مراسم که در مورد صدور مجوز برای مجموعه موسیقی که تک خوانی بانوان نیز در آن وجود داشته است، گفت: ارشاد چنین مجوزی صادر نکرده است و تمام فعالیتها ما زیر نظر ولیفقیه انجام میگیرد و ما در مسیر ولی فقیه حرکت میکنیم که اگر انحرافی انجام شود مقام معظم رهبری گوشزد میکنند.
وی تصریح کرد: برای پذیرفتن حقایق و آگاهی از مسائل باید اطلاعات و اخبار جناحهای گوناگون خوانده شود و برای آگاهی از حقایق نباید به اطلاعات یک منبع اکتفا کرد.
کد خبر: ۵۸۲۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
شمشیر اسلام را محکوم نکنید و بگذارید حسابی که استکبار از قاطعیت مردان خودساخته ما میبرد سر جایش باشد و همچنان حساب ببرند
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
حجت الاسلام ادیب یزدی، طی سخنانی در مراسم ختم والده ماجده دکتر احمدی نژاد، پس از تشریح جایگاه مادر از نظر اسلام، اظهار کرد: خدا ان شاا... صبر بدهد تا آقای دکتر احمدی نژاد بتوانند جای خالی مادر بزرگوارشان را تحمل کنند. آقای دکتر احمدی نژاد، برادر بزرگوار و نورانی ما، خستگی ناپذیر هستند، شما مراتب عرض ارادت مردم را به اخلاص ایشان و به مراتب خدمتگزاری این چهره خدوم و نورانی ملاحظه فرمودید. رحلت جانگداز مادر ایشان فرصتی بود تا مردم بار دیگر عرض ارادتی نسبت به آقای دکتر داشته باشند.
وي افزود: پریروز تشیع جنازه و مراسم امروز را دیدیم و خصوصا عنایت و بزرگواری رهبر فرزانه انقلاب را مشاهده کردیم. رهبر معظم انقلاب مطالب را با نگاهی دقیق، بصیرتی علوی، شجاعتی حسینی و صبری مجتبوی ملاحظه ميفرمایند. ما از شدت دقت این ابر مرد روزگار تعجب ميکنیم. توده های مردم در قرون و اعصار گذشته آرزو داشتند برای لحظاتی هم که شده روزگار رهبری فردی چون رهبر عظیم الشأن و نورانی را درک بکنند؛ این توفیق نصیب من و شما شد. عنایت مقام معظم رهبری و تسلیت ایشان در ارتحال این مادر بزرگوار و چهره دوست داشتنی دکتر احمدی نژاد رنگ و بوی دیگری دارد. این جواب خیلی ها را ميدهد، آنهایی که عجولانه قضاوت کردند و بی انصافانه حمله کردند و آنهایی که در خلوت های خود جک گفتند، مسخره کردند، خندیدند و خیال کردند دارند خدمت ميکنند.
ادیب یزدی، احمدی نژاد را شمشیر اسلام نامید و گفت: شمشیر اسلام را محکوم نکنید و بگذارید حسابی که استکبار از قاطعیت مردان خودساخته ما ميبرد سر جایش باشد و همچنان حساب ببرند. استکبار از نام نامی مردان بزرگ و قاطع و خودساخته ما ميترسد و استکبار باید بلرزد تا کارها پیش برود. به جناب زید بن علی، شهید انتقامگر گفتند چه کردی که خلیفه ی عباسی از دست تو و از ترس تو خواب ندارد؟! زید بلافاصله سجده شکر به جای آورد و فرمود عبادتی بالاتر این نیست که من نگذارم ظالم راحت باشد. جناب دکتر احمدی نژاد، بزرگواری است که نتانیاهو و اوباما را ميترساند و ميلرزاند و دشمن از خوف او در وحشت است. شمشیر اسلام را کند نکنید که این چهره لازم است. حتی کسانی که گمان ميبرند با مذاکره ميتوانند نتیجه ای بگیرند این شمشیر بیش تر برای آن ها کاربرد دارد. حتی اگر بلد باشند ميتوانند به برکت این شمشیر نورانی و استفاده از آن، قاعده مذاکره را عوض کنند و نگذارند استکبار زیاده خواهی هایش را ادامه دهد.
وی اضافه کرد: دوستان و عزیزان، حواس ها جمع باشد. بعضی ها نمی دانند چه ميکنند و روزی پشیمان ميشوند که دیگر خیلی از فرصت ها را از دست داده اند. به انقلاب وفادار باشید و برادر خود و دوست و دشمن خود را بشناسید. دکتر احمدی نژاد در دامان مادری که اهل مبارزه بوده و قبل از پیروزی انقلاب با ساواک درگیر بوده پرورش یافته اند. مادری متدین و بزرگوار که حتی خانه ای را که در آن از دنیا رفتند برای امور خیریه وقف کرده است و در زمان مسئولیت فزرندانش چه خون دل ها خورده اند؛ ایشان واقعا مادری نمونه بودند. این مادر گریه ها کرده و در خلوت خود زجرها کشیده. مادر بزرگواری که نماز صبحش را بخواند، زیارت عاشورا و قرآنش را بخواند و آن چنان باشکوه و زیبا، آن هم دقیقا در روز 22 بهمن از دنیا برود.
انتخاب
کد خبر: ۵۷۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
حجتالاسلام سید رضا اکرمی، نماینده 5 دوره مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری دولت یازدهم مهمان این هفته برنامه «شناسنامه» بود.
به گزارش «تابناک»، اکرمی در ابتدای برنامه گفت: من در سال 40 برای طلبگی وارد قم شدم و حجتالاسلام حسن روحانی هم همان سال از سمنان به قم آمدند و در مدرسه آیتالعظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل شدند. من نیز در مدرسه جهانگیرخان قم مشغول به تحصیل شدم. در خیلی از درسهای سطح با هم همدوره و هم سطح بودیم. من در طول این 53 سال از روحانی هوش،گوش، دانش و کوشش را دیدم.
** حصر قانونی و شرعی است
اکرمی در پاسخ به این سوال که در انتخابات 88چطور حاج اقای اکرمی سمت میرحسین موسوی رفتند، گفت: من تنها نبودم ستادی تشکیل دادیم آقای غفوری فرد و دکتر آخوندی و آقای کاتوزیان ومن بودم و انصارالله؟ ستادی به عنوان حمایت از میرحسین من برای خودم سه تا دلیل داشتم خوب دوران دفاع ایشان نخست وزیر بود چندسالی هم که من نماینده بودم ایشان را از نزدیک دیدم ساده زیستی و کوشش و تلاش .بیست سالی هم که از زمان نخست وزیری تا آن زمان خ داده بود من انصافا نقطه منفی از ایشان ندیدم در جامعه روحانیت مبارز هم نشسته بودیم برخی صحبت کردند که آقای میرحسین با رهبری زاویه دارد به دلیل آن قراین دوره ریاست جمهوری ونخست وزیریش.
وی ادامه داد: آیت الله امامی کاشانی در آن جلسه نقل کرد گفت من از ایشان سوال کردم اقای میرحسین شما با آقا زاویه فکری و عملی داشتید الان چه می گویید؟ ایشان با صراحت نقل کرد که آقای میرحسین گفته است که من رهبری آقا را قبول دارم ان زمان زمان خودش بود و الان زمان دیگر است. بنابراین من علاقهمند به آقای موسوی بودم و به این دلیل انتخاب کردم قانون مداری و ساده زیستی و کوشش آن دوران نخست وزیری نداشتن هیچ نقطه منفی آن بیست سال این هم نسبت به ولایت فقیه. ولی در همان دوره تبلیغات در ستادی که ما داشتیم یکی دو مورد بود.
** به شعار نه غزه نه لبنان اعتراض کردم
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: مثلا برخی هوادارانش شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می دهند من به آقای دکتر آخوندی گفتم که به میرحسین بگو این شعار ها یعنی چی ما همچین چیزی نداریم، ما فلسطین را به عنوان کار استراتژیکی داریم نه به عنوان تاکتیک و این حرفها نمیشود و یک مورد دیگر به آقای آخوندی گفتم به میرحسین منتقل کند چهارشنبه آخرین روز تبلیغات به قول آقای ناطق کرکره را کشیدیم پایین و 5شنبه شد و جمعه هم رای گیری بود.
اکرمی تصریح کرد: بعد از انتخابات من در مراسم تنفیذ آقای احمدی نژاد توسط رهبری و مراسم تحلیف در مجلس شرکت کردم نامه تبریک نمایندگان را امضا کردم و بعد آنچه که در خیابان ها گوشه و کنار چه عاشورا چه غیر عاشورا و روز قدس اتفاق افتاد همه را از دم، محکوم کردم و الان هم باورم این است که حصری که انجام گرفته قانونی و شرعی است و من با تمام وجود آن را پذیرا هستم و مقام معظم رهبری روی دشمن ما حساسند و باید هم باشند امریکا و اروپا و ارتجاع عرب نسبت به انقلاب ما طمع دارند نپذیرفتند ولو به ظاهر بگویند ما باید نسبت به آنها حساس باشیم و کاری نکنیم که دشمن در اندیشه و عمل ما زاویه ببیند باید دشمن را با تمام وجود محکوم کنیم بعد هم نسبت به آن حوادث واقعا جفا شد، بلاخره فتنه بود 8ماه کشور درگیر بود.
** رهبر انقلاب بعد از 25 سال بدیل ندارند
"من در دوران انتخابات هم میرحسین را ندیدم چه رسد به بعد من حشر و نشر حضوری که نداشتم بله آن روز احساس وظیفه کردیم ولی به قول معروف کارمان تمام شد ولی من در تمام حوادثی که رخ داد در مجلس بودم و میدیدم که انتخابات تمام اما حوادث ادامه دارد. اما این نکته را هم عرض بکنم اگر بنا باشد ما روی فتنه88 به صورت جامع بررسی بکنیم، معتقدم باید روی آن مناظره که برخی شورش ها و اختلافات را کلید زد هم بررسی کنیم. شب ارتحال امام بود میخواستیم مراسم سالگرد امام را برگزار کنیم. من اشاره کردم رهبرمعظم انقلاب همین الان هم بعد 25سال بدیل و عدیل (همانند) ندارد."
وی افزود: باید ما با تمام وجود براساس عقیده و تجربه تسلیم باشیم نه اینکه چشم و گوش بسته، اینها اسناد است. من هیچ وقت رابطهام را با جامعه روحانیت نداشتم.بعد از قصه ان مناظره یک مقداری به قول معروف گل آلود شد. واقعا به اقای ناطق جفا شد. برخی از دوستان ما هم نسبت به ایشان کم لطفی کردند بالاخره یک اطلاعیه ای لااقل .خدمت ایت الله مهدوی کنی رحمت الله علیه فرمودند من بعد از آن مناظره فردا در حرم امام به آقای احمدی نژاد تندی کردم گفتم این چه حرفی بود شما زدید چرا اسم بردید ولی این بیشتر می بایست به قول معروف بارز باشد. اقای روحانی هم خیلی کم در جامعه رو حانیت شرکت می کردند. اما بعد از این قصه یک کم جدی تر شد. الان که اقای روحانی انقدر گرفتار است .اقای ناطق هم ما خواهانیم که بیایند اما هنوز قانع نشدیم که بیایند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با آقای روحانی برای ثبت نام انتخابات سال92به وزارت کشور رفتید اما قبلا با آقای هاشمی نرفتید؟ گفت: من با آقای روحانی واقعا مثل دوبرادر هستیم ما را کنار اقای هاشمی نگذارید. اقای هاشمی شخصیتی است که ما برایشان دعا می کنیم وامیدواریم که ایشان را از خطاها مصونیت عنایت کند ولی با آقای روحانی خیلی صمیمیت داریم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در یادداشتی در روزنامه ای گفتید به عنوان شخص حقیقی که شورای نگهبان آقای هاشمی را تایید صلاحیت نکرد انتقاد دارید؟ گفت: من یادم نمی آید.
وی در پاسخ به این سوال که دولت اقای روحانی دولت سوم آقای هاشمی است؟ گفت: من بین این دو تشابه و سنخیت میبینم اما حتما دو فردند اصلا شرایط آقای هاشمی با شرایط فعلی اقای روحانی فرق می کند.
اکرمی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان نقش ویژه ای در پیروزی دکتر روحانی داشتند؟ گفت: من سه نکته اینجا عرض می کنم اولا تا مادامی که این واژه ی اصلاح طلبان اصولگرایان یک تعریف مشخص و گویا ندارد ما نمیتوانیم آنچه که پیش می اید را بگویم برای اصلاح طلبان است یا اصول گرایان .مثلا اقای روحانی تا روز سه شنبه ای که پنج شنبه اش انتخابات ممنوع می شود در نظر سنجی ها نفر سوم چهارم یاپنجم است .اما دیدیم روز سه شنبه و چهارشنبه سفر به مشهد که خود یک تابلو شد و وضع به گونه ای دیگر تغییر پیدا کرد که اقای روحانی دارد به جلو می آید و ایشان گفتند در دیدار با آقای طبسی فرمود من به شما تبریک می گویم .درنظرسنجی ها چیزی که موردتوجه قرار نمی گرفت نظرنداده ها بودند که ان عدد بالایی بود وآن عدد بالا روز جمعه خودش را نشان داد .مثلا خیلی ها باورنمیکردند آقای روحانی در روستاها آنقدر رای داشته باشد با اینکه او اصلا سفر نکرده بود ولی مردم روستا رای دادند. بالاخره 30 درصد مردم کشور روستاییها هستند. یا اینکه در مشهد که جایگاه قالیباف و جلیلی بود ولی رای روحانی بالاتر بود. ما تامادامی که در کشور تشکل و حزب و تحزب نداریم، جمعیت ما شناور است. نه فقط برای روحانی، شما در سال 76 فکر میکردید خاتمی رای بیاورد؟ در مورد احمدینژاد هم اینگونه بود. این از اشکالاتی است که ما داریم. ما باید به تشکل تن دهیم و حزب را شکل دهیم و کار مرامنامه ای در طول سال داشته باشیم. به نظر من این افراد هستند که خودشان را نشان میدهند نه جریانها. جریانهای اصوگرا، اصلاحطلب یا قسمت سوم خلی تاثیرگذار نیستند. مردم خودشان تشخیص میدهند و انتخاب میکنند.
وی در مورد اینکه رفتار اصولگرایان در این چند سال با دولت روحانی چگونه بوده است، گفت: ابتدا ما باید بنشینیم و اصولگرایی و اصلاحطلبی را معنا کنیم. من اصولگرایی هستم که اصلاح طلبی را قبول دارم. ما باید در روشهایمان تجدید نظر بکینم. همین اقتصاد مقاومتی امری ضروری است که ما باید به آن توجه کینم و این برای ما ضروری است. ما 2 چیز را باید همیهش حکم قرار دهیم، اول رهبری و بعد قانون. الان وقت نظر دادن نیست. ما سند چشم انداز 20 ساله، برنامه 5 ساله پنجم، قوانین و رهبری را داریم. این را باید جدی بگیریم و به آن عمل کنیم. قطعا هرکسی که اصلاح طلب جدی است قطعا باید اصولگرا باشد زیرا اصلاحات را که نمیتوان در هوا انجام داد و باید به اصولی پایبند بود.
اکرمی در پایان گفت: من درباره شهادت و شهدا 3 تا حرف دارم. اول اینکه وجدانا باور دارم شهدا با آگاهی و تعقل و ایمان پذیرفتند و رفتند جلو. من باور دارم هرکس در هر لباس و هر پستی نسبت به شهدا و خانواده شهدا از روی علم و عمد و عناد خیانت کند حتما چوب میخورد و واگذار به آخرت هم نمیشود. من این را در زندگی لمس کردم. حرف آخرم در مورد شهید خودم است. من در دوکوهه و عملیات کربلای 8 بودم که به من خبر داددند که ایشان شهید شده است. من 2 رکعت نماز شکر به جا آوردم که بچه 19 ساله من در این مسیر عاقبت به خیر شد. وقتی ساک او را تحویل گرفتم دیدم کتاب دانشگاهی است و رویش قرآن است. نواری هم از صدای او بود که با شنیدن آن فهمیدم پسر من خوب و زیبا انتخاب کرده است و با اطمینان و آرامش این مسیر را انتخاب کرده است و در حرفهایش هم داشت که این امام بود که ما را به آنجا رساند. از سال 66 تا حالا من نسبت به او و راه شهدا وفادارم و از خدا میخواهم ما را مدیون شهدا نکند زیرا آنها نسبت به امام خیلی مخلص بودند. دشمنان انقلاب خیر نمی بینند و دوستان انقلاب سرفراز خواهند بود.
کد خبر: ۵۶۶۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
صبح امروز همگام با مسلمانان سراسر جهان و کشور عزیزمان ایران اسلامی، پرسنل و اساتید دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در کمپین عشاق حضرت محمد (ص) شرکت کردند
کد خبر: ۵۵۷۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
چرا مأموران انتظامی در مرزها به قاچاقچیانی که به سوی مرزبانان آتش گشوده بودند، اجازه نمیدادند ابتداء درباره انگیزه خود از حمله به مرزبانان توضیح بدهند و بعد مانع آتشافروزی آنان شوند؟! و یا چرا رزمندگان اسلام در جریان جنگ تحمیلی بیآن که درباره علت حضور نظامیان دشمن در جبهه نبرد توضیح بخواهند به سوی آنها شلیک میکردند؟ و یا چرا پلیس بعد از اسارت سارقان مسلح و قاتلان محارب، آنان را بدون محاکمه در زندان نگاه میدارد؟! پاسخ این لاطائلات بدیهیتر از آن است که نیازی به توضیح داشته باشد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱-چرا در مراسم بزرگداشت حماسه حسینی(ع) که همه ساله در سراسر جهاناسلام برپا میشود و دهها میلیون نفر علیه قاتلان اباعبدالله الحسین(ع) به کوچه و خیابان آمده و جنایت وحشیانه آنان را محکوم میکنند، به طرفداران شمر و یزید و ابنسعد و ابنزیاد و حرمله و... اجازه داده نمیشود که در میان تودههای عظیم و انبوه مردم عزادار حضور یافته و از خود دفاع کنند؟ و مثلا برای مردم توضیح بدهند که چرا در عاشورا ی سال ۶۱ هجری، خون پاک فرزند رسولخدا(ص) و اصحاب و یاران او را برزمین ریختهاند؟ و چرا سرهای مطهر آنان را از بدن جدا کرده، خیمهها را به آتش کشیده و زنان و کودکان را به اسارت بردهاند؟ شاید آنها برای آنچه در آن روز مرتکب شده بودند، دلیل قانعکنندهای داشته باشند؟! که اگر فرصت و امکان ارائه دلایل و نظرات خود را پیدا کنند، قضاوت مردم درباره آنها تغییر کند! از کجا معلوم که تقصیر اصلی با اردوگاه امام حسین(ع) نبوده است؟! و یا بخشی از گناه آن جنایت وحشیانه به خاطر برخی از اقدامات در همین اردوگاه نبوده باشد؟!چرا با خواندن این چند سطر عصبانی شده و با خشم ابرو در هم کشیدهاید؟! و نگارنده را احمق! و یا دستکم، دیوانه تصور میکنید؟! و این احتمال را پیش میکشید که شاید طرحکننده این سوال با اردوگاه یزید و ابنزیاد سر و سرّی داشته باشد؟!
حتما در پاسخ خواهید گفت؛
اولا؛ رذالت و خباثت شمر و یزید و ابنسعد به اندازهای آشکار و بدیهی است که کمترین نیازی به اثبات ندارد و نه فقط یک یا دو یا ده یا صد، بلکه هزاران دلیل و سند غیرقابل انکار از جنایت وحشیانهای که یزیدیان نسبت به خاندان رسالت و همه انسانها از عصر عاشورا تا عصر حاضر مرتکب شدهاند، حکایت میکند. به گونهای که جزئیترین ابراز تردید در آن، تنها میتواند ناشی از حماقت، دیوانگی و یا مأموریت و وابستگی تردیدکننده تلقی شود.
ثانیا؛ خواهید گفت؛ که اردوگاه سیدالشهداء علیهالسلام غیر از سخنان و بیانات حضرت اباعبدالله(ع) و برخی از یارانش که آنهم در همهمه و شیهه اسبان مهمیز خورده گم میشد، هیچ تریبون دیگری نداشت ولی در همان حال اردوگاه یزیدیان از تمامی تریبونهای آن روز برای تبلیغ نظر و ادعای وارونه خود علیه اردوگاه حسینی(ع) برخوردار بود. سگها را گشاده و سنگها را بسته بودند. بنابراین آنچه نیاز به بازخوانی دارد، مظلومیت مولای شهید ما حسین بن علی(ع) است و آنچه نباید به فراموشی سپرده شود- تا فرصت تکرار نیابد- شرح و تفصیل جنایات وحشیانه یزید و شمر و عمرسعد و ابنزیاد و حرمله و... است. مگر آن حرامیان تاریخ، غیر از آنچه با صدای بلند و در همه جهان آن روز اسلام عربده کشیدهاند، سخن ناگفته دیگری دارند که فرصت گفتن نیافته باشند؟!
ثالثا؛ شاید بگویید؛ مگر تاکنون در هیچیک از مراسم بزرگداشت حماسه حسینی(ع) شرکت نکرده و در سوگ او حضور نداشتهای؟! و مگر نمیبینی که در این مراسم فراگیر و در عزای سالار شهیدان، بیشتر از آنچه درباره مظلومیت مولای شهیدمان حسین بن علی(ع) و علت قیام آن بزرگوار گفته میشود، از انگیزه یزیدیان در قتل مولای شهید(ع) و به اصطلاح دلایلی که برای ارتکاب آن جنایت بزرگ تاریخی آورده بودند، سخن در میان است. و تمامی آنچه درباره انگیزه اباعبداللهالحسین علیهالسلام از قیام و انگیزه و چرایی ارتکاب آن جنایت از سوی حرامیان، گفته و نوشته میشود، مستند به اسناد غیرقابل خدشه و مکتوب و مضبوط است. بنابراین، چرا تصور میکنید و به دروغ حنجره پاره میکنید که یزیدیان فرصت اعلام نظر و دفاع از خود را نداشتهاند و پیروان اباعبدالله الحسین(ع) درباره واقعه عاشورا ی سال ۶۱ هجری، یکطرفه به قاضی رفته و شمر و یزید و ابنسعد و ابنزیاد و بقیه حرامیان را محکوم میکنند!
بسیار خوب! نگارنده از ادعای کاذب خود دست میکشد و استدلال شما را قاطع، غیرقابل خدشه و پذیرفتنی میداند. اما آنچه نگارنده، مطرح کرده است، فقط یک ادعای کاذب و سؤال جعلی است که منظور از طرح آن، شنیدن هزارباره استدلالها و نظرات منطقی و مستحکم شما بوده است وگرنه، نگارنده نیز از ژرفای دل با شما عزیزان همراه و همعقیده است و برای مزید اطلاع شما، این توفیق حداقلی را دارد که با هربار نوشیدن آب، به ساحت مقدس اباعبداللهالحسین(ع) سلام و بر قاتلان آن امام مظلوم و شهید لعن و نفرین بفرستد. حتما میپرسید، در حالی که پاسخ ادعای کاذب و پرسش جعلی خود را میدانی از طرح آن چه انگیزهای داشتهای؟!
جواب آن است که دیروز یکی از نمایندگان مجلس که مدعی است هوشمند! و عاقل! و غیروابسته است، سؤال مضحک فوق را که پاسخی بدیهی دارد، برای تبرئه سران فتنه آمریکایی، اسرائیلی ۸۸ و پاککردن داغ ننگ وطنفروشی آنان بر زبان آورده و این واقعیت را نادیده گرفته است که اصحاب فتنه نه فقط از دهها رسانه و سایت اینترنتی داخلی برای پمپاژ ادعای دروغ تقلب و تلاش برای براندازی نظام برخوردار بودهاند بلکه تمامی رسانههای پردامنه دشمنان بیرونی نظیر بیبیسی فارسی، صدای آمریکا، العربیه فارسی، یورو نیوز فارسی، رادیو زمانه، رادیو و تلویزیون اسرائیل، شبکههای تلویزیونی کشورهای عربی و دهها شبکه تلویزیونی فارسی زبان در آمریکا و اروپا، شبکههای اجتماعی فیسبوک، توئیتر و... نیز در خدمت همین پادوهای وطنفروش بوده است. ضمن آن که آزادانه هر از چند روز بیانیه صادر کرده، مصاحبه میکردند و... گفتنی است که «گوگل» بزرگترین و معروفترین موتور جستجوگر، سرویس «ترجمه فارسی- GOOGLE TRANSLATE -» را اختصاصا و با اعلام قبلی برای حمایت از سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ راهاندازی کرده بود و فیسبوک به دستور رسمی وزارت خارجه آمریکا تعمیرات سالانه خود را با همین منظور به بعد موکول کرده بود و...
۲- چرا مأموران انتظامی در مرزها به قاچاقچیانی که به سوی مرزبانان آتش گشوده بودند، اجازه نمیدادند ابتداء درباره انگیزه خود از حمله به مرزبانان توضیح بدهند و بعد مانع آتشافروزی آنان شوند؟! و یا چرا رزمندگان اسلام در جریان جنگ تحمیلی بیآن که درباره علت حضور نظامیان دشمن در جبهه نبرد توضیح بخواهند به سوی آنها شلیک میکردند؟ و یا چرا پلیس بعد از اسارت سارقان مسلح و قاتلان محارب، آنان را بدون محاکمه در زندان نگاه میدارد؟! پاسخ این لاطائلات بدیهیتر از آن است که نیازی به توضیح داشته باشد. چرا که افراد یاد شده مرتکب جرم مشهود شده بودند که در حال محاربه مستوجب قتل بودهاند و در غیر اینصورت مظلومان را به قتل میرساندند - که رساندند- و در حال اسارت محاکمه آنان فقط برای تعیین مجازات بود و نه اثبات جرم.
دیروز آقای علی مطهری، همان نماینده یاد شده از تریبون مجلس و برای چندمین بار اعلام کرد که حصر سران فتنه بدون حکم قضایی بوده و غیرقانونی است! و این واقعیت ملموس را نادیده گرفت که سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ به گواهی صدها سند غیرقابل انکار تحت مدیریت مستقیم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و با هدف براندازی نظام دست به وطنفروشی و جنایت زدهاند و جرایم و جنایات مشهودی نظیر ادعای تقلب در انتخابات - فرمول دیکته شده جرج سوروس صهیونیست به خاتمی و دستورالعمل آشکار ریچارد رورتی به فتنهگران- دریافت کمک مالی کلان از ملکعبدالله سعودی و چند کشور اروپایی، حمایت آشکار از اسرائیل و آمریکا، قتل مردم کوچه و بازار، آتش زدن مسجد، آشوب خیابانی، اهانت به ساحت مقدس عاشورا ی حسینی(ع)، سنگباران نمازگزاران عاشورا ، پاره و لگدمال کردن عکس مبارک حضرت امام(ره)، اعلام آشکار محاربه با نظام اسلامی - شعار انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است- و دهها جنایت دیگر فقط بخشی از جرم غیرقابل اغماض آنان است تا آنجا که نتانیاهو از آنها با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کرد و اوباما، حمایت از سران فتنه را با ذکر نام، وظیفه استراتژیک آمریکا دانست و...
آیا سران فتنه فقط به خاطر بخش اندکی از این همه جنایت، مستحق چندین بار اعدام نیستند؟ ضمن آن که قانونی بودن شورای عالی امنیت ملی و ضرورت اجرای تصمیمات آن در قانون اساسی تصریح شده است و رئیس قوه قضائیه که بالاترین مقام قضایی است از جمله اعضای این شورا میباشد.
آقای علی مطهری، از قانون سخن میگوید و توضیح نمیدهد که آیا سران و عوامل فتنه حاضر به پذیرش حکم قانون هستند؟! و اگر بودند، چرا درباره ادعای تقلب- که خود با عمل خویش و در مواردی با بیان صریح آن را تکذیب کردهاند- حاضر به پذیرش قانون و طی روال قانونی تصریح و شناخته شده نبودند؟ و...
۳- و بالاخره اگرچه دراینباره گفتنی بسیار است ولی تنها به نکتهای که هوشیاری آقای علی مطهری در اظهارنظر را میطلبد، اشاره میکنیم و آن، این که، آنچه ایشان هر از چند گاه مطرح میکند و مانند اظهارات دیروز وی بلافاصله با استقبال گسترده رسانههای آمریکایی و صهیونیستی روبرو شده و با کف و سوت گروههای ضدانقلاب همراهی میشود، حاوی هیچ نکته تازه و یا سخن ناگفتهای نیست بلکه نظیر آن بارهاوبارها از سوی دیگران مطرح شده و بیاعتنایی رسانهها و محافل دشمنان اسلام و انقلاب و نظام را در پی داشته است. بنابراین بدون کمترین تردیدی میتوان نتیجه گرفت که اظهارات ایشان به خودی خود برای دشمنان بیرونی و دنبالههای داخلی آنها کمترین ارزش و اهمیتی ندارد و اگر چنین بود، چرا وقتی مشابه همین اظهارات از سوی دیگران مطرح میشود، به آن اعتنایی نمیکنند؟ پاسخ فقط به فقط در انتساب آقای علی مطهری به بیت شریف استاد بزرگوار، آیتالله شهید مطهری است. توضیح آن که رسانهها و محافل بیگانه و ضدانقلابیون وابسته به آنها بدون استثناء در نقل قول از ایشان تاکید میکنند، آقای علی مطهری فرزند آیتالله مطهری و به سختی میتوان حتی یک نمونه را یافت که قید یاد شده را نداشته باشد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که جناب علی مطهری بدون انتساب به پدربزرگوار و شهیدشان نزد رسانهها و محافلی که برای ایشان کف و سوت میزنند، اهمیتی ندارد.
و باید از ایشان پرسید که اولا؛ دیدگاهها و نظرات وی چه نسبتی با دیدگاهها و نظرات استاد شهید دارد ثانیا؛ اگر انتساب نسبی وی با استاد شهید نادیده گرفته شود، چه باقی میماند؟! ثالثا؛ مگر نه اینکه در کلام خدا به صراحت آمده است؛ اناولی الناس بابراهیم للذین اتبعوه «نزدیکترین انسانها به حضرت ابراهیم(ع) کسانی هستند که از آن پیامبر بزرگوار پیروی میکنند» و نه کسانی که با آن پیامبر اولوالعزم فقط رابطه نسبی داشتهاند. و رابعا؛ آیا جناب ایشان به این نکته توجه کرده است که چرا قاتلان استاد شهید مطهری، از اظهارات وی ذوقزده شده و برایش کف میزنند؟! و خامسا؛ آقای علی مطهری، غیر از مطالعه آثار شهید مطهری- اگر آنها را مطالعه کرده باشند!- چه کانال دیگری برای درک و فهم نظرات آن بزرگوار داشتهاند؟ چرا که سن ایشان به بهرهگیری از محضر مستقیم استاد، قد نمیدهد بنابراین باید بپذیرند اگر قرار به بهرهگیری از طریق آثار استاد باشد، دیگران به مراتب از ایشان به دیدگاهها و نظرات استاد شهید نزدیکتر هستند.
کد خبر: ۵۴۱۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت::رقبای ما با وحدت، طعم شیرین پیروزی را چشیدهاند. آیا ما طعم تلخ عدم وحدت را چشیدهایم؟ آیا کافی نیست که از تجارب گذشته خود عبرت بگیریم؟
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:به گزارش مهر،غلامعلی حداد عادل در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی حماسه 9 دی را اتمام حجت مردم با بیگانگان و فعالان سیاسی دانست و گفت: مردم در حماسه 9 دی به فعالان سیاسی اعلام کردند که ما راه خود را گم نکردهایم و شما با تفرقه و اختلافات خود ما را گمراه نکنید.
او گفت: انقلاب اسلامی امروز 36 ساله شده است و در این 36 سال هم ما تجارب زیادی کسب کردهایم و هم دشمنان ما تجربه بیشتری را آموختهاند. این موضوع از این منظر اهمیت پیدا میکند که دشمنان انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نمیدانستند شیعه چیست و چه میگوید. اما در این 36 سال دهها همایش در این زمینه برای شناخت تفکر مبنایی انقلاب برپا شده است.
حداد عادل گفت: امروز کتابهای زیادی در مورد عاشورا ، کربلا و شیعه در دانشگاههای آمریکا تالیف شده است و در این راستا یک خانم یهودی، یک کتاب دانشگاهی مفصل در مورد کربلا نوشته است. بنابراین آنها شناخت بیشتری نسبت به شیعه و انقلاب اسلامی پیدا کردهاند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن از جنگ، راهاندازی جریانهای سیاسی همسو با آن و دیگر مسائل نتیجه نگرفت، گفت: امروز مساله فشار اقتصادی در دستور کار دشمن علیه نظام اسلامی است. البته این به این معنا نیست که دشمن از تهاجم فرهنگی مایوس شده است اما امروز دشمنان محور مقابله با انقلاب را فشار اقتصادی تشخیص دادهاند.
او در ادامه با اشاره به اهداف دشمن در مقابله با نظام اسلامی، تاکید کرد: دشمن برنامهاش این است که تبلیغات روانی ایجاد کند که مردم فکر کنند مرگ و حیات همه بسته به توافق با آمریکا و غربیهاست و تنها با توافق آنها کاهش و افزایش تحریمها را خواهیم داشت.
حداد عادل با اشاره به مذاکرات سالهای گذشته هستهای گفت: دو سه سال پیش در مذاکرات شما دیدید که در داخل کشور رسانهها و برخی ماهوارهها طوری وانمود میکردند که انگار آسایش، مرگ و حیات تنها منوط به نتیجه مذاکرات است؛ ما باید مراقب باشیم که در این دامها نیفتیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و تبلیغات نامزدها اشاره کرد و گفت: در تبلیغات نامزدهای انتخابات من متوجه شدهام که گفتمان نامزدها در تبلیغات به این سمت پیش میرود که بحث اقتصادی را مبنا قرار میدهند و هر کسی میگوید که من میتوانم مشکلات اقتصادی را حل کنم؛ این اتفاق دقیقا آن چیزی است که طرف مقابل ما یعنی دشمن میخواهد.
او گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روزی که رابطه با آمریکا قطع شد، امام گفت ما رابطه با آمریکا را میخواهیم چه کنیم و همان نان و پنیر خود را میخوریم اما در گفتمان نامزدهای انتخابات، در تبلیغاتشان چنین چیزی را نشان نمیداد.
حداد عادل با اشاره به کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر گفت: این اتفاق نشاندهنده این است که اگر ما در قضیه هستهای هم به توافق برسیم و همه تحریمها هم برداشته شود، آنقدر قیمت نفت پایین آمده است که دشمن میتواند ضربه اقتصادی را بر ما وارد کند. دشمن میخواهد در باور عمومی جامعه این موضوع را القاء کند که وضعیت اقتصادی تنها با مصالحه با آمریکا حل میشود. آنها میخواهند با مدیریت افکار عمومی در سیاست داخلی ایران و انتخاباتهای ما اثر بگذارند.
او با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در فعالیتهای خود محور قرار دهیم، گفت: ما نباید در دام حیلههای دشمن بیفتیم. ما باید اقتصاد مقاومتی را گفتمان حاکم بر فعالیتهای اقتصادی خود کنیم و اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نخواهد شد و با سبک زندگی غربی ما اقتصاد مقاومتی نخواهیم داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ما در مقابل فشارهای دشمن در چند سال اخیر دیدهایم که در عرصه اقتصادی ایران هم میدانهای جدید اقتصادی فعال شده است.
حدادعادل با بیان اینکه امروز ایران به چنان اقتداری رسیده است که در اربعین امسال 1.5 میلیون ایرانی به شیعیان عراق میپیوندند و روحاً یکی میشوند، گفت: این امر نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان مثال در قضایای منطقه به خصوص قضیه سوریه، پشتیبانی و اقتدار ایران مانع فروپاشی نظام سوریه شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی راز اقتدار ایران را صداقت انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: قدرت اصلی جمهوری اسلامی، صداقت آن است.
او با اشاره به برخی مواضع آزاردهنده مبارزین فلسطینی در سالهای اخیر گفت: در یکی دو سال اخیر از برخی مبارزین فلسطینی، رفتارها و گفتارهای آزاردهنده شنیده شد اما با این حال رهبری در کمک به مبارزان فلسطینی تاکید داشتند و همواره میفرمودند باید کمک به این مبارزین ادامه پیدا کند، چرا که این امر از اصول کار ما است و ما کاری به موضعگیری این و آن نداریم.
حداد عادل گفت: این تدبیر رهبری باعث شد که در جنگ غزه مبارزین فلسطینی گفتند اگر کمک ایران نبود، ما نابود میشدیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صداقت، معامله نکردن و ساسی کاری را از جمله لوازم قدرت دانست و گفت: خدایی کار کردن مستلزم قدرت است و اگر میخواهیم این قدرت موثر باشد، باید بدانیم که اقتدار معنوی باید بر ما حاکم شود.
او گفت: آنچه که میتواند راه ایران را در جهان باز کند، الگویی است که بر اساس استثمار و استعمار به دست نیامده باشد. امروز ما در یک مصاف جدی وارد شدهایم که این مصاف، یک مصاف اقتصادی است و باید متوجه باشیم که دشمن با اهرم اقتصادی قصد دارد در بین ما تفرقه ایجاد کند و انقلاب را به انحراف بکشاند؛ لازمه مقابله با این اتفاق، وحدت است.
حداد عادل با بیان اینکه من نمیخواهم به اتفاقاتی که در انتخابات گذشته در مورد اصولگرایان رخ داد، اشاره کنم و سر این زخم را باز کنم، گفت: ما هر جا دست به دست هم دادیم، پیروز شدیم و ما هر جا متفرق شدیم، شکست خوردیم. آیا مجلس هفتم یادتان هست که با وحدت توانستیم پیروز شویم؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رقبای ما با وحدت، طعم شیرین پیروزی را چشیدهاند. آیا ما طعم تلخ عدم وحدت را چشیدهایم؟ آیا کافی نیست که از تجارب گذشته خود عبرت بگیریم؟
او با تاکید بر اینکه مهم این است که مجلس اصولگرا باشد، گفت: ما باید در مسیر رهبری اقدامات خود را انجام دهیم و اینکه من در مجلس باشم یا دیگری، مهم نیست؛ بلکه مهم این است که اصولگرایان در مجلس حضور داشته باشند. نه اینکه هر جایی به نفعمان بود و به رهبری توهین شد، سکوت کنیم و صداقت نداشته باشیم. مهم این است که انقلاب حفظ شود.
حداد عادل با بیان اینکه من عضو هیچ حزب و گروهی نیستم، ولی همه دوستان عضو احزاب اصولگرا را دوست دارم، گفت: اگر یکی از افراد این جمعیتهای اصولگرا در مجلس حضور نداشته باشند، مهم نیست بلکه مهم این است که مجلس اصولگرا باشد تا بتوانیم برای آینده بهتر عمل کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی امسال، گفت: مردم در این راهپیمایی به دنیا اعلام کردند راهمان حسینی است و شعارمان «هیهات من الذله» است. این راهپیمایی اربعین حسینی را دست کم نگیرید و راهپیمایی اربعین با حماسه 9 دی یک حقیقت در دو جلوه بودند.
او گفت: روزنامههایی هستند که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی امسال را در صفحات اول خود کار نکردند و برایشان ارزش خبری نداشت. آنها از چه چیزی میترسند که این اتفاق عظیم را پوشش ندادهاند؟ این اقدام نشان میدهد که ما باید مراقب باشیم که انقلاب را به دست آنها ندهیم.
کد خبر: ۵۳۲۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
آنچه ما را به تکرار مکررات و گفتن واقعیات فوق واداشت زمزمه ی تطهیر افرادی است که خسارت بزرگ و جبران ناپذیری را بر ملت نجیب ایران تحمیل نمودند و دست طمع دشمن را بر این کشور دراز کردند
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
متن بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان پیرامون وقایع سال ۸۸
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه تحلیلی پیرامون وقایع سال ۸۸
حضرت آیت الله العظمی امام سید علی الحسینی الخامنه ای – مدظله -:
اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح می کنید، مسئلهی اصلی و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئلهی اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیر قانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛این را چرا فراموش می کنید؟(۰۶/۰۵/۱۳۹۲)
در ایام ۸۸ ، جملیون نظام سوار بر شتر سرخ موی نخوت و کینه راندند و عَلَم دروغ تقلب برافراشتند و دهانهای مهمل گوی خود را بر روی نظام باز کردند، در آن روزها خداوند صحنه دیگری از خون دلهای حضرات معصومین(ع) را بر ما گشود.
دیدیم که چگونه افراد منتسب به چهره های سیاسی پیشگام کندن ریشه نظام، امام و اسلام شدند و فرزندان زبیرها رهبر و پیشوای فتنه گران گردیدند و کمکهای پشت صحنه ی شیاطین زمان را به اصحاب فتنه رساندند.
ما با هم تجربه کردیم که چگونه مریدان معاویه در صف انقلابیون و اصحاب خاص رخنه کردند و هیزم آتش فتنه را فراهم آورده و کشته سازی و شایعه پروری نمودند و شمشیر زبان داعیه داران سیف الاسلامی نهضت خمینی کبیر(ره) را بر روی امیر مومنان و ولی امر مسلمین کشیدند.
ما متاسفانه چشیدیم طعم تلخ صحنه گردانی خواصِ دنیا طلب را در یورش به خیمه ی اصیل انقلاب و گشودن دهان آنها به طعنه و تهدید بر امام امت و عزیز ملت.
همه دیدیم گذشتن فتنه انگیزان و بازی گردانان صحنه را از همه ی اصولی که خود عزت نداشته ی شان را از آن داشتند.
همه ی ملت به بصیرت دیدند که اصحاب جملِ درون نظام، به ظاهر بر سر یک ادعای دروغ و در باطن به جهت حقد، کینه و حسد و البته در خطر دیدن دنیایشان و اشاره ی دشمنان شکست خورده ی انقلاب، چگونه اصل حکومتی را که برای جلوس بر مسند آن در انتخابات شرکت کرده بودند نشانه رفته و به صراحت سقوط آن را خواستار شدند.
چگونه با این همه دلایل روشن و آشکار باور کنیم که وقایع تلخ سال ۸۸ ، لکه ی سیاه و دعوای پیش پا افتاده ی دو طیف بر سر نشستن عَمر یا زید بر مسند ریاست جمهوری بوده است. اگر اینگونه بود
لشگر کشی خیابانی چرا؟
زیر سوال بردن ارکان و نهادهای نظام چرا؟
آرزوی مرگ برای ستون خیمه گاه انقلاب چرا؟
پاره کردن عکس و توهین به بنیانگذار این حکومت چرا؟
همدستی و همنوایی با قاتلان حرفه ای و منافقین اسم و رسم دار چرا؟
کشتن مدافعان نظام چرا؟
تبدیل شدن به خط قرمز آمریکا، اسراییل و منافقین چرا؟
محبوب شدن نزد بهاییان و همجنس بازها چرا؟
حمله به پایگاههای مردمی جمهوری اسلامی چرا؟
به آتش کشیدن قرآن و مسجد و منبر چرا؟
تیغ کین بر نمازگزار و عزادار سید الشهداء چرا؟
به زیر کشیدن علم و پرچم عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام عاشقان، حسین (ع) در روز عاشورا چرا؟
و از همه بدتر، تبری نجستن و حمایت کردن از این کژیها چرا؟
اینها همه سند محکم و متقن این حرف درست امام عزیزمان آیت الله العظمی سید علی الحسینی الخامنه ای – مد ظله – است که اتفاقات سال ۸۸ فتنه ای عظیم برای براندازی نظام و بر اساس طراحی ده ساله ی دشمن بود. آنچه مستندات غیر قابل خدشه نشان می دهد تکرار کلمه ی تقلب و امثال آن توسط صحنه گردانان حادثه و شاگردان “جین شارپ” و “جورج سوروس” یکسال قبل از انتخابات شروع شده بود که مرور چند جمله از آن روشنگر است :
رادیو فردا به نقل از ایسنا : “محمد خاتمی نسبت به سلامت انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد.”(۹ مهر ۸۷)
روزنامه دنیای اقتصاد : “هشدارهای هاشمی را جدی بگیریم.”(۵ آذر ۸۷)
روزنامه آفتاب یزد به نقل از فیض الله عرب سرخی : “برخی اصولگرایان نیز نگران سلامت انتخابات هستند.”(۴ دی ۸۷)
روزنامه آفرینش به نقل از هاشمی رفسنجانی : “دخالت در رای مردم به استبداد می انجامد.”(۵ دی ۸۷)
رادیو فرانسه : “پیشنهاد نهضت آزادی درباره ی نظارت بین المللی برای تضمین آزادی و سلامت انتخابات.”(۱۹ دی ۸۷)
روزنامه اعتماد به نقل از منتجب نیا : “دغدغه ی سلامت انتخابات در میان مردم وجود دارد.”(۱۹ اردیبهشت ۸۸)
و دهها نمونه دیگر گواه این مطلب است که این طیف به قول آقای ابطحی تقلب را به عنوان رمز فتنه بسیار قبل تر از برگزاری انتخابات اعلام نموده بودند.
این انتخابات توسط همان نظام و با اجرای همان نهادهایی برپا شده بود که طیف مدعی در چهار دوره ریاست جمهوری بعد از امام راحل- ره – از طرف مردم و در همین روند منتخب شده و بر کرسی نظام نشسته بودند. پس آنچه بر زبان می راندند در دل قبول نداشتند، لکن برای استفاده در موقع مقتضی و زمان مناسب به انداختن این شبهه در دل و جان مردم احتیاج داشتند و البته به افراد کج فهمی چون موسوی و کروبی برای اجرا و پیگیری.
آنچه ما را به تکرار مکررات و گفتن واقعیات فوق واداشت زمزمه ی تطهیر افرادی است که خسارت بزرگ و جبران ناپذیری را بر ملت نجیب ایران تحمیل نمودند و دست طمع دشمن را بر این کشور دراز کردند و این زیاده رویی تا آنجا پیش رفته که برخی از این افراد، مدعی ظلم رفته بر خودشان شده اند.
اگر امروز محبت کریمانه ی نظام و صبر آمیخته با حکمت امام، مانع از محاکمه حضرات فتنه گر به عنوان باغی و محارب در دادگاههای صالحه ی جمهوری اسلامی گردیده و تنها به حصر معدودی و محدودیت عده ای دیگر منجر گشته و این کرامت و آن حکمت تا آنجا پیش رفته که ارتزاق برخی دیگر از محل بیت المال مسلمین و نشستن بر مصادر و منابر حکومت را تاب آورده، امر نباید بر ایشان مشتبه شود که چشمان تیزبین ملت عزیز ایران اسلامی به عنوان صاحبان اصلی نظام به خوبی و درستی پندار، گفتار و کردار ایشان را رصد کرده و این بار اگر نیت شومی در سر بپرورانند و یا قول و فعل ناصوابی بر زبان و دست برانند، اعمال مجرمانه ی فعلی و قبلی را همه با هم در کفه ی ترازوی عدالت قرار می دهد و حکمی درخور یاغیان و طاغیان بر آنها خواهد راند، اگر صبر بر طغیانشان بیفزاید. پس خود اندازه نگهدارند.
والسلام علی من التبع الهدی
بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان
منبع/گفتمان نیوز
کد خبر: ۵۳۱۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ما دانشجویان و هنرمندان شهرستان لنده- استان کهگیلویه و بویر احمد دراین روز بار دیگر با آرمانهای والای امام خمینی(ر.ه) ورهبرمان امام خامنه ای(مدظله العالی) تجدید پیمانی دوباره می کنیم وبر این پیوند افتخار می کنیم
کد خبر: ۵۳۰۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
مردم زمانی که احساس کردند به ارزشهای دینی و اعتقادیشان توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزههای اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماعشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند
کد خبر: ۵۲۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲