فرماندار لنده: اتصال جاده پاتاوه به دهدشت و لنده به خوزستان بیش از 150 کیلومتر مسیر خوزستان به مرکز کشور را کاهش میدهد.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:محمد مرادی در نخستین همایش توسعه شهرستان لنده گفت: مهمترین و مؤثرترین راه برای تدوین و تهیه یک برنامه منسجم و پایدار در جهت توسعه شهرستان همفکری و هماندیشی نخبگان با رویکرد آیندهنگری است.فرماندار شهرستان لنده افزود: تاکنون بیش از 20 اداره و یا نمایندگی در شهرستان لنده دایر شده و تعدادی از ادارات خدماترسان اصلی به واسطه مشکلات ساختاری و اداری تاکنون نتوانستند نمایندگی خود را در این شهرستان دایر کنند که این خود از چالشهای اساسی و موانع اصلی سد راه توسعه شهرستان لنده محسوب میشود.مرادی متذکر شد: متأسفانه عدم وجود زیرساختهای لازم از جمله مکان مناسب و زمین جهت استقرار ادارات و نهادها از دیگر مشکلات اساسی شهرستان لنده بوده که همین امر نیز استقرار ادارات را با مشکل مواجه کرد.رئیس شورای اداری شهرستان لنده اضافه کرد: توسعه شهرستان به عوامل مختلفی وابسته است که مهمترین آن توسعه راههای ارتباطی و استانداردسازی جادههای ارتباطی میباشد.مرادی افزود: دو پروژه راه ارتباطی در شهرستان لنده میتواند توسعه و پیشرفت را در بر داشته باشد؛ یکی جاده لنده به دهدشت و اتصال به جاده اصفهان و دیگری جاده لنده به بهمئی از سرآسیاب یوسفی بوده که اولی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در جهت ساخت و احداث پل شروع شده است.وی به راه ارتباطی لنده به بهمئی اشاره کرد و گفت: در گذشته توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء این پروژه کلنگزنی و آغاز شده ولی در ادامه راه به دلایل مختلف متوقف شده است.فرماندار لنده یادآور شد: شهرستان لنده به لحاظ نیروی انسانی متخصص و ماهر مشکلی ندارد و پتانسیل و ظرفیت بالایی در این زمینه دارد که با برنامهریزی صحیح از توانمندی آنها در جهت رفع موانع توسعه میتوان استفاده و بهره لازم را برد.مرادی توضیح داد: توسعه راهها مهمترین زیرساخت برای رسیدن به پیشرفت و عمران و آبادانی شهرستان در کوتاهترین زمان ممکن بوده و باید این نکته را یادآور شد که اتصال جاده پاتاوه به دهدشت و لنده به خوزستان بیش از 150 کیلومتر مسیر خوزستان به مرکز کشور را کاهش میدهد.